mielipiteet kortilla?????

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tturku kirjoitti:..kyseisistä veisteistä oli huomautettu ylläpidolle (huomautuksen tekijä ei ollut edes kukaan vakio leuan louskuttaja), joten se häiritsi asiallisessa aiheessa selvästi jotain kolmatta osapuolta.
No hyvä näin, ikäväähän se on pilata jonkun päivä asiattomilla kommenteilla jotka ovat kaiken lisäksi ihan väärässä osiossa, varsinkin kuin vastaus esitettyyn kysymykseen oli ensimmäisenä ennen mitää "päänaukomisia".
tturku kirjoitti: Jos lainaussäännön ihmettely olisi tapahtunut vaikka mikä naurattaa osiossa, se olisi ollut ok. Myöskin se että se kommentti olisi vaikka V.J.S:n kirjoituksessa ollut kerran tai kaksi, mutta kun se löytyy joka toisesta veististä, johon jotain olet lainaillut, menee siitä maku ja se voidaan tulkita pelkkänä pään aukomisena.
Kyllä, hyvin voin myöntää, että kyseessä oli kevyttä päänaukomista minun (ja monen muunkin) mielestä aikalailla turhaa sääntöä kohtaan. Lisänoottina sanoisin, että monessa yhteydessä vähäisiksi mainittujen vapaaehtoisten moderaattoriresurssien käyttäminen tämän säännön vastaisten lainausten poistamiseen vasta paradoksaaliselta tuntuukin :)

Mielelläni muuten haluaisin nähdä ne viestit, joihin viittaat? Itse kun en muistanut ainuttakaan, mutta pienellä etsiskelyllä löysin kuluneen kahden viikon ajalta yhden mainitsemasi kaltaisen viestin, jossa "mollaisin" lainaussääntöä (tämä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 45#p779745). Puhumattakaan, että tekisin sitä joka toisessa topikissa joihin vastaan, lainaamalla tai lainaamatta. Jos siis lasketaan tämä "banaanivaroituksen" tuonut toppikki (joka muutenkin jo siis siivottu), olen harrastanut tätä pahetta n. joka kolmastuhannes viesti ja kahdesti viimeisen kahden viikon aikana :) Banaanivaroituksen arvoinen suoritus jok.tap.
Viimeksi muokannut V.J.S, Ti Helmi 01, 2011 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
J.N
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja J.N »

Turbolag aiemmin jo oikeastaan varsin hyvin vastasikin, mutta jatketaan nyt vielä samasta sillä pakollisella rautakangella:
V.J.S kirjoitti:Olisiko käyttäjäystävällisyys peräti parhaimillaan sitä, että kaikki kysymykset olisi esitetty eksaktissa formaatissa käyttäen yleisesti hyväksyttyä termistöä ja ennen kaikkea virheettömällä suomen kielellä (ilman niitä yhdys sana ja väli, merkki virheitä). Vastaus taas sitten koostuisi vain ja ainoastaan asiasta, eli periaatteessa ainoa käyttäjäystävälliset ketjut olisivat kahden postauksen mittaisia: kysymys ja vastaus.
Tapasi mukaan aika voimakasta karrikointia, mutta periaatteessa kyllä. Itse ainakin käytän huomattavasti mieluummin omasta rajallisesta vapaa-ajastani esim. vain noin viisi minuuttia siihen, että löydän yhdellä - kahdella "Etsimisellä" ongelmaani oikean ratkaisun, kuin että kahlaan viikon illat läpi tuhatta kymmensivuista viestiketjua, joissa kaikissa jauhetaan ohi aiheen ja ruikutetaan turhaan itseä mielyttämättömistä säännöistä. Se tiedon etsijä kun etsii sieltä mallikohtaisesta osiosta ensisijaisesti tietoa ja ratkaisua johonkin ongelmaan, eikä mitään joutavaa muka-nokkelaa sanailua sivukaupalla. Tämä ei silti estä millään tapaa asioista keskustelua, eikä tee mallikohtaisista osioista vain kahden viestin viestiketjuja sisältävää wikipediaa, vaikka virheellisesti niin haluatkin esittää.

Myöskään täydellistä virheetöntä kielioppia ei luultavasti ole tarvetta tällaisella foorumilla edellyttää, jos sisältö on kohtuullisella vaivalla ymmärrettävää ja kirjoittajilla on edes tietyt perusasiat suunilleen hallussa.
#3418
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja Jussi »

J.N kirjoitti:Itse ainakin käytän huomattavasti mieluummin omasta rajallisesta vapaa-ajastani esim. vain noin viisi minuuttia siihen, että löydän yhdellä - kahdella "Etsimisellä" ongelmaani oikean ratkaisun, kuin että kahlaan viikon illat läpi tuhatta kymmensivuista viestiketjua, joissa kaikissa jauhetaan ohi aiheen ja ruikutetaan turhaan itseä mielyttämättömistä säännöistä.
Tässä ehkäpä vilahtaa ongelman ydin... mikä on keskustelulauta ja mitä on keskustelu?

Onko osa porukasta oikeasti on sitä mieltä että keskustelulaudan pääasiallinen funktio on varastoida sinne luotua informaatiosisältöä myöhempiä tarvitsijoita tai tarpeita varten? Entäpä sitten onko keskustelu sarja eksaktissa muodossa esitetettyjä kysymyksiä sekä niihin kohdistettuja eksakteja vastauksia?

Jos näin on niin olisikohan se wiki oikeasti parempi alusta?

Nykyisillä keskustelusäännöillä ja moderointipolitiikalla esimerkiksi koskaan tuskin olisi saatu keskusteltua valmiiksi asti 99/90/900 vaihteistoöljyaihetta ja kansa olisi edelleenkin onnellisessa uskossa että 75W hypoidi on oikea vaihteistoöljy kyseisiin kinnereihin (en tosin ole viimeaikoina seurannut aihetta... saattaahan tuo olla taas torikokouksessa julistettu oikeaksi öljyksi).

Monesti juuri kysymykset, joihin on maallikko tiedon valossa pidetyssä torikokouksessa äänestetty oikeaksi täysin väärä vastaus, aiheuttavat eniten kalabaliikkiä ja tuottavat sekavimpia hakutuloksia, mutta noita säikeitä seuratessaan taas voi oppia... jos haluaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

V.J.S kirjoitti:
Jussi kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Kyllä olemme. Ylimääräisyys eräässä topikissa koski uuden lainaussäännön ihmettelyä, jonka perään oli tullut muutama vastaus samaa "naureskellen". Nyt tämä kyseinen topikki on enään kuivan asiallinen.

Tuliko muillekin:

"Tämä on virallinen varoitus, jonka on antanut tämän sivuston valvoja tai ylläpitäjä."

...vai olinko ainoa, joka kohtasi tämän kunnian?
Et ole ainoa, samaa viestiä pukkasi vielä höystettynä kommentilla, että seuraavasta uusien sääntöjen piikittelystä palkitaan viikon lomalla banaanisaarille :D
Jopas jopas. Tämähän kuulostaa suorastaan herkulliselta. :D
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja Risto »

Azanovix kirjoitti:Jopas jopas. Tämähän kuulostaa suorastaan herkulliselta. :D
Sittenhän tämä vasta herkulliseksi muuttuukin, kun varoituksia ryhdytään jakamaan mihin hyvänsä tekniikkakysymykseen vastaamisesta sanoilla: "En tiedä, mutta bensapumppu käynnistyy tankkia koputtamalla." :twisted:
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja tommij »

Jos näin on niin olisikohan se wiki oikeasti parempi alusta?
Haluaisinpa nähdä senkin wikin, joka tällä porukalla saadaan toimimaan... :D

Kyllähän tämä ns. asiallinen keskustelu on foorumilta vähentynyt jo parin vuoden ajan. Se, että joku nyt kaipailee keskustelun perään kertoo lähinnä siitä, että kun turhanpäiväinen *ittuilu siivotaan pois, niin melko hiljaiselta alkaa vaikuttaa.

Keskustelun taso on vaikuttanut mm. siihen, että moni foorumia aiemmin seurannut on menettänyt mielenkiintonsa, eikä enää käy täällä. Käytännössä joka klubitapahtumassa tai potkijaisissa joku kertoo meikäläisellekin, ettei enää viitsi käydä foorumilla häiriköiden ja yleisen riitelyn/kuittailun takia.

Joissain osioissa näkyy myös se, että aktiivinen harrastuneisuus tiettyjen mallien kohdalla on selvästi vähentynyt. Esim. kuuppaosiossa on sangen hiljaista nyt kun niitä ei enää sanottavasti ole käyttöautona, vaan enemmän harrastuskohteina.

Yleinen taloudellinen tilanne vaikuttaa myös, eli kukkaron nyörejä pidetään tiukemmalla, hankintoja tehdään vähemmän ja projektit jätetään odottelmaan parempaa aikaa. Ilman muuta lama vaikuttaa myös keskustelun vähentymiseen ja ennen kaikkea ihmisten mielialaan.

