Saabistit ja moottoripyörät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja torque »

Ei nyt liity motskariin. Oli se yksi yöreissu mökiltä kotiin.
Siinä se yksi Audi kuski, veteli mutkat suoriksi VT1 >Lohja-Espoo.
No, oli hyvä sää ja ei yhtään muuta liikennettä, siinähän minäkin hieman seurailin vollella, ja siinähän vetoa riittää. Vaimo sit vieressä hieman vinkkasi että "älä yritä", hölläsin. Ja olen sitä VT1 kurvannut vuosikymmeniä, vaan juu, ei paras "testirata".
Vaan kyllä hetken ihmettelin että mitä tuo nyt on, se tie sellainen baana, kohdin, että voi "lainata" sitä toista kaistaa jos tilaa on, ja ei muita autoja, eläimiä pörräämässä.
Viimeksi muokannut torque, To Heinä 27, 2023 07:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja torque »

Eniten tuossa sapettaa kyllä tuon moraalijeesuksen mussutus. Hän on varmaan niitä Kummelistakin tuttuja kavereita, jotka ei tee elämässään virheitä. Sillon on tietty vara arvostella muiden tekemisiä, sekä nähdä vaiva kuvata se ja ladata ihasteltavaksi internetiin.
jaa se vasta on jos joitain ihmispaloja & romuja sieltä ojan pohjalta/puiden keskeltä joutuu noutamaan jos jollekin käynyt köpelösti. Jokainen oman elämänsä ekspertti. Ohjeena,välttäisin käyttämästä sanaa "mussuttelu" tässä aiheessa.

Ja kyllä tullut nähtyä noita prätkä lippoja ihan arkiikenteessä, joillekin lopputulos oli hyvin ikävä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
aero
-
Viestit: 8675
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja aero »

kaseva kirjoitti:
Ke Heinä 26, 2023 18:43
Kyllähän omalla kaistalla pitäisi pysyä, mutta en mä näe vieläkään miten tää ensimmäinen vaaransi itseään tai muita? Aika tarkkaan valitsi kuitenkin paikat missä lähti sooloilemaan naapurin kaistalle.
Pääosin joo, normaalilla liikenteellä. Minun silmään kyllä pari kohtaa näyttää sellaisilta, että jos vastaankin tulee vähän dynaamisemmin ajava kuski, niin väistöliikkeestä tulee mielenkiintoinen. Pahimmat leikkaukset menee ihan hyvällä näkyvyydellä kyllä.

Toki voi olla, että tyyppi tuntee tien ja tietää mistä kohtaa näkyy mitenkin pitkälle ja näin tietä tuntemattomalle näyttää pahemmalta kuin onkaan, sen myönnän. Nuo helposti hämää silmää joka ei kyseistä tietä tunne, kuten tässä tapauksessa mua.
kaseva kirjoitti:
Ke Heinä 26, 2023 18:43
Eniten tuossa sapettaa kyllä tuon moraalijeesuksen mussutus. Hän on varmaan niitä Kummelistakin tuttuja kavereita, jotka ei tee elämässään virheitä. Sillon on tietty vara arvostella muiden tekemisiä, sekä nähdä vaiva kuvata se ja ladata ihasteltavaksi internetiin.
Aattelin että meinaat minua, mutta katselin videon kolmannen kerran ja laitoin tällä kertaa äänet päälle, niin meinaat varmaan kuvaajaa :D.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Juu nimenomaan tää videokuvaaja kävi mun luonnolle. Sun kommentit on olleet asiallisia ja perusteltuja. Olen samaa mieltä kanssasi, ettei liikenteessä tule leikkiä.

Näkyvyys Wingin kuljettajalla on varmasti erilainen kuin perässä tulevalla ”moraalijeesuksella”, mutta se ei tosiaan paljon lämmitä jos vastaan sattuu tulemaan vastaavia linjoja nuoleva kuski millä vaan vehkeellä.

Täältä puskista on helppo huudella (ja näköjään perässä ajavan pyörän selästä) :lol:
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja torque »

Ei nyt ihan Wingiin liittyvää, vaan onhan nähnyt, IRL Harrikka hinhaveto jamppoja. Ajelee ihan zombina, tunne että jos jokin este osuu kohdalle, siinä ei hyvin käy. Hankkikoot jonkun KTM, Husun enduron sen harskan sijaan, ne usein hieman "agiliimpiä".
Ja nyt ei tähän ketjuun liityvää, katsokaa "Ghost Rider" tukkisaaren seuduilta YT vidit, jos huvittaa.
Viimeksi muokannut torque, To Heinä 27, 2023 00:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja torque »

että jos vastaankin tulee vähän dynaamisemmin ajava kuski, niin väistöliikkeestä tulee mielenkiintoinen
tämä nyt hieman historiaa, Ruotsissa oli näemmä tapa/sallittua käyttää koko vapaa kaista(at) jos muukin liikenne havaitsi että sieltä joku tulossa. Ei taida olla enää sielläkään. Itse tuolla ajellut, ruuhkaseudulla, ja olihan siellä jotain keissejä kuin thaimaassa liikennekohtaamien.

En muista olenko täällä aikaisemmin höpissyt, oli työmatka tukholmassa. Me oltiin nejä hlö sit paluu Hkiin, Vaan mitä, meillä ei ollut kovin kiire kentälle taksilla, tukkisaaren hieman eteläpuolta lähdettiin Arlandaan, taisi oll aamupäivä. Noh, siinä oli jokin hitaampi liikkennejumi matkalla, taksikuski veti viileesti vollella motarin pientareen kautta, ja vauhdilla. Olimme kaikki hiljaa sen ajan. :)

Ja minun nuo venäjän reissut, vaan menköön toiseen ketjuun.
Viimeksi muokannut torque, To Heinä 27, 2023 07:38. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Wingiä ketterämpää pyörää saa kyllä hetken etsiä. Se on heikoimmillaan (tylsä) isolla suoralla baanalla, tai ~47 km/h suoraan ajettaessa. Muuten se on erittäin responsiivinen.

Ettei nyt tulis väärää käsitystä niin en yritä puolustaa yo. videon Wingi-kuskia tai ko. pyörämallia sen enempää suuntaan tai toiseen. Kävi vaan jurppimaan toi über-dumaaminen.

Ehkä ne/me/minä Wingi-kuskit ollaan vaan vähän (tai paljon) kuspäisiä :wink:

Asfalttia: https://www.youtube.com/watch?v=1-VyTWdN5i8

Enskaa (purkka huulessa): https://www.youtube.com/watch?v=EMrxee_fazo
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja torque »

En tunne yhtään wingi omistajaa, tietääkseni(Ducatia, jammua, kawaa jne. tosin). Vaan kyllähän nuo jenkkipollareiden Harrikan käsittely esittelyt aika treeniä tarvinnut tehdä. Osa noista harrikoista on melkoisia "laivoja".
phpBB [video]
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
aero
-
Viestit: 8675
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja aero »

Kyllähän pyörällä korostuu vielä paljon vahvemmin kuin autolla se, että harva kuski pystyy ulosmittaamaan kulkineen rajat. Tekniseti taitava kuski "huonolla" kulkineella pieksee teknisesti taitamattoman kuskin melko pitkälle, vaikka jälkimmäisellä olisi millainen purpose-built -tykki alla.

En yhtään epäile, etteikö taitava kuski ajaisi meikäläistä Goldwingillä karkuun Alastarolla, vaikka mun Daytona on oletusarvoisesti ratakyvykkäämpi laite.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja torque »

Taas ei nyt wingiin liittyvää, vaan onko tämä klippi ollut täällä jo.
phpBB [video]
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5361
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja VKe »

Asiaa 8)

GOLDWING GETS LOW
https://www.youtube.com/watch?v=jOWBwNQ3x7M

Harmittaahan se jos ei soffamalliselle pyörälle pärjää :lol:
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Olen tuota Wingin ketteryyttä joskus pähkäilly ja varmaan se boxerimoottorin aikaan saama matala painopiste auttaa, mutta myös pituus suunnassa pyörivän kampiakselin hyrrävoimat voi olla iso tekijä.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5361
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja VKe »

kaseva kirjoitti:
To Heinä 27, 2023 00:29
Wingiä ketterämpää pyörää saa kyllä hetken etsiä.
M.O.T.
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja torque »

Vaan kun nuo isommat pyörät painaa kuin "synti", ei ole" kuulia", mun mielestä. Kyllä kevyemmällä kaksipyöräisellä voi matkaa taittaa( ja nyt en reffaa tunskiin tai kevarehin). Hieman tsekkailin niin jopa 250cc aika hyviä pelejä löytyy, en nyt tähän laita, kukin katsokoot itse, jos mielenkiintoa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja tetammi »

CDTA kirjoitti:
To Heinä 27, 2023 17:41
Olen tuota Wingin ketteryyttä joskus pähkäilly ja varmaan se boxerimoottorin aikaan saama matala painopiste auttaa, mutta myös pituus suunnassa pyörivän kampiakselin hyrrävoimat voi olla iso tekijä.
Paino edesauttaa myös etusen pitoa ja jos kaasuvaste on tasane niin ohjauksenrajoittajaa vastaan on helppo nojata.
Mulla on ollu kolme kotarii ja niiden kaikkien kääntösäde on isompi kuin tuos wing lo videossa :facepalm_man:
Vähintään takapyörän lukkojarrutuksen ja sutimista tarvii et taittuis :lol:

Tuota oikomista näkee kyl liian usein, joskus oon kysyny et eikö pelota et joku tulee vastaan mut kai se vauhti vaan vie... Ite oon koittanu itelle muistuttaa et kurveja on tultu ajamaan niin ajetaan kurveja myöden, sillä saa myös vauhdin tuntua maltillisemmilla nopeuksilla...
Tuohon kun yhdistetään ettei vastaohjaus oo ollenkaan hallussa niin on se kauheeta kattoo.
Jotku aina vänkää että ei prätkää pysty ajaan ilman niin oon vahvasti eri mieltä. Ekan kerran tajusin tuon kun olin järjestämässä eak-koulutusta. Yks tuttu ajanut ainaki 30V eikä osaa vaikka on ajanu pitkiäki matkoja, onneks ajaa rauhallisesti. Viime viikolla joutusin taas vastaavan kustomikuskin taakse et niin on aika ikävän oloista..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin