Sonaxin hajuntappajalla lähtee ainakin suurin osa hajusta, nimim. kokemusta on.VKe kirjoitti:Bensat takakontin matolla
Ja on muuten kauheet hajut kun auto seisoi auringossa...
mikä vit.....aa? avautumis topic
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Kiitos vihjeestä !!dimebak kirjoitti:Sonaxin hajuntappajalla lähtee ainakin suurin osa hajusta, nimim. kokemusta on.
Kerran jo pesinkin pesulitkulla ja paineella. Haju väheni mutta tuoksuu silti vielä. Kokeilenkin vielä Sonaxia.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Ex-käyttiksessä kippasi astia takakontissa ja korkki ei ollutkaan tiivis. Mäntysuovalla pesin sen pohjalevyn (onneksi se OG:ssa irtoaa) johon bensa valui mutta eihän se auttanut juurikaan mitään. Hajuntappajaa ruiskutin levyyn ja annoin tuulettua ulkona. Asennuksen jälkeen ruiskutin uudestaan koko takakontin.VKe kirjoitti:Kiitos vihjeestä !!dimebak kirjoitti:Sonaxin hajuntappajalla lähtee ainakin suurin osa hajusta, nimim. kokemusta on.
Kerran jo pesinkin pesulitkulla ja paineella. Haju väheni mutta tuoksuu silti vielä. Kokeilenkin vielä Sonaxia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Meinaa hihat palaa yhden moniongelmaisen hitsarin kanssa
Hitsarilla on saksipöydän päälle tehty hitsauspöytä.
Pöydän käyttöpainekeiten johto oli nirhaantunut rikki.
Johto korjatiin ja kokeilin pöydän toimintaa jolloin huomasin että pöytä tulee alas todella nopeasti.
Ja kaupan päälle rälläkkä oli nerokkaasti asenettu turvarajaan kiinni niin ettei sekään katkaise alas liikettä.
Pöydässä on säätö jolla voidaan alasmeno nopeutta säätää.
Se oli ruuvattu täysin auki.
Ilmoitin paikalla olevalle hitsarille ettei noputta saa säätää max asentoon ja rälläkkää ei saa pitää turvareunassa kiinni.
Tämä paikalla oleva hitsari ei ollut asiaa tehnyt vaan legendaarisesti se toisen vuoron mies
No se olikin tosiaan niin se oli tällä kertaa se toisen vuoron mies.
Nyt se halvatun häirikkö soittelee humalapäisään ja lähettlee täysin käsittämättömiä tekstiviestejä.
Hitsarilla on saksipöydän päälle tehty hitsauspöytä.
Pöydän käyttöpainekeiten johto oli nirhaantunut rikki.
Johto korjatiin ja kokeilin pöydän toimintaa jolloin huomasin että pöytä tulee alas todella nopeasti.
Ja kaupan päälle rälläkkä oli nerokkaasti asenettu turvarajaan kiinni niin ettei sekään katkaise alas liikettä.
Pöydässä on säätö jolla voidaan alasmeno nopeutta säätää.
Se oli ruuvattu täysin auki.
Ilmoitin paikalla olevalle hitsarille ettei noputta saa säätää max asentoon ja rälläkkää ei saa pitää turvareunassa kiinni.
Tämä paikalla oleva hitsari ei ollut asiaa tehnyt vaan legendaarisesti se toisen vuoron mies
No se olikin tosiaan niin se oli tällä kertaa se toisen vuoron mies.
