Olen tuossa ihmetellyt miksi omista satkuista juuri tuo 900i 16(autossa oli mukana kuitti wahler termostaatin vaihdosta ja vaihdettu se vesiventtiilikin uuteen)) on selkeästi lämpimämpi kuin 900S ?vfr kirjoitti:Lämmityslaitteen teho tai tehottomuus ei ollut pääsyy järjestelmän pesuun, lämpö riitti kabiinissa aikaisemminkin.
Pesun jälkeen lämmintä tulee paremmin, syy pesuun oli todella paskaiset ja vanhat nesteet.
Samalla selvisi syy hitaaseen lämpöjen nousuun, termarin kuminen uratiiviste oli puoliksi paikoiltaan ja termarin kotelon kansi tiivistetty sikaliimalla.
Edellinen omistaja oli ranettanut sen kun kumitiiviste on ilmeisesti mennyt piloille jossain vaiheessa termarin vaihdon yhteydessä. No nyt on uudet nesteet, termari ja uusi tiiviste paikoillaan.
Nyt lämmöt nousee hyvin eikä lämpömittari roiku enää ja lämmintä sisällä riittää.
Alkujaan tuo 900S oli lämmin sitten vaihdoin termostaatinkin( auto vaan alkoi olla viileä sisältä, se oli syy vaihtoon ) joka ei juuri tuonut parannusta .
Ero on niin selkeä , että aion ottaa selvää missä syy . Tuo termostaatti näyttäisi että nostaa koneen lämmöt, mutta vähän kuin hitaammin mitä tuossa iissä tapahtuu. Motonetista tuo ostettu termostaatti oli se jonka piti sopia ympärivuotiseen ajoon . Lisäksi jostain ihme syystä puhallusta tulee vähemmän vasemmalle puolelle kuin oikealle , olisiko sitten joku ilmansäätöläppä vain osittain auki kojelaudan uumenissa ? Vieläkin on muistissa miten tuo ässä alkujaan oli niin lämmin ettei voimut ajaa millään pakkasilla ilman ettei olisi kuuma tullut . Kaipa se selvinnee kun katsoo...