Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
^Todella yleinen koko myös muissakin autoissa. Oletkos koskaan jarrupaloja vaihtanut? Sitä 7mm kuusiokoloa kun tarvitsee siinäkin
NG9-3 Aero MY05
Re: Ihmettelyketju
^^Eikös tonnarin käsijarrut säädetty 7 millisellä myös? Vai miksiköhän mulla on sellainen ylimääräinen vanhassa työkalusatsissa irtonaisena vailla omaa paikkaa? 

--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Ihmettelyketju
^^tekis mieli sanoa, että paloja on vaihdettu ihan per§£leesti, enkä ole koskaan seittemänmillistä tarvinnut! Mutta totuuden nimissä pakko sanoa, että en tarkistanut tänään kiinalaisen hylsysarjani kuusiokolovalikoimaa, ja saattaapi olla että sieltä löytyy seiska, ja saattaapi olla että edellisen kerran Saabin liukutappeja irrottaessani olen käyttänyt siitä kiinalaisesta sarjasta "sitä sopivaa" kuusiokoloavainta
Hylsyistä ei vain tässä hommassa ole apua, kun sen kuusiokoloavaimenpitää iskarihommissa mahtua 21-millisen hylsyn keskireiän läpi,pitääkseen iskarin tankoa paikallaan kun hylsystä väännetään yläpään mutteria auki. Ja ainakin omassa tulppahylsyssä se keskireikä on niin pieni, ettei siitä mikään hylsysarjan varsi läpi mahdu.

Hylsyistä ei vain tässä hommassa ole apua, kun sen kuusiokoloavaimenpitää iskarihommissa mahtua 21-millisen hylsyn keskireiän läpi,pitääkseen iskarin tankoa paikallaan kun hylsystä väännetään yläpään mutteria auki. Ja ainakin omassa tulppahylsyssä se keskireikä on niin pieni, ettei siitä mikään hylsysarjan varsi läpi mahdu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Heh, mulle kävi just sama. Muistaakseni OG900:n vaihdoin jarrupaloja taakse ja olisi juurikin tarvinnut 7mm:n kuusiokoloavainta. Eipä löytynyt edes kavereilta prkle. Tänäpäivänä löytyy kun on työkaluja tullut haalittua siihen malliin että nuoriväki yllättyy. Kun mun kuopus oli mopoiässä ja sen kaasariin piti vaihtaa isompi suutin, kohokammiota ei saanu sen poikakaveri irti. Tytär ehotti joskos kysyttäis iskältä. Vastaus oli jotain mutinaa.... Satuin sitten pihalle kattelemaan mitä ne touhuaa ja vein sitten iskumeisselin niille
. Mihinkähän se probleema katosi
. Palomies nykyisin toi poikakaveri, eli letku letkeää vissiin löytyy 
Edit, asiaan liittyen, VAG-konsernin jarruihin ikinä remppaa tehnyt? Sieltä ne erikoiskokoiset avaimet löytyvät. Olikohan joku T14 avain, joka olikin 14-hampainen avain johonkin pulttiin... Tarkoitus...öö hankaloittaa vaihtoa vai mitä?
^ Olisko räikkälenkistä mitään iloa. Mulle muksut osti 55v lahjaksi bachon räikkälenkkisarjan. Vois toimia tuossa tilanteessa.



Edit, asiaan liittyen, VAG-konsernin jarruihin ikinä remppaa tehnyt? Sieltä ne erikoiskokoiset avaimet löytyvät. Olikohan joku T14 avain, joka olikin 14-hampainen avain johonkin pulttiin... Tarkoitus...öö hankaloittaa vaihtoa vai mitä?
^ Olisko räikkälenkistä mitään iloa. Mulle muksut osti 55v lahjaksi bachon räikkälenkkisarjan. Vois toimia tuossa tilanteessa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ihmettelyketju
Keskisuuren kunnossapitofirman työnjohtaja naama punaisena huutaa: "Ei sellaista ole olemassakaan!" kysyessäni josko olisi 7mm kuusiokoloavainta. Yhtään avainsarjaa en ole kyllä nähnyt, mutta hylsysarjoissa joskus harvoin on tullut vastaan. Mahtaakohan ko. pomo olla jo viisastunut, taisi olla 05 kesällä.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Ihmettelyketju
Kyllä se 7mm on Saabin jarruissa ja iskareissa ihan peruskauraa, tykkäs tai ei. Mulla on pitkä ja vahva hylsytyyppinen kuusiokolo ja lyhennetty sekä karhennettu 22mm (kai, penarin konien yläpäähän tehty) hylsy, josta tuo kuusiokolo mahtuu läpi. Saa pitää tai kääntää vääntiöllä kuusiokoloa ja putkitongeilla hylsyä, toimii. Joskin pulttimopo ois varmaan kanssa kätsy...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Tällaseen yhdistelmään minäkin päädyin pienen pohdiskelun jälkeen ja heti lähti auki 12 v vanha liitoskin.aero kirjoitti:... vääntiöllä kuusiokoloa ja putkitongeilla hylsyä...
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Ihmettelyketju
Ei löytynyt kiinalaissarjasta seiskaa:

EIkä siis tästä läjästä joka on kertynyt vuosien aikana:

EIkä löytynyt pakissa lojuvasta sarjastakaan... Mutta sitten bingo:

Vanhasta Bilteman sarjasta sellainen löytyi, ja on vielä sen näköinen että on joskus käytetty. Joten myönnetään, olen tuolla Bilteman seiskalla vääntänyt liukutappeja auki, en vain silloin hoksannut käyttäväni maailmankaikkeuden harvinaisinta kuusiokoloavainkokoa
Mutta tosiaan eilen työkaluja etsiessäni hylkäsin tuon Bilteman sarjan ihan suoralta kädeltä kun totesin että tuon tapin varsi ei mahdu läpi siitä 21 mm hylsystä, jolla iskarin yläpään mutteria väännetään. Siksi ostin Motonetistä tämän: http://www.motonet.fi/fi/tuote/774107/B ... oavain-7mm
EIkä siis tästä läjästä joka on kertynyt vuosien aikana:
EIkä löytynyt pakissa lojuvasta sarjastakaan... Mutta sitten bingo:
Vanhasta Bilteman sarjasta sellainen löytyi, ja on vielä sen näköinen että on joskus käytetty. Joten myönnetään, olen tuolla Bilteman seiskalla vääntänyt liukutappeja auki, en vain silloin hoksannut käyttäväni maailmankaikkeuden harvinaisinta kuusiokoloavainkokoa

Mutta tosiaan eilen työkaluja etsiessäni hylkäsin tuon Bilteman sarjan ihan suoralta kädeltä kun totesin että tuon tapin varsi ei mahdu läpi siitä 21 mm hylsystä, jolla iskarin yläpään mutteria väännetään. Siksi ostin Motonetistä tämän: http://www.motonet.fi/fi/tuote/774107/B ... oavain-7mm
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Siinähän Motonetissa alla oli oikein sarjakin missä erikseen mainostettiin seiskaa. Kehitys kehittyy selvästi.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Ihmettelyketju
Juu, ja Håkan on varmaan speksannut Nevsin autoihin jo 9mm kuusiokolopultit 

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Kyllä tuollaiset eri kokoiset kuusiokolot, torxit (niin sisä- kuin ulkopuolisille) ja tähtipäät pitää olla
. Aivan perussettiä
.


Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ihmettelyketju
Vanhanen jakoi äsken uutisissa ämpäreitä, mutta ilman kansia. Olisi huomenna ollut satavarma voittaja jos ois älynnyt antaa myös kannet.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Ihmettelyketju
niihin ämpäreihin en edes paskantaisi
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Dacia Dokker Van -14
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Dacia Duster -18 4x4
Dacia Dokker Van -14
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Re: Ihmettelyketju
Heitä nykypuhelin sinne ämpäriin ja kansi päälle. Soon kuule älyämpäri sillo, tosin "melkein" nykynuoriso tuntee käsitteen älyämpäri toisin.vfr kirjoitti:Vanhanen jakoi äsken uutisissa ämpäreitä, mutta ilman kansia. Olisi huomenna ollut satavarma voittaja jos ois älynnyt antaa myös kannet.
PS. Vanhanen on maaseudulta kotoisin ja tuntee kiljunsekäettäpontikan tekomenetelmät[/quote]
Re: Ihmettelyketju
Perjantai iltana ajelin Kuopioon päin vitostiellä saapaksella, niin heti rampin jälkeen perään puskurituntumalle ajoi Audi Q7, joka sittemmin heti ohitti meikäläisen. Ei siinä mitään mutta meikäläisen edessä oli pari autoa jotka jostain syystä ajoi todella hitaasti moottoritiellä. Lähdin tämän Audin perään ohittamaan kyseisiä autoja ja sitten siinä ohiteltiin aika monta autoa peräkkäin, kunnes tämä Audi palasi oikealle kaistalle jättäen todella pienen välin hänen sekä takana tulevan auton välille, joten jatkoin vasemmalla kaistalla tarkoituksena ohittaa tämä Audi. Noh, tämähän ei käynyt Audi kuskille ei sitten millään ja vierelle tultaessa tämä lähti kiihdyttämään vauhtia samaan tahtiin mitä itsekkin.
Lopputuloksena oli se että ajettiin vierekkäin muutaman kilometrin verran, kun tämä ei halunnut päästää meikäläistä Saabilla ohite. Loppujenlopuksi kumminkin onnistuin leivittämään ohite ja ajoin seuraavalta rampilta ylös. Silti tämän Audin kuskin piti jatkaa ahdistelua ja ajoi keskustaan asti täysin puskurituntumalla takana.
Suorastaan vituttaa tuommoinen toiminta, toki myönnettäköön että olisinhan itse voinut jättäytyä Saappaalla hänen peräänsä. Otti varmaan Audi kuskia päähän kun joku nuori heppu tulee likaisella vapari kolkilla ohi.
Lopputuloksena oli se että ajettiin vierekkäin muutaman kilometrin verran, kun tämä ei halunnut päästää meikäläistä Saabilla ohite. Loppujenlopuksi kumminkin onnistuin leivittämään ohite ja ajoin seuraavalta rampilta ylös. Silti tämän Audin kuskin piti jatkaa ahdistelua ja ajoi keskustaan asti täysin puskurituntumalla takana.
Suorastaan vituttaa tuommoinen toiminta, toki myönnettäköön että olisinhan itse voinut jättäytyä Saappaalla hänen peräänsä. Otti varmaan Audi kuskia päähän kun joku nuori heppu tulee likaisella vapari kolkilla ohi.