Itse ainakin olen erittäin tyytyväinen siihen, että moderaattoriporukkaan on saatu lisävoimia, ja että modelinjaa on lähdetty kehittämään. Toivottavasti saamme vielä muutaman moden lisää, että kuorma ei muodostu kohtuuttomaksi kenellekään ja homma pysyy mielekkäänä.
On erittäin hienoa, että tämä uusi aktiivisuus on kummunnut foorumin käyttäjistöstä, eikä hommaa ole saneltu hallituksen taholta. Ongelma on kuitenkin hallituksessakin ollut tiedossa ja senkin kaltaisia mielipiteitä on kuultu, että koko foorumi pitäisi sulkea näiden ongelmien takia. Onneksi tämänkaltainen menettely ei saanut laajempaa kannatusta, mutta kertonee turhautumisen tasosta.

(omana itsenään)
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Asialinjalla sitä mennään, aina menty. Taidan olla vaan niin huono fooruminkäyttäjä, etten täällä hirveästi näy. Johtuu siitä ettei jaksa päivästä toiseen lukea ja kirjotella voorumeille. Taijjan olla semmone satunnaine käyttäjä. Mutta jospa se siitä sitte kunha alottelen sen rojektin tossa kevväällä. Omasta autosta ei ole paljon kysyttävvee ainakkaa tähä asti ollu, tai tainnu olla. Ite tietää jottai ja tietysti vois muitaki valaista tai auttaa tietojen ja taitojen mukkaan.. se on kyllä osaltani jiäny aika vähälle. Tietysti eihän sitä kukaan pakotakkaan ja tämähän on vapaaehtoista toimintaa täysin. Jäsenmaksun oon maksana tällekkin vuodelle ja pittäähä sitä nytte saabiklubiin kuulua kun kerran saabin omistaa. :)
Tapahtumissaki ois kiva käyvvä, mutta on jiänä käymättä syystä tai toisesta ja taitaa jäädä tänäkinvuonna käymättä jos meinoon alotella sitä rojektii. Minun tekotahilla se kestää varsinnii parivuotta. :lol:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Risto kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:Jopas jopas. Tämähän kuulostaa suorastaan herkulliselta. :D
Sittenhän tämä vasta herkulliseksi muuttuukin, kun varoituksia ryhdytään jakamaan mihin hyvänsä tekniikkakysymykseen vastaamisesta sanoilla: "En tiedä, mutta bensapumppu käynnistyy tankkia koputtamalla." :twisted:
Kaasarisaabin bensatankin koputtamisen lisäksi ei koskaan sovi unohtaa tuikitärkeää vaihdelaatikon ilmaamista. :lol:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

georgahti kirjoitti:mutta miten tuo automaagi iilmatataan?
En minä vaan tiedä, manuaalista puhumattakaan, mutta joku täällä kertoi sellaiseen näin tehdyn.

Ei täsmentänyt vaikka kysyin. Kiinnostaisi kyllä tietää moinen proseduuri ettei vain jäisi laatikko öljystä vajaaksi. :lol:
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

tturku kirjoitti:
Alihankkija kirjoitti: En tiedä, varmaan olisi ihan ok, jos modet olisivat riittävän vanhoja ja kokeneita hommaansa. Jos on vielä rippikoulupoika tumputtamassa hanskaansa unelmoiden og900:sta niin eihän siitä mitään hyvää seuraa...
Tuskin meistä modeista kukaan on rippikouluiässä. Taitaa kaikki olla huomattavasti vanhempia. Ja eipä tuo ikä mikään hyvä valinta kriteeri näytä olevan kun katsoo, minkä ikäistä porukkaa täällä kinaa keskinään välillä. Sen sijaan yllä olevan kirjoituksen perusteella voisi arvuutella kirjoittajan "henkistä ikää"...

Mä voin lähteä heti moderointi koulutukseen klubin kustannuksella jos sellaisia joku virallinen taho pitää :lol:


Ei mutta vakavasti ottaen, eipä näihin hommiin kovin moni ole mielenkiintoaan osoittanut, vaikka nytkin on haku ilmoitus esillä.
Moderaattoriksi hakevat joutuvat tiukkaan syyniin ja seulaan, ennenkuin ne kelpuutetaan saab foorumin modeiksi 8O
Miksi sinä jätit lainauksestasi kohdan pois jossa totesin asian olevan huumoria ? Eikö se kerro jotain teidän ammattitaidostanne ?
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja Risto »

Alihankkija kirjoitti:Miksi sinä jätit lainauksestasi kohdan pois jossa totesin asian olevan huumoria ? Eikö se kerro jotain teidän ammattitaidostanne ?
Se kohta on aivan oikein jätetty pois, sillä se ei englanninkielisenä kuulu juuri tähän osioon vaan tuonne: http://foorumi.saabclub.fi/viewforum.php?f=47 :wink: Tämänkin yksityiskohdan huomioiminen kertoo siitä taidosta kaiken oleellisen ja on askel kohti täydellistä foorumia, jossa jokainen lause on oman otsikkonsa alla, jolloin mobiiliselaus on helppoa, kun riittää pelkkien otsikoiden selailu.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja Termos »

tommij kirjoitti:...Käytännössä joka klubitapahtumassa tai potkijaisissa joku kertoo meikäläisellekin, ettei enää viitsi käydä foorumilla häiriköiden ja yleisen riitelyn/kuittailun takia...
Minä en viitsi käydä klubitapahtumissa tai potkijaisissa, kun siellä vakavailmeiset herrasmiehet kuitenkin jaksavat valittaa foorumin "kuritonta menoa", diagonaalihousujen lahkeet kiihtymyksestä lepattaen :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Tätä lukiessa voitaneen todeta, että viestin aloittaja sai vastinetta koko rahan edestä :P.

Itse olen notkunut täällä vaihtelevasti vuosia, aina olen avun saanut kun tyhmänä jotain olen kysynyt. Nyttemmin haen tietty nyky kulkineeseen neuvoa eri asioihin hakua käyttäen ja huomaan, että ei vanhassa autossa juurikaan semmoista ominaisuutta ole, johon ei vastinetta löytäisi.

Itse nautin enemmän tarinan muodossa heitetyistä ohjeista ja jutuista, esim.V.J.S:n projektit on yber kivaa luettavaa. Kiitos niistä! Joskus kieltämättä kaipaa selkeämpää neuvoa, tumpelo kun olen. Kuitenkin foorumi, jossa on "yksinkertaistetut" vastaukset tuntuu ainakin ajatuksen tasolla aika tylsiltä. Jos esim. kysytään jonkun osan sopivuutta eri vuosimalliin, niin ainakin minä odotan jotain muuta kuin kyllä tai ei vastausta. Tietysti omassa postauksessa voisi "toivoa" runollista vastausta, että sikäli pallo on aina kysyjällä...

Kokonaisuutena olen foorumiin hiton tyytyväinen. Muilla vastaavilla seilanneena voin vain todeta, että Saabistit on TÄSSÄKIN pykälän verran edellä. Kiitos kaikille modeille, kun jaksatte näitä alueita lukea ja siivota. Tarkoituksenne pyhittää keinot!

Kiitos ja anteeksi,

-Olli-
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Alihankkija kirjoitti:
tturku kirjoitti:
Alihankkija kirjoitti: En tiedä, varmaan olisi ihan ok, jos modet olisivat riittävän vanhoja ja kokeneita hommaansa. Jos on vielä rippikoulupoika tumputtamassa hanskaansa unelmoiden og900:sta niin eihän siitä mitään hyvää seuraa...
Tuskin meistä modeista kukaan on rippikouluiässä. Taitaa kaikki olla huomattavasti vanhempia. Ja eipä tuo ikä mikään hyvä valinta kriteeri näytä olevan kun katsoo, minkä ikäistä porukkaa täällä kinaa keskinään välillä. Sen sijaan yllä olevan kirjoituksen perusteella voisi arvuutella kirjoittajan "henkistä ikää"...

Mä voin lähteä heti moderointi koulutukseen klubin kustannuksella jos sellaisia joku virallinen taho pitää :lol:



Ei mutta vakavasti ottaen, eipä näihin hommiin kovin moni ole mielenkiintoaan osoittanut, vaikka nytkin on haku ilmoitus esillä.
Moderaattoriksi hakevat joutuvat tiukkaan syyniin ja seulaan, ennenkuin ne kelpuutetaan saab foorumin modeiksi 8O
Miksi sinä jätit lainauksestasi kohdan pois jossa totesin asian olevan huumoria ? Eikö se kerro jotain teidän ammattitaidostanne ?
Osaako se suuri modepäällikkö vastata kysymykseeni vai ei ?
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: mielipiteet kortilla?????

Viesti Kirjoittaja tturku »

Niin, miten se että olet perään letkauttanut this is hjuumor olisi vaikuttanut tai muuttanut vastaustani? En myöskään lainannut aiempaa kohtaa viestistäsi, koska vastasin juuri osaan, jonka lainasin.
Kuka muuten minulle noin hienon tittelin on antanut?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin