Hätänen opel
Hätänen opel
Kyseessä siis firges sorsa
Auto on varmaan lähes kaikille jo tuttu, mutta itse en ole aiemmin näihin sivuihin törmännyt.
http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen/
Ja etenkin tämä pätkä
http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen ... ynoday.mpg
Auto on varmaan lähes kaikille jo tuttu, mutta itse en ole aiemmin näihin sivuihin törmännyt.
http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen/
Ja etenkin tämä pätkä
http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen ... ynoday.mpg
#1730
500whp.net member
500whp.net member
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Olen kuullut juttua että tuo reilut 600 konia on nykästy koneesta tasan kerran penkissä poskettomilla paineilla (eli 1.8bar lienee aika maksimeilla), aina kun auto on ajossa niin paineet ovat huomattavasti alempana. Ilmeisesti tehoa on silti ~400 hepoa että eiköhän tollanen koppi silläkin voimalla liiku aika rivakkaan. Ansiokkaasti on kone kyllä rakennettu mutta käyttöominaisuudet lienevät kohtuu huonot koska vesitiloja on nähtävästi betonoitu yms. Ajo-omituisuudet ei varmaan ole mitään kehuttavat, olen nähnyt pätkän missä autolla ajetaan affenistolla ja vauhti ei päätä huimaa, lisäksi sutii het kun antaa hanaa niin aja siinä sitten kovaa. Hattua täytyy kyllä pojille koneen rakentamisesta nostaa, ei tuohon ihan kuka tahansa pysty
Tämä siis jonkinmoista legendaa ja ties kuinkamonennenkäden tietoa, joku korjatkoon jos tietää paremmin.
Tämä siis jonkinmoista legendaa ja ties kuinkamonennenkäden tietoa, joku korjatkoon jos tietää paremmin.
En muuten epäile hetkeäkään.. vakio corsa nimittäin sutii 1.2s koneellaan vielä kakkosellakin kuivalla asvaltilla. Vakion alusta tosin onkin lähinnä huono vitsi(kuten koko koppero), paikaltaan kiihdyttäessä keula nousee valehtelematta 10cm parilla ensimmäisellä vaihteella kiihdytettäessä ja voi niitä ajo-omituisuuksia mutkissa..Baas 009 kirjoitti:...lisäksi sutii het kun antaa hanaa...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Joku varmaan tuntee kaverin ja tietää paremmin, mutta itse olen saanut sellaisen käsityksen että tolla autolla haetaan enemmän rajoja, siis tehoissa kun mitään muita ominaisuuksia. Viime vuoden lopullu omistaja kuittaili bmw:n foorumissa, kun oli nöyryyttänyt uutta mfemmaa motarilla.
Tuolloin hän kertoi että koneita oli paukkunut kolme (muistaakseni) viime kesän aikana.
Kyllähän se jokainen täysjärkinen tietää, että yli 600 konia tohon runkoon on hiukka liikaa
Kaverilla näyttää kuitenkin pysyvän ruuvari kädessä, kun tuon auton on rakentanut.
Firges9000, onko sun tuttuja?
Tuolloin hän kertoi että koneita oli paukkunut kolme (muistaakseni) viime kesän aikana.
Kyllähän se jokainen täysjärkinen tietää, että yli 600 konia tohon runkoon on hiukka liikaa
Kaverilla näyttää kuitenkin pysyvän ruuvari kädessä, kun tuon auton on rakentanut.
Firges9000, onko sun tuttuja?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Yks entinen työkaveri tunsi hyvin tuosta firges-porukasta sen Astran omistajan. Tämän takia sain melkein joka päivä kuulla hehkutuksia noista firges-ope*eista.
Muistaakseni tuossa sorsassa oli tosiaan normaalisti n. 400kaakkia pellin alla. 150km/h nelosvaihteella -> kaasu pohjaan -> voimakasta kumin käryä Huippuja sillä ei kuulemma koskaan testattu, koska kuskilta loppui kantti n. 200km/h:ssa. Hullu vauhti sekin jo tuollaisella koirankopilla
Siinä firges-astr*ssa oli tehoa muistaakseni luokkaa 450hv, joten siinäkin liikettä syntyi. Alustakin oli vissiin aika lailla parempi, jolloin sillä pystyi hieman ajamaankin. Velipojalla on ikäviä kokemuksia tästä autosta. Hän otti pientä kisaa sen kanssa Hervannan valtaväylän liikennevaloista. Ei ihan pysynyt ng900s-2,0i:llä perässä Astr*n nykytilasta minulla ei ole tietoa, mutta muistelen, että pari vuotta sitten siitä olisi kone levinnyt kisassa jonkun turbo-calibr*n kanssa.
Nää nyt on taas kaverin kaveri-luokkaa nämä muistelot ja aikaakin on vierähtänyt pari vuotta, joten joitain virheitä noissa jutuissa saattaa olla.
Muistaakseni tuossa sorsassa oli tosiaan normaalisti n. 400kaakkia pellin alla. 150km/h nelosvaihteella -> kaasu pohjaan -> voimakasta kumin käryä Huippuja sillä ei kuulemma koskaan testattu, koska kuskilta loppui kantti n. 200km/h:ssa. Hullu vauhti sekin jo tuollaisella koirankopilla
Siinä firges-astr*ssa oli tehoa muistaakseni luokkaa 450hv, joten siinäkin liikettä syntyi. Alustakin oli vissiin aika lailla parempi, jolloin sillä pystyi hieman ajamaankin. Velipojalla on ikäviä kokemuksia tästä autosta. Hän otti pientä kisaa sen kanssa Hervannan valtaväylän liikennevaloista. Ei ihan pysynyt ng900s-2,0i:llä perässä Astr*n nykytilasta minulla ei ole tietoa, mutta muistelen, että pari vuotta sitten siitä olisi kone levinnyt kisassa jonkun turbo-calibr*n kanssa.
Nää nyt on taas kaverin kaveri-luokkaa nämä muistelot ja aikaakin on vierähtänyt pari vuotta, joten joitain virheitä noissa jutuissa saattaa olla.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Autosta nousee takarenkaat ilmaan, kun kaasun höllää 270 vauhdista, kirjoiitteli omistaja jossain. Eli kyllä sillä varmaan on hiukka kovempaa kun 200 ajettu.iku kirjoitti:Yks entinen työkaveri tunsi hyvin tuosta firges-porukasta sen Astran omistajan. Tämän takia sain melkein joka päivä kuulla hehkutuksia noista firges-ope*eista.
Muistaakseni tuossa sorsassa oli tosiaan normaalisti n. 400kaakkia pellin alla. 150km/h nelosvaihteella -> kaasu pohjaan -> voimakasta kumin käryä Huippuja sillä ei kuulemma koskaan testattu, koska kuskilta loppui kantti n. 200km/h:ssa. Hullu vauhti sekin jo tuollaisella koirankopilla
Auto oli myynnissä joku vuosi sitten, en tiedä kuka osti. Nykyään auto seisoo aika usin huopalahdentiellä (hki).Siinä firges-astr*ssa oli tehoa muistaakseni luokkaa 450hv, joten siinäkin liikettä syntyi. Alustakin oli vissiin aika lailla parempi, jolloin sillä pystyi hieman ajamaankin. Velipojalla on ikäviä kokemuksia tästä autosta. Hän otti pientä kisaa sen kanssa Hervannan valtaväylän liikennevaloista. Ei ihan pysynyt ng900s-2,0i:llä perässä Astr*n nykytilasta minulla ei ole tietoa, mutta muistelen, että pari vuotta sitten siitä olisi kone levinnyt kisassa jonkun turbo-calibr*n kanssa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Hätänen opel
Ihan vaan uteliaana kyselen et miten pääsit sinne firgesin sivuille kun ei ne ole auenneet ainakaan mulle vähään aikaanVigge kirjoitti:Kyseessä siis firges sorsa
Auto on varmaan lähes kaikille jo tuttu, mutta itse en ole aiemmin näihin sivuihin törmännyt.
http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen/
Ja etenkin tämä pätkä
http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen ... ynoday.mpg
Siellä firgesin sivuilla on hauska vertailu tuon corsan ja porshen kanssa on aika tylyä luettavaa
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Re: Hätänen opel
Noi kuvathan ei ole firgesin sivuilta, bongasin linkin eräästä toisesta foorumista. Ilmeisesti omistajan henk.koht. sivut.Kapaleino kirjoitti:
Ihan vaan uteliaana kyselen et miten pääsit sinne firgesin sivuille kun ei ne ole auenneet ainakaan mulle vähään aikaan
Siellä firgesin sivuilla on hauska vertailu tuon corsan ja porshen kanssa on aika tylyä luettavaa
Ne Firgesin sivut on vielä olemassa, muttei .net päätteellä
http://www.itlab.fi/firges/main_page.htm
Osa kuvista ei näy.
Jossain oli vielä sivu, jolla videoita autoista, mm. varttimaili + muuta kivaa
#1730
500whp.net member
500whp.net member