Iron Maiden keikalle menijöitä?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
SRV
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 19:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SRV »

Onneksi nyt puhutaan musiikista eikä Jason Donovanista :)
Saabeillahan ei oo mitn´tekemist´ tän topicin kanssa, eikä se ole tarkoituskaan!
900 i Special 2d -85 (RIP)
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Nyt on sitten keikkaa odotellessa tullut ostettua se uusi levykin. Jokos muut on hankkineet ?
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Ilmestymispäivänä ostin ja on todella hyvä levy :!:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9000CS... kirjoitti:Ilmestymispäivänä ostin ja on todella hyvä levy :!:
Hyvä levy, mutta soundit on paskat :evil:
Ostin samalla Slayerin uusimman levyn. Jyrää :twisted:

Tuli viime perjantaina ostettua Rainbown Live In Munich DVD:n ja Slayerin Still Reigning DVD:n :D

Seuraava ostettava on klassikko-hardrock -bändin, sveitsiläisen Krokuksen uusin levy, joka ilmestyi 15.9. Toivottavasti sen saa täältä Suomesta, kun ei ollut vielä ilmestynyt ollessani Sveitsissä pari viikkoa sitten :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Turbo Sensonic kirjoitti: Seuraava ostettava on klassikko-hardrock -bändin, sveitsiläisen Krokuksen uusin levy, joka ilmestyi 15.9. Toivottavasti sen saa täältä Suomesta, kun ei ollut vielä ilmestynyt ollessani Sveitsissä pari viikkoa sitten :roll:
Krokus näyttää tekevän 3 keikkaa Suomessa lokakuun puolivälissä.
http://krokusonline.seven49.net/seven49 ... Activ2=680
Enpä ole bändin touhuja muutamaan kymmeneen vuoteen seurannut kun en siitä koskaan niin kauhesti digannut. Mutta näyttää noita krookus alppäreitä vielä levyhyllyssä olevan.
Pitäisi ottaa kaikki loputkin nämä 80 luvun hevibändit uudelleen kuunteluun. Tavastian keikan voisi käydä tsekkaamassa jos kalenteri suo. On niin hiljainen keikkasyksy finlandiassa että tässä rauhallisempikin hevimies alkaa hermostua.. :twisted:
9000CS 2,3
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Turbo Sensonic kirjoitti:Hyvä levy, mutta soundit on paskat :evil:
Allekirjoitan tämän myös.
Testasin hifimessuilla viikonloppuna tuota levyä ja siitä puuttuu kaikki "potku". Ääni on verhoutunut jonkin verran ja kuullostaa kuin se tulisi jostain kaukaa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9000CS... kirjoitti:Allekirjoitan tämän myös.
Testasin hifimessuilla viikonloppuna tuota levyä ja siitä puuttuu kaikki "potku". Ääni on verhoutunut jonkin verran ja kuullostaa kuin se tulisi jostain kaukaa.
Iron Maidenin levyjen soundit muuttuivat paskaksi sen jälkeen, kun Martin Birch lopetti levyjen tuottamisen kokonaan ja Steve Harris luuli, että hän pystyisi itse tuottamaan Maidenin levyt :evil:

Tuohon sun avattareen liittyen: sama kävi King Diamondille, kun Roberto Falcao lopetti KD:n tuottamisen ja Kim Pedersen luuli itse hanskaavansa levyn tuottamisen. Ja soundit meni kuralle :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

On noita hiivibändejä joiden koko tuotanto on tehty aivan luokattoman huonoilla soundeilla. Nopeasti tulee mieleen ainakin Threshold ja Royal Hunt, varsinkin jälkimmäisen levyt on sellaista suttupuuroa että minä tekisin Cakewalkilla päivässä paremmat. :roll: Pitäisi ihan kysyä että anteeksi mutta minkä merkkiset ne teitin studion tarkkailukajarit oikein olikaan.. Ja miten huonot kamat pitäisi olla kuuntelijan kotona että nämä kuulostaisi hyviltä :wink:

Minä treenailen välillä basson soittoa maidenin levyjen mukana. Saa sormet kyytiä ja jännetuppitulehduksen riski suorastan leijuu ilmassa :lol: Harrisin nerouden ymmärtää sitten hyvin kun asiaan perehtyy sieltä kantilta. Mutta voisi se tosiaan pysyä biisintekijänä ja basistina.<
Rime of the ancient mariner on tosi hauska vetää bassolla, sikäli kun osaa..
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:On noita hiivibändejä joiden koko tuotanto on tehty aivan luokattoman huonoilla soundeilla. Nopeasti tulee mieleen ainakin Threshold ja Royal Hunt, varsinkin jälkimmäisen levyt on sellaista suttupuuroa että minä tekisin Cakewalkilla päivässä paremmat. :roll: Pitäisi ihan kysyä että anteeksi mutta minkä merkkiset ne teitin studion tarkkailukajarit oikein olikaan.. Ja miten huonot kamat pitäisi olla kuuntelijan kotona että nämä kuulostaisi hyviltä :wink:

Minä treenailen välillä basson soittoa maidenin levyjen mukana. Saa sormet kyytiä ja jännetuppitulehduksen riski suorastan leijuu ilmassa :lol: Harrisin nerouden ymmärtää sitten hyvin kun asiaan perehtyy sieltä kantilta. Mutta voisi se tosiaan pysyä biisintekijänä ja basistina.
Ihan samaa mieltä tuosta Harrisista. Joissain Thresholdin levyillä on ihan hyvä sounditkin. Royal Huntista on vaikea sanoa mitään, kun omistan ainoastaan kaksi heidän levyään.

Thresholdin DVD:llä on melko hyvät soundit, mutta rumpusetti on liian pieni ja siksi rumpujen soundit ovat aika onnettomat :roll:

P.S. Itse ei ole tullut treenattua pitkään aikaan yhtään mitään, vaikka ostin vielä Satrianin ja Morsen kitaranopetus-DVD:tkin :oops: Enpä ole edes ehtinyt katsoa niitä lainkaan :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:Tavastian keikan voisi käydä tsekkaamassa jos kalenteri suo.
Mä tilasin tänään lipun Krokuksen Tavastian keikalle 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Tavastian keikan voisi käydä tsekkaamassa jos kalenteri suo.
Mä tilasin tänään lipun Krokuksen Tavastian keikalle 8)
Äkkiseltään voisi veikata että nyt on tavastia tehnyt yhden suurimmista virhearvioinneistaan.. Bändi jota mahtaako kukaan muutamaa vanhaa pierua lukuunottamatta muistaa ja vielä maanantai :!: iltana. :)
Piti kelata tuota discografiaa Alive and screamingiin asti että tuli sellainen levy mikä löytyy hyllystä. :)
Mutta saattaapa olla että siellä olen minäkin. Ne on kuitenkin katoavaa kansanperinnettä nämä bändit joissa Juicen sanoja lainatakseni "soittaa mies ja vehkeet eikä pelkkä nimi". Jokainen tilaisuus pitäisi käyttä hyväkseen. Vai jokohan näilläkin on muovi-ibanezit ja Line6:t "tekemässä lavasoundia". Toivottavasti ei.. :roll:
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:Piti kelata tuota discografiaa Alive and screamingiin asti että tuli sellainen levy mikä löytyy hyllystä. :)
Mulla löytyy lähes kaikki Krokukset, jotka on julkaistu (Sveitsissä) CD:einä. Jotain speciaalipainoksia olen nähnyt netissä "Pay It In Metal" -levystä, mutta Sveitsistä ei ole koskaan löytynyt tuota CD:tä. Entisen basistin Chris Von Rohrin joku tuplalevykokoelma olisi kyllä löytynyt, mutta jäi levykaupan hyllylle.
Saappi Kuski kirjoitti:Vai jokohan näilläkin on muovi-ibanezit ja Line6:t "tekemässä lavasoundia". Toivottavasti ei.. :roll:
Ibanezit on muuten yksiä parhaimpia moderneja sähkökitaroita. Ja en edes saa rahaa tuosta lauseesta :wink: Ja Line 6:kin tuotteet on tosi hyviä. Helppo tapa saada hyvät soundit 8) Itsellä ei ole vielä, mutta olen kokeillut ja hyviä ovat olleet.

P.S. Tuli tilattua saksalaiselta Thomannilta M-Audio Black Box -kitaratyöasema. Kyseinen laite pystyy simuloimaan mm. Marshallin JCM-800, Mesa/Boogien Dual Rectifieriä, Peavyn EVH5150:sta, tiettyjä ENGLin ja Gallien-Krugerin vahvistimia. Saas nähdä, kuinka hyvin... Lisätietoa: http://www.m-audio.com/products/en_us/M ... -main.html
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Turbo Sensonic kirjoitti: Ibanezit on muuten yksiä parhaimpia moderneja sähkökitaroita. Ja en edes saa rahaa tuosta lauseesta :wink: Ja Line 6:kin tuotteet on tosi hyviä. Helppo tapa saada hyvät soundit 8) Itsellä ei ole vielä, mutta olen kokeillut ja hyviä ovat olleet.
Juu siis laadukkaita kitaroita monet Ibanezit kyllä on, ei siinä mitään. Itsellänikin on yksi RG sarjan kampikeppi, ei edes kalliimmasta päästä vaan sellainen 1000€ malli niin kestää kyllä kovaakin rääkkiä ja vire pitää. Mutta tarkoitin että ei niistä oikein sellaista 80 luvun rouheata blues-hevisoundia saa millään. Ne on parhaimmillaan tällaisessa nykyajan teknohevissä mitä Liimatainen ja kumppanit soittaa. Kaulathan niissä on nopeita soittaa ja sustainia riittää loputtomiin.
Line6:sta ja muistakin mallintavista laitteista, en ole itse omistanut, mutta kokeillut ja kavereilta kuullut niin ne on kotistudiossa ihan ok. Ainakin Line6 combot jää kämpällä armotta jalkoihin ja monet jotka niitä ostivat ovat nyt jo vaihtaneet ne takaisin Marshalleihin.
Jännä mitä itse huomaa tällaisena satunnais-soittelijana että kun ottaa sen tilulilu kepin jälkeen gibsonin tai vastaavan käteen ja laittaa sen putkivahvistimeen kiinni niin tulee heti sellainen fiilis että nyt ollaan takaisin "juurilla" ja siellä mistä kaikki alkoi. :) Alkaa tulla Purplea ja vastaavaa.
Minä en ole ikinä oppinut tykkäämään näistä digitaaliajan efekteillä tehdyistä soundeista, poikkeuksena ehkä Tolkki ja Wallenius (Twilightning) jolla on loistava soundi sekä livenä että levyillä.
Minunkin pitäisi hankkia joku monipuolinen kotistudioverme jossa olisi helppo tehdä monenlaisia soundeja, jos se vaikka innostaisi harjoittelemaan edes JOSKUS :lol: . Tai sitten tehdä oma lauta. Nyt välissä on vaan Rocktronin intellifex eli "oikea" studio multiefektilaite jossa soundien tekeminen on aika hankalaa ja aikaa vievää puuhaa.
Tosin nythän on tämä bassokausi päällä ja niinpä sitä tulee näpyteltyä enemmän. 8)
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:Ainakin Line6 combot jää kämpällä armotta jalkoihin ja monet jotka niitä ostivat ovat nyt jo vaihtaneet ne takaisin Marshalleihin.
En ole enää pitkään aikaan harrastanut noita vahvistin + kaappi -yhdistelmiä. Mulla on ollut "isompaa käyttöä" varten etuvahvistin + päättäri + kaappi. Line 6:stakin löytyy mallintava, kahden räkkiunitin etuvahvari ( http://www.thomann.de/thoiw3_line6_pod_ ... dinfo.html ). Joskus on tehnyt mieli ostaa, mutta onneksi on vielä malttanut mielensä. Kaverin Marshallin etuvahvistinta olen testannut, ihan OK, mutta pidän enemmän omasta ADA-MP1:stä (joita ei enää tehdä). Sen lisäksi mulla on Digitechin GSP2101, hyvä etuvahvari efekteineen, mutta säröt on ihan hanurista.

Himassa tulee soiteltua lähinnä akustista. Sähkistä tulee soiteltua jonkun Music Manin minicombon (en muista nimeä?) ja Korgin Pandora 3:n kautta.

P.S. Kyllä Ibanezkin on tehnyt (ainakin aikoinaan) ihan klassisia sähkiksiä. Mulla on vm. 1979 PF-250, joka on sunburst-Les-Paul-tyylinen sähkis, joka on tallan lähistöltä ontto. Ostin siihen Gibsonin tallamikin ja soundit on helvetin hyvät :wink: Hevikeppikitaroilla (mulla vanhat RG-550 ja joku jenkki-Charvel, en muista tyyppiä) ei pääse samanlaiseen soundiin, vaikka vaihtelisi mikkejä yms. :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Jep. Minullakin oli aikoinaan ihan täysin (lapaa lukuunottamatta) Ibanezin Les Paul kopio. Siinä kitarassa ei kyllä mitään muuta hyvää ollutkaan kuin ulkonäkö. Yhtä painava se oli kuin oikeakin LP. Juu ja soittihan Ibanezeilla parikymmnentä vuotta sitten - enemmän tai vähemmän rahasta - mm. Gary Moore ja Steve Lukather ja moni muukin.
Oli minulla sittemmin Les Paul Special itselläkin mutta en tykännyt siitä (toin jenkeistä kun halvalla sain) myin pois hyvällä voitolla.
Tarkoitus on ostaa vielä Les Paul Custom tai esim. Gary Moore signature, puoliksi käyttöön puoliksi sen vuoksi että sellainen olisi kiva omistaa.. :D
Tai joku näistä paremmista flame top malleista olisi kiva.. Ja hyvä sijoituskin kun eipä niiden arvo tee muuta kuin nousee. :lol: Mutta markkinahintaan en osta, kyttään mieluummin "hyvää tilaisuutta".

Ainoa kitaristi jonka olen nähnyt käyttävän tuota Line6: pod xp pro:ta lavalla on Arjen Lucassen eli Ayreon. Kyllä se sieltä ihan kelpo soundeja loihtii, sen voi todeta esim. Star One - Live On Earth dvd/cd:ltä. Niin ja käyttäähän se Line6:ia myös studiolevyillä. Mutta on sillä takana oikea Dual Rectifierkin siellä että en sitten tiedä mikä ne soundit lopulta tekee.
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin