Mitä näit liikenteessä tänään topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja 2495 »

t.t.j kirjoitti:Rauman ja Lapin välillä joku teiden ritari lähti punaisella 307 pösöllä ohittamaan minua ja edellä ajanutta 9-3:a vaikka auto oli tulossa vastaan. Minun ohi pösö ehti mutta edellä ajaneen 9-3:n ohituksessa oli kolme autoa rinnakkain. Onneksi oli sen verran leveä tie ettei kolissut. Mitä mahtoi pösökuskin päässä liikkua...
"ehtii ehtii.. kiihtyy kiihtyy.."
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

t.t.j kirjoitti:Rauman ja Lapin välillä joku teiden ritari lähti punaisella 307 pösöllä ohittamaan minua ja edellä ajanutta 9-3:a vaikka auto oli tulossa vastaan. Minun ohi pösö ehti mutta edellä ajaneen 9-3:n ohituksessa oli kolme autoa rinnakkain. Onneksi oli sen verran leveä tie ettei kolissut. Mitä mahtoi pösökuskin päässä liikkua...
Olisko ollut puolalainen tms. itäeurooppalainen kuskina, siellä kun tarpeen vaatiessa mennään ohi niin monta rinnakkain kun tien leveys sallii. Homma mielestäni jopa toimii. Toki täällä lintukotohärmässä moinen käyttäytyminen ei ole kovin tavanomaista ja aiheuttaa närää kanssa-autoilijoissa. Tilaahan ei anneta vaikka sitä olisikin, koska jonossa on niin kiva ajella :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuha kirjoitti:Sanotaan nyt oikein virallisesti eli Euran kunnassa Kiukaisten
/ Panelian kylässä joku Nissan tuli väärältä puolelta jakajaa vastaan ja meinasi tulla työpaikan Sprinter Mersun keulaan. Onneksi sattui olemaan sen verran leveä kyseisen puolen kaista että mahtui tulemaan väärältä puolelta ja minä sain väistettyä.

Kyseisellä miespuolisella henkilöllä oli tarkoitus ehtiä koukkaamaan sivutielle ennen kuin vastaantuleva liikenne olisi kohdalla ja hän joutuisi pysähtymään päästääkseen tielle josta olin tulossa.
Jousta liikenteessä! :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja peinu »

V.J.S kirjoitti:
t.t.j kirjoitti:Rauman ja Lapin välillä joku teiden ritari lähti punaisella 307 pösöllä ohittamaan minua ja edellä ajanutta 9-3:a vaikka auto oli tulossa vastaan. Minun ohi pösö ehti mutta edellä ajaneen 9-3:n ohituksessa oli kolme autoa rinnakkain. Onneksi oli sen verran leveä tie ettei kolissut. Mitä mahtoi pösökuskin päässä liikkua...
Olisko ollut puolalainen tms. itäeurooppalainen kuskina, siellä kun tarpeen vaatiessa mennään ohi niin monta rinnakkain kun tien leveys sallii. Homma mielestäni jopa toimii. Toki täällä lintukotohärmässä moinen käyttäytyminen ei ole kovin tavanomaista ja aiheuttaa närää kanssa-autoilijoissa. Tilaahan ei anneta vaikka sitä olisikin, koska jonossa on niin kiva ajella :)
Samaa mieltä. Itsekin tekisin sitä samaa jatkuvasti jos muutkin olisi pelissä mukana. Suomen kulttuurissa vaan saadaan vähintäänkin sydänkohtauksia jos autojen väliin jää alle neljä metriä missään tilanteessa :)

Itseasiassa 15 vuotta sitten, parin Kreikassa vietetyn vuoden jälkeen, ajelin isäukon autoa (isäukko kirjaimellisesti pelkääjän paikalla ) Jyväskylästä Helsinkiin päin kaksikaistaista tietä suurinpiirtein keskiviivaa pitkin kun siinä oli hyvin tilaa, kuin ohituskaistatiellä konsanaan. Ihmettelin, että mitä se ukko siinä hiessä sätkii vieressä. Aloin pikkuhiljaa pääsemään jyvälle, että se ei taidakaan kuulua maan liikennekulttuuriin. :)

Noistä päivistä vuosia myöhemmin oltiin vaimon kanssa autolla Ateenassa. Siellä ei kuulemma pelottanut mun kyydissä yhtään, kun kaikki muutkin on kuulemma liikenteessä paremmin juonessa mukana ... :roll: :lol:

Nykyään ajan ehkä kutakuinkin valtakulttuurin mukana, vaikkakin olen jonkunlaisen "joustavan" kuskin maineessa enkä paljon viihdy jonossa. Aika hyvin olen vielä tähän asti selvinyt ilman kummempia sakkoja *kop kop*

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
miksaus
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 12:11
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja miksaus »

Turussa, tampereen valtatiella aamulla 8.00 aikoihin tumma koreamaasturi, jossa pillit päällä ja maskissa sekä takalasissa siniset vilkut. Mitä v****a onko posliineilla kinkkimaastureita? Joku pipopää tota ainakin ajoi ?!?!? :D
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Kuusamo, Oulangantien ja Ouluntien risteys. Vastoin tapojani jouduin pysähtymääm suojatien eteen ja eiköhän siinä odotellessa oikeaa kaistaa myöten kuusi autoa pyyhkäissyt pysähtymättä ohi. Ei vaan jaksa ymmärtää...
Nisse
"Turbo"
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 19:24

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Kuopion Yks-2 oli tainnut päivittyä tonnarista femmaan. Komea oli.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Näin, miten urpo 9-5:n kuski pysähtyi tänään Auroran sairaalan edessä liikennevaloihin, vaikka valo oli vihreä, aiheuttaen vaaratilanteen ja pahennusta. Se kuski olin minä :oops:

Ajattelin avautua tällä tavalla, kun tätä ketjua lukemalla tuntuu, että "se toinen" kuski on aina syypää ja täysi mulk*u. Niin kai nytkin...
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Yritin olla kohtelias takanatulevalle BMW-kuskille Ristiinantiellä ja vaihdoin oikeanpuoleiselle kaistalle ennen liikennevaloja.

Mutta kaveri ei halunnutkaan mennä valoista edelle 8O
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Nisse
"Turbo"
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 19:24

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Audin, jota ei olisi saanut ohittaa moottoritiellä 8O
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Eilen Helsingin keskustas jonkun "lisää pyöräteitä" -fillarimarssin. Suht surullista asian väitetyn tärkeyden kannalta, että osallistujia tuossa näytti olevan kymmenkunta...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Pizzakuskin, joka kääntyi oikealle vasemmalle kääntyjien kaistalta (toki suoraan eteen, ilman vilkkua). Ja tämän jälkeen kun yritin ohittaa 2 kaistaisella tiellä, niin mutkitteli laidasta toiseen niin ettei päässyt ohi :lol:
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
taassaapi
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 11:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja taassaapi »

Bemari ja nissan kuski kisaili 10 tiellä 80pin alueella. Aivan järjetöntä ajoa. Joku voisi sanoa, että automerkeistähän tuon olisi voinut arvata, siis kuskien älykkyysosamäärän ja liikennekäyttäytymisen. Onneksi ei käynyt kenellekkään pahasti.
# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja wesku »

miksaus kirjoitti:Turussa, tampereen valtatiella aamulla 8.00 aikoihin tumma koreamaasturi, jossa pillit päällä ja maskissa sekä takalasissa siniset vilkut. Mitä v****a onko posliineilla kinkkimaastureita? Joku pipopää tota ainakin ajoi ?!?!? :D
Ei ainakaan tuolta näyttäisi löytyvän http://siviilit.blacksnake.info/

Kysele ihmeessä tekstarilla tiedot jos tuollaisia ilmiöitä näet.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja wesku »

MacTurbo kirjoitti:Yritin olla kohtelias takanatulevalle BMW-kuskille Ristiinantiellä ja vaihdoin oikeanpuoleiselle kaistalle ennen liikennevaloja.

Mutta kaveri ei halunnutkaan mennä valoista edelle 8O
Muistitko myös reippaan kiihdytyksen jälkeen jättää nopeuden tasan rajoituksen mukaiseen tai varmuuden vuoksi 10 % alle ? Sillä tavalla saa usein aikaan ilmaista sirkushuvia hyvin suurella todennäköisyydellä jos taakse jäi joku saksalainen laatumerkki.
Lukittu