"Huumoria" iltaan

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: "Huumoria" iltaan

Viesti Kirjoittaja VKe »

Kiitos Vitikka ja petok Kuva !!
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3113
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: "Huumoria" iltaan

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ja ne kaverit ei kerro, jotka on lyönyt lekalla jäljen vanteeseen tai autonpeltiin, puhumattakaan niistä kellä ristikon jatkoputki on hajottanut sivupeilin.
Tein tsi työnä haljenneinen pakosarjojen irroittamisen Trans Amin V8 koneesta ajettelin nopea homma, mutta kaikki pakopuolen pultit meni poikki, eli ne piti porata pois eikä sopinut poraamaan suoraan koska moottori oli paikoillaan niin en halua kertoa enempää tästä tsi työstä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Huumoria" iltaan

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Viime öljynvaihdosta jäi vähän oudot fiilikset. Tippaakaan öljyä ei valunut käsille, lattialle eikä maahan 8O Jotain tais mennä aika pahasti pieleen :D
M97CSB234EFM57001 RE85
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: "Huumoria" iltaan

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Työkapineiden kanssa on parikn kertaa pitäny jättää mutterit löysälle ja ajaa rinki kuivalla asvaltilla, että saa pyörän irti. Varsinkin SAF:n SK-sarjan akselit ja teräsvanteet on surkea yhdistelmä... Alujen kanssa toimii hyvin tuo kuuma vesi (jos sitä vaan on saatavilla.

Joskus kymmenisen vuotta takaperin huomasin eräänä kesäisenä maanantaiaamuna Helsingissä, että kärryn telipyörä on aika silkoisen näköinen ja kirosin kun ei tullut viikonloppuna huomattua/vaihdettua. Seuraavana aamuna lastatessa sitten katselin vajaata kummia, jossa oli pultti pystyssä. Ei kun vaihtamaan ja kiire oli jo valmiiksi. Sekin vaati sen kierroksen pulttien löysäyksen jälkeen, että suostui irtoamaan, vaikka olikin ulommainen. Vararengas oli liki täysipintainen ja kun kaveri oli tosiaan aika ehtoopuolella, niin tuumasin että kuinkahan tuo kestää. Muutakaan ei ollut, niin pyörä alle ja kohti Turkua. Pääsin Nurmijärveltä vähän Salon ohi, kun se sisimmäinen sanoi 'pum'. Pinnanpätkä vei lokasuojan, kuraläpän ja repäisi säiliön eristepellin alapäästään irti. Ja kelläpä sitä kahta varapyörää olisi mukana. Sain onneksi nilkutettua takaisin Saloon, ettei tarvinnut tien päälle soittaa apuja...

Toisella kertaa sain kyllä rikkinäisen pyörän irti, mutta vararengas oli jymähtänyt telineeseen niin kovaan, että lekasta katkesi varsi eikä vararengas irronnut vielä sittenkään...
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Vastaa Viestiin