Volvomiehet...??

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ysi3ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Touko 09, 2013 14:43

Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja ysi3ss »

Kertokaa nyt mulle, eikö teistäkin volvo-kuskeissa ole jotain vialla? Eikai se voi olla sattumaa, että aina kun joku liikenteessä törttöilee, roikkuu puskurissa, ajaa alinopeutta tai leikkii poliisia, niin volvo on alla... Mikä siinä on?
-Saappi kait se on autojen mersu
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5387
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja VKe »

Anteeksi heti off-topic vastauksestani...

Ei ole kokemusta volvomiehistä, mutta eilen työmatkalla osui kaksi mersukuskia jotka törttöili.

1. Vantaalainen mersutaksu. Meinasi kiilata kylkeeni keskellä risteystä kaistaa vaihtaen.
2. Järvimäen tuliterä jakelumersu. Tämä teiden ritari ajoi 5 metrin päässä edelläajavaa passattia 85 km/h nopeudella. Huomasin rampista tullesani ja tämä jakelukuskin ääliö ajoi koko matkan 3 km aivan passatin perseessä.
Sininen Saab 9-3, '99
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2851
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja Cona »

VKe kirjoitti:Anteeksi heti off-topic vastauksestani...

Ei ole kokemusta volvomiehistä, mutta eilen työmatkalla osui kaksi mersukuskia jotka törttöili.

1. Vantaalainen mersutaksu. Meinasi kiilata kylkeeni keskellä risteystä kaistaa vaihtaen.
2. Järvimäen tuliterä jakelumersu. Tämä teiden ritari ajoi 5 metrin päässä edelläajavaa passattia 85 km/h nopeudella. Huomasin rampista tullesani ja tämä jakelukuskin ääliö ajoi koko matkan 3 km aivan passatin perseessä.
Oliko muuten uusi, punainen E-mersu?! Tänään aamuruuhkassa poukkoili tuusulanväylällä moinen.

Ja ei Volvo-Mersu-Bemari ole minun mielestäni pahoja, kyllä voiton vie VAG-konserni ja eritoten Audit. :twisted:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5387
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja VKe »

Cona kirjoitti:Oliko muuten uusi, punainen E-mersu?
Oli joku harmaan- tai hopeansävyinen farmari, taksikuupan eka numero oli 4.
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13232
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja AZP »

Itse asiassa oma empiirinen kokemus sanoo, että aika harvoin saa kiinnittää huomiota törttöilevään tai idiotismista kärsivään Volvokuskiin.
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Cona kirjoitti:
VKe kirjoitti:Anteeksi heti off-topic vastauksestani...

Ei ole kokemusta volvomiehistä, mutta eilen työmatkalla osui kaksi mersukuskia jotka törttöili.

1. Vantaalainen mersutaksu. Meinasi kiilata kylkeeni keskellä risteystä kaistaa vaihtaen.
2. Järvimäen tuliterä jakelumersu. Tämä teiden ritari ajoi 5 metrin päässä edelläajavaa passattia 85 km/h nopeudella. Huomasin rampista tullesani ja tämä jakelukuskin ääliö ajoi koko matkan 3 km aivan passatin perseessä.
Oliko muuten uusi, punainen E-mersu?! Tänään aamuruuhkassa poukkoili tuusulanväylällä moinen.

Ja ei Volvo-Mersu-Bemari ole minun mielestäni pahoja, kyllä voiton vie VAG-konserni ja eritoten Audit. :twisted:
Ne on muuten ihan varmasti noin 95% vantaan takseja jotka sekoilee tuusulanväylällä.Näin se vaan on.On niistä soiteltu tarkastajille moneenkin otteeseen.. (kuvussa lukee numeron alapuolella asemapaikka)

Terveisin osa-aika taksikuski Helsingistä
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Itse olen vain miettinyt sellaista juttua, että kun ex-autoni oli Saab ja saabisimi on kuulemma sairaus ja Volvo kuskit on aina k*sipäitä ja nyt itselläni on alla volle, niin olenko minä nyt sitten sairas k*sipää? :lol:
ysi3ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Touko 09, 2013 14:43

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja ysi3ss »

Juhaska kirjoitti:Itse olen vain miettinyt sellaista juttua, että kun ex-autoni oli Saab ja saabisimi on kuulemma sairaus ja Volvo kuskit on aina k*sipäitä ja nyt itselläni on alla volle, niin olenko minä nyt sitten sairas k*sipää? :lol:
Itsellänikin on ollut Volvo ja olin jo silloin sitä mieltä että keskimäärin Volvo-kuskit on niitä kaikkein ikävimpiä tienkäyttäjiä, jos näin nätisti ilmaistaan. Ei tässä nyt mistään merkki- tms. rasismista ole kysymys vaan pelkästään yllättävästä, toistuneesta havainnosta, jonka olen ihmeekseni tehnyt. Volvohan on autona ihan ookoo, voin kokemuksesta sanoa ja hyviä kuskejakin on varmasti seassa. Tässä on kyse vain siitä, että ne 99 % pilaa kaikkien maineen, vähän niinku eräiden rainereiden kanssa on kans käynyt :lol:
-Saappi kait se on autojen mersu
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Ei volvokuskeista ole omalle etenemiselle juuri haittaa ollut (kuorma-autot poislukien). Jos Volvo menee ohi miljoonaa, niin mitä sitten? Mikäli pitäisi nimetä joku yksittäinen automerkki, jonka eliminoimalla liikenteen sujuvuus paranisi eniten, niin Toyota.
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Ei se ole merkistä kiinni, kuskeja on niin monenlaisia, ja kaikki joskus ajaa ainakin vähän pieleen, vaikka olisi Saab alla. Tänään kohmoili Avensis, eilen e91, huomenna ei toivottavasti mikään. Tietenkin vanhat tehokkaat Premium mallit nuoemmilla kuskeilla kohmoilee useammin, mutta ei siinäkään merkkikohtaisia eroja ole omassa luokassaan. Näitä vain on ehkä enemmän tarjolla Bemareina? Vika on yleensä kuskin, ei auton.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Eipä ole juuri Volvoista huonoja kokemuksia, mutta yleensä aina kun ajetaan 80 alueella 60-70 kilsaa tunnissa jonossa, niin letkan kärjessä on Wolksvagen jota nimitän mielessäni Ymmi Hinaajaksi. Samoin on laita kaupunkiajelussa, jos mennään todella varovasti, niin edessä koreilee Wv (vai kumminpäin ne kirjaimet nyt taas olikaan) no mutta enivei klonksvaagenia tarkoitan.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Pitää kai näin "volvomiehenä" ilmoittautua. Empiiristen havaintojen perusteella ei kyllä voi sanoa että volvokuskit olis sen inhottavampia ku muutkaan kanssa-autoilijat. Itsellä ainakin tuo volvon pappamaisuus on ainakin rauhoittanut kuskin lähes täysin. :D Ehkä joillain efekti on sitten päinvastainen..?

Kun kerta vantaalaisista mersutakseistakin tässä on puhuttu, niin tänään todistin kun Tikkurilassa joku rouvataksikuski oli lähellä ajaa mersullaan alle 10-vuotiaan pojan yli suojatiellä. No, onneks pojan refleksit toimi ja mitään ei sattunut...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5387
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ekitheman kirjoitti:rouvataksikuski...
Hmmm, sama rouvataksikuski...
Sininen Saab 9-3, '99
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Voi varmaan olla (sama kuski), mut auton tuntomerkit ei kyllä osu. Rekkarin kävin vielä kattoo lähempää, kun siinä tilanteessa ehti nähdä vain kirjaimet. Mut mitäs sillä tekee, olis vaan pitäny käydä haukkuu se eukko siinä tolpalla... (eli leikin poliisia kuten avausviestissä oli :D )
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Volvomiehet...??

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei volvokuskeista ole omalle etenemiselle juuri haittaa ollut (kuorma-autot poislukien). Jos Volvo menee ohi miljoonaa, niin mitä sitten? Mikäli pitäisi nimetä joku yksittäinen automerkki, jonka eliminoimalla liikenteen sujuvuus paranisi eniten, niin Toyota
Ihan samaa mieltä, tosin Toyotan tilalle laittaisin ainakin pk-seudulla Kian, sellainen on tientukkkeena milloin missäkin (yleensä aina mun kevytkuorkin edessä sekoilemassa).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin