mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005299295.html
Ja syyllinen kolariin oli kikkkelipippeli-auton kuski... Keltaista autoa ja valkoista autoa oli kuvissa...
Toivottavasti Suomen lainsaadäntö sallii keulastaan vauriotuneiden autojen kuljettajille ehdottomat ja vähintään 289 vrk:n maksimirangaistukset: ainakin törkeä liikenteen vaarantaminen, törkeä vahingonteko, tapon yritys, murhan yritys, terrorismi jnejne
Ja syyllinen kolariin oli kikkkelipippeli-auton kuski... Keltaista autoa ja valkoista autoa oli kuvissa...
Toivottavasti Suomen lainsaadäntö sallii keulastaan vauriotuneiden autojen kuljettajille ehdottomat ja vähintään 289 vrk:n maksimirangaistukset: ainakin törkeä liikenteen vaarantaminen, törkeä vahingonteko, tapon yritys, murhan yritys, terrorismi jnejne
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Oliskohan sen vuoksi että nykyiset pyöränkumit vaativat normaalisti 4-6 barin paineen. Ei muuten onnistu käsipumpulla ja normiventtiilillä. Oletko kurkannu auton peräkonttiin joskos siellä olis 12v kompura yhdessä paikkapullon kanssa? Jos ei, laadukas metallirunkoinen 12v kompura maksanee jotain 50euroa. Itse ostin työkalutorilta vuosia sitten motskarireissutarvikkeeksi. Vieläkin käytössä. Tosin nykyisin myös verkkovirralla toimiva kompura löytyy.patse kirjoitti: Mikä järki ja vimma on lyödä polkupyörän kumiin autontenkaanventtiilin tyylinen retkaisu? Ei helvata menee hermot noiden kanssa Kaksi tuollaista pumppua on kotona ja nyt ne on roskalaatikossa! Ei niillä saanut kuin renkaan kokonaan tyhjäksi. Huoltoasemalla piti käydä, vattu
Itse olen vaihtanut kaikkiin pyöriin juuri tuollaisen venttiilin omaavat sisäkumit em. syystä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jos kokee schrader-venttiilin liian raskaaksi pumpattavaksi niin kannattaa ostaa presta-malliset venttiilit.anv kirjoitti:Oliskohan sen vuoksi että nykyiset pyöränkumit vaativat normaalisti 4-6 barin paineen. Ei muuten onnistu käsipumpulla ja normiventtiilillä. Oletko kurkannu auton peräkonttiin joskos siellä olis 12v kompura yhdessä paikkapullon kanssa? Jos ei, laadukas metallirunkoinen 12v kompura maksanee jotain 50euroa. Itse ostin työkalutorilta vuosia sitten motskarireissutarvikkeeksi. Vieläkin käytössä. Tosin nykyisin myös verkkovirralla toimiva kompura löytyy.patse kirjoitti: Mikä järki ja vimma on lyödä polkupyörän kumiin autontenkaanventtiilin tyylinen retkaisu? Ei helvata menee hermot noiden kanssa Kaksi tuollaista pumppua on kotona ja nyt ne on roskalaatikossa! Ei niillä saanut kuin renkaan kokonaan tyhjäksi. Huoltoasemalla piti käydä, vattu
Itse olen vaihtanut kaikkiin pyöriin juuri tuollaisen venttiilin omaavat sisäkumit em. syystä.
Täältä lisätietoa aiheesta: http://www.polkupyoraily.net/wiki/Venttiili
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Prestat ja schraderit (ne auton venttiilit) on ainoita oikeita. Perus venttiilisiä sisäkumeja en osta. Jos potuttaa niin kaupasta kunnon pikkupumppu joka kulkee mukana ja vaikka biltsusta semmonen seisten pumpattava t-kahvainen jos ei ole kompuraa kotona.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kaistoja oikovan ja seilaavan pakukuskin takaisin tyyttäilyt ja "mitä nyt" päänkääntelyt sen jälkeen kun oon antanut kaarteessa valkoisen yli omaa keulaa kohti leikkaavalle ajoneuvolle pienen äänimerkin. Vauhtia vois hiljentää jos ei pysy omalla kaistalla.. Helsingissä tuo Kulosaaren siltaa edeltävä työmaa ja sen kolmi ja nelikaistaset mutkat on sellasia että kun joku alkaa improvisoimaan linjoja niin tulee ryttyä aika helposti.. Onneksi ajotyylistä arvasi sen verran että jätin tarkoituksella pienen pelivaran. Kaupungissa on joskus hankalaa kun suurin osa kuskeista pitää kaistat tosi tarkasti ja yksi sadasta leikkaa yhtäkkiä eteen. Maalla on taas nähnyt välillä kun leikataan väärältä puolelta liikenteenjakajaa edelle. Siellä on tosin tilaa yleensä enemmän onneksi..
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Se, että joudun tukemaan valtiontaloutta päiväsakkojen muodossa. Eli motarilla tuli eilen jossain kohtaa poliisiauto vastaan jota en edes huomannut, vauhtia oli mitattu 145 km/h 120 alueella. Onneksi mun verotustiedoilla ei satojen tuhansien sakkoja saa.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Siis mitä, automaattivalvonta liikkuvassa autossa ja vastaantuleviin päin?
Nyt täytyy ilmeisesti ruveta hidastamaan aivan jokaisen valkoisen kiiltävän Volkswagenin kohdalla, ei vain pysähtyneiden...
Nyt täytyy ilmeisesti ruveta hidastamaan aivan jokaisen valkoisen kiiltävän Volkswagenin kohdalla, ei vain pysähtyneiden...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Niin. En tiedä oliko maija vai mikä jossa stalker oli ollut päällä, mutta nimenomaan motarin vastaantulevien kaistalla ne oli mut tutkannu. Ja sitten kun Vaasassa ajoin kaupunkiin niin poliisit viittoivat sivuun. v**tu kun olis ymmärtäny ajaa eri kautta
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ajelin joskus tuollaisen kapeakaistaisen (alle 3m/kaista) työmaashikaanin läpi täysleveä (260cm) traileri perässä sisämutkan kaistalla. Melkein kärryn rinnalla tulleen auton kuljettaja kanssa selvästi ensin meinasi oikaista, mutta ilmeisesti tajusi melkolailla viime hetkellä mitä oli tekemässä. Se väistöliikemanööveri oli ihan mielenkiintoinen, vaikka vauhtia olikin vaan luokkaa ~40km/h. Ei onneksi osunut, ehkä toveri oppi jotain.balanced kirjoitti:Helsingissä tuo Kulosaaren siltaa edeltävä työmaa ja sen kolmi ja nelikaistaset mutkat on sellasia että kun joku alkaa improvisoimaan linjoja niin tulee ryttyä aika helposti..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Aivan, eli kuitenkin oli sakottajana partio. Ymmärsin ensin että tuli postitse kuten tolpasta tai pakun tavaratilasta.Klunssi kirjoitti:Niin. En tiedä oliko maija vai mikä jossa stalker oli ollut päällä, mutta nimenomaan motarin vastaantulevien kaistalla ne oli mut tutkannu. Ja sitten kun Vaasassa ajoin kaupunkiin niin poliisit viittoivat sivuun. v**tu kun olis ymmärtäny ajaa eri kautta
Vaasan motarilla tulee kyllä helposti ajettua melko lujaa, kun jo tavallisella maantiellä on se 110 mittaris
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
ja *askat. Just tuollaiset mulla oli. Pikkupumppu ja bilsun T-kahvainen. Roskiin meni. Täytyypä sitten lähteä kauppoihin testaamaan, mikä pumppu oikeasti toimii ja vielä sähkövapaasti, kiitos. Itse en ala mitään kompuraa ostamaan ja johtojen & letkujen kanssa pelaamaan, vaikka kuinka pienestä laitteesta olisi kyse. Lisäksi hatuttaa se, että taloudessa on käytössä pyörät joissa on kolmea eri venttiilityyppiä, eli tarvii kolme eri pumppuatturku kirjoitti:Prestat ja schraderit (ne auton venttiilit) on ainoita oikeita. Perus venttiilisiä sisäkumeja en osta. Jos potuttaa niin kaupasta kunnon pikkupumppu joka kulkee mukana ja vaikka biltsusta semmonen seisten pumpattava t-kahvainen jos ei ole kompuraa kotona.
Oon tainnut tästä jo aikaisemminkin avautua
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Joo partio tosiaan, radiossa mun ja Saabin tuntomerkkejä luetteli kun avasin ikkunaa ja ajoin sivuun. Onneksi ei silloin tutkaa sattunut vastaan ku yhden diisselialfan (savusta päätellen) kanssa tultiin isoa lujaa joku kerta, olis saattanut korttikin olla hetken kuivumassa.Rattivaihde kirjoitti: Aivan, eli kuitenkin oli sakottajana partio. Ymmärsin ensin että tuli postitse kuten tolpasta tai pakun tavaratilasta.
Vaasan motarilla tulee kyllä helposti ajettua melko lujaa, kun jo tavallisella maantiellä on se 110 mittaris
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2622
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Hoh hoijaa. Taisi mennä tämä kesäloma tonttua päntätessä. Se sai jo uuden pakoputken ja takavakaajan puslat, mutta katsastaja tuumasi eilen, että se tarvii vielä alapallonivelen, etualatukivarsien takimmaiset puslat ja kaiken kruunuksi taakse iskareiden yläpäiden kiinnityskohtaan uutta peltiä. Kaivoin eilen illalla pikku päissäni migin varastosta esiin valmiiksi, mutta veikkaanpa ettei tänään tapahdu vielä mitään, kun jostain kumman syystä krapula jyllää
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8086
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ei tarvita kuin yksi pumppu vaikka olisi kolmea venttiilityyppiä, kun katsoo, että pumpussa on mukana adapteripala, joka ruuvataan dunlop-venttiiliin. Presta ja Schrader menee samalla pumpun "kärjellä". Eli siis tämmönen:patse kirjoitti: Pikkupumppu ja bilsun T-kahvainen. Roskiin meni. Täytyypä sitten lähteä kauppoihin testaamaan, mikä pumppu oikeasti toimii ja vielä sähkövapaasti, kiitos. Itse en ala mitään kompuraa ostamaan ja johtojen & letkujen kanssa pelaamaan, vaikka kuinka pienestä laitteesta olisi kyse. Lisäksi hatuttaa se, että taloudessa on käytössä pyörät joissa on kolmea eri venttiilityyppiä, eli tarvii kolme eri pumppua
https://photos.app.goo.gl/mXZzBWa7pe2vYY9L2
Tuolla kuvan halpis T-kahvapumpulla olen itse munamankeleiden kumit pumpannut. Kesäpyörässä 7-8 barin paineet ja talvifillarissa n. 4-5bar, ei mitään ongelmia nykyisellä pumpulla.
Sen sijaan itselläkin meinasi käpy palaa aiempien pumppujen kanssa, eli ei ole ollenkaan huono idea kokeilla pumppua kaupassa, jos se vaan onnistuu.
Paskimmilla pumpuilla tosiaan erinomaisen hankalaa saada sitä pumpun ja venttiilin liitosta tiukaksi. Motonetistä omani hommasin muutama vuosi sitten, tämä saattaisi olla melko liki samanlainen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/451303/T ... miinirunko
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jos käypänen pumppu jo on, pelkkä adapteri ei enää paljoa köyhdytä:
https://m.aliexpress.com/s/item/32698216367.html
https://m.aliexpress.com/s/item/32698216367.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00