Vääränmerkkisestä autosta meni apulaitehihna. Hinautus korjaamolle ja auto tulee kuntoon parissa päivässä, uus rulla, kiristin, ja hihna, 250€.
Uusittu hihna kesti kolme päivää ja hajosi uudelleen. Ei ole varaa hinauttaa autoa samaan korjaamoon, koska se on liian kaukana. Sattumoisin eka korjaamo oli AD-ketjua, ja päätän hinauttaa lähimpään saman ketjun korjaamoon, (sekä osakaskon että autoliiton hinauspalvelu sisältää hinauksen vain lähimmälle).
Tämä toinen korjaamo ilmoittaa että apulaitehihna on sekoittunut nokkahihnan kanssa (!) ja aiheuttanut todennäköisen venttiilivaurion.
Uusintakorjaus menee korjaamon vakuutuksen piikkiiin mutta korjausarvio (2500eur!) ylittää auton arvon (2005 vuoden 220tkm ajettu sitikka).
Vakuutusyhtiö ei suostu rahoittamaan korjausta vaan haluaa lunastaa auton. Vakuutustarkastaja hakee autolle lunastusarvon stalkkaamalla nettiautosta (!) mitä olen aikanaan maksanut autosta (nettiauto näyttää siis myytyjen autojen hintatiedot vakuutusyhtiöille). Vakuutustarkastaja oli huolellisesti lukenut helmikuussa ostamani auton ilmoituksen hintatietoineen. Koska sain auton todella halvalla ja olin tehnyt siihen monella sadalla investointeja sen jälkeen, tarjottu lunastushinta vaikutti sortamiselta. Pienen kädenväännön jälkeen, saan hieman neuvoteltua ylöspäin lunastushintaa joka on rimaa hipoen riittävä korvaus.
Kokonaisuudessaan silti aika absurdi olo tästä kaikesta. Sokerina pohjalla, ensimmäisen korjaamon 250euron lasku jää mun omaksi tappioksi. Nyt neljättä viikkoa jo ilman autoa ja tänään asiat vasta eteni tähän pisteeseen. En tiedä mitä ajatella tästä. Mitä sä ajattelet?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)