Mitä näit liikenteessä tänään topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja wesku »

Mawerick kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
wesku kirjoitti: Onko ne kamerat tuolla välillä 80-alueella ? Meinaan vaan että monastihan niitä on 60 ja pienemmillä rajoituksilla ja niihin tapauksiin harvemmin cruiset auttaa.
Saabin cruise toimii jo 40km/h nopeudessa.
Eiköhän wesku tarkoittanut sitä että jos cruise on asetettu 80 alueen mukaan niin 60 (risteys)alueella siitä ei ole juuri apua. Asia on tietty eri jos on jatkuvaa kuudenkympin rajoitusta.
Niin ja siis sitä että cruise ei huomaa rajoituksen muuttumista vaan se on havaittava itse. Monessa paikassa rajoituksen muuttuminen jopa puoleen tulee melko nopeasti ja niin ettei sitä edes tiestä huomaa. Joskus esim kuuteenkymppiin tai alemmas muuttuu jo paljon ennen risteystä, moottoritiellä 120/100/80 rajoituksia ja maantiellä 100/80 voi olla vuorotellen (kesällä) ilman mitään näkyvää josta voisi tietää muuttumisesta.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Onneksi ajaessa voi käyttää silmiään myös esim. liikennemerkkien seuraamiseen. Ja jos 80 -> 60 kohdassa tulee kurjasti joku peltipönttö vastaan, niin ainakin omassa autossani on sellainenkin poljin, jolla saa vauhtia hidastettua. Eikä ole noiden kanssa ollut ongelmia.
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja muppelo »

9-5T kirjoitti: Tiestä ei ole tarkoitus arvata rajoitusta vaan sen näkee tien vierestä kuvan mukaisista merkeistä
Kuva
Hyvä huomio varsinkin kun päivittäin näkee ihmisiä joilla on mielikuva siitä että tuollainen merkki tarkoittaa tiellä käytettävää miniminopeutta :wink:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Punane og900 maxi makasiinin lähellä kuopiossa...
Jokohan tällä kertaa 99 GL nimimerkin saab tuli nähtyä..
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Tiellä 12 Raumalta kohti Euraa ajettaessa valkoinen Opel Omega (niitä ekoja vuosimelleja) lähti minun ja takana tulevani auton ohi juuri ennen kuin ylämäki alkoi ja voin vannoa että ei nähnyt eteenpäin tuliko vastaan ketään. Onneksi ei tullut.

Vilkautin sitten valoja kun Opel oli päässyt takaisin omalle kaistalle eteeni ja Opel jarrutti renkaat lukossa sillä komeat liukuma jäljet jäi jäiseen tienpintaan, ennen kuin taas painoi kaasua ja hävisi horisonttiin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Könsikäs kirjoitti:Punane og900 maxi makasiinin lähellä kuopiossa...
Jokohan tällä kertaa 99 GL nimimerkin saab tuli nähtyä..

Saattoi ollakkin minun auto :) Olitko sunnuntaina savon saabistien talvipäivillä?
Siellä minun 900 oli ihan sisätiloissa ihmeteltävänä :D
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Vähän oli liukasta ykköstielläkin. Cruise päällä laskettelin tulemaan sellaista sataakymmentä ja yhdessä ylämäessä tonnari alkoikin humppaamaan vauhtia. Ehdin jo ajatella että bensapumppu meni, mutta se olikin vain cruise joka yritti pitää vauhtia yllä. Renkaissa vaan ei riittänyt pito -> nopeus "nousi" yhtäkkiä -> cruise laski kaasusta -> vauhti putosi -> lisää kaasua -> taas lyö sutia jne jne jne. Eipä oo ennen noinkaan käynyt :mrgreen:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Ja taas kävi.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

99 GL kirjoitti:
Könsikäs kirjoitti:Punane og900 maxi makasiinin lähellä kuopiossa...
Jokohan tällä kertaa 99 GL nimimerkin saab tuli nähtyä..

Saattoi ollakkin minun auto :) Olitko sunnuntaina savon saabistien talvipäivillä?
Siellä minun 900 oli ihan sisätiloissa ihmeteltävänä :D
Enpä oo tapahtumia seurannu :oops:

Muistuuko mieleen maxi makasiinin edessä lauantaina harmaa og900 joka käänty sun nenän eestä parkkihalleille päin?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Joku prkl:een vatipää meinas tappaa pyöräiliän citikalla ku olin pysähtyny suojatien eteen päästääkseni rouvan/neidin yli. Varmaan 5m ennen suojatietä sitikka löi liinat kiinni..
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Aika tasaisesti löytyy merkin jos toisenkin kuljettajista noita oman napansa kaivajia.
Päivänä eräänä olin Sturenkadulla nokka kohti Hämeentietä. Kauempana oli punaiset valot ja autoja jo muutama; en viitsinyt ajaa edessä olevaa risteystä (Sammatintie) enempää tukkoon vaan jäin odottamaan suojatien eteen. Jäin siinä odotellessa oikein seuraamaan, kuinka moni vastaantulevista pysähtyisi (kaksi kaistaa molempiin suuntiin ja itse olin vasemmalla kaistalla) oikeaoppisesti suojatien eteen. Paristakymmenestä autosta muutama malttoi vähän hiljentää ja varovasti kurkki, mahtoiko ketään kulkea suojatiellä. Kuitenkin vain kaksi pysähtyi ja jalankulkijoita tuosta kulkee yli kyllä aina kun vain tilaa antaa.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Hahah, jotkut saabistit ovat varmaan kuulleet kun tuossa eilen totesin että "Saabistahan tuli kertaheitolla urheiluauto Spykerin myötä":

olin eilen töihin menossa tuossa Kehä I:sen ja II:sen välissä ykköstietä pitkin kun ykskaks kuin tyhjästä tielle tupsahti ensimmäinen GM-koppanen femma. Kaistasukkulointia harrasti sellasella raivolla että muut tielläliikkujat näytti pelkäävän että kylkeenkö se tulee. Meni kuitenkin ihan nopeusrajotuitusten mukaan, kaistanvaihdot vain tapahtui "tempaisemalla", heh.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

dj_pirtu kirjoitti:ykskaks kuin tyhjästä tielle tupsahti ensimmäinen GM-koppanen femma
Oliko harmaa farkku? Epäilykset vaan herää... :lol:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Mawerick kirjoitti:
dj_pirtu kirjoitti:ykskaks kuin tyhjästä tielle tupsahti ensimmäinen GM-koppanen femma
Oliko harmaa farkku? Epäilykset vaan herää... :lol:
Eiku punainen sedani. Kuskina oli joku pitkähiuksinen, tais olla mieshenkilö.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja wesku »

Azanovix kirjoitti:Aika tasaisesti löytyy merkin jos toisenkin kuljettajista noita oman napansa kaivajia.
Päivänä eräänä olin Sturenkadulla nokka kohti Hämeentietä. Kauempana oli punaiset valot ja autoja jo muutama; en viitsinyt ajaa edessä olevaa risteystä (Sammatintie) enempää tukkoon vaan jäin odottamaan suojatien eteen. Jäin siinä odotellessa oikein seuraamaan, kuinka moni vastaantulevista pysähtyisi (kaksi kaistaa molempiin suuntiin ja itse olin vasemmalla kaistalla) oikeaoppisesti suojatien eteen. Paristakymmenestä autosta muutama malttoi vähän hiljentää ja varovasti kurkki, mahtoiko ketään kulkea suojatiellä. Kuitenkin vain kaksi pysähtyi ja jalankulkijoita tuosta kulkee yli kyllä aina kun vain tilaa antaa.
Miksi vastaantulevien olisi pitänyt pysähtyä, oliko myös joku vastaantulevien suunnassa pysähtynyt suojatien eteen ? Hidastaa toki pitää mutta eihän pysähtyminen ole pakollista muuten kuin ohitustilanteessa.
Lukittu