Nyt se halvatun häirikkö soittelee humalapäisään ja lähettlee täysin käsittämättömiä tekstiviestejä.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Joo sese suattaapi ollakki.. pitäs ehttii ja tutkia onko mimmone se ja tilata uus.. Bensapumpun relleen vaihallin, että vika ei ole siinä koska taas teki saman tempun ja jätti kaupan parkkipaikalle. Illemmalla kävin hakemassa pois niin ekastartilla käyntiin. Alkuviikosta viiä jonnekki vikaselvitykseen(yks saabikorjaaja tuolla jenssissä), missä selviis vika, ite en paljon kehtaa operoida nuin uutta tekniikkaa... Vaihtoehtojahan tuohonkin vikaan on lukuisia, pitäisi vaan yrittää päätellä ja tutkia missä se voisi olla.scorpio_88 kirjoitti: melkeinpä uskoisin että voi olla kampiakselin asentotunnistin.. mutta tiedä häntä. huollossa kertovat varmasti
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Mr_Who kirjoitti:Joo sese suattaapi ollakki.. pitäs ehttii ja tutkia onko mimmone se ja tilata uus.. Bensapumpun relleen vaihallin, että vika ei ole siinä koska taas teki saman tempun ja jätti kaupan parkkipaikalle. Illemmalla kävin hakemassa pois niin ekastartilla käyntiin. Alkuviikosta viiä jonnekki vikaselvitykseen(yks saabikorjaaja tuolla jenssissä), missä selviis vika, ite en paljon kehtaa operoida nuin uutta tekniikkaa... Vaihtoehtojahan tuohonkin vikaan on lukuisia, pitäisi vaan yrittää päätellä ja tutkia missä se voisi olla.scorpio_88 kirjoitti: melkeinpä uskoisin että voi olla kampiakselin asentotunnistin.. mutta tiedä häntä. huollossa kertovat varmasti
kokeile seuraavan kerran kaataa viileää vettä kampiakselin asentotunnistimen päälle jos ei starttaa.. tämä saattaa tepsiä jos on siinä vika.. en takaa, mutta saattaa toimia. tech2 on kyllä varmin vianselvittäjä jos vikavalo palaa tai on palanut
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Se vituttaa, että miten tyhmä voi ihminen olla?!! Sitä saatana kuvitteli, että vanhan sopan lämmitys olisi kannattavaa...ja v*tun posket, taas tuli turpaan että pärähti. No minkäs teet saatana ku sydän menee järjen yli...voi vitura ku ei tiiä itkiskö vai naurasko taas
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
tiedän tunteen... :/rälläkkä kirjoitti:Se vituttaa, että miten tyhmä voi ihminen olla?!! Sitä saatana kuvitteli, että vanhan sopan lämmitys olisi kannattavaa...ja v*tun posket, taas tuli turpaan että pärähti. No minkäs teet saatana ku sydän menee järjen yli...voi vitura ku ei tiiä itkiskö vai naurasko taas
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Tällä hetkellä v**uttaa kuskit valkoisissa audeissaan...
Jos ollaan parkkihallissa ja edessä olevasta ruudusta on iso tila-auto yrittämässä pois, saako audilla kurvata muista piittaamatta vastaantulevien kaistalle ja ruveta mouhoamaan, että väistä köyhä!!?
Eri asenteella olisin saattanut peruuttaakin, mutta tällä kertaa odoteltiin kunnes ARVON audisti hivutti omaa kulkuneuvoaan taaemmaksi.
Nojoo, ehkä pääsen tästä vielä yli...
Harppa
Jos ollaan parkkihallissa ja edessä olevasta ruudusta on iso tila-auto yrittämässä pois, saako audilla kurvata muista piittaamatta vastaantulevien kaistalle ja ruveta mouhoamaan, että väistä köyhä!!?
Eri asenteella olisin saattanut peruuttaakin, mutta tällä kertaa odoteltiin kunnes ARVON audisti hivutti omaa kulkuneuvoaan taaemmaksi.
Nojoo, ehkä pääsen tästä vielä yli...
