Kotiteatteri/HiFi harrastajia saabisteissa?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Leuka
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 08:14

No avot!

Viesti Kirjoittaja Leuka »

Kyllä toki HiFistellään! -kuten kunnon Saabistin kuuluukin. Juuri isohko remontti takana ja mm. AV-huone-in-the-basement valmis:
- 100" maalattu screeni (Harmony tietty)
- Marantz SR7500
- Denon 1910
- Topfield 5100 PvC
- CenterStage CS-HD
- Sanyo Z4
- Äänet 7.1 by B&W, Infinity ja DIY SB ja SW
- ja PC (3G, X800Pro, 0,5T ja sellasta...)
All in one, makrot tehty ja kaikki pelittää Marantzin kaken kautta. Pikku hiljaa alkaa helpottamaan - niin sielua kuin ruumista!

Ja mikä parasta niin makuuhuoneeseen pari kerrosta välissä, joten hellasärö ei pääse iskemään yölläkään!
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Totta mooses...

Kun olisi rahaakin ostaa vielä paremmat...

5.1 teatteri alakerrassa(Bauer) ja yläkerrassa 4.0 tietokoneessa (tiedän, outo yhdistelmä)

Joku voisi sanoa huonoiksi, ja niin varmasti ovatkin verrattuna esim. Bang Olufseniin jota olis hienoa omistaa...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: No avot!

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Leuka kirjoitti:- 100" maalattu screeni (Harmony tietty)
Millä tuo harmony kannattaa levyn päälle vetää? Pensseli, tela vaiko joku vaahtomuovilevitin, että tulee paras jälki?
Ja kahteen kertaan kai?

jos sais vaikka viimeinkin tänä keväänä tehtyä..
9000CS 2,3
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: No avot!

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Saappi Kuski kirjoitti:
Leuka kirjoitti:- 100" maalattu screeni (Harmony tietty)
Millä tuo harmony kannattaa levyn päälle vetää? Pensseli, tela vaiko joku vaahtomuovilevitin, että tulee paras jälki?
Ja kahteen kertaan kai?

jos sais vaikka viimeinkin tänä keväänä tehtyä..
Kaveri levitti ihan vaan vaahtomuovitelalla. Hyvä tuli. En tosin tiedä, kuinka monta kertaa - itse kuvittelisin 2-3 kertaa riittävän.
Leuka
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 08:14

Viesti Kirjoittaja Leuka »

No, täällä seinä oli 30cm lämpöharkoista tehty (eli pinta tällöin melkoisen rosoinen) ja siihen tasoite sekä tais olla Vetonit LR+ ?!. Sit hionta ihan tavan 80 paperilla ja röörit paikataan tasoitteella. Sit pohjamaali x 2 vaahtomuovitelalla ja maalaus kun maalia oli (3L) niin 5 kertaa ohut kerros. Tela vaahtomuovi. Maali Harmony X073 tietty. Jos pinta tasainen ennen maalausta niin 3 kertaa riittää. Aikaa ja maalia vaan jäi itsellä niin ei se pari lisäkertaa pahaa tee..

Jos ei huvita ostaa sähköistä kangasta ja mainoksen tavoin ei peukalo keskellä kämmentä niin suosittelen. Toinen (yleisempi) vaihtoehto laittaa MDF-levy seinään ja maalata se. Kuva parempi kuin kaverin Hawkeyessä...:)

Jokin aika sitten mediassa vertailu, jossa perus- + huippukankaat (n. samat gainit) ja maalipinta - voittaja maalaus ja hinta ero peruskankaaseen (n.300-400€) sellainen 300-350€. Suoraan seinään maalattuna itselläni kustannukset maali 35€ ja tela varsi 10€ = vähän... mieti sitä...

Ko. viestiketjunmiehiä suosittelen (jos admin sallii) käymään dvdplaza.fi forumissa ja siellä DIY-osastolla.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Valkoinen mdf levy minullakin on roikkunut tuossa jo varmaan 2 vuotta. Piti maalata se jo aikoja sitten mutta kuva on valkoisenakin niin hyvä että on laiskuuteen yhdistettynä jäänyt tekemättä :)
9000CS 2,3
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

HIFi on vaan kamala tauti, siinä on suunta aina vaan ylöspäin.

Kamoja on ainakin seuraavasti:
-Yamaha DSP-AZ1
-Pioneer DVD-868AVis
-2 paria Penaudio Infiltratoreita
-pari Penaudio rebeleitä
-subbareina Rel ja pari Audiopro:ta
-Optoma 78

Ja stereo kuunteluun on vielä jotain muuta...
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

Musiikin kuuntelu kunnon laitteilla on mukavaa. :D

Itselläni tällähetkellä enimmäkseen rakkaan naapurimaamme
loistavia laitteita, Primarea.

vahvarina on A10
virittimenä on T21
cd soitin on D20

Kaiuttimet ovat ProAc:in Response 1SC:t.

Tämän lisäksi minulla on LehmannAudion Black Cube Linear kuulokevahvistin ja kuulokkeina Gradot.

Kaikki letkut ovat Supran EFF-I PPX liittimillä.

Mielestäni tämä setti on aivan loistava, tähän päädyin kuunneltuani
noin 15 eri vahvistinta, myös sokkona.

Itse en ole kokenut tarpeelliseksi nostaa kaiuttimien määrää.

-Mitro
#2596

9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

On tossa jotain aika perusvehkeitä:

tv: joku Philipsin 28" laajakuva
dvd: Yamaha S550
vahvari: Yamaha RX-V650
cd: joku vanha pas*a jvc (liekö edes kytkettynä?)
digiboxi: toppyn 5100 PVRc
edessä: 2x audio pro stage 7
keskellä: audio pro stage 47
takana: 2x audio pro ego 414

Ei kovin hyviä kajareita, mutta sain ne aikoinaan uusina sika halvalla :D
9-5 2,3t Wagon `06
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Mitro kirjoitti:kuulokevahvistin ja kuulokkeina Gradot.
Mitkä Gradot omistat ja mitä mieltä olet ollut niistä? Itse olen kiinnostunut lähinnä edullisemman hintaluokan SR80:stä ja niille sopivasta kuulokevahvistimesta.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

Jokke A kirjoitti:
Mitro kirjoitti:kuulokevahvistin ja kuulokkeina Gradot.
Mitkä Gradot omistat ja mitä mieltä olet ollut niistä? Itse olen kiinnostunut lähinnä edullisemman hintaluokan SR80:stä ja niille sopivasta kuulokevahvistimesta.
Minulla on juuri kyseiset SR80, ne ovat hinta/laatu suhteeltaan loistava ostos. Olen kuunnellut
monta viikkoa myös SR325 ja RS-1. Noh, onhan ne sitten aivan toista hintaluokkaa.

Minun oli pakko hankkia laite, koska Primareissa ei ole kuulokeliitäntää.
Testasin ja tutkin noita kuulokevahvistimia pitkään ennen kuin hankin tuon
Lehmannin.

Kaikkien niiden laitteiden kuuntelun jälkeen tulin siihen tulokseen ettei
huonoa kannata ostaa. Creek, Musical Fidelity etc. oli vaihtoehtoja ja päädyin Lehmanniin. Niissä on erittäin paljon eroja.
Se nyt maksaa hieman enemmän, mutta jos paljon kuuntelet kuulokkeilla,
niin kannattaa unohtaa muut. Tämä on tietenkin vain minun mielipide.
#2596

9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Kyllähän tuota hifistiksi olen itseni luokitellut.. jotain reilu kymmenen vuotta tullut värkkäiltyä noiden reteoiden kanssa ja monenlaista kampetta on "kylässä" käynyt. Nuorempana tuli enemmänkin pelailtua autolaitteiden kanssa.

Meikäläisen kohdalla käsite "hifisti" on enneminkin lähinnä henkinen tila, kuin fyysinen olomuoto. Näillä tuloilla laitteito on lähinnä peruskamaa ja vielä pääasiassa käytettynä ostettua. Varmaan meikän laitteistoläjä aiheuttaisi "oikeissa" hifisteissä lähinnä sääliviä katseita. Mukavahan tuo olisi vielä joskus ostaa ihan kunnon vehkeet, jos olisi rahaa sellaiseen.

Jonkinlainen kotiteatterilaitteisto löytyy (ihan perus Pioneer, Sony, JVC, OR, Audio Pro -kamaa), mutta ei siitä sen enempää, koska se ei ole tässä nyt asian ydin.

Tänäpäivänä tulee lähinnä kuunneltua radiota, sekä jonkinverran vinyyleitä. Näitä varten on ihan oma laitteistonsa:

Vinyyelitä kyntää tällä hetkellä Teac P-495, Grado Black -rasialla. Laite on 80-luvun lopun halpiskamaa, tosin varustettuna tuolla siedettävän laatuisella äänirasialla. Tämä härveli on vaihtumassa piakkoin Pioneer PL-340 vatkaimeen, kunhan saan hommattua siihen uuden hihnan ja paremman äänirasian. Pioneer on vuodelta -84, eikä sekään kyllä laadulla häikäise.

Viritinvahvistimena toimii Tandberg TR220, 70-luvun lopusta. Laite on Tandbergin sen ajan halvimpia perusvahvareita, joita löytyy nykyään joka varaston nurkasta pölyttymästä. Tehoa löytyy radion kuunteluun riittävät 2x14Wattia. Toivelistalla uudeksi vahvistimeksi olisi joku Tandbergin 2000-sarjan kampe, jos joskus moisen sopivaan hintaan löytäisi..

Kaiuttimet ovat Salora KS225 ja nämäkin 70-luvun lopusta. Kyseinen kaappi on tunnettu lähinnä Saloran Ortoperspekta-järjestelmän keskikaiuttimena, mutta mulla löytyy näitä 2kpl ja ovat siis stereokäytössä. Mielestäni hoitavat siinä hommansa oikein hyvin, vaikka eivät nuo kai koskaan ole hifistien keskuudessa laadukkaan kaiuttimen leimaa saaneet.

...

Tietokoneeseen olen suunnitellut myös pientä audiopäivitystä. Äänikorttina löytyy nykyään SB Audigy2 ZS ja vahvistimen töitä odottelee pikkunätti Pioneer SA-540. Näiden perään olisi tarkoitus värkätä pikkukaiuttimet 4" TangBand-elementeillä.

Autosta löytyy tietenkin kunnon vehkeet, eli Sonyn (toimii/ei toimi) mankka 90-luvun alusta, sekä Saabin neljä alkuperäistä kovaäänistä 8)

Että sellasta.
Joni 9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Tammi 29, 2005 13:09
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja Joni 9-3 »

Tevisu: Ostin tuon kyseisen vahvarin viime syksynä. Olen ollut siihen kyllä erittäin tyytyväinen. Hinta-laatu suhde mielestäni kohdallaan. Olen vasta aloittanut "harrastuksen", joten minulta on sinällään turha pyytää asiantuntija komenttia. Verkkokauppa myy tuota kyseistä vahvaria edelleen hintaa 369,90 euroo.

Olen jo useamman vuoden himonnut B&W:n "lumiukko" kaiuttimia, joita samainen verkkokauppa myy Scandyna merkillä. Tällä hetkellä olohuoneesta löytyy Minipod pari ja subbarina puhisee saman sarjan Minibass. Tässä setissä on myös tuo hinta-laatu suhde toimii. Ja on ne vielä noin visuaalisessakin mielessä (ainakin minun mielestäni) kauniit.
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Onhan tuota tullut harrastettua..
Vahvarina Sony str-db790qs
Kaiuttimet 5kpl JPW Mini Monitor
Subbari 2x12"+vahvistin diy
Philipsin 32" putkitelkku
JVC dekki, koskalie viimeksi käytetty
Philips cd-soitin n.10v
LG dvx9800 dvd
Finlux tallentava digiboksi
Joytech scart-valitsin
Ps2 (2kpl) 8)
ja Dual 522 kyntäjä, ei tosin levyjä :?
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

Bazz kirjoitti: Meikäläisen kohdalla käsite "hifisti" on enneminkin lähinnä henkinen tila, kuin fyysinen olomuoto.
:D

Olet aivan oikeassa tuossa. Tarkeintä on että laitteet, joilla kuuntee musiikkia
miellyttää itseään. Olen täysin samaa mieltä. On aivan sama onko laitteet
hieman vanhempia vai jotain über hifi kilkkeitä, kunhan on itse tyytyväinen.

-Mitro
#2596

9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla
Vastaa Viestiin