mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja SS »

Kirkasta on eikä tosiaan haise oikein miltään, ei tartte hanskaa tankatessa vaikken nyt perusdieselin hajua pahana pidäkään.

Hinta hieman nousi kun talvilaatu tuli myyntiin, mutta ainakin Nesteen dieseliin hintaero on noin 9cnt. Mielenkiintoinen muuten tuo talvilaadun samepiste ja suodatettavuus, -34/-34 kun tavallisella arvot ovat -29/-34.

Jottei topicin idea hukkuisi... Jos joudut 30km/h rajoituksen omaavalla kauppojen välissä olevalla kadulla hieman jarruttamaan sen takia ettei kitkoilla varustettu Saab tahdo liikkua edestäsi pois riittävän ripeästi, niin torven soittaminen ei auta asiaa yhtään! Hieman joustavuutta kiitos, etenkin silloin kun kaikki risteykset on sileiksi kiillottuneita.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
I-Vaari
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 14:34

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja I-Vaari »

Tiedän , että olen paras m..kku , rikolinen jne jne. Mutta halusin uusia henkilökortiin ja Espoon poliisiasemalla kuin laittasin hakemuksen ja kuvat ja maksoin tolkutomasti juuroa tästä muovipalasta asiakaspalvelija laitas tämä muovipalan johonkiin R-Kioskille menemään. Ja jos tuli viesti , että kyseinen muovilappu odota nouto sitten - koska ei mulla ole voimassa oleva Suomalaista passia einkä myös ajokorttia sitten R-Kioski ei voi antaa tätä muovipala noin vaan minulle. Eli jos noutoaika oli päätynuyt muovipala lähetetti sinne missä tulostetiin ja sieltä sitteen Espoon poliisiasemalle. Voi v...u minkäläinen touhu. Ja tämä viranomainen/asiakaspalvelija saa tilille varmasti paljon enempä fyrkää joka kuukausi kuin minä. Todella kiva palvelu !
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja koistha »

SS kirjoitti:Kysyntää kyllä silti löytyy, tankatessa ympärille katsellessa en useinkaan ole ainoa sinisen kahvan kanssa...
Oletko sattunut kiinnittämään huomiota, mahtavatko maksaa itse laskun vai meneekö "firman piikkiin" ?
Meillä päin Pro-dieselin ja My:n välinen hintaero on liki 10 senttiä litralta ja ero tavallisen menee pitkälti yli 10 sentin. Mää vaan ihmettelen mikä logiikka tuossa on.

edit. Tämän aamun tilanne: hintaero Pron ja My:n välillä 11 senttiä ja tavalliseen 15 senttiä litralta...
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja SS »

Enpä oo. Omaa käytöstä polttoainevalinnan suhteen selittää vähäinen ajomääräkin (<15tkm), laskeskelin että noin 80e kalliimmaksi tulisi pelkän My:n käyttö vuoden aikana. Jos ajaisin 20tkm tai yli, voisi valinta olla toinen. Ehkä joka toinen tankillinen on nyt ollut My:tä, riippuen miten osuu asemat kohdille.
edit. Tämän aamun tilanne: hintaero Pron ja My:n välillä 11 senttiä ja tavalliseen 15 senttiä litralta...
Lempäälässä näytti tänään Nesteellä näytti Pro Dieselin hinta olevan 1,40e pintaan.

Mitä on "tavallinen diesel"? Ainakaan Tampereen ympäristössä Nesteellä ei ole tarjolla kuin yhtä laatua dieseliä. Neste on taas vastaavasti hieman muita ketjuja kalliimpi.

Aiheeseen... suolaus vit....aa, mukava ajella kun tiellä on monta senttiä sohjoa ja isoja lätäköitä sen sijaan että tien pinnassa olisi kovaksi pakkautunutta lunta. Taas on just pesty auto suolamoskassa :(
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja koistha »

Nesteellä on kolmen tyyppistä kiisseliä: Futuraa (sitä perinteistä), Pro-Dieseliä ( noin 1/7-osa uusiutuvaa) ja sitten tuota puhtaasti ekoversiota My-Diesel tai siis ainakin kuluttajatuotteiden puolella. Eiköhän näitä kaikkia ole tarjolla siellä Nääsvillen suunnallakin.
Minulla tavallista ja Pro:ta saa parin kilsan sätellä, My:tä pitää hakea sitten jo toisesta kaupungista (Helsingistä) yli 5 kilsan päästä tai ottaa toimiston vierestä Otaniemestä. Siinä näyttää muuten olevan tavallinen diesel tänään 1.29 ja My 144. Kotia lähimmältä Nesteen asemalta taas saa Prota tällä hetkellä hintan 1.29 eli Pro:lla ajellaan silloin kun tankkiin menee Nesteen kamaa (varsin usein).

Eihän näistä hinnoitteluperusteista saa mitään tolkkua tämmöinen tavallinen ihminen....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13196
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Neste on ihan julkisesti kertonutMyn tullessa markkinoille, että hinta pidetään n. 15 snt yli normaalin dieselin (Futura D). Testailevat kuitenkin hinnoittelun vaikutusta menekkiin, joten eroja hinnoissa voi olla. Hinnoittelussa Nesteellä on tietenkin tavoitteena katteen maksimointi eikä ympäristönsuojelun tukeminen. Koska pyrkivät luomaan kuvaa siitä, että Mytä ja ProD:tä kuluu Futuraa vähemmän ja kone pysyy puhtaampana, pitää hintakin olla kovempi, vaikka valmistuskustannuksissa ei eroa välttämättä olisikaan. Lisäkuluja Nesteelle tulee joka tapauksessa kolmen eri laadun myynnissä pitämisestä.

Linja Nesteellä on ollut, että miehitetyillä asemilla myydään ProDieseliä ja kylmäasemilla eli Neste Expresseillä Futuraa. Poikkeuksia tähänkin on, ja varsinkin asemilla, jotka ovat aikaisemmin olleet miehitettyjä, mutta mittarikenttä muutettu kylmäasemaksi ja myymälä joksikin kaupaksi/ravintolaksi on usein ProDieselit tankissa. Kuulemma joillain asemilla myydään molempia diesellaatuja.

Uskoisin kyllä, että Tampereellakin useammasta paikasta saa Futura D:tä, vaikka en Mansen jakeluasemia juurikaan tunne.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja SS »

Jaha, aina sitä oppii uutta. Meikäläisen normaalien ajoreittien varrella on 5 Nesteen asemaa, näistä Pro Dieseliä on kaikilla muilla paitsi tuolla josta tankkaan My:tä. Tämä siis ainakin karttapalvelun mukaan:
https://www.neste.fi/asemat

Aika harvassa on "tavallista" myyvät asemat, samoin miehitetyt ;-)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja koistha »

Veikkaan, että tuolla My:tä tarjoavalla asemalla on myös sitä tavallista kaverina.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13196
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Näyttäisi kyllä pikasella selailulla, että kaikilla Tampereen seudun Neste Express -asemilla on perusdieseliä tarjolla. Mutta näyttäisi olevan myös tosi paljon Nesteen automaattiasemia, jotka ei ole Expressejä, eli ne taitaa kaikki olla jonkun kaupan kyljessä? Näin on ainakin Turun seudulla, jossa noita automaatti-ei-expressejä on vain muutama ja niissä tarjolla ProDieseliä.

Expresseillä Neste osallistuu hintakisaan, siksi halvinta tarjolla, palveluiden kyljessä olevilla asemilla sitten hinnat ja tavara on enemmän premiumia. Mutta kuten mainittua, poikkeuksiakin on.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja SS »

Jep, näin se taitaa pääosin mennä.
Veikkaan, että tuolla My:tä tarjoavalla asemalla on myös sitä tavallista kaverina.
No juuri tätä yritin sanoa, ilmeisesti hieman epäselvästi. Asemalta löytyy kolmea bensaa, kahta dieseliä ja ureaa :D
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5359
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

308 SW:n sähköinen pakkokäsijarru :twisted:

Pöhössä menee automaaattisesti sähköinen käsijarru päälle aina kun auton vaihteen laittaa P:lle ja sammuttaa auton. Onko tosiaan niin että sähköistä käsijarrun kytkeytymistä ei saa pois päältä muuten kuin automerkkiä vaihtamalla?

Joo, manuaali luettu... Lisäksi manuaalissa lukee että käsijarrun saa pois päältä kun painaa jarrua ja painaa käsijarrunamiskaa, paskat se mitään vapaudu...
Sininen Saab 9-3, '99
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5359
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

No löytyhän tohon ohjeet.

No onko ihan pikkasen ranskalaisen logiikan mukaan suunniteltu:
- Käynnistä moottori.
- Jos seisontajarru on vapautettu, kiristä se jarruvivulla.
- Päästä jalka jarrupolkimelta kokonaan.
- Pidä jarruvipu työnnettynä vapauttamisen suuntaan vähintään 10 sekuntia ja korkeintaan 15 sekuntia.
- Päästä irti jarruvivusta.
- Paina jarrupoljinta ja pidä se painettuna.
- Vedä jarruvivusta kiristyksen suuntaan 2 sekunnin ajan.
Nyt voidaan seisontajarru kiristää ja vapauttaa vain käsin jarruvivulla.

Ei kai semmosta jonnekin valikkoon/asetuksiin olis voinu nikkaroida, että automaattinen sähköinen käsijarru "päällä" tai "pois" 8O
Sininen Saab 9-3, '99
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja SS »

Kuulostaa samalta kuin Avensiksen turvavyömuistuttimen poiskytkentä, joka ei tahdo onnistua jos ei ole vähintään 3 kättä ja neljännessä sekkari :D
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Mitä enemmän lukee uudemmista autoista sitä enemmän kaipaa w123 Mersua. Onneksi aika on kullannut muistot.
Mutta toimi ilman ajattelua.
...ja söi 8l/100km dieseliä kulkien laiskemmin kuin mummon potkukelkka, melutaso kauhea (ainakin vanhana) ja ainoa autoni joka lahosi käsiin.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ei kait tossa Pössyn tapauksessa kyse ole muusta kuin holhouksesta; kuskin ei haluta voivan tiputtaa turvallisuusnäkökulmasta varusteita pois itsenäisesti. Muistan vuonna kivi ja miekka, kun yritin leikkiä RAV4:llä, siinä ei ESP:tä saanut mistään nappulasta pois!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin