Kokemuksia citroenista

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Kokemuksia citroenista

Viesti Kirjoittaja saba90 »

En tiedä sopiiko aihe tälle foorumille mutta tässä kyselisin että onko foorumilaisilla kokemuksia citroen xantioista? Minkälaisia vikoja niissä on ja miten ne ylipäätänsä toimii täällä suomen oloissa :roll: Kun ajattelin että jos kokeilisi semmoista autoa seuraavaksi...
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
opk
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 18:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja opk »

Talveenhan se yleisin oireilu taitaa tosiaan osua, huohotin tuppaa noissakin jäätymään. Tilannetta hiukan parantamaan myydään viimasuojia, mutta ei sekään ilmeisesti autuaaksi tee.
900 t8 -84
9-3 Cabriolet -00
9-5 Aero -03
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Xantiasta ja citikoista yleensä oli piiitkä topic joku aika sitten... kannattanee hakea se esiin. Sieltä löytynee kaikki oleellinen tieto siitä kuinka naapurin kummin serkun velipuolen luokkakaverilla oli jäänyt Visan huohotin vuonna -84, mistä taas seuraa se että kaikki citikat ovat täysin paskoja :)

http://www.citroen-foorumi.com

Kysymykseen... jokusella on omiakin kokemuksia, samat viat kuin muissakin autoissa (ruostetta ei ikävä kyllä ole), toimii hyvin kun on huollettu ja huoltaa itsekin hyvin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Itselläni kokemusta kolmesta 2.0 8V koneesta talviajossa ja huohotin ei ole jäätynyt. Yksi kone tuppasi aina välillä tosin nostamaan öjlytikkua ylös mutta ei mitään dramaattisempaa (tikkukin oli tosi löysässä eli ei isompia paineita). Ilmeisesti 16V:ssä on erilaisia letkun vetoja koneen etupuolella?
Kokonaisuutena sanoisin että Xantiassa on kyyti, varusteet ja ruostepolitiikka kohdallaan hintaansa nähden!
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Se huohottimen jäätyminenkin johtuu aika monesta eri tekijästä. :?
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Taitaa tuo Xantia olla paremmasta päästä noista sitikoista ja ranskiksista yleensäkin suomen oloihin.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Joo no kyllähän sen sitten itse huomaa minkälainen se on kun ajaa muutaman kymmenen tuhatta semmoisella :) Minunkin mielestä tuo xantia taitaa olla ainut ranskalainen auto joka on siitä paremmasta päästä... :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Xantiasta ei ole omakohtaista kokemusta mutta ensimmäinen autoni, 94-mallinen ZX (kyseessähän on siis hyvin pitkälti sama auto kuin Pösön 306) pelasi täysin moitteetta myös pahimmilla pakkaskeleilläkin. Hivenen tylsä kyllä ranskalaiseksi mutta pienikulutuksinen ja suht mukava ajettava niin maantiellä kuin kaupungissakin :)

Kai se yleinen sitikkaviha perustuu suurimmaksi osaksi ennakkoluuloihin ja "naapurin serkun kaverin kaimalla oli 80-luvulla BX"-tyylisiin kuulopuheisiin :wink:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Diesel Xantiasta on kokemusta laatikkojumpan muodossa, eli tämmönen sähköisesti ohjattu automaagi joka halusi vaihtaa ