No joo, ehkä sitä tykkää vähän viilata pilkkua näissä asioissa. Tässä nyt on oikeastaan vain se että viikottainen ajastettu bootti tälle purkille ei sais sattua jokaöisen backupin kanssa samaan aikaan. En tosin ole testannut haittaisiko se mitään, kun sekä backupattava linuxmylly että backuppikone ovat samassa kytkimessä kiinni ethernetkaapelilla. Default gatewayhän siinä katoaa hetkeksi, mutta samassa verkossa ovat, siis netmaskin sisällä.
mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ei pitäsi vaikuttaa sisäverkkosegmentin sisällä reitittimen buutti millään tapaa. Sinänsä tuohon lie helpohko asettaa sen verran offsetiä, että vaikka vyöhykkeet olisi ristissä ja ajat tunnin erillään niin ei osu päällekkäin - siis niin, että reitittimen buutista backuppiin on esim. joko 1h10min tai 10min riippuen konfliktista.
Toki muutenkin jos ajat backuppia esmes rsyncillä tai jollain "oikeammalla" varmistusagentilla, niin voisi kuvitella olevan kohtuuden rajoissa mahdollista rakentaa katkopisteestä jatkava uusintayritys. Jos on vaan ns. tyhmä kopiointi, niin on vähän penseempi.
Toki muutenkin jos ajat backuppia esmes rsyncillä tai jollain "oikeammalla" varmistusagentilla, niin voisi kuvitella olevan kohtuuden rajoissa mahdollista rakentaa katkopisteestä jatkava uusintayritys. Jos on vaan ns. tyhmä kopiointi, niin on vähän penseempi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Juurikin näin. Tuo incrementaalibackup kestää tällä hetkellä 3s, joten katkopisteelle ei sinänsä ole tarvetta. En ole mitään älykkyyttäkään viittiny laittaa vielä. Ainahan paluukoodeilla voi pelata, siis jos epäonnistuu, yritetään viiden minuutin päästä uusiksi.aero kirjoitti: ↑Ti Maalis 26, 2024 12:33Ei pitäsi vaikuttaa sisäverkkosegmentin sisällä reitittimen buutti millään tapaa. Sinänsä tuohon lie helpohko asettaa sen verran offsetiä, että vaikka vyöhykkeet olisi ristissä ja ajat tunnin erillään niin ei osu päällekkäin - siis niin, että reitittimen buutista backuppiin on esim. joko 1h10min tai 10min riippuen konfliktista.
Toki muutenkin jos ajat backuppia esmes rsyncillä tai jollain "oikeammalla" varmistusagentilla, niin voisi kuvitella olevan kohtuuden rajoissa mahdollista rakentaa katkopisteestä jatkava uusintayritys. Jos on vaan ns. tyhmä kopiointi, niin on vähän penseempi.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tuolla kestoajalla voi vetää uusiksi tuloksesta riippumatta
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
uudet tarvikeliukutapit saabin jarrusatuloin on muutettu torx kantaiseksi. prkl
samoin paikallaan olevissa jarrusatuloissa on kolmella eri mm kannalla olevia ilmausnippoja.
samoin paikallaan olevissa jarrusatuloissa on kolmella eri mm kannalla olevia ilmausnippoja.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Oli kylmästä ilmasta huolimatta kevättä rinnassa ja innostuin "hiukan" turruuttelemaan. Tuli liikenne ympyrästä joku Volovo perään kiinni hiillostamaan ja minä löin ladun auetessa oikean nilkan suoraksi, niin sinne jäi Göteborgilainen pilailuväline kuin lähtötelineisiin seisomaan. Muutaman rekan ohitteli reippaasti kotimatkalla, kunnes alkoi öp-valo vilkkua himmeesti ja kone kävi kuin Singerin ompelukone. Tämäkin tapahtui lähellä kotipihaa, samoin kuin kiertoon lähteneen tonnarin kannentiivisteen laukeaminen. En ala ihan heti miettiä jatkotoimen piteitä etanolifemmaan. Ajetaan farkulla nyt kaikki ajot, tuli sittenkin oikeaan autoon uudet kesärenkaat alle. Siitäkö se etanooli femma ottanut nokkiinsa. Epäilen kiertokangen laakereiden laukeamista, mutta katellaan mitä sen kanssa tehdään.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Motonet, siellä asiakas on aina väärässä.
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
mistä sä nyt taas oot mielesi pahoittanu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Paskapaperi-gate eskaloitui
Vaihdoin paperin K-menu-tuotteeseen, kun se kotimaistakin oli. No perse, nyt huomasin että keskon paskapäät ovat ohentaneet sen 3-kerroksisesta 2-kerroksiseksi
Nyt menee sormi paperin lapi persereikään kun pyyhkii. Pitää laittaa triplakerros.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ Heh, ja kahvit näppikselle
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Nyt tuo Saksan seisoja taisi halvaantua kokonaan....
Taitaa palaa kaikki mahdolliset varoitus valot kojelaudassa.....
On muuten viimeinen "kansan vaunu" meidän perheessä.....
Aivan sysipaska laite.
Taitaa palaa kaikki mahdolliset varoitus valot kojelaudassa.....
On muuten viimeinen "kansan vaunu" meidän perheessä.....
Aivan sysipaska laite.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Eikö sulla päässyt akku tyhjäksi tuosta vähän aikaa sitten, vai oliko se joku muu? Naapurilla oli golffi, josta pääsi akku tyhjäksi. Akun vaihdon jälkeen mittaristo täyteen valoja -> ABS yksikkö porsi. Löysi jostain käytetyn ja matka jatkui.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Joo, akku kuoli tässä pari viikkoa sitten.
Uusi akku paikalleen ja matka jatkui vaihtelevalla menestyksellä.
Mutta ei SAABissa mikään räjähdä jos akku loppuu....
Mutta nyky autoissa näkyy olevan kaikki mahdollista..
ps* ei ollut kuin toinen akku vasta tällä vehkeellä, se ensimmäinenkin kuoli lennosta. Mutta ei siitä
tämmöistä harmia tullut kuin nyt tuli...
Niin tässä rupesi ensin herjaamaan tuo TCS...ja heti perään PCS...ja ABS ja AIRBACK...ja moottorin häiriövalo myös
ilmestyi näyttöön.
Öljynpaineen ja latauksen merkkivalot eivät syttyneet ajon aikana, kummallista.?
Uusi akku paikalleen ja matka jatkui vaihtelevalla menestyksellä.
Mutta ei SAABissa mikään räjähdä jos akku loppuu....
Mutta nyky autoissa näkyy olevan kaikki mahdollista..
ps* ei ollut kuin toinen akku vasta tällä vehkeellä, se ensimmäinenkin kuoli lennosta. Mutta ei siitä
tämmöistä harmia tullut kuin nyt tuli...
Niin tässä rupesi ensin herjaamaan tuo TCS...ja heti perään PCS...ja ABS ja AIRBACK...ja moottorin häiriövalo myös
ilmestyi näyttöön.
Öljynpaineen ja latauksen merkkivalot eivät syttyneet ajon aikana, kummallista.?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Noin se ABS yksikkö kuoli naapurillakin. Sen emäntä oli yksin kotona ja tuli kysymään multa uskaltaako tuolla ajaa. Tosiaan kun öljynpaine eikä lataus palanut, kerroin että uskaltaa kyllä mutta ajoavustimet esim. ABS eivät toimi.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Aika monessa suomalaistaloudessa on nykyään käytössä bideeVKe kirjoitti: ↑Pe Huhti 26, 2024 16:50
Paskapaperi-gate eskaloitui
Vaihdoin paperin K-menu-tuotteeseen, kun se kotimaistakin oli. No perse, nyt huomasin että keskon paskapäät ovat ohentaneet sen 3-kerroksisesta 2-kerroksiseksi
Nyt menee sormi paperin lapi persereikään kun pyyhkii. Pitää laittaa triplakerros.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98