Vanhan ilmakompuran säätövinkkejä?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Vanhan ilmakompuran säätövinkkejä?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Täällä kun on monenlaista tietäjää niin löytyiskö apuu?
Isä oli tuollaisen ihanuuden ostanut yhdestä puuverstaasta mikä lopetti, niin mä tarjosin sille sitten kuivan säilytyspaikan.
Kuva

Kuva
Vuosimalli 1959

Renkaantäyttöö tuolla oon lähinnä harrastanut mutta nyt on ruvennut kikkaileen siten että kun paineensäädin sammuttaa moottorin niin lähtee melkein samoin tein uudestaan käymään sammuakseen heti. Rauhoittuu yleensä parin kerran jälkeen mutta tuskin hyvää tekee...
Noita katkasurajoja vois koittaa säätää jos kekseis mimmosella avaimella.
Kuva

Vähemmän akuuttia on esim. Ilmanpuhdistin huolto
Kuva
Pikku natiaisena pappatunturissa oli saman näköinen ja sitä tuli vaan bensalla huuhdeltuu, onkohan tässä sama vai pitäiskö myös öljytä...

Perus traktorin moottoriöljy on varmaan ihan ok?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Vanhan ilmakompuran säätövinkkejä?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ei ne viisarit taidakkaan vaikuttaa arvoihin. Sain pienillä pihdeillä niitä liikutettua eikä mitään vaikutusta...
Vaikka sähköjohto kyllä sinne tulee. 8O
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Vanhan ilmakompuran säätövinkkejä?

Viesti Kirjoittaja mestari »

Seuraa sitä sinistä ilmaletkua sähkölaatikon sisälle sitten hieman fundeerausta ja ruuvausta .ilman puhdistin taitaa olla moposta kuitenkin huolto pappatunturin ohjekirjan mukaan :)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Re: Vanhan ilmakompuran säätövinkkejä?

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Tai sitten ihan vaan säiliön kyljessä olevan mustakantisen painekytkimen sielunelämään perehdyt kun olet tarpeeksi sinisen putken harharetkellä ollut. Kun mustan kannen avaa, löytyy tod.näk. iso ja pieni ruuvi törröttämässä. Isosta voi säätää painetta, jousta vasten kiristämällä suuremmaksi ja löysäämällä pienemmäksi. Pienempi on hakemasi "taikaruuvi", jolla saat vaihteluväliä muutettua. Plussalla vaihtelu kasvaa ja miinuksella pienenee. KAIKKI NÄMÄ SÄÄDÖT KUITENKIN JÄNNITTEETTÖMINÄ, KOPAN SISÄLLÄ ON KÄSIN KOSKETELTAVISSA KAIKKI TARJOLLA OLEVA SÄHKÖ!
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1914
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Vanhan ilmakompuran säätövinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Kannattaa kompuraankin öljyt vaihtaa moottoriin. 30W öljy pitäs olla iha hyvä. Jos ei löydy kohtuuella niin sit 10w-30
Suattas käyntiääni pehmentyy ja käyvvä paremmin.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vastaa Viestiin