Projektiauton kuljetus

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Projektiauton kuljetus

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mr_Who kirjoitti:Jos vielä aiheesta sivutaan niin pari kessee sitte laitatin pojille hiekkalaatikon. Kaivuri kävi kaivamassa paikan, se makso parikymppii, sitte pohjalle suodatinkangas ja päälle 8kuutiota hiekkaa. Kyllä on sopiva hiekkalaatikko ja ei se kuormallinen hiekkaa kuletuksineen pahan kallistakaan ollut muistaakseni. :)
Hiki tuli kun yksin lapiolla hiekat levittelin tasasesti.
Mul eka kuormasta ajotiellä tallin edessä oleva 3500l maanalainen ( tyhjennetty, pesty ja putsattu erikoistuneen firman toimesta) öljysäiliö mätin lapiolla täyteen ettei routa nosta tai vanhuuttaan petä ja auto uppoa sisään. Mahduin hyvin sisälle niin tiivistin ja tamppasin nurkatkin siellä.
Mul kyl kun autoilija on hyvänpäivän tuttu ja pari mun kaveria jotka harraste autoilijoita ja jeesas pihan ajotien laitos tuntee hänet paremmin niin ei listahinta mulla varmaan ole ollut.
Kaivurin ja bobcatin saan tarvittaessa myös hiukan edukkaammin kun toisella tutulla on semmoset.

Jos satku työn alle tulee oikeaksi projektiksi niin siirtolava hellin,, varaosa käyttöön niin vaik hiab ja kiinteäl laval kyytiin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Projektiauton kuljetus

Viesti Kirjoittaja aero »

Lahti411 kirjoitti:Ilmeisesti tuon tähän hommaan tarvittavan BE-kortin suorittaminen ei olisi mikään mahdoton homma. Tietääkös kukaan tarkemmin, mitä kaikkea kortin korotus vaatii?
Tuskin on pahasti muuttunut, 2008 piti ajaa käsittelykoe, vastata 10 teoriakysymykseen ja suhata puoli tuntia inssi kyydissä. Yhdistelmän kokonaismassan piti olla yli 3500kg, kärrystä ei saanut näkyä läpi ja kärryn kytkentämassan piti olla vähintään 800kg. Hinta ei tunnu missään eikä kokeet ole pahoja, jos on vähän kokemusta kärryn vedosta ja aikomus pärjätä sen kanssa. Lisäksi auttaa, että isompi kärry on rauhallisempi ohjastettava.
Lahti411 kirjoitti:Paljonkohan annetaan vekslata, että vielä katsotaan hyväksytyksi :lol:
Tautisesti. Ainakin tuolloin 2008 riitti ettei törmäillyt mihinkään ja aikaa alle 15min käsittelykokeeseen oli käytettävissä 45min.

Sinne vaan, jos vähääkään tulee mahdollisesti jarrukärryä vedeltyä. Sen jälkeen ei enää tarvi miettiä mihin kortti riittää, kunhan vetoautona on M1(G)/N1(G) -luokan kulkine ja yhdistelmä sinänsä on laillinen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Projektiauton kuljetus

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Ok, kuulostaa siltä, että tuosta voisi selvitäkin. Mitäs, jos ei ole omaa kalustoa, millä kokeen voi suorittaa? Mulla on vain hlö-auto ja jarruton kärry. Jotkut autokoulut ainakin lainaavat sopivaa kärryä, mutta vetoauto pitää kaiketi olla itsellä?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Projektiauton kuljetus

Viesti Kirjoittaja aero »

Sehän riippuu siitä, mitä jostain onnistuu lainaamaan :D. Vetoauton sinänsä ei tarvitse olla kummoinen, kunhan yhdistelmän kokonaismassa puhkoo tuon 3500kg. Mikä tahansa lähelläkään käyttöikää oleva Saab kiskoo kyllä vaaditun min 800kg laillisesti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Projektiauton kuljetus

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kattoo ja varmistaa että koukun kuula kunnossa ja tukikiinnitykset kovat sekä sähköt toimii.
Jos kaverilla jotain jarrullista kärriä ja haluaa "testata" niin ettii jonkun rauhallisen parkkipaikan tai esim yksityis- tai pihatien.

Omia saabil tehtyjä isompia vetoja ollu
-88 8v og900 haettu 5 hengen HT vene noin 110km matkan päästä
- Og -91 ässäl haettu 2000l muovinen öljysäiliö putkineen, tukineen + kaukalo ja suojaseinineen ja sisällkin oli yli 300l öljyä, noin 50km nuo kyydis oli ajoa
-86 CC Turbolla haettu keulakolaroitu BMW 1502 Karjaalta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin