Tuulilasin pesu sisäpuolelta

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Tuulilasin pesu sisäpuolelta

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

...ja jos ei siitä sanomalehdestä löydy muusteetonta sivua, niin mustaa jää ikkunoihin. Sano martat mitä vaan.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :roll:
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuulilasin pesu sisäpuolelta

Viesti Kirjoittaja petrisa »

^ Usko nyt vaan ettei jää mustetta lasipintaan :!:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tuulilasin pesu sisäpuolelta

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuota, jos tuore lehti niin mustetta tarttuu niistä kyllä ihan jokapaikkaan. Jakelen noita noin 5-6h painamisen jälkeen ja suojattava penkit, käsinojat ja pestävä puhdistusaineella kädetkin (en oppunut jarrut kädessä jakaa nipuista) kun mustat on.

Kuivana voi toimiakin
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Tuulilasin pesu sisäpuolelta

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

petrisa kirjoitti:^ Usko nyt vaan ettei jää mustetta lasipintaan :!:
https://i.ytimg.com/vi/dhqoQqnPZ7k/maxresdefault.jpg
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuulilasin pesu sisäpuolelta

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kupari kirjoitti:Tuota, jos tuore lehti niin mustetta tarttuu niistä kyllä ihan jokapaikkaan. Jakelen noita noin 5-6h painamisen jälkeen ja suojattava penkit, käsinojat ja pestävä puhdistusaineella kädetkin (en oppunut jarrut kädessä jakaa nipuista) kun mustat on.

Kuivana voi toimiakin
Tuoreita sanomalehtiä ei tietenkään käytetä tähän kuivaustarkoitukseen, vaan niitä luetaan :D .
Nimenomaan vanhat sanomalehdet ovat olleet tässä ikkunan kuivaamisessa käytössä.

Olen itse nähnyt näin tehtävän oman äitini ja edesmeneen mummoni toimesta. Ja voin vannoa, että puhdasta piti tulla ja sitä myös tuli. Itsekin olen joskus kotona ikkunasta sisäpuolelta jotain "nenärasvatahroja" pyyhkinyt pois luutulla ja siitähän jäisi kamalat kuivausrannut, ellei sitä kuivaisi. Niinpä tein sen sillä "vanhalla hyvällä" konstilla eli vanhalla sanomalehdellä. Toimi :o .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5359
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Tuulilasin pesu sisäpuolelta

Viesti Kirjoittaja VKe »

No minäpäs sitten ostin noita Armor All:in puhdistusliinoja.

Kokeilin miten toimii. Kaamee hinkutu-hinkuti jotta kaikki rasva lähtisi irti. Katsotaan seuraavassa auringonpaisteessa miten onnistuin. Raporttia tulossa pesu-osaamisestani...

Tajusin just jokunen viikko sitten kun vasten aurinkoa kruisaiin että en ole tuota lasia sisäpuolelta pessyt puoleen vuoteen. Täysin olen unohtanut. :oops:
Sininen Saab 9-3, '99
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5359
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Tuulilasin pesu sisäpuolelta

Viesti Kirjoittaja VKe »

Juu, minun paskaisen lasin kohdalla ei tuot etoiminut, tuo hinkuti-hinkuti ei riittänyt :(

Kuvittelin että hankasin todella huolellisesti, ja hinkkailin puhtaaksi. Aamulla sitten auringossa totesin että se paska ei ollut irronnut lasista, vaan se oli vaan siirtynyt paikasta toisen. Eli paska edelleen lasissa.

Siirrymme perinteiseen puhdistustapaan, joka poistaa paskan eikä vaan siirtele sitä...
Sininen Saab 9-3, '99
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1914
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Tuulilasin pesu sisäpuolelta

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Joo kyllä siinä sua tarkkana olla, että ei jiä paskakalavvoo pinttaan. Työautossani (Scania 113) oon käyttäny samaa tapaa kuin lasin ulkopuolelle. Eli märällä sienellä ja lastakuivaus :wink: :mrgreen:
Saabiin jos yhtä märkää tapaa käyttää niin varmaan ensin kannattaa pyyhe levittää koelaudalle ennen ku vetäsee sieni-lasta yhistelmällä :)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vastaa Viestiin