Kokemuksia citroenista

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Eski kirjoitti:Kyllä Saab on käyttänyt kumihirveä testinukkena -70 luvun jälkeenkin...
Enpäs tuollaista muista nähneenikään... jostain on vain verkkokalvoille palanut kuva 70-luvun vihreästä 99:stä samassa tilanteessa :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Olihan siinä tilastoa väännetty jos jonkinlaiseen muotoon. Mikäli ei muuta hupia ole niin sieltä voi katsoa mitkä ovat nyt virallisesti todistettuja nuoriso-, tantta-, ja pappa-autoja (kuljettajan sukupuoli ja ikähaarukka onnettomuuden aiheuttaneessa autossa mallikohtaisesti) :D
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oju »

VVV kirjoitti:Ja esimerkiksi hirveä vastaan en kauhean mielelläni lähtisi minkään PSA-konsernin panoraamakaton suojaamana... Niiltä osin luotan kyllä enemmän omaan NG:hen kuin -07 pikkupösön kattorakenteisiin.
Ajoin takana kun Xsara Picasso törmäsi hirveen. Ajattelin että sellaisen lasikuplan kanssa käy köpelösti mutta matkustajat selvisivät ilmeisesti pelkällä säikähdyksellä ja autonkin vautiot olivat suhteellisen pienet. Tuulilasi ei tullut syliin. Hirvi kuoli.

Avain tässä oli noudatettu 80 km/h nopeus, mutta ovat nuo nykyautot silti aika hyviä turvallisuuden suhteen.

Onko 80-luvun huippuja (Volvo 200-sarja, MB 123, Saab 900/9000) testattu Euro NCAP:n mukaisesti? Olisi kiva verrata.

Ilmeisesti Trabant on testattu, huonoin tuloksin. Myös Audin vaijerijärjestelmää olisi kiva verrata nykyisiin ratkaisuihin.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Paljonkos tuommoisissa xantioissa on muuten vakuutusmaksut ja verot :?: Onko halvemmat kuin vanhassa saabissa vai kalliimmat :D
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
BBU
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 14:42
Paikkakunta: Omenakaupunki

Viesti Kirjoittaja BBU »

Taitaapi olla hintavampaa, laskin tuossa pikaisesti Tapiolan laskurissa liikennevakuutusta vm. 2000 parilitraisesta Xantiasta ilman omistaja-alennuksia ja nollaboonuksilla yms, hinnaksi muodostui 813e/vuosi.
#1642, J-P Salo, sielun ja ruumiin hoitoassistentti.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

saba90 kirjoitti:Paljonkos tuommoisissa xantioissa on muuten vakuutusmaksut ja verot :?:
Vakuutukset on valitettavasti kyllä kalliimmat kuin ainakin og-satkussa (jossa onkin kokoisekseen hämmästyttävän halpa vakuutus). En nyt tiedä mitä veroilla oikein tarkoitat, ajoneuvoverohan on toki kaikille sama. Kannattanee testailla laskureita vakuutusyhtiöiden sivuilla niin omakohtainen vakuutusmaksu varmaankin valkenee.


EDIT: Jaa, joku ennätti jo laskeakin. Kumma kun minulla oli ko. esimerkin mukaan laskettuna vain 642,- eli omistajan ikä ja asuinkunta merkitsee jonkin verran. Vastaava Saab 9-3 pulittaisi 467,-
Mitä lie vakuutusyhtiöiden mielivaltaa tuo hinnoittelu koska aiempana mainitun tutkimuksen mukaan Xantiankin pitäisi olla varsin turvallinen auto.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

9-5T kirjoitti:
oju kirjoitti: Onko 80-luvun huippuja (Volvo 200-sarja, MB 123, Saab 900/9000) testattu Euro NCAP:n mukaisesti? Olisi kiva verrata.
Pärjäisivät huonosti kun niissä ei ole testaajien mieleistä turvavyön piipitys järjästelmää.
Ohan vollessa se naksuttaja..
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

No enpä sortunut kuitenkaan citikkaan :lol: Nyt on 92 tonnari pihassa :D
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Minä puolestani sorruin. :oops:
Totesin, että samalla rahalla, jolla olisi saanut 400 000+ ajetun -92 tonnarin, sai 180 000 ajetun -97 ZX Breakin.

Myönnän kyllä, että tonnari ja ZX ovat aivan eri tasoisia autoja. ZX on ns. Golf- luokkaa ja tonnari menee premium-segmenttiin. Haussa oli kuitenkin käytöauto, eikä mikään hitsausharjoittelun kohde.

99 kyllä säilyy edelleen harrastekohteena ja jos joskus vielä rikastun, niin ostan vielä Saabin jopa käyttöpeliksi.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Ystonnari
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 21:09
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Ystonnari »

Kokemusta on citikoista ja oli tosi syvältä, en osta enää ranskalaisia muuta kuin kioskilta.
9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Svc kirjoitti:Minä puolestani sorruin. :oops:
Totesin, että samalla rahalla, jolla olisi saanut 400 000+ ajetun -92 tonnarin, sai 180 000 ajetun -97 ZX Breakin.
Onneks olkoon citikan johdosta.... :) Ei tuolla oo paljoa sen enempää ajettu kun tuolla omalla tonnarillakaan :D

Paljos jouduit köyhtymään tuosta autosta :?:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Vastaa Viestiin