Käytös tavat

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ana61
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 19:55
Paikkakunta: Riihimäki

Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja ana61 »

Mikä helkatti siinä on niin vaikeata,toisilla ihmisillä vastata sp viesteihin?Olen törmännyt moiseen yleiseen kohteliaisuuden puutteeseen aika usein myyntipalstoilla,ei pitäisi olla liikaa pyyydetty,että vastaisi jotakin.Esim ei kiitos tällä kertaa pyytämäsi hinta liikaa minulle tai tarjoamasi summa liian vähän.
nimismies
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Marras 22, 2009 11:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja nimismies »

Paha sanoa, miksi joku ei vastaisi, jos on alunperin esim. myynti-ilmoitukseen laittanut oman sähköpostiosoitteensa yhteydenottoja varten.

Mutta muissa tapauksissa taas jotkut eivät yksinkertaisesti tarkista sitä Hotmail-tiliään kuin kerran kuukaudessa.
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuntuu olevan maan tapa....... osto ilmoitus ni tee tarjous...sit kun tekee ni vastaus.....kröhöm..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Itsellä tulee käytettyä melko paljon sähköpostia erilaisten asioiden hoitoon.
Olen arka ottamaan yhteyksiä puhelimella ja asia jostain syystä helpottuu, kun on saanut vaihdettua aluksi sähköposteja ;)
Esim. autokaupoissa on helpompi tehdä alustavaa kyselyä sähköpostilla ja sen jälkeen ottaa puhelimitse yhteyksiä, mikäli kauppatavara edelleen kiinnostaa. Eipä tule niitä "turhia" kyselyitä tehtyä puhelimitse, kun asiat on jo alustavasti tiedusteltu sähköpostilla.

Useasti olen myös ihmetellyt, miksi jokin yritys ilmoittaa nettisivuillaan sähköpostiosoitteensa eikä vastaa siihen lähetettyihin tiedusteluihin!?

Valitettavasti tällaisten myyjien/yritysten kanssa on jäänyt lopulta bisnekset tekemättä :)
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Jos yritys ei vastaa, en kaipaa sen palveluita. Ei tullut esimerkiksi vielä tonnariin levitettyjä peltivanteita.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
ana61
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 19:55
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja ana61 »

Sama vika minulla kuin Toni 1976:lla,arka puhumaan puhelimassa syy tähän on puhun nopeasti eikä kaikki saa heti selvää mistä kyse,jollain hermostun ja rupean puhumaan herkästi vielä nopeammin.Sp on sitä paitsi halvempi tapa tiedustella esim.lisätietoja.
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Mulla lähinnä vaan tuo, että sähköpostilla lähetetyissä tiedusteluissa hoksaa kysyä sellaisia asioita, joita haluaakin kohteesta tietää. Vastauksia saatuaan, myös kirjallisessa muodossa helpompi sisäistää saatu informaatio :)
Puhelimessa vaan tuppaa unohtumaan osa niitä "tärkeitä" kysymyksiä ja myyjän kertoessa kohteesta osa kertomasta unohtuu saman tien....

Ja kuten jo aiemmin kerroin, niin minun kiinnostus kauppatavaraan/yritykseen tyssää siihen jos lähetettyihin sähköposteihin ei tule vastauksia. Perään en soittele!
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja vmt »

Mäkin kyllä yleensä pidän alkuun yhteyksiä pääasiallisesti sähkärillä, puhelimen kanssa asioidessa tosin on varsinkin ostajana ollessa se etu että kun kyselee tarpeeksi nopeasti niin myyjälle ei jää aikaa miettiä että kuinka paljon kehtaa vastauksia kaunistella tai mitä valehdeltavaa keksis.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Itse tietysti omaan myynti-ilmooni tulleisiin viesteihin vastaan, ellen koe tarjouksen olevan lähinnä hattuilua. Kuten joskus kun myin vanteita ja renkaita Mersuun, "ei noi oo minkään arvoset, tarjoan 5e sisältäen postit".
Lähinnä mietityttää miksi joku jaksaa lähettää tollaista...

Mutta firmoille varmaan tulee aika paljon kaikenlaista kyselyä monia eri kanavia kautta.Jokainen joka on ihmisten kanssa tekemisissä ja käyttää sähköpostia työssään tietää melko varmasti mitä priorisoiminen on...

Itse ainakin hoidan hommat siinä järjestyksessä, että ensin hoidetaan ne huoneen ovelle tulevat, sen jälkeen vastataan puheluihin, kun taas sähköpostia puretaan sitten kun keritään, jos mistään älyttömän kiireellisestä ei ole kyse...
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja puu »

itsekin lähetin jollekin lappeen rantalaiselle saab toverille sähkö posti viestin lyhyt lohkon nokka akselin ketju pyöristä mutta se jätti vastaamatta en ymmärrä mihin käytös tavat ovat kadonneet täysin asialliseen ja selkeään viestiin jätetään vastaamatta myös yksityis viesteihin vastaaminen tuntuu olevan yli voimaista joillekin käsittämätöntä tämä nyky ajan meininki sitten on nämä yksilöt jotka lähettävät nimettömiä teksti viestejä että tarjoan kaksi kymmentä euroa eikä mitään nimeä eikä tietoa mistä tavarasta kyse en ymmärrä tämmöistä
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Rommitommi kirjoitti: Mutta firmoille varmaan tulee aika paljon kaikenlaista kyselyä monia eri kanavia kautta.Jokainen joka on ihmisten kanssa tekemisissä ja käyttää sähköpostia työssään tietää melko varmasti mitä priorisoiminen on...

Itse ainakin hoidan hommat siinä järjestyksessä, että ensin hoidetaan ne huoneen ovelle tulevat, sen jälkeen vastataan puheluihin, kun taas sähköpostia puretaan sitten kun keritään, jos mistään älyttömän kiireellisestä ei ole kyse...
Totta kai tietää, mutta mikä voi myyjälle (jonka tehtävä on siis myydä) olla tärkeämpi prioriteetti kuin potentiaalisen asiakkaan huomioiminen? Jos vastaus on jokin muu kuin myynti, niin vika on joko yrityskulttuurissa tai myyjän oman pään sisällä.
Jos sähköpostiin ei kyetä vastaamaan samana päivänä kuin tiedustelu tulee, kannattaa se poistaa välittömästi yhteydenpitotavoista. Ilmoitukseenkin voi kirjoittaa, että "tiedustelut vain puhelimitse", jos tuntuu siltä, että sähköpostille ei ole aikaa.

Jos minulle asiakkaan ominaisuudessa annetaan erilaisia yhteydenottotapoja, minä asiakkaana oletan, että nämä ovat samanarvoisia. Samoin toimin myyvänä osapuolena.
On ihan selvää, että kaikilta kirjallinen tuottaminen ei suju ja teksti on parhaimmillaankin vain kryptistä hölynpölyä. Mutta siihenkin voi vastata. On täysin turhaa nostaa itseään (etenkään myyjänä, joka saa myynnistään palkkaa) millekään jalustalle ja pitää itseään ylempiarvoisena kuin asiakas. Asiakas on ainoa oikeutus myyntiorganisaation olemassa ololle, sitä suhdetta kannattaa miettiä toisenkin kerran.

Tämä ei siis ole suoraan suunnattu Rommitommille, vaan ko. viestistä vain heräsi tämä tajunnanvirta. Peace.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Azanovix kirjoitti:Jos sähköpostiin ei kyetä vastaamaan samana päivänä kuin tiedustelu tulee, kannattaa se poistaa välittömästi yhteydenpitotavoista. Ilmoitukseenkin voi kirjoittaa, että "tiedustelut vain puhelimitse", jos tuntuu siltä, että sähköpostille ei ole aikaa.
Yrityksen asiakaspalveluviestintä ja yksityishenkilön jättämään myynti-ilmoitukseen liittyvä viestintä ovat aikalailla eri asioita.

Töissä vastaan kaikkiin viesteihin ennen pitkää... joihinkin nopeasti, joihinkin hitaasti. Joihinkin en vastaa ollenkaan... aika nopeasti sen oppii näkemään mihin ei kannata haaskata aikaa ja jos ei opi niin on parempi siirtyä pois asiakasrajapinnasta töihin, jotka ovat sopivampia.

Itse jättämieni ilmoitusten kohdalla en jaksa käydä turhanpäiväistä kirjeenvaihtoa emaililla ja tekstareihin en pääsääntöisesti vastaa ollenkaan (en tosin vastaa niihin muutenkaan). Emailien hoitamiseen menee muutenkin päivittäin niin paljon aikaa että en välttämättä halua kuluttaa vapaa-aikaani siihen että väännän jotakin täysin turhanpäiväistä hinnasta tai itse tuotteesta... hinta on mikä on ja tuotetta saa yleensä tulla katsomaan.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Rommitommi kirjoitti:Itse tietysti omaan myynti-ilmooni tulleisiin viesteihin vastaan, ellen koe tarjouksen olevan lähinnä hattuilua. Kuten joskus kun myin vanteita ja renkaita Mersuun, "ei noi oo minkään arvoset, tarjoan 5e sisältäen postit".
Lähinnä mietityttää miksi joku jaksaa lähettää tollaista...
Tuota minäkään en jaksa ymmärtää, että ruvetaan sähköpostilla heitteleen jos minkämoisia tarjouksia myytävästä tuotteesta! :x
Itse, kuten jo kerroin, käytän sähköpostia aluksi kyselläkseni lisätietoja. Ja kun sitä lisäinfoa saan, niin sitten jatketaan jutustelua puhelimitse mikäli kohteena oleva tuote edelleen kiinnostaa. Sen jälkeen voidaan mahdollisia hintakeskustelujakin käydä, tinkaamiset tietysti mieluusti paikan päällä, kun kohde on nähty!
Itsekin tosin jouduin alustavat hintakeskustelut nykyisestä femmasta suorittamaan puhelimessa, koska auto oli kuitenkin 700 km:n päässä. Tinkasin hinnan valmiiksi niillä puheilla, että mukaan se lähtee jos ei mitään yllätyksiä paljastu paikan päällä. Ja hyvähän se olikin :)
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
ana61
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 19:55
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja ana61 »

Pyrin itse vastaamaan.aina kyselyihin jos olen myymässä jotakin.Sama se tuleeko kysely vaikka kirjekyyhkyllä.Kotona aikoinaan opetettiin vastaamaan kiltisti.En ymmärrä miksi sitten laittaa esim.sp osoittetta ilmoon jos niitä ei lueta.
|parsakaali|
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Helmi 22, 2012 18:00

Re: Käytös tavat

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

Minulla on tuohon sähköpostikyselyyn hiukan eri mielipide. Suurin osa mitä sähköpostilla tulee kyselyitä on "kerro tiukka hinta" "tullaan poikein kanssa viikonloppuna hakemaan" "vaihakko päittäin johonki romuun" yms muuta turhanpäiväistä. Sitten nämä ketkä soittaa autosta, tavarasta tai jostain muusta, ovat yleensä ihan asiallisia ja jopa ihan mukaviakin. Käytöstavat tuntuu puuttuvan juurikin näiltä sähköpostikyselijöiltä ja siksi harvemmin tulee otettua heitä oikein vakavasti. Toki vastaan aina ystävällisesti, koska eihän sitä koskaan tiedä....
Vastaa Viestiin