Kävin ajamassa tonnarila kauppareissut ja samal varasin heppausajan vetokoukun vahvistukseen ja takakontin alareunan ehjäykseen.
Tavoite pitää tonnari ja pirkkavolvo kunnossa ja leimassa toukokuuhun 2023 jolloin asuntolaina maksettu ja meinaan lopettaa sivutyön.
Tuolloin pirkan hävitän ja tonnarissa katsoo onko jo niin laho ettei kannata kuin myydä varaosa-autona eteenpäin. Tonttu lahoaa sisältä ulospäin joten ylläreitä löytyy nyt lähes joka vuosi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Korjasin femman penkinlämmittimen kytkimen. Oli neuvottava sulakkeen irroitus emännälle, kun penkki muuttui keittolevyksi kesken reissun. Kytkimen purku ja piirilevyn puhdistus auttoi. Siitä sitten innostuin tuunaamaan kytkimen. Sisälle sammuneiden lamppujen tilalle ledit. Kyllä nyt kelpaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Niin vähissä ollut ajot että ylläpitolaturiin femma.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 2 x OG9-3
Korjasin femman penkinlämmittimen kytkimen. Oli neuvottava sulakkeen irroitus emännälle, kun penkki muuttui keittolevyksi kesken reissun. Kytkimen purku ja piirilevyn puhdistus auttoi. Siitä sitten innostuin tuunaamaan kytkimen. Sisälle sammuneiden lamppujen tilalle ledit. Kyllä nyt kelpaa.
Ihan ko noin simppelisti sait korjattua kytkyttimen? . Millä aineela puhistit? Meilä on sama ongelma, kuskin penkin kytkin on taas oikkarissa ja sammuu sulakkeesta pelkästään.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Tänään otin taas sulakkeen pois. Taisi olla lyhyt lysti. Printtasin jo kytkentäkaavion. Teen tonne yhden napin lisää. Olkoon se penkinlämmittimien pääkytkin. Varaosa on tulossa harrastajalta, niin sen pistän toki paikalleen heti kun tulee. Nuo puolinahkajakkarat on ihan kivat, jos on lämmitin kunnossa. Siispä pakko-ohjaus on rikiteltävä tuonne.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vaihdoin saabin ja pirkkavolvon paikat niin ajella saballa pe ja la työajot. Kuivuu sisältä ja lataa akunkin nopeammin kuin 5A calix, noin 40km yö tulee kokoaikaista ajomatkaa.
Jos kelit pysyy suht ok niin su ajan peittojaon pirkalla ja ma taas normijaon saballa.
Peittojaossa sen verran riskikohtia pelkästään maavaran takia etten sabaa siinä käytä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Itse jako ensiyönä kestää alusta loppuun kun normijako noin 1h15min + 20min siirtymät kotoa/kotiin eli 1h35min ajon kokonaisaika.
Talvella aikaa ma ja la menee 1h + 20min, ti, ke ja pe 1h15min + 20min ja to sekä su 2h30min +20min.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01