Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Femma aeroon keulapäivitys, takalärän asennus ja vaihdoin kesärenkaat. FB:ssä edustavia kuviakin aiheesta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja karg »

Kolkki sai tehdasuuden koneen ja turbon Saabiantilla, joka teki jälleen kerran homman luvatussa aikataulussa ammattitaidolla, eikä hinta karannut käsistä. :)

On muutes 140km ajetulla koneella jonkinlaisia eroja 240tkm ajettuun koneeseen verrattuna..
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Joutessaan pesallin sienen kanssa. Satkun.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Laittelin myyntikuntoon: talvipyörät takapaksiin, kännykkätelineiden irrottelua jne. siivousta
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vaihdoin 9-3:een lambda-anturin. Latvian pojat lähettivät originaalin anturin, kuten Ebayssa lupailtiin. Kävi "heittämällä" paikalleen. Yhden Bilteman kiintolenkin rälläköin puoliksi, niin oli kätevä ruuvailla. :-)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 959
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja duuduu »

karg kirjoitti:Kolkki sai tehdasuuden koneen ja turbon Saabiantilla, joka teki jälleen kerran homman luvatussa aikataulussa ammattitaidolla, eikä hinta karannut käsistä. :)

On muutes 140km ajetulla koneella jonkinlaisia eroja 240tkm ajettuun koneeseen verrattuna..
Eikös se nyt sitten ollutkaan uusi?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

140km vs 240tkm. :) Myönnettäköön että ihmettelin samaa aamulla. :D Miksi kolkkiin uusi moottori piti ostaa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Eikös nuo ensimmäiset kilometrit kerry jo koeajolla tai auton siirtämisessä kotiin?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Drossel
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Drossel »

Tänään meinasi jättää Saapas työpaikan pihalle check engine -valon nro. 6:n saattelemana, niin painelin merkkiliikkeeseen ja vaihdoin uuden bensapumpun releen liikkeen pihassa. :D

Ei virrat päälle kääntäessä pitänyt samaa surinaa, jota yleensä auto pitää seistyään esim. työpäivän mitan. Tuon surinan olen tulkinnut siis niin, että bensapumppu kerää tarvittavaa painetta. Toivottavasti se vika hoitu tuolla, ettei enemmän remonttia tarvitsisi rueta tekemään. Sisustaa kun pitäisi käyttää viikonloppuna irti ja paikata mahdollinen lämppärinkennon vuoto (vänkärin jalkotila aivan märkä ja tunnostaisi olevan jäähdytinnestettä koostumuksesta päätellen)... :twisted:
^villevee^
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja ^villevee^ »

Klo 23 aikaan kerkesin jo miettiä, että enpä tehnyt tänään mitään.
Seuraavassa risteyksessä oikealle kääntyessäni huomasin, että vilkku vilkkuu liian nopeasti -> takavalon toinen vilkkupoltin oli palanut. Vaihdoin sen :D
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
rassaus
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 18:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja rassaus »

saabilogolliset venttiilinhatut :mrgreen:
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja karg »

Rattivaihde kirjoitti:140km vs 240tkm. :) Myönnettäköön että ihmettelin samaa aamulla. :D Miksi kolkkiin uusi moottori piti ostaa?
En jaksanu vanhaa 240tkm ajettua öljysyöppöä alkaa rempata ja uus kone + turbo oli Neo Brosilla sopuhintaset, niin mikä ettei. Toi 140km suunnilleen tuli Saabiantilta kotiin saakka, eli kone oli alunperin täysin pakasta vedetty. Eihän nää tietysti mitään pakollisia juttuja oo, mutta mieluummin pistin joutilaan rahan menemään tommoseen ku johonkin älyttömään Thaimaan reissuun. Öljynkulutus ja kylmäpölläytys piti joka tapauksessa saada aisoihin. Nyt olis edessä ohjekirjan mukainen sisäänajo 3000km saakka. 2000km niin ettei kiekat ylitä 5000rpm ja 3000km saakka ilman kaasu pohjassa ajoa.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja karg »

suorsa kirjoitti:Eikös nuo ensimmäiset kilometrit kerry jo koeajolla tai auton siirtämisessä kotiin?
Näin se menee. :)
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

karg kirjoitti:240tkm ajettua öljysyöppöä
Onko kehitys tosiaan kulkenut kuplavolkkarin tietyn kilometrimäärän välein vaihdettavasta moottorista 70- ja 80-lukujen parhaimmillaan lähes ikuisesti kestävien patojen kautta takaisin lähtöruudun lähistölle? 8O 8O

Aiheeseen: Puntaroin netin ääressä pitäisikö ostaa foorumillakin kehutut Pioneer TS-G1022:t vai vajaan kympin kalliimmat Alpine SPG-10C2 2-tiekoaksiaalit satkun kojelaudalle. Hinnalla ei niinkään väliä, mutta kummat ovat paremmat?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja vfr »

aloin illalla purkamaan kolkin etujousitusta, huomenna jatkuu.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Vastaa Viestiin