onko automaalareita?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: onko automaalareita?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: onko automaalareita?

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

No tossa oli lopputulos jo ihan huippuluokkaa! Työtähän tuo vaatii, mutta toisaalta, auto oli koko prosessin ajan käytössä ja homman sai tehtyä iltapuuhina.
Mä olen nähnyt telalla vedettyä pintaa (missä ei todellakaan oltu nähty noin paljon vaivaa) ja tulos oli ihan ok käyttö-pakettiautoon. Jos johonkin noiden kahden esimerkin välimaastoon sais omat projektit... Riittäis mulle!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Re: onko automaalareita?

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

nalleolut kirjoitti:mie oon etsiny maalaria kohta 3v... ei oo löytyny.. kai se pitää kohta pensselillä ja miranol vetää pintaan.
Aika lyhyt ja valikoiva muisti sinulla :mrgreen:

Vai jäikö kiinni siitä, etten maksanut bensarahoja ja tarjonnut hotellimajoitusta :lol:
Entinen jäsen#2331
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: onko automaalareita?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Normaalin pussihoususaabistin kuvitelmissa auton ylimaalauksen maksimihinta lienee tosiaan joku 200€ (ja siitäkin koittaisi varmaan vielä tinkiä), joten ei ihan hirveesti ihmetytä, että ei "sopivaa" maalaria löydy :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: onko automaalareita?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuhojuho kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:mie oon etsiny maalaria kohta 3v... ei oo löytyny.. kai se pitää kohta pensselillä ja miranol vetää pintaan.
Aika lyhyt ja valikoiva muisti sinulla :mrgreen:

Vai jäikö kiinni siitä, etten maksanut bensarahoja ja tarjonnut hotellimajoitusta :lol:
ei kaikkea voi muistaa.. tässäkin episodissa oli vissiin joku juttu ..jota en muista...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: onko automaalareita?

Viesti Kirjoittaja mestari »

V.J.S kirjoitti:Normaalin pussihoususaabistin kuvitelmissa auton ylimaalauksen maksimihinta lienee tosiaan joku 200€ (ja siitäkin koittaisi varmaan vielä tinkiä), joten ei ihan hirveesti ihmetytä, että ei "sopivaa" maalaria löydy :lol:

jep ja kun aika sovitaan niin paikalle tullaan reilusti myöhässä paskasella autolla ja mitä'än ei ole itse purettu irti saati putsattu, aloita sitten siitä 8O
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1461
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: onko automaalareita?

Viesti Kirjoittaja ippe »

Mä ymmärrän varsin hyvin ettei ammatikseen autoja maalavat halua tehdä halvalla kavereille talkootöitä, etenkin kun hommaa taitaa olla sovittua enemmän ja pienestäkin virheestä maalipinnassa alkaa kitinä :lol:

Monien ihmisten käsitys auton maalamisesta on se että auto ajetaan maalaamoon, sitten siihen vähän suihkitaan maaliruiskulla ja valmista tuli, miten se muka voisi maksaa paria sataa enempää.

Mitä olen tuota maalaamista seuraillut kun muutama tuttu sitä on tehnyt, niin ennen kuin päästään ensimmäistä massakerrosta ruiskuttamaan on yleensä mennyt aika monta tuntia tehokasta työntekoa, eikä olla vielä lähelläkään valmista maalipintaa.

Värinvaihtaminen kunnolla on sitten jo ihan oma hommansa, oikein hyvin tehtynä auto puretaan kuitenkin tyhjäksi kopaksi asti ja ihan uudenkin auton kohdalla työmäärä on sellainen ettei sitä juuri kukaan halua ottaa tehtäväksi...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: onko automaalareita?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Aihetta liipaten...ostin puoli litraa ruiskulla levitettävää maalia (akryylimaali), ohenteineen ja kovettimineen yhteensä n.0,75litraa ruiskittavaa. Lisäksi isohko (spray)purkki pohjamaalia, hintaa 80ekeä paikallisella automaalaamolla (ilman mitään "suhteita") kun ei huvittanut alkaa soittelemaan tarjouksia ympäri maakuntaa. Tulinkohan kuinka pahasti ryövätyksi "yleiseen hintatasoon" nähden? :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: onko automaalareita?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

en ole tietääkseni hintaa maininnut mitä saisi maksaa, mutta täällä on muutama kolarikorjaamo jotka ottaa n. 1500-2000€ maalaamisesta jos teen itse pohjat, puran osan autoa (eli ne mitä tarvii) niille jää siis teippaaminen ja maalaaminen. jos itse olen luvannut pohjat tehdä niin saa näyttää valmiina miltä näyttää. ei tarvii tulla viisastelemaan jos ei ole automaalari. maksan sen mitä joku automaalari tai sen taidon omaava haluaa. väitän että ei ole yhtä kallista kuin kolarikorjaamoissa. itse en osaa maalata niin joku muu sen saa tehdä. minähän en parkkipaikkakolhituista tai naarmuisista autoista pidä. tää keskustelu ei ollut niille joiden mielestä autoon "kuuluu" lommot sun muut. eli takaisin aiheeseen.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Re: onko automaalareita?

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut tuhojuho, Ti Touko 06, 2014 11:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entinen jäsen#2331
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: onko automaalareita?

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Kun vielä olin maalarina niin en ottanu ikinä noita keikkoja, missä oli jo pohjat valmiiksi tehty. Niistä kun ei ikinä tule sellaista kun maalari olis itse halunnut...

Jos pk-seudulta tarvii maalaria, niin mulle voi laittaa yv:tä, niin annan kaverin numeron. Helsingissä tattarisuolla ja Espoon kivenlahdessa on kaverilla mestat missä se maalaa. Onnistuu myös kynäruiskuhommat todella upeasti. Ei todellakaan ole pahat hinnat ja
kundi on 20+ vuotta tehnyt maalaushommia. onnistuu myös prätkien maalaukset, katteiden modaukset jne..
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Vastaa Viestiin