Ostin tupliksen,ku se saakelin tipon perä kilahti...(ja lähtee muuten helvetin nopeesti paaliin)tosin päätin samalla,että ei enää ikinä tuu leluja mun pihalleni.
Ja tietenkin tilasin rekkarin taustat ja ikkunatarrat.
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Vaihdoin kuluneen saapinmerkin (perään) uuteen. Keulaan olin jo vaihtanutki. Ei oo ilmanen sekään lätkä... Mut vaikuttaa ulkonäköön kuitenki sen verran, et päätin investoida. Kuinkahan kauan kulunee, ennenku taas alkaa kuoriutuun pinta pois...?
En omaani mutta veljen Saabiin kävin melkein hakemassa osia. Siis melkein sillä, että joutuvat Erikssonssilla ottamaan yhden osan pari pulttia joko humlulla tai polttoleikkaamalla irti. Sitä irrottaessa sain yhden piippuavaimen poikki, haavan sormeen ja löin vielä paja moskallakin peukaloon
EDIT: Osat noudettu, postitettu ja innolla odotellaan ku velipoika saa sen turbotetun ruiskun tulille, että miten käy. Jahka se saa sen toimiin niin olishan tuo ämeetä säätää, penkittää ja konttorin kautta lailliseksi sleeperiksi.
Puunasin ysivitosen ovipaneelit ihmesienellä, kojelaudan, kynnysmuovit sekä muita muoviosia sisustasta. Nämä muoviosat on jo kerran tänä kesänä pesty ns. sisustapesusuihkeella, joten mitään kummempaa likaa niissä ei ollut. Lähinnä ovipahveja halusin puunata, kun luin täältä että kengän jäljet saa tuolla sienellä pois. Työn jälkeen olin aika vakuutunut sienen tehosta ja onhan se nyt aivan s**tan*n hyvä. Hintaa oikein 50cent per kappale. Ja ilman pesuaineita tuli ainakin pari sävyä vaaleammat noista muoviosista.
Vuosien kertymät lähti kertaheitolla. Voin suositella lämpimästi!
Tulin kaverille vaihtamaan jännitteen säädintä, pitihän se kokeilla kuinka helposti hiili katkeaa laturin sisään kun alakautta koitti vaihtaa. Helposti. No siitä sitten laturi irti ja kahdestaan saatiin irrotettua ilman ohjaustehostimen pumpun irrotusta, suhteellisen helppo homma. Maanantaina uutta säädinta vaan hakemaan.
Ässä kirjoitti:Näin unta, että säädin 900 Aeron sytytyksen kohdalleen ja vaihdoin nakutusanturin johdon.
Todellisuudessa meinaan möllöttää sohvalla koko päivän ja juoda olutta.
Jaksoin sittenkin mennä tallille, ja se kannatti! Sytytys oli aivan pielessä. Säädin ennakon kohdalleen, samalla löytyi syy nakutukseen. Nyt Aero on taas maailman paras auto!
Ässä kirjoitti:Näin unta, että säädin 900 Aeron sytytyksen kohdalleen ja vaihdoin nakutusanturin johdon.
Todellisuudessa meinaan möllöttää sohvalla koko päivän ja juoda olutta.
Jaksoin sittenkin mennä tallille, ja se kannatti! Sytytys oli aivan pielessä. Säädin ennakon kohdalleen, samalla löytyi syy nakutukseen. Nyt Aero on taas maailman paras auto!
Alitajunta on ihmeellinen asia, se kun ei koskaan lepää ja tahkoaa - ongelmiin ratkaisuja omistajansa nukkuessakin.
Laitoin pätkän alla olevaa (6 lediä) etupenkkien väliseen koteloon, hyvä tuli vaikka itse sanonkin. Saas nähdä kauan kestävät, kun on mitoitettu 12 volttiin.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm) Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm) Insignia