Eihän se nyt voi olla tottakaan. Ooppeleilla taas jakohihnaongelmia. Kansa vasta toipumassa ecotec-koneiden jakopäiden hajoamisesta ja nyt tulee taas puretec koneisissa. Taitaa olla kyllä ranskalaisilta lainattu kone, mutta kuitenkin. Fordikin mainittu...
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=273278
Ooppelin jakohihnamurheet
Ooppelin jakohihnamurheet
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ooppelin jakohihnamurheet
Joo, Puretech on syöpynyt terminä hyvin päähän, samoin kuin THP, että ei ikinä omaan pihaan .
Tuo VTI on vähän rajatapaus. Yksilöllä on iso merkitys.
Tuo VTI on vähän rajatapaus. Yksilöllä on iso merkitys.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ooppelin jakohihnamurheet
THP ja VTI on ketjulla jos tarkoitetaan PSA/BMW koneita, tosin nekin omaavat jakopää ongelmat niin kuin muutkin nykypäivänä. Materiaalit on ihan kuraa noissa kun on pyritty mahdollisimman kevyeen massaan (koskee aika monia valmistajia). Just tuossa vaihdoin tuollaiseen PSA VTI 1,6 bensa koneseen jakopään osat, ajettu 180tkm. Ketju oli melkoisen letkeä ja venynyt.9000 automaatilla kirjoitti: ↑To Maalis 03, 2022 16:07Joo, Puretech on syöpynyt terminä hyvin päähän, samoin kuin THP, että ei ikinä omaan pihaan .
Tuo VTI on vähän rajatapaus. Yksilöllä on iso merkitys.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ooppelin jakohihnamurheet
Juu, ihan eri vehkeitä ovat kuin Puretech koneet, mutta ihan yhtä luokattomia, etenkin THP matalammilla tehoilla (PSA 156 hp) .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ooppelin jakohihnamurheet
Teho määrälle se on se ja sama ku samat romut on noissa kaikissa. Ei se tee noista "tehokkaammista" sen parempia eikä edes haluttavempia.9000 automaatilla kirjoitti: ↑To Maalis 03, 2022 20:16Juu, ihan eri vehkeitä ovat kuin Puretech koneet, mutta ihan yhtä luokattomia, etenkin THP matalammilla tehoilla (PSA 156 hp) .
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ooppelin jakohihnamurheet
Joidenkin kokemukseen perustuvien kirjoitusten perusteella 200 hepoainen THP kone olisi parempi, kuin se 156 heppainen. Omia kokemuksia ei ole eikä riskinotto kyky siihen riitä, että niitä kokemuksia hankkisin.
VTI koneissa on ollut männänrenkaat murheen aiheuttajina, joissain yksilöissä ilmeisesti myös öljypumppu aiheuttaa harmaita hiuksia. Nämä siis perinteisten ranskisten muiden "ominaisuuksien" lisäksi.
VTI koneissa on ollut männänrenkaat murheen aiheuttajina, joissain yksilöissä ilmeisesti myös öljypumppu aiheuttaa harmaita hiuksia. Nämä siis perinteisten ranskisten muiden "ominaisuuksien" lisäksi.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ooppelin jakohihnamurheet
VTI eroaa noista vain sillä että VTI:ssä on vain imu nokalla vvt ohjaus kun thp:ssä on myös pako nokalla ja tietysti thp:ssä turbo lisänä. Muuten nuo on samaa tavaraa. Kyllä oli ainakin tuossa VTI koneessa jota kunnostin niin renkaat jumissa 3 pytyssä.9000 automaatilla kirjoitti: ↑Pe Maalis 04, 2022 06:32Joidenkin kokemukseen perustuvien kirjoitusten perusteella 200 hepoainen THP kone olisi parempi, kuin se 156 heppainen. Omia kokemuksia ei ole eikä riskinotto kyky siihen riitä, että niitä kokemuksia hankkisin.
VTI koneissa on ollut männänrenkaat murheen aiheuttajina, joissain yksilöissä ilmeisesti myös öljypumppu aiheuttaa harmaita hiuksia. Nämä siis perinteisten ranskisten muiden "ominaisuuksien" lisäksi.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135