Mikä naurattaa topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2032
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja vfr »

Kannattais viedä melkein itse se paketti finnairille, meinaan jos lähettää postilla niin todennäköisesti posti hukkaa sen lähetyksen.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Sittenhän mulla on 150 euron saatava toiselta asiakaslähtöiseltä valtionyhtiöltä, tässähän pääsee pian rikastumaan :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5358
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja VKe »

AZP kirjoitti:...jos toimitan ostamani välttämättömyystarvikkeet Finnairille
Oikeesti, ei voi olla totta... :lol:

Ei muuta kuin likaiset kalsaritkin vaan mukaan.
Sininen Saab 9-3, '99
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2146
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja anv »

Juu, nimenomaan pesemättä. Eihän sulla ole velvollisuutta pestä finskin omaisuutta.

Tästäpä tuli mieleen joskus n. vuonna -97 tapaus. Työnantajani tarjosi mahdollisuutta lähteä vuodeksi Dallasiin töihin. Muutama kuukausi ennen päätöstä mulle tuli viikon työreissu ko. paikkaan. Silloinen vaimoni, nykyinen ex, halusi lähteä mukaan katselemaan paikkoja. Mikäs siinä, mummo lastenlikaksi ja menoksi. Siinä tavaroita pakatessa sanoin vaimolleni että tuohon putkilaukkuun kaikki ne tavarat että pärjäät kaksi päivää, jos matkalaukut menevät hukkaan. Itse tein näin ja varsinaiseen matkalaukkuun sitten loput ja vaimoni kertoi tehneensä samoin.

Doh, matkaan klo 5 suomen aikaa. Oulu-Helsinki-Frankfurt-Dallas, pelkkä lentoaika oli jotain 14-15 tuntia ja siihen koneen vaihdot päälle. Päästiin perille klo 14 paikallista aikaa ja matkalaukku hukassa Dallasissa. Tässä vaiheessa rouva alkaa kiljumaan ettei hänellä ole mitään vaihtovaatteita tms. ja minun pitää lähteä viemään hänet ostoksille ja tulla kauppaan mukaan, koskapa hän ei pärjää siellä yksin. Voin sanoa että tässä vaiheessa oli muuten vitutuskäyrä aivan tapissa. Hän yritti vielä vaatia että menen muiden matkustajien tapaan lentokentällä vaatimaan jotain "survive pack"iä. Vastasin että mene itse, kun en sitä tarvitse. Minä haluan nyt piipulle yli 10h lennon jälkeen. Eipäs mennyt.

Paljastui myöhemmin että hän ei uskonut minua sen vuoksi että oli soittanut äidilleni, joka on myös paljon reissannut, ja kysynyt meneekö ne matkatavarat useinkin hukkaan? Äiti oli vain vastannut ettei hänellä ole koskaan mennyt.

Tää olis alunperin kuulunut tuohon "vitutustopiciin", mutta nyt kun hän on ollut jo kohta parikymmentä vuotta ex, kuulunee tänne :lol: Vaikka se keikka vieläkin oikeasti vituttaa.

Arvatkaa vaan muutinko hänen kanssaan sinne? :twisted:

Edit: noi samat matkatavarat olivat hukassa myös palatessa :lol:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Kaikenlaiset sattumukset kotona vetävät hymyn suupieliin :D . Sain aamulla henkilökohtaista palautetta vaimolta, kun en ollut vaihtanut uutta toilettirullaa telineeseen käytettyäni siitä viimeiset paperit. Noh, myönsin sen rauhallisesti vannoen samalla mielessäni kuittaavani takaisin ensimmäisen tilaisuuden tulleen. Ei tarvinnut kauaa odotella. Tuli jotakin puhetta kahvinkeitosta ja että käytetty poropussi on vielä paikoillaan. Koska hän oli ollut se viimeinen kahvittelija, niin katsoin tilaisuuden tulleen ja kuittasin samantein, että viimeinen kahvin kaataja poistaa suodatinpussin koneesta ja heittää sen roskiin. Vaimon kylmä katse nosti käteni pystyyn virheen merkiksi. Vaikka sanaakaan ei kommenttini jälkeen vaihdettu, niin jotenkin minulle jäi sellainen vahva tunne syyllisyydestäni :mrgreen:.

Edit: lisätty viimeiseen lauseeseen sana "jäi". Jotenkin vain luin sen siitä vaikka sitä en siihen ollut kirjoittanut. Aivot, aivot ...hapertuu...
Viimeksi muokannut ZeiPii, La Huhti 22, 2017 14:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Itse lisään noihin kasvatuksellisiin kotitaloushuomautuksiin vielä: "ihan näin ystävällismielisesti halusin vain sanoa, että onhan kaikille viihtyisämpää, kun noudatetaan yhdessä sovittuja juttuja..."

Siitä se avio-onni urkenee :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2146
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja anv »

AZP:ltä jälleen täydellinen kommentti, näinhän se pitäisi aina mennä. Toi mun exä vaan oli pikkasen "ihana" tapaus. Ei ole kauhean mukavaa 20h matkustamisen jälkeen kuunnella kiljumista että se on mun vika kun matkatavarat ovat hukassa eikä hänellä ole puhtaita pikkareita. Siis kirjaimellisesti kiljumista. Eikä itse edes halua korjata tilannetta.

Eipä tästä ole kun ehkä kuukausi kun tuli hakemaan yhtä muksua (=24v) mun pihalta. Ihmettelin että miksiköhän sen auto käy vaan pihalla, eikä mitään tapahdu. Menin piipulle pihalle ja istahdin rappusille. Kappas samaa vanhaa... hirveä kiljuminen pihalla muksulle syystä tai toisesta, ei kiinnostanut, mutta mulla naama repesi nauruun kun ei enää tarvii sitä kestää :lol:

Niin, ja meidän erostakin on jo 16v, onneksi :lol:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Pee
"Hirsch"
Viestit: 897
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Pee »

Dem balls
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5358
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja VKe »

Kakkos-kännykässä eli kotipuhelimessa ei ole ollu virta päällä vissiin about vuoteen.

No nyt päätin laittaa sen tulille. Komiasti toimii yhden buuttauksen jälkeen. Parasta tässä oli se että 37 min tulille laiton jälkeen koittaa lehtimyyjä tavoittaa 8O

Tämmöinen museokapine kyseessä:
-
Kuva
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7554
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

kun noudatetaan yhdessä sovittuja juttuja..
:lol:
*tämä ihmetyttää aina,joku voisi viedä roskat,joku voisi käydä kaupassa,joku voisi tehdä sitä ja tätä.Kuka tää joku oikein on..?*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
aero
-
Viestit: 8673
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

ZeiPii kirjoitti:että viimeinen kahvin kaataja poistaa suodatinpussin koneesta ja heittää sen roskiin.
Jaa niin, tähän piti todeta että meillä tämä toimii loistavasti - lähes koskaan viimeistä mukillista kaataessani en ota pussia pois telineestä vaan jätän sen siihen kuivumaan, mutta aniharvoin kahvia keittäessäni siinä on pussia seuraavan tiellä odottamassa.

...mutta minä asunkin yksin, ehkä se selittää :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5358
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja VKe »

Minulle kehittyi nyt fatbike-halu. Jos mökille moisen kapistuksen hankkisi, niin voisi olla hauskaa suttailla pitkin ja poikin.

Noh, ei muuta kuin kaivamaan kokemuksia netin keskustelupalstoilta. Ei jummijammi 8O , kamala määrä keskusteua ja sitäsuntätä, very top high end state of the art-hifistelyä ja tavistelua. Kyllä ei meikäläisen fillarointiin kannata noita kahlata...

Polkupyörätukusta käyn jonkun hakemassa ja se olkoon siinä. Jos ei toimi niin pannaan paaliin tai myyntiin :)
Sininen Saab 9-3, '99
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja patu »

Ei muuta kuin reilu 3000e tiskiin niin saa jonkunlaisen läskipyörän. Hiilikuiturunko ja muut herkut. Matalat paineet ja muussit renkaiden sisään ja metsään.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noin niinkuin äkkiseltään en keksi mitään järkevää perustetta fatbiken hankkimiseen. Metsässä ja poluilla pääsee vähintään yhtä hyvin ihan tavallisella täysjousitetulla maastopyörällä. Ne maastot joissa fatbike on kapeampirenkaista maastofillaria etevämpi on melko harvassa. Ne on myös ihan pirun raskaita ryynätä ylämäkeen.
Karrikoiden oteaan vaikka joku kiva maastopyörälenkki, niin sieltä löytyy ehkä prosentin verran semmoista "maastoa", että fatbike teoriassa etenee paremmin. Sitten 99% lenkistä se tavallinen maastofillari on parempi. Ehkä jos pääsääntöinen pyöränkäyttö on hankikantopelloilla, suolla tai pehmeässä hiekassa ajelu, niin sitten kannattaa fattia harkita. Toki jos välttämättä haluaa mahdollisimman epäkäytännöllisen pyörän, niin sekin on ihan hyvä tekosyy hommata fätti.

Juuri mikään ei näytä hölmömmältä kun fatbike-intoilija hinkkaamssa naama punasena pitkin samoja pyöräteitä päivästä toiseen...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5358
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja VKe »

Eihän tässä järkee tarttenu ollakaan, hauskaa suttailuahan tässä vain piti olla 8O .

Mettässä pääsee jalkaisin kaiken parhaiten eteenpäin.
Sininen Saab 9-3, '99
Vastaa Viestiin