peugeot 205 kokemuksia?
peugeot 205 kokemuksia?
kaverille olis kiikarissa otsikon auto, kellään kokemuksia moisesta? mitkä on tyyppiviat?
leimattuna (2) kaksilla kohtalaisilla renkailla 350, ei kuulosta pahalta hinnalta. auto suht siistikin.
leimattuna (2) kaksilla kohtalaisilla renkailla 350, ei kuulosta pahalta hinnalta. auto suht siistikin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: peugeot 205 kokemuksia
Kaveri osti viidellä sadalla sulantieltä..lucaf kirjoitti:kaverille olis kiikarissa otsikon auto, kellään kokemuksia moisesta? mitkä on tyyppiviat?
leimattuna (2) kaksilla kohtalaisilla renkailla 350, ei kuulosta pahalta hinnalta. auto suht siistikin.
Jo heti oston jälkeen kotimatkalla alko kone keittää.
Seuraavaks katkes laturin hihna luonnollisesti kaukaa kotoa.
Vuotava pakoputki oli asiallisesti korjattu jeesusteipillä
Autossa oli kattoluukkukin, mutta 200km ajon jälkeen sekään ei pysynyt kiinni yli 80kmh vauhdeissa, jollain tavalla kaveri sito sen kiinni...
Lopulta mahtavien 2200km jälkeen vaihteisto paukahti paskaks ja auto lähti romuttamolle.
Autolla oli ajettu 220tkm mittarin mukaan, todellisista lukemista ei tietoa.
Muutakin vikaa oli, mutta kaikkea ei pysty kerralla muistamaan:D
Osa tietenkin myös kaverin omaa huolimattomuutta ja kokemuksen puutetta, mutta aika romu se silti oli
Tomppa & Saabit myyty :(
Eroja vikojen suhteen löytynee koneiden/laatikoiden osalta, niitä kun on useita erilaisia ko. mallissa. Meillä on ollut perhepiirissä 1.1 pösö vuodesta -88 lähtien, eikä siinä ole mitään erikoisempia vikoja ollut. Tosin ajettu vasta n.150tkm.
Ranskalaiset on hyviä niin kauan kun niitä ei tarvitse korjata..
Ranskalaiset on hyviä niin kauan kun niitä ei tarvitse korjata..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Isällä oli vara-autona tuommoinen vähän aikaa, kunnes paloi Malmilla johonkin risteykseen.Aksu900 kirjoitti:Ihan ekana kaikki bensaletkut vaihtoon, niitä on palanu turhanki monta jo!
Sillä oli kyllä kiva ajaa, ralliautomainen tunnelma. Vähän kuin meidän nykyisessä Micrassa
-EDIT
Lisäksi kuulemma ohjauskulmat menivät vituralleen aina, kun lainasi autoa jollekulle
Niitä piti säätää pari kertaa vuodessa.
Viimeksi muokannut Ässä, Ti Touko 09, 2006 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
KAKKOJA
Pösöt on kakkoja. En voi muuta sanoa. sen verran paljon olen tuttavapiirissä niitä joutunut korjaamaan. Kaikenmaailman pikkuvikaa ja paljon. Eipä ole kellään tutlulla ollu kahta pösöä putkeen. Jokainen on todennut että yksi riittää ja merkki vaihtuu.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Luca pitää hienosti yllä huumoriperinteitä täällä offtopic-osastolla Tämmöset jutut alkaa kyllä lähinnä itkettämään...
Pistetään nuoruuden ja hulluuden piikkiin nämä välähdykset...
Pistetään nuoruuden ja hulluuden piikkiin nämä välähdykset...
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: peugeot 205 kokemuksia?
Se on ranskalainenlucaf kirjoitti:mitkä on tyyppiviat?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Mjooh. Onhan tuollakin tultu ajettua jo n. 10 megametriä.
Ajettavuus: Kesällä varsin riemastuttava, joskin maantiellä aiheuttaa pienoista väsymystä (tosin mikä pikkuauto ei aiheuttaisi...) Talvella täysin luokaton, kokemattomalle liki mahdoton ajettava. Vänkää joka prkleen suuntaan paitsi sinne, minne sitä yrittää viedä.
Muut "ominaisuudet": Riittävän räväkkä kulkemaan (1.4), erittäin hidas lämpenemään talvella, vaarallinen kolaritilanteissa (Folksam), aiheuttaa ärtymystä ja ohittamisen tarvetta muille tielläliikkujille (erit. punaisena).
Ja ne viat: Yleinen ranskalaisuus, sähköt, kaasutin, alustan nitinät, sähköt, putkiston ruostuminen, ovien notkahtaminen, sähköt, mittariston sekoilu ja vielä kerran sähköt.
Vältä.
Ajettavuus: Kesällä varsin riemastuttava, joskin maantiellä aiheuttaa pienoista väsymystä (tosin mikä pikkuauto ei aiheuttaisi...) Talvella täysin luokaton, kokemattomalle liki mahdoton ajettava. Vänkää joka prkleen suuntaan paitsi sinne, minne sitä yrittää viedä.
Muut "ominaisuudet": Riittävän räväkkä kulkemaan (1.4), erittäin hidas lämpenemään talvella, vaarallinen kolaritilanteissa (Folksam), aiheuttaa ärtymystä ja ohittamisen tarvetta muille tielläliikkujille (erit. punaisena).
Ja ne viat: Yleinen ranskalaisuus, sähköt, kaasutin, alustan nitinät, sähköt, putkiston ruostuminen, ovien notkahtaminen, sähköt, mittariston sekoilu ja vielä kerran sähköt.
Vältä.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
hauskoja vastauksia ja hyviä nauruja sain mut ihan tosi hei, hyviä ja huonoja yksilöitä on joka merkissä, riippuen auton omistajista. pökötistä tähän asti ollut kokemusta yhdestä yksilöstä ja se oli hintaansa nähden mainio.
mut ilmeisesti ei voida nostaa esiin mitään erityistä "huom huom" aluetta tuosta autosta mitä kannattaisi erityisen tarkkaan tutkia ennen ostopäätöstä?
eiks ole kuitenki hienoa että luotan saabisteihin niin paljon että kysyn heiltä neuvoa
mut ilmeisesti ei voida nostaa esiin mitään erityistä "huom huom" aluetta tuosta autosta mitä kannattaisi erityisen tarkkaan tutkia ennen ostopäätöstä?
eiks ole kuitenki hienoa että luotan saabisteihin niin paljon että kysyn heiltä neuvoa
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Onhan se. Vielä hienompaa olisi, jos myös uskoisit meitä ja jättäisit ostamatta sen helvetinkoneenlucaf kirjoitti: eiks ole kuitenki hienoa että luotan saabisteihin niin paljon että kysyn heiltä neuvoa
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Mulla on vähän kokemusta vanhemmista Pösöistä. Omistin joskus 98-99 tienoilla 205 1.9 GTI:n, vuosimalli tais olla jotain 89-90. Raju peli. Pikkuvikoja lähinnä sähköissä (mm. valot saattoivat sammua kesken ajon, se oli sitten kiva jossain mutkaisella ja pimeällä pikkutiellä talvella), mutta kulkupuoli autossa oli kunnossa Auto myöskin näytti poikkeuksellisen hyvältä pieneksi ranskalaiseksi alumiinivanteissa ja punaisessa värissään.
Toinen kokemus on äidin omistama -91 mallinen 309 1.6 GRI. Auto ostettiin n. 120.000 ajettuna vuonna 97 ja siitä luovuttiin vuonna 2000 täysin loppuunajettuna, mittarissa alle 200.000 km. Autoon tehtiin remonttia kymmenillä tuhansilla markoilla ja muistaakseni myytiin pois 3.000 markalla jollekin pennulle, joka aikoi tuunata siitä itselleen kulkupelin.
Pösöt, kuten muutkin autot ovat kuitenkin yksilöitä ja musta tuntuu että hyvin pidettynä 205 varsinkin jollain pienemmällä koneella ja ilman turhia sähkönippeleitä on ihan ok kulkuväline, täyttää varmasti tehtävänsä siirtymisessä paikasta a paikkaan ö. 309-mallia en taas pysty omien kokemuksieni perusteella suosittelemaan kenellekään.
Samassa hintaluokassa pyörii myös paljon OG-sarjan Saabeja...
Toinen kokemus on äidin omistama -91 mallinen 309 1.6 GRI. Auto ostettiin n. 120.000 ajettuna vuonna 97 ja siitä luovuttiin vuonna 2000 täysin loppuunajettuna, mittarissa alle 200.000 km. Autoon tehtiin remonttia kymmenillä tuhansilla markoilla ja muistaakseni myytiin pois 3.000 markalla jollekin pennulle, joka aikoi tuunata siitä itselleen kulkupelin.
Pösöt, kuten muutkin autot ovat kuitenkin yksilöitä ja musta tuntuu että hyvin pidettynä 205 varsinkin jollain pienemmällä koneella ja ilman turhia sähkönippeleitä on ihan ok kulkuväline, täyttää varmasti tehtävänsä siirtymisessä paikasta a paikkaan ö. 309-mallia en taas pysty omien kokemuksieni perusteella suosittelemaan kenellekään.
Samassa hintaluokassa pyörii myös paljon OG-sarjan Saabeja...
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Kiitämme
- Kiihtyvyys, lyhyet vaihdevälit, kevyt auto.
- Ajettavuus
- Ruostetilanne yleensä kohtuullinen
Moitimme
- Vaihteisto ja kytkin saattaa olla lyhytikäisiä. Käsittääkseni vaihteistosta menee synkrot normaalia helpommin. Vaihteiston toimintaan kannattanee perehtyä koeajolla.
- Etuvetoiselle tyypillistä alapalloniveltä saattaa olla kuluneena.
- Nälkämallin ohjauspyörä on aivan kaamea. GTI:ssä loistava.
- Turvattomuus
Nuo tuli nopeasti mieleen, pidempää kokemusta ei autosta ole. Mutta onhan sitä myyty yli 10 vuotta joten loppupään tuotteet alkaa olemaan aika toimivia laitteita. Itseasissa Saabia hankkiessa toisena vakavana vaihtoehtona oli 205, 1.4 koneella, mieluiten viidellä ovella sekä vaihteella ja vähintään vm. 88, jolloin tuli uudempi kojelauta. Onhan satku ja kaksnollavitone kuitenkin ihan samanluontoiset autot
- Kiihtyvyys, lyhyet vaihdevälit, kevyt auto.
- Ajettavuus
- Ruostetilanne yleensä kohtuullinen
Moitimme
- Vaihteisto ja kytkin saattaa olla lyhytikäisiä. Käsittääkseni vaihteistosta menee synkrot normaalia helpommin. Vaihteiston toimintaan kannattanee perehtyä koeajolla.
- Etuvetoiselle tyypillistä alapalloniveltä saattaa olla kuluneena.
- Nälkämallin ohjauspyörä on aivan kaamea. GTI:ssä loistava.
- Turvattomuus
Nuo tuli nopeasti mieleen, pidempää kokemusta ei autosta ole. Mutta onhan sitä myyty yli 10 vuotta joten loppupään tuotteet alkaa olemaan aika toimivia laitteita. Itseasissa Saabia hankkiessa toisena vakavana vaihtoehtona oli 205, 1.4 koneella, mieluiten viidellä ovella sekä vaihteella ja vähintään vm. 88, jolloin tuli uudempi kojelauta. Onhan satku ja kaksnollavitone kuitenkin ihan samanluontoiset autot
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Not Nimim. molemmat omistanutmarvi kirjoitti:Onhan satku ja kaksnollavitone kuitenkin ihan samanluontoiset autot
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius