Saabistit ja moottoripyörät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja moksu »

Kawsakin custom vaihtui tälle vuodelle tuollaiseen matkalehmään.

Kuva

ja auringonvalossa vähän erivärisenä.

Kuva
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
jaarli
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 21:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja jaarli »

MOTTORIPYÖRÄ lähtee käyntiin, kun sitä POLKEE. Ruohonleikkurit yms hilavitkuttimet lähtee käyntiin napista. Ja siltä ne kuullostavatkin. :P
Aja millä ajat, ja Saabilla loput.
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja arttu »

jaarli kirjoitti:MOTTORIPYÖRÄ lähtee käyntiin, kun sitä POLKEE. Ruohonleikkurit yms hilavitkuttimet lähtee käyntiin napista. Ja siltä ne kuullostavatkin. :P
Mulla on ilmeisesti ruohonleikkuri ja kohta myös kuulostaa siltä, kun saan vermeet laitettua paikoilleen. :lol:
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Saappi Kuski kirjoitti: Ainiin sellainen pieni yksityiskohta että ei lähtenyt käyntiin kun kävin joulun tienoilla kokeilemassa. Mistä lie mököttää. :D
Yksi pienenpieni vuoto oli bensahanalle menevässä alipaineletkussa. Jesaria ympärille ja taas mennään. 8)
Eturengas pitäisi vaihdattaa mutta paikallinen pulju jonne olisi kävelymatka, ei viitsi edes sähköpostiin vastata. Muutenkin v*tuttaa nämä ylimieliset mp huoltoliikkeet. Ollaan niin kiireisiä että ei näköjään mitään halua palvella asiakasta. Niitä kun lappaa oven täydeltä sisään ilmeisesti muutenkin.
Se on vaan sillä tavalla että jos mulle fidduillaan jossain puljussa keväällä niin en minä sinne tule sitten hiljaisempanakaan aikana syksyllä. Enkä teetä siellä huoltoja. Enkä osta sieltä seuraavaa pukua. Tai kypärää, tai rengasta. Pyörästä nyt puhumattakaan. Pitäköön tunkkinsa.

Tjaa. Meidän ruohonleikkuri kuulostaa samalta kuin naapurin sedän harrikka. Ja suorituskykykin on suunnilleen samaa luokkaa. :D
9000CS 2,3
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja arttu »

Siisti pyörä sulla. 8)

Tuolla takarenkaalla ajaa vielä pitkään. :mrgreen:


Ai niin, kannattaa uusia se alipaineletku sinne hanalle eikä luottaa noihin teippeihin jotka aukeaa kun vähän saa lämpöä.
Ton letkun pituus luultavasti n. 20-30cm ja toinenpää niissä kaasareiden kaliprointi tinneissä josta ottaa alipaineen. Jossakin niistä neljästä ja löytyy helposti kun ottaa tankin pois.
Olikohan tuossa Hondassa sarana siellä tankin etupuolella niin ei tarvi nostaa kokonaan pois... :roll:
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja anttipa »

moksu kirjoitti:Kawsakin custom vaihtui tälle vuodelle tuollaiseen matkalehmään.
Mitäs olet tykännyt Pannarista? Itse olen ajellut samanlaisella mutta viininpunaisella hieman vajaan tonnin tälle keväälle.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
jaarli
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 21:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja jaarli »

:D :D :wink: Älkää nyt pahalla! HD(vm. -60) on vähän kuin 96 Saappi verrattuna tollaseen 9-5 sarjalaiseen... Palataan astialle sitten kun Kawa-Suzu-Hondat täyttää vaikka ekat 30v. ajossa... Ja silti ne japskit ihan oikeesti kuullostaa B&S:n nurmikoneilta! :P
Aja millä ajat, ja Saabilla loput.
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
paerikss
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja paerikss »

onkos kukaan Saabisti lähdössä Alastarolle huomenna ruosteenpoistoon? Itse olen lähdössä.

Joku ylempänä huuteli 30 vuotiaasta japskista, tossa on haarojen välissä aika usein tollainen yli 30 vuotias 500fouri joka jaksaa ihan kuin nuorena vielä.

Kohta olisi tulossa myyntiin GSX750E -83, täysin orkkis muskelipyörä. paljon uusittu matkan varrella (täydelliset putket alusta alkaen, juuri kaasarit yms.).ollut vuodesta -94 vaihdan myös kuomulliseen hyvään kärryyn).

Tässä vähän juttua pyöristä

http://www.jokesgarage.com
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja arttu »

jaarli kirjoitti::D :D :wink: Älkää nyt pahalla! HD(vm. -60) on vähän kuin 96 Saappi verrattuna tollaseen 9-5 sarjalaiseen... Palataan astialle sitten kun Kawa-Suzu-Hondat täyttää vaikka ekat 30v. ajossa... Ja silti ne japskit ihan oikeesti kuullostaa B&S:n nurmikoneilta! :P
Nou hätä mut mites Tunturi? :lol:
Mulla löytyy kotoa Tunturi Sport -69 joka täytti nyt toukokuun alussa 39 vuotta.
Kaikki huoltokirja yms. tallessa tulppa-avaimia myötä. Maksanut 990mk vuonna -69, kun mun isä sai sen täytettyään 15v.
Remppasin/fiksasin mopon 10 vuotta sitten ja kyllä kannatti. 8)

Kyllä ne mopotkin kestää mutta se on aina pidosta ja huollosta kiinni.
Tuolla kamppeella on ajettu kaksi tunturin matkamittaria jumiin.


EDIT. Niin ja lisäksi lähtee polkaisemalla vielä käyntiin eikä napista, josta vain sammuu. :P :lol:
paerikss
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja paerikss »

Eipä tainnut muita Saabisteja olla Alastarossa. Keli suosi ja hauskaa oli. Kusiaisella pärjäsi hyvin XX:ien vauhdissa ja pääsi ohikin. Ehkä pieni kaurapuuro on auttanut. Etupää luisti alta ja takapää suti mutkissa, oliskohan vm 01 renkaat jo vähän kovat :roll:

Lisää juttua aiheesta http://www.jokesgarage.com
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Piikillähän tuota on tullu ajeutua ja edelleenkin tulee ajettua silloin tällöin, vaikka ikä riittäis jo isompaankin. Viime kesänä sai enduroa käskyttää ihan valtion puolesta ja kauhea poltehan tuosta hommasta jäi.

Eiköhän tuo isompi pyörä tule hankittua lähivuosina. Vielä ei tiiä tuleeko katu- vai kurapyörä, paras ois tietty molemmat :roll:
#3929
Saab 9-3 ss -05
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja moksu »

anttipa kirjoitti:
moksu kirjoitti:Kawsakin custom vaihtui tälle vuodelle tuollaiseen matkalehmään.
Mitäs olet tykännyt Pannarista? Itse olen ajellut samanlaisella mutta viininpunaisella hieman vajaan tonnin tälle keväälle.
Leppoisaa matkantekoahan tuo pannarilla ajelu on ollut ja vaikkei mikään raketti olekkaan onhan tuolla tuo ohittaminen hieman vaivattomampaa kuin entisellä.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja moksu »

jaarli kirjoitti:MOTTORIPYÖRÄ lähtee käyntiin, kun sitä POLKEE. Ruohonleikkurit yms hilavitkuttimet lähtee käyntiin napista. Ja siltä ne kuullostavatkin. :P
Mulla lähtee napista käyntiin , mutta kuulostaa ihan ompelukoneelta :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Pyöräkuume on valtaisa ja kuun lopulla pitäisi mennä kouluun ajamaan tuo A-kortti, noita tonnisia cebareita täällä joillain näyttää olevankin, mutta onko kellään saabistilla kokemusta xx blackbirdistä? Tuollainen himottaisi/suunnitteilla hommata kunhan saa tuon kortin. Mitä muita matkasportteja liki kaksmetrisen tyypin kannattaa käydä koittamassa :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Frostgrey kirjoitti:Pyöräkuume on valtaisa ja kuun lopulla pitäisi mennä kouluun ajamaan tuo A-kortti, noita tonnisia cebareita täällä joillain näyttää olevankin, mutta onko kellään saabistilla kokemusta xx blackbirdistä? Tuollainen himottaisi/suunnitteilla hommata kunhan saa tuon kortin. Mitä muita matkasportteja liki kaksmetrisen tyypin kannattaa käydä koittamassa :roll:
http://www.moottoripyora.org on varmaan tuttu forumi?

Tuo Honda CBR1100XX Super Blackbird on Suomen moottoripyöräskenen toyota corolla, joka toinen vastaantuleva pyörä on semmonen nykyään... Yleensä reilusti keski-ikäinen ukko kuskaa ja akka jäkittää takapenkillä samanlaisissa goretexeissä, avattavat kypärät ja kypäräpuhelimet pitää huolen että marmatusta ei pääse edes mopon sarviin pakoon. Ai niin, vielä kolme tolkutonta laukkua kyydissä kruunaamassa nautinnon. "Järkimotorismia" joidenkin mukaan, meikäläisen mielestä yhtä nautinnollista olis vetää päähän kypärän alle kypärähupun sijaan muovipussi ja lähteä kinnaamaan mopolla moottoritietä pitkin ajasta ikuisuuteen.

Tähän samaan vertailukolmikkoon yleensä kuuluu vielä Suzuki Hayabusa ja Kawasaki ZX-12R jos edullisempia vehkeitä katselee. Kalliimmista sitten mainittakoon BMW:n lehmät joista ei ole kokemusta, en katso kuuluvani niiden hamuamaan asiakassegmenttiin.

Mieti tosissaan haluatko moottoripyörästä niin sanotun puolikkaan auton jolla ei oikein ole kiva reissata pitkää pätkää ja josta puuttuu osa prätkän hyvistä puolista vai pelkän hauskanpitovehkeen, olin itse aikanaan samassa tilanteessa ja totesin että moottoripyörämatkailu on loppupeleissä aika perseestä ja kuljen pitkät reissut autolla (pyörät tietty kärryssä perässä) ja pidin pyörät epämukavana mutta hauskana vapaa-ajan kulkupelinä.

Ai niin mielipiteitä, en ole yhtään noista omistanut mutta ajanut olen kaikilla... Nuo kaikki 3 on aika mattivanhasmaisia vehkeitä, hajuttomia, mauttomia ja värittomiä, kulku on kuin junalla ja ne on niin isoja, leppoisia ja tylsiä ajaa. Kaikilla saa kortin erittäin helposti hyllytettyä nopeuden puolesta että siitä ei homma jää kiinni. Käy koeistumassa niitä kaupassa, sen saa tehdä ihan ilman korttiakin. Ei ne suotta ole suosittuja pyöriä Suomessa (tai no, Kawaa nyt näkee harvemmin, bläkkäriä ja busaa tulee jatkuvasti vastaan), mä en vaan henkilökohtaisesti juuri niistä perusta. Jos mahtuu pienempien pyörien kyytiin ja ei tarte kuljettaa muijaa, mukuloita ja puolikasta maallisesta omaisuudesta mukana niin joku muu peli voi olla fiksumpi ja hauskempi.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Vastaa Viestiin