saabisti ei kyl osannu kuljettaa kuormaansa

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

saabisti ei kyl osannu kuljettaa kuormaansa

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

alotetaan sillä et nyt harmittaa et kamera ei ollu mukana

eli raision bauhaussista lähti erikoinen tapaus.

9000cc jonka matkassa oli kolme ilmeisesti vanerilevyä jotka oli varmaan 2x4m mittasia.

vanereiden takasivu oli laitettu tonnarin takaspoikkaa vasten, ja sit siitä taivutettu levyt katolle..sit molemmat etu ikkunat auki ja kuski sekä hanttari piti käsillä vanerin katolla :D
BMW 525iA Touring Executive
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Kerran vuosia sitten ajoin sateella jonkun 99:n perässä jonka perään oli kytketty sellainen kärry joka oli kuormattu ylipitkää lautatavaraa ja tosi takapainoiseksi tietenkin. Katselin aina kun se heittoon ajoi että eipä hyvältä näytä; kärry yritti välillä vaikka mitä tepposia mutta kuski ei tuntunut välittävän, liki sata lasissa painoi van menemään. Vettäkin satoi.
Sitten kävi niin että jonkun heiton jälkeen Saabin perä vaan irtosi kärryn riuhtaisun voimasta, yhtäkkiä kärry oli ilmassa ja mun näkökenttä täynnä lentävää lautatavaraa. Saab lähti sivuluisuun, luisui hetken ja sitten kun pito palasi niin lähti pyörimään ympäri. Ainakin kaksi kertaa katon kautta ympäri ja lensi oikein reilusti ilmassa välillä. Tuli kiire jarruttaa tien reunaan josta tein havainnon että 99 oli katollaan vastaantulevien kaistalla, ympäristössä helvetisti lautaa ja kärry penkalla aisa mutkalla.
Muistan vielä kun otin hanskalokerosta linkkarin ja lähdin saabin luo että katkon tarvittaessa vyöt kyytiläisiltä jos niitä ei muuten saa sieltä ulos.
Auton luokse päästyäni oli kuitenkin helpotus nähdä että katto oli aika hyvin pitänyt muotonsa ja matkustajat sisällä suht. ehjän näköisiä. Pöllähtäneen näköisinä tietenkin moisten volttien jälkeen ja pää alaspäin.
Mieleen jäi sellainen hauska asia että autossa olleen ostoskassin sisältö oli saanut aikaan kamala siivon autossa ja maantiellä, piimät maidot ym. mitä siellä nyt oli olivat ihan ympäriinsä joka paikassa.
9000CS 2,3
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, To Maalis 03, 2011 09:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ella
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 22:52
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja ella »

Pari runkopatjaa + tuoleja, banaanilaatikoita yms on tullut tonnarilla kerralla vietyä. Runkopatjojen kanssa penkit piti laittaa etuasentoon ja selkänoja pysytysuoraan että sai takakontin kiinni, onneksi matka ei ollut 10 km:ää pidempi :)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Mä oon kuskannut purilaita tonnarin suksiluukusta ja etupenkkien väliin melkein kojelautaan kiinniottaen 8O :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Jos joku haluu tietää tarkemmin mitä purilaat on kysykää....
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mitä purilaat on? :)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Miten purilaat eroaa paareista?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Ne on kuusitukin pyöreitä sydänpuita jotain 10cm halkaisijaltaan ja vajaa 2metriä pitkiä, niitä syntyy kun tukki sorvataan kertopuu viiluksi. Eli ne periaatteessa jää hukkaan :!:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Juha96 kirjoitti:Miten purilaat eroaa paareista?
Kerro ekaksi mitä ne paarit on :?:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

patu kirjoitti:Eli ne periaatteessa jää hukkaan :!:
Ja siitä jatkokäyttöön. Joillekkin paperitehtaille kelpaa hienosti myös ylijäämä purilaat raaka-aineeksi.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

tami kirjoitti:
patu kirjoitti:Eli ne periaatteessa jää hukkaan :!:
Ja siitä jatkokäyttöön. Joillekkin paperitehtaille kelpaa hienosti myös ylijäämä purilaat raaka-aineeksi.
Jep, Pellosniemessä purilaat ajetaan hakkuriin, jonka jälkeen hake lähtee sellutehtaalle
Muukkonen

Bmw 523 Touring
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Joo näinhän se on... laitoin hiukan väärin aluksi ei ne hukkaan mee kokonaan. (Niistä saa mökille hyvät tuet riippumattoon ja komeita polttopuita, kun vaan antaa kuivaa kunnolla :wink:)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Vastaa Viestiin