Mitä unta näit viime yönä?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8676
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja aero »

Ihan AZP:n tasolle en yllä, mutta sentään tarpeeksi, että muistin yhtäkkiä tämän ketjun olemassaolon. Onneksi näitä ei kovin usein näy, vaikka eka olikin ihan hauska.

Uni 1: työkeikka

Oisiko tästä joku kolmisen viikkoa aikaa, kun näin unta että saatiin töihin asiakaskeikka, jossa piti asentaa ja käyttöönottaa levyjärjestelmä asiakkaan omassa konesalissa. Hommaan valittiin minä ja yksi tietty kollega, joka on aika hyvä ja rauhallinen kaveri näissä hommissa, sekä oli unessa käynyt ennekin kyseisellä asiakkaalla, minä nimittäin en ollut.

Eipä siinä, tuollaset on sinänsä ihan kivoja hommia, vaikkei varsinaisesti mun tehtävälistalle yleisesti kuulukaan. Tuosta olin kuitenkin innoissani, kun se asiakkaan konesali sattui olemaan avaruusasemalla. Minä ekaa kertaa avaruuteen matkustavana olin ihan innoissani - ja kun olin mukana ainoana ensikertalaisena (sinne oli meiltä töistä lähdössä joku kymmenkunta heppua yhteensä) niin muut jo vähän toppuutteli että ei se nyt niin hienoa ole. Keräännyttiin sitten jengillä firman pääkonttorin yläkerrassa salaiseen matkustusaulaan, johon mennessä tarkistettiin jo paperit, passit yms. Onneksi ei kuitenkaan kirjoitettu NDA:ta, koska muutenhan en voisi tännekään aiheesta kertoa :D.

No, siitä sitten matka-aulasta, kun kaikki olivat paikalla ja kello täysi, pakkaannuttiin takakulmassa olevaan pyöreään kapseliin, joka osoittautui hissiksi. Hissi laskeutui ensin alas maan tasalle ja lähti kulkemaan raiteita kohti avaruustukikohtaa. Kehuskelin siinä kollegalle, että kyllä meidän konttori on oikeastaan aika hyvällä paikkaa, kun siihen pääsee kuitenkin kohtuu järkevästi ajamaan ja on tuo EASAn tukikohtakin ihan vieressä. Hissikapselin raide kulki korotetulla pientareella, josta näkyi tukikohtaan, toisin kuin tieltä. Siellä oli parikin rakettia lähtövalmiina, mentiin niistä ohi ja lopulta kolmannen raketin viereisen tönön seinää pitkin taas ylös. Siitä sitten sellaiseen pieneen aulaan, josta pääsi johonkin lounge-tyyppiseen tilaan johon me mentiin ja samaan aikaan SpaceX:n konkarit leimaili itseään sisään ihan arkisen oloisesti ja tallusteli rakettiin sisään. Tässä kohtaa takaani pölähti autoharrastajakaveri (joka ei muuten liity asiaan millään tapaa) joka totesi "Tuossa nuo Teslan kaverit jo leimailee itseään kyytiin". Tässä kohtaa tajusin, että kassi, jossa on mun passi, jäi sinne firman konttorin yläkerran matka-aulaan ja ehdin miettiä että pääsenkö sittenkään raketin kyytiin. Sitten heräsin.



Hieman jäi halju olo tuosta ettei keretty rakettiin asti ennen heräämistä. Pitsin-himpulat että olisi kyllä mielenkiintoinen työkeikka oikeastikin, on vaan kohtuullisen epätodennäköinen. Eikä ainakaan Google Mapsin satelliittikuvissa näy meidän konttorin lähimaastossa EASAn tukikohtaa :D


Uni 2: joku reissu

No, hyvän työmatkan jälkeen päästään sitten vähän hämmentävämpään tavaraan.

Bauttiarallaa viikko sitten näin unta, jossa olin reissussa jollain porukalla. En saanut tarkemmin selvää, milä perusteella tuo porukka oli kasattu, mutta siinä oli kavereita, sukulaisia ja jotain muita tyyppejä, puolisoani en kuitenkaan reissussa nähnyt. Oltiin jenkeissä jossain tapahtumassa ja yhden tapahtumapäivän jälkeen lähdettiin kävelemään hotellia kohti. Tässä kohtaa yksi tuosta "joitain muita tyyppejä" - hemmo, joka oltiin aika avoimesti tunnustettu koko jengin mulkuimmaksi häiskäksi, paahtoi yhtäkkiä ohi jollain sähköpotkulaudalla tms, veti jostain yllärihyppyristä piiiiiitkän ja komean ilmalennon, tupsahtaen jonnekin pihanurmille.

Me oltiin vähän että sinnehän meni, mutta käveltiin kuitenkin katsomaan. Kyseessä oli jonkun armeija/metsästys/urheilu -komboseuran premissit, siellä se sankari köllötteli taju kankaalla nurmikolla korkeiden aitojen sisäpuolella. Kulman takaa löytyi paikan portti, jonka vierellä oli pätkät betoniaitaa ja portin molemmin puolin oli korkeat, mutta kapeat häkit, joissa molemmissa oli joku peura tms häkitettynäa ahtaasti pystyasentoon. Aivan selvää eläinrääkkäystä ja jokuhan siinä keksi sitten pelastaa tilanteen ja päästää toisen peuran häkistään pois. Arvostan sinänsä, että tuollainen rääkkäys on ihan arsesta, mutta se halvatun peura keksi jostain suuttua mulle. Siinähän meni loppuilta rattoisasti kun juoksin ympäri kylää helevetin vihanen urospeura perässäni.

Lopulta onnistuin eksyttämään peuran ja pääsin hengähtämään helpotuksesta, kun paikalle tallusteli sorsa. joka myös alkoi äkäilemään ihmeesti. Sorsalla oli kuitenkin pupun korvat, koska sorsan hyökätessä onnistuin nappaamaan korvista kiinni ja pitämään nokan irti omasta pärstästäni. Siinä sitten rempoiltiin sorsan kanssa ympäriinsä ja päädyin johonkin puiston kulmalle. Puistossa penkillä istuskeli joku tyyppi ja penkin vieressä istuskeli rennosti ihan oikea, aikuinen puuma. Hämmästyessäni puumaa huomasin että sillä onkin talutushihna ja se on tuon istuskelevan tyypin lemmikki. Tässä vaiheessa varsin väsyneenä ja vittuuntuneena kysyin sitten sedältä kohteliaasti, että "Voisikohan sinun puumasi syödä minun sorsani?", josko sitten pääsisin vihdoin nukkumaan. Setä katteli että eipä tuossa sorsassa juuri syötävää ole, vähän ehkä poskissa mutta anna pois, kyllä se varmaan suupalana kelpaa. Työnsin sorsan puumalle, puuma söi sorsan ja pääsin vihdoin jatkamaan matkaani - tässä kohtaa keskellä yötä - majoitukseemme.

Majoituspaikkamme oli siinä aika lähellä ja se oli joku huoneistohotelli, missä oli yhteinen olohuone usealle makuuhuoneelle ja meitä oli ripoteltu sinne makuuhuoneisiin sitten. Minä kömmin siinä riutuneena makkariini ja totea että mun sängyllä on peitto puoliksi auki ja siinä istuskelee joku pieni apina. Lösähdän olkkarin tuoliin pötköttämään tajuten, että vieressä olisi sohvakin mutta nyt alkaa energia olla lopussa, joten jumahdin siihen tuoliin. Tässä kohtaa aukeaa toisen makkarin ovi, sieltä tallustelee serkkuni ja ihmettelee että miksi minä siinä röhnötän. Muistan elävästi todenneeni "No v**tu mun sängyssä on apina", mihin yhtäkkiä paikalle pölähtänyt veljeni (joka oikeastikin asuu jenkeissä) toteaa että "se nyt on ihan normaalia, niitä on täällä joka paikassa".

Ja sit mä heräsin.


Ei niin mitään käsitystä, että miltä pohjalta alitajunta on leiponut koko ameriikan vapaan eläinkunnan olemaan minulle vihainen, mutta aivan käsittämättömän hämmentävän unen siitä ainakin sai aikaan. Toivottavasti ei ihan heti näy vastaavaa tai etenkään jatko-osaa. Tai jos näkyy, niin toivottavasti puumasetä on sittenkin auttamassa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7555
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Oli ilmeisesti Perjantai, olin työmaalla ja piti käydä alkossa.
Hyppäsin SAABiin ja lähdin ajamaan, häh auto ei vastaa kaasuun, matelee hitaasti eteenpäin,merkkivalot ei pala, uusi kaasun painallus ei vastaa.
Matelee vaan, sammutus käynnistys, ei kun vaan matelee. Muutaman kerran käynnistyksen jälkeen auto liikkuu taas normaalisti
ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, ja tähän sitten heräsin..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13204
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja AZP »

aero kirjoitti:
Pe Heinä 28, 2023 19:25
Hieman jäi halju olo tuosta ettei keretty rakettiin asti ennen heräämistä.

mun sängyssä on apina
Nuo on ainakin mun unissa yleisiä juttuja. Eli joku unessa pitkään odotettu juttu on juuri toteutumassa tai joku pitkään selvitelty mysteeri ratkeamassa, niin silloin herään. Ja toinen on tuo ”outoja eläimiä oudoissa paikoissa” kuten muutamassa tähänkin ketjuun raportoimassani unessa joissa esiintyi mm. henkilöautoon tunkeutunut tiikeri ja lento-onnettomuudesta selvinneet pandakarhut.

Parin yön takaisessa unessa oli myös hieman eläinteemaa. Nimittäin löysin maasta pienen lastenkirjan. Sellaisen punaisen jossa sivut on kovaa muovia, eli kestää tympeämmänkin taaperon lukuhetkiä.

Kirjassa seikkailivat tietenkin eläinhahmot, siinä ei mitään ihmeellistä, mutta itse tarina oli opettavaisuudessaankin outo, varsinkin kirjan kohdeikäryhmä huomioiden.

Kirjassa nimittäin kerrottiin eläinten spermapankin toiminnasta ja hermafrodiittiliskosta. Tarina meni niin että lisko laskee talteen siemennestettä ja vie sen spermapankkiin. Sitten sama lisko laskee sopivaan paikkaan munia, hakee liemensä spermapankista ja kumoaa sen munien päälle. Parin viikon päästä paikalla parveileekin jo pieniä liskonalkuja.

Opettavaista, mutta virhe tarinassa on ilmeinen. Matelijoista ei nimittäin tiettävästi löydy kaksineuvoisia lajeja, eli liskot tarvitsevat lisääntymishommiin aina kaksi yksilöä :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja torque »

Ei nyt viime vuosina, vaan pahimmat ollut että joku olisi pudonnut laivan kannellta, siinä kyllä säpsähtnyt, kun nähnyt ihan IRL läheltä että tosi kyseessä. Piti ottaa pari hengitysjumppaa, totta vai unta.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja torque »

Tän päivän herätys, olin unessa. Kuulin jotain lievää kolinaa keittön suunnalta kun perheen asukkaat lähti toimiinsa, vaan ennenkuin olin poistunut unesta, hitsi, nuori hirvi aivan talon vieressä hiipi, taisin ihan ääneen hätistää(siis kotipedissä) sitä, untahan se oli.
No sen aamun unet oli sit siinä. Tosin kyllä hieman oudoksutti että miten nyt tuollaista, en ole edes missään metsästysporukassa.
Viimeksi muokannut torque, Ti Syys 19, 2023 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13204
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Geenitesti paljasti, että anoppini onkin oikeasti siskoni, eli olen naimisissa siskontyttäreni kanssa. Ja vaimoni on siis omille lapsilleen äidin lisäksi serkku :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8676
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja aero »

^Mahtavaa :D

Minä toissayönä kesken työnteon havahduin yhtäkkiä siihen, että työhuoneen ikkunan ohi meni iso kaivurin kauha. Siis sellanen luokkaa 30t tms koneen kauha, mitä voi jo isoksi sanoa. Vähän ihmettelin että mitähän ***tua täällä nyt tapahtuu ja könysin ulko-ovelle, jonka avasin varovasti kuikuillen että missä se kauha riehuu. Sain katsekontaktin kuskiin ja viittilöin että tuun ulos, elä lyö kuupalla.

Pääsin pihalle ja ihmettelin, että pihalla häärii ainakin kymmenpäinen topparoikka taloa remppaamassa, kaksi kaivuria (toinen sentään pienempi) ja muita työkoneita myös. Huusin täysiä että SEIS, niin kaikki pysähtyi ja selkeesti johtohahmo saapui juttelemaan. Kysyin hältä, että mitä ihmettä te oikeen teette, niin tämä vastasi vain "Me tehdään nyt kaksi kertaa nopeammin".

Mietin siinä, että on kyllä vähän merkeleen pätevää porukkaa, jos tuon kokoisella topparoikalla ammattilaiset remppaa tönöä vaan tuplasti nopeammin kuin minä ja vaimo yhdessä, mutta toisaalta tehkööt nyt minkä kerkeevät kunhan tekevät oikein - ei tästä voi laskua tulla kun en oo mitään tilannutkaan. Ehdin myös tajuta että kun ei ole tilausta, niin ei heillä myöskään ole speksiä että mitä pittäsi tehdä ja miten, joten tarviihan se tilanne korjata. Ja sit mä heräsin.

Taas jäi harmittamaan, olisin halunnut nimittäin nähdä työnjohtajan ilmeen, kun kerron hälle että en minä oo mitään remppaa tilannu että ovat varmaan väärällä talolla :D. Ehtineet kuitenkin mylläämään pihaa jo melkosesti ja ne jäljethän olisi tietenkin pitänyt korjata. Onneksi oli vain unta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja torque »

^ en muista olinko jo tarinoinut, oli jokin pv sitten, joku rouvashlö, kurvasi pihaan jollain keulakuormallia kauhaa pihaan. Ei täällä mitään sellaista hommaa tilattu. Piti ihan sekunti kelata mikä projekti täällä päällä.
Vaan oli kyllä melkoista "realityä". :)
Viimeksi muokannut torque, Ti Syys 19, 2023 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Tässä muutama yö taaksepäin, näin sellasta unta, että kun menin pajalle, niin huomasin, että olin ostanut kaksi käytettyä manuaalisorvia. :mrgreen:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

En tiä pitäiskö kirjoittaa tätä vai ei...

Anyways,,, Kuvittele näkymä vähän kuin Habbo hotellissta, yläviistosta, ei kattoa tms. estämässä näkymää ja seinät vähän läpikuultavat tms. Pari yötä sitten tuossa näkökulmassa näin unessa välähdyksen itsestäni seisomassa sänkyn vieressä katselemassa itseäni kyljellään sängyssä puolittain peiton alla.

Yleensä en nykyään muista uniani aamusta - tuon väläyksen muistan, ja ei naurata ei.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja torque »

tämä ei unta, vaan ihan realityä. Edellissä asunnossa, piti käydä tsekkamaassa ulkokaton ja räystäskourut. Kuiva kesä pv.
Olin katolla toisessa siivessä, putsailin siellä, vaimo kokkaamassa keittiössä. Yhtäkkiä hän huusi, oli ilmeisesti kuullut että nyt hieman eri tassuttelu siellä katolla. Vanhempi nuori jotain n 4v kiivennyt sukkasillaan myös katolle, hänellä jokin "dare devil" asenne. Kyllä tuli kiire nostaa kaveri yhdessä alas.
No loppu hyvin. Sitten kun hän oli teini iässä ja tsekkailin saunamökin peltikattoa siellä päältä, mukaan lähti, sanoin terävästi että sinne katonreunaan ei ole menemistä, se voi olla viimeiset lipat, vaan sain käsityksen että hän kuunteli. Nyt hän aikuisena tosin alueella jossa viimeiset lipat voi tapahtua, arvatkoon kukin.
Viimeksi muokannut torque, Ma Loka 09, 2023 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja torque »

Yleensä en nykyään muista uniani aamusta
Sama juttu, katoaa nopeasti muistista, ja se hyvä. Vaan tosiaan en muista että olisin itse "stara" unessa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13204
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Viime yönä olin mukana, kun Sanna Marin oli kutsuttu vieraaksi amerikan televisioon Late Show with David Letterman -keskusteluohjelmaan.

Syystä tai toisesta David Letterman ei kuitenkaan halunnut että Sanna istuu sohvalla turisemassa, vaan hänen pitää vastata kysymyksiin sikiönä. Siispä Sannaan kiinnitettiin napanuora, jolla oli tarkoitus hoitaa hänen ravinnon- ja hapensaantinsa ohjelman ajan, ja hänet tungettiin isoon tekokohtuun, joka oli täynnä vettä.

Muistan pohtineeni että tää on hieman outoa ja että miten ihmeessä haastateltava voi vastata kysymyksiin nesteeseen upotettuna. Uni taisi loppua ennen haastattelun alkua, koska en tuohon pohdintaan koskaan saanut vastausta. Muistan myös pohtineeni että toimiiko tuollainen aikuiseen ihmiseen kytkettävä napanuora tuosta vain niin että ihminen ei huku sinne tekolapsiveteen, mutta sitten ajattelin että kai nuo jenkit tietävät mitä tekevät :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-JS
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 21:15
Paikkakunta: Lievestuore
Viesti:

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja -JS »

Yksi ilta selailin nettiautosta tesloja ja muita sähköautoja. Seuraavana yönä heräsin monta kertaa säpsähtäen pelkoajatuksella, että onhan johto seinässä kun pitäisi päästä aamulla töihin :lol:
Vähän model 3 4wd kiinnostaisi "vitsillä", mutta jos pelkästä katselusta tulee painajainen..
Avatar
Nokiaukkeli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Marras 06, 2023 16:56
Paikkakunta: Soenjuu
Viesti:

Re: Mitä unta näit viime yönä?

Viesti Kirjoittaja Nokiaukkeli »

Itsellä on viime aikoina ollut ihan liikaa hotelliaiheisia unia, joka saattaa johtua liiallisesti matkustamisesta.

Yleensä sama kaava unessa, eli menen hotelliin jossain suomen kaupungissa ja siellä huoneessa tai hotellissa on jotain erikoista ja unohtuu avainkortti huoneeseen jonka jälkeen palaan ajassa pari tuntia.

Viimeisimmässä unessa hotellissa oli sängyn ja pöydän alla avoin eksoottisten petokalojen akvaario ja mietin että 20cm korkuinen, kukkuralle täytetty allas ei ole turvallinen ja odotin vain pääsyä kotiin, sitten poistuin huoneesta ja tajusin matkatavaroiden ja avainkortin unohtuneen huoneeseen jonka jälkeen palasin pari tuntia takaperin, kun olin vielä nukkumassa huoneessa ja sitten uni katkesi siihen :lol: .
Saab Clubin jäsen marraskuusta 2023. Vielä tuore Saabisti matkalla Saabin ihmeelliseen maailmaan.
Vastaa Viestiin