TOPIC: muuta keskustelua

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mikä pinnoite kestäisi ihan oikeastikin autotallin betonilattian päällä? Sikafloor ei kestä yhtään mitään, eikä se imeydykään millään betoniin. Tai siis kestää se maksimissaan sellaiset 2 vuotta jatkuvalla huolenpidolla niin ettei ole puhki ihan kaikkialta. Mutta ruma se silti oli jo 2 vuoden käytön jälkeen, ja nyt 6 vuotta sisäänmuutosta eikä uskoisi että lattiassa on mitään pikkoitetta lainkaan ollutkaan.
No ok, on siellä pitkin lattioita vedetty 9-5:n, 9000:n, ng900:n , og900:n ja 99:in tekniikkapaketteja, mutta pitäisi kait pinnotteen kestää moiset pikkurasitukset :D

Ja millä ihmeen tavaralla arvaisi paikata eli täyttää lattian skraadumonttuja, ja muita koloja, jollain artturillako vai onko parempia aineita olemassa?

Talli oli siis ihan uusi joskus 2004, ja 2008 maalasin uudestaan sen seinät ja katon, nyt tarttisi maalata uudestaan katto, seinät ja lattia, kun nuo Saabiprojektit tuntuvat syövän tallia kirjaimellisesti lattiasta kattoon :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

llsp :llä olisi varmaan pinnoite aineita
mutta laita lattiaan samanlainen pinnoite kuin teollisuus halleissa
maksaa kyllä mansikoita mutta kestää aineen nimeä en muista
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja hz81 »

ng900aero kirjoitti:Mikä pinnoite kestäisi ihan oikeastikin autotallin betonilattian päällä? Sikafloor ei kestä yhtään mitään, eikä se imeydykään millään betoniin. Tai siis kestää se maksimissaan sellaiset 2 vuotta jatkuvalla huolenpidolla niin ettei ole puhki ihan kaikkialta. Mutta ruma se silti oli jo 2 vuoden käytön jälkeen, ja nyt 6 vuotta sisäänmuutosta eikä uskoisi että lattiassa on mitään pikkoitetta lainkaan ollutkaan.
No ok, on siellä pitkin lattioita vedetty 9-5:n, 9000:n, ng900:n , og900:n ja 99:in tekniikkapaketteja, mutta pitäisi kait pinnotteen kestää moiset pikkurasitukset :D

Ja millä ihmeen tavaralla arvaisi paikata eli täyttää lattian skraadumonttuja, ja muita koloja, jollain artturillako vai onko parempia aineita olemassa?

Talli oli siis ihan uusi joskus 2004, ja 2008 maalasin uudestaan sen seinät ja katon, nyt tarttisi maalata uudestaan katto, seinät ja lattia, kun nuo Saabiprojektit tuntuvat syövän tallia kirjaimellisesti lattiasta kattoon :D
Tähän kaipaisin minäkin vinkkejä. Ensi kesänä vastaava projekti edessä.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

hz81 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Mikä pinnoite kestäisi ihan oikeastikin autotallin betonilattian päällä? Sikafloor ei kestä yhtään mitään, eikä se imeydykään millään betoniin. Tai siis kestää se maksimissaan sellaiset 2 vuotta jatkuvalla huolenpidolla niin ettei ole puhki ihan kaikkialta. Mutta ruma se silti oli jo 2 vuoden käytön jälkeen, ja nyt 6 vuotta sisäänmuutosta eikä uskoisi että lattiassa on mitään pikkoitetta lainkaan ollutkaan.
No ok, on siellä pitkin lattioita vedetty 9-5:n, 9000:n, ng900:n , og900:n ja 99:in tekniikkapaketteja, mutta pitäisi kait pinnotteen kestää moiset pikkurasitukset :D

Ja millä ihmeen tavaralla arvaisi paikata eli täyttää lattian skraadumonttuja, ja muita koloja, jollain artturillako vai onko parempia aineita olemassa?

Talli oli siis ihan uusi joskus 2004, ja 2008 maalasin uudestaan sen seinät ja katon, nyt tarttisi maalata uudestaan katto, seinät ja lattia, kun nuo Saabiprojektit tuntuvat syövän tallia kirjaimellisesti lattiasta kattoon :D
Tähän kaipaisin minäkin vinkkejä. Ensi kesänä vastaava projekti edessä.

Jos lattiapinnoitetta haluatte laittakaa tämä Acrylicon Dekor.
Kyllä kestää, mutta kyllä maksaa.

http://www.kausalanpinnoite.fi/fi
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja core2 »

Mä vedin kauan sitten (kun vielä asuin omakotitalossa) autotalliin tätä katumerkintä muovia se kesti vaikka nastoilla välillä tuli sudittuakin.
Tuolla varmaan enemmän tietoa: http://www.geveko.fi/11
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

hz81 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Mikä pinnoite kestäisi ihan oikeastikin autotallin betonilattian päällä? Sikafloor ei kestä yhtään mitään, eikä se imeydykään millään betoniin. Tai siis kestää se maksimissaan sellaiset 2 vuotta jatkuvalla huolenpidolla niin ettei ole puhki ihan kaikkialta. Mutta ruma se silti oli jo 2 vuoden käytön jälkeen, ja nyt 6 vuotta sisäänmuutosta eikä uskoisi että lattiassa on mitään pikkoitetta lainkaan ollutkaan.
No ok, on siellä pitkin lattioita vedetty 9-5:n, 9000:n, ng900:n , og900:n ja 99:in tekniikkapaketteja, mutta pitäisi kait pinnotteen kestää moiset pikkurasitukset :D

Ja millä ihmeen tavaralla arvaisi paikata eli täyttää lattian skraadumonttuja, ja muita koloja, jollain artturillako vai onko parempia aineita olemassa?

Talli oli siis ihan uusi joskus 2004, ja 2008 maalasin uudestaan sen seinät ja katon, nyt tarttisi maalata uudestaan katto, seinät ja lattia, kun nuo Saabiprojektit tuntuvat syövän tallia kirjaimellisesti lattiasta kattoon :D
Tähän kaipaisin minäkin vinkkejä. Ensi kesänä vastaava projekti edessä.
Jos haluaa kestävän pinnan kannattaa valita Master Top. Ainoa ongelma tässä on, että jos lattia on valmiiksi valettu, tämä ei enää onnistu, vaan se pitää hiota pintaan samalla kuin valaa lattian. Värivaihtoehtojakin on runsaasti.

http://www.basf-cc.fi/fi/Tuotteet/DrySh ... fault.aspx

Maaleista mikään ei ole ikuinen, mutta teollisuuden puolella käytettään ainakin jonkun verran epoxy-lattiamaaleja. Mutta, muista jyrsiä pois kaikki vanhat maalit, poistaa öljyt (jos betoni on imeytynyt öljyä) ja varmistaa ettei lattiassa ole liikaa kosteutta.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tattis noista lattiapäällysteneuvoista.

Onko kokemuksia Bilteman lampaannahkaisista istuinpäällisistä? :D En millään jaksaisi alkaa korjaamaan vääränmerkkisen (enkä oikeanmerkkisenkään) istuinlämmitystä, joten sellaiset kiinnostaisi hankkia talvivarusteeksi nahkajakkaroiden päälle :D.
Beige kävisi sävyltään Saabiini ja harmaa vääränmerkkiseen. Kummastuttaa vaan kun beigen kohdalla varotetaan siitä että se saattaa päästää väriä kastuessaan. Onko beigenväristen lampaiden villa jotenkin huonompilaatuista kuin harmaiden, eikä beigenvärisiä lampaita saa päästää pitkäksi aikaa sateeseen tms? :D
Siis onkohan nuo ihan pilipalilaatua noin muutenkin; kestääkö kiinnitykset, neulokset, jne. juuri mitään, päästävätkö oikeastikin väriä jne?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Nikke_M kirjoitti: muista..., poistaa öljyt (jos betoni on imeytynyt öljyä)
Mitenkäs muuten vuosikymmenien saatossa maalaamattomaan betonilattiaan imeytynyt öljy siitä poistetaan? Muuten kuin piikkaamalla.
96 V4 -75
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jukka T kirjoitti:
Nikke_M kirjoitti: muista..., poistaa öljyt (jos betoni on imeytynyt öljyä)
Mitenkäs muuten vuosikymmenien saatossa maalaamattomaan betonilattiaan imeytynyt öljy siitä poistetaan? Muuten kuin piikkaamalla.
Höyry pesuri nostaa oljyn betonilattiastakin niinhyvin ettei öljy tee kiusaa maalatessa. Pitää olla varovainen kun kuuma höyry saattaa lohkoa betoni siruja ilmaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

http://www.restoredsportscars.com/ts3/ Siinä olisi sopivasti projektia.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
ella
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 22:52
Paikkakunta: Akaa

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja ella »

Mikä olisi hyvä kahvinkeitin? 1,5v vanha Obh Nordica King of coffee päätti lopettaa yhteistyön, onneksi pikakahvia löytyi vielä kaapista edellisen kahvinkeittimen hajoamisen ajoilta :lol: 5v takuu on, mutta Veikon Koneessa ei ole enää valikoimissa kyseistä keitintä. Hyvää ja riittävän kuumaa kahvia tuolla sai, mutta tuo kestävyys :( . Moccamaster lienee sitten seuraava, vaikkei niitten ulkonäkö oikein iske
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Moccamaster on kunnon keitin, tosin hinnat aika suolasia. Niissäkin hinnat alkaen mallit on sen verta karvalakki malleja ettei kehtaa ostaa. Ihan minimi vaatimus ois tuo manuaalinen tippalukko, siitäkin taitaa saada maksaa sen 30-50e lisää siihen halvimpaan muovirunkoiseen verrattuna...
#3834
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

ella kirjoitti:Mikä olisi hyvä kahvinkeitin? 1,5v vanha Obh Nordica King of coffee päätti lopettaa yhteistyön, onneksi pikakahvia löytyi vielä kaapista edellisen kahvinkeittimen hajoamisen ajoilta :lol: 5v takuu on, mutta Veikon Koneessa ei ole enää valikoimissa kyseistä keitintä. Hyvää ja riittävän kuumaa kahvia tuolla sai, mutta tuo kestävyys :( . Moccamaster lienee sitten seuraava, vaikkei niitten ulkonäkö oikein iske
Tämä on ajanut asiansa mainiosti tähän asti.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

siiseli kirjoitti:Moccamaster on kunnon keitin, tosin hinnat aika suolasia. Niissäkin hinnat alkaen mallit on sen verta karvalakki malleja ettei kehtaa ostaa. Ihan minimi vaatimus ois tuo manuaalinen tippalukko, siitäkin taitaa saada maksaa sen 30-50e lisää siihen halvimpaan muovirunkoiseen verrattuna...
Huonoja kokemuksia tosta manuaalisesta, tiputtaa vaikka lukko kiinni (Muutaman minuutin odottaa, kun kahvi tippunut, niin ei tiputa enää vaikka lukko auki. Itsellä siis tuo malli).
Eli toi "patentti" selkeä pettymys, samoin kuin tosta termoskannullisesta mallista ei niin hyviä kokemuksia.
Eli IMO: jos moccamasterin ostat niin automaattisella tippalukolla (pari kybää taas lisää hintaan). Automaattinen virrankatkaisu kans ihan jees, hyvä back up, ei pilaa pitempääkään lomamatkaa... :mrgreen:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Kyllä niissä halvimmissakin Moccamastereissa ihan metallirunko on.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Vastaa Viestiin