Harppa
Harri #2188
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -10
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -10
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
No siinpä se onki, että kun se starttaa, muttei käyntii lähe. Henkilökohtaisesti ei paljon kiinnostas koko homma(tutkia vikaa) koska on lukuisia muita hommia ja työhommia tässä.. Mutta korjattava se on, koska autoa ei pysty kuitenkaan vielä vaihtamaan ennenku maksettu.scorpio_88 kirjoitti:
kokeile seuraavan kerran kaataa viileää vettä kampiakselin asentotunnistimen päälle jos ei starttaa.. tämä saattaa tepsiä jos on siinä vika.. en takaa, mutta saattaa toimia. tech2 on kyllä varmin vianselvittäjä jos vikavalo palaa tai on palanut
Pitää jokune anturi uusia ja rele, jos se siitä heittäs vian pois.
Ihme sikäli, kun ei virhetilaa jätä boksiin.. pitäisi tietenkin olla heti tarvittaessa läppäri kiinni autossa, sillonkun vika tulee, mutta kun käytännössä mahdotonta.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Tuon sanan startata (= käynnistyä) käytössä on ilmeisesti murre-eroja ja kannattaa nyt kuitenkin kokeilla tuota anturin viilennystä.Mr_Who kirjoitti:No siinpä se onki, että kun se starttaa, muttei käyntii lähe. Henkilökohtaisesti ei paljon kiinnostas koko homma(tutkia vikaa) koska on lukuisia muita hommia ja työhommia tässä.. Mutta korjattava se on, koska autoa ei pysty kuitenkaan vielä vaihtamaan ennenku maksettu.scorpio_88 kirjoitti:
kokeile seuraavan kerran kaataa viileää vettä kampiakselin asentotunnistimen päälle jos ei starttaa.. tämä saattaa tepsiä jos on siinä vika.. en takaa, mutta saattaa toimia. tech2 on kyllä varmin vianselvittäjä jos vikavalo palaa tai on palanut
Pitää jokune anturi uusia ja rele, jos se siitä heittäs vian pois.
Ihme sikäli, kun ei virhetilaa jätä boksiin.. pitäisi tietenkin olla heti tarvittaessa läppäri kiinni autossa, sillonkun vika tulee, mutta kun käytännössä mahdotonta.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Se tässä ärsyttää, että kun on pinolla kuormailemassa (töissä) puuta kyytiin niin aina siellä joku oottelloo ohipääsyä eessä tahi takana ja helevetin kiire. Lopulta tullaan huutelemaan nosturin juurelle, jotta mitenkä pitkää menee...
Vitutti kyl tänää.. justii kerkeet pinolle pysähtyä (ja vielä keruu kuormalla), laitat pumpun päälle(hudr. pumppu), nouset kopista ja juuri lasket tukijalat maahan kun joku hyökkää mutkantakaa satasta ja jarruttelee viimehetkille asti. Pitihäse vielä ohi laskea, koska justii oli risteyksen kohdalla.. Jos oisin kerennä nosturinkoppiin nousta niin ois suana ootella, enneku ois kuorma ollu piällä.
Vitutti kyl tänää.. justii kerkeet pinolle pysähtyä (ja vielä keruu kuormalla), laitat pumpun päälle(hudr. pumppu), nouset kopista ja juuri lasket tukijalat maahan kun joku hyökkää mutkantakaa satasta ja jarruttelee viimehetkille asti. Pitihäse vielä ohi laskea, koska justii oli risteyksen kohdalla.. Jos oisin kerennä nosturinkoppiin nousta niin ois suana ootella, enneku ois kuorma ollu piällä.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Ettei olis vaan mennyt puola. Kaksi kertaa ollut omassa tontussa käyntihäiriövika. Ekan vian selvittäminen kesti 4 viikkoa, josta olis selvinnyt parissa tunnissa mikäli olis ollut enempi tieto taitoa Toisella kerralla oli vika puolassa, jonka löytäminen kesti "vain" viikon verran on siinä merkillinen auto että pikkuvian haku voi kestää kauan, siinä voip eksyä helposti väärille jäljille. Mielelläni kertoisin missä vika piilee, mutta mennee arvauksen puolelle, joten toivotan vain hyvää onnea vian etsintäänMr_Who kirjoitti:No siinpä se onki, että kun se starttaa, muttei käyntii lähe. Henkilökohtaisesti ei paljon kiinnostas koko homma(tutkia vikaa) koska on lukuisia muita hommia ja työhommia tässä.. Mutta korjattava se on, koska autoa ei pysty kuitenkaan vielä vaihtamaan ennenku maksettu.scorpio_88 kirjoitti:
kokeile seuraavan kerran kaataa viileää vettä kampiakselin asentotunnistimen päälle jos ei starttaa.. tämä saattaa tepsiä jos on siinä vika.. en takaa, mutta saattaa toimia. tech2 on kyllä varmin vianselvittäjä jos vikavalo palaa tai on palanut
Pitää jokune anturi uusia ja rele, jos se siitä heittäs vian pois.
Ihme sikäli, kun ei virhetilaa jätä boksiin.. pitäisi tietenkin olla heti tarvittaessa läppäri kiinni autossa, sillonkun vika tulee, mutta kun käytännössä mahdotonta.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Yhden kerran olen joutunut metsäautotiellä jumiin kuormaa tekevän tukkirekan taakse. Pistin auton parkkiin ja kessun huulen ja kattelin kaikessa rauhassa radiota kuunnellessa kuinka sulavasti koura liikkui Valitettavasti kaikki ei varmaan käyttäydy näinMr_Who kirjoitti:Se tässä ärsyttää, että kun on pinolla kuormailemassa (töissä) puuta kyytiin niin aina siellä joku oottelloo ohipääsyä eessä tahi takana ja helevetin kiire. Lopulta tullaan huutelemaan nosturin juurelle, jotta mitenkä pitkää menee...
Vitutti kyl tänää.. justii kerkeet pinolle pysähtyä (ja vielä keruu kuormalla), laitat pumpun päälle(hudr. pumppu), nouset kopista ja juuri lasket tukijalat maahan kun joku hyökkää mutkantakaa satasta ja jarruttelee viimehetkille asti. Pitihäse vielä ohi laskea, koska justii oli risteyksen kohdalla.. Jos oisin kerennä nosturinkoppiin nousta niin ois suana ootella, enneku ois kuorma ollu piällä.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Hetkinen......... kyseessähän oli 9-3 eli se lienee jo DI-kasetilla Nimimerkillä ajoittaista aivotoimintaaysitonnari93 kirjoitti:Ettei olis vaan mennyt puola. Kaksi kertaa ollut omassa tontussa käyntihäiriövika. Ekan vian selvittäminen kesti 4 viikkoa, josta olis selvinnyt parissa tunnissa mikäli olis ollut enempi tieto taitoa Toisella kerralla oli vika puolassa, jonka löytäminen kesti "vain" viikon verran on siinä merkillinen auto että pikkuvian haku voi kestää kauan, siinä voip eksyä helposti väärille jäljille. Mielelläni kertoisin missä vika piilee, mutta mennee arvauksen puolelle, joten toivotan vain hyvää onnea vian etsintäänMr_Who kirjoitti:No siinpä se onki, että kun se starttaa, muttei käyntii lähe. Henkilökohtaisesti ei paljon kiinnostas koko homma(tutkia vikaa) koska on lukuisia muita hommia ja työhommia tässä.. Mutta korjattava se on, koska autoa ei pysty kuitenkaan vielä vaihtamaan ennenku maksettu.scorpio_88 kirjoitti:
kokeile seuraavan kerran kaataa viileää vettä kampiakselin asentotunnistimen päälle jos ei starttaa.. tämä saattaa tepsiä jos on siinä vika.. en takaa, mutta saattaa toimia. tech2 on kyllä varmin vianselvittäjä jos vikavalo palaa tai on palanut
Pitää jokune anturi uusia ja rele, jos se siitä heittäs vian pois.
Ihme sikäli, kun ei virhetilaa jätä boksiin.. pitäisi tietenkin olla heti tarvittaessa läppäri kiinni autossa, sillonkun vika tulee, mutta kun käytännössä mahdotonta.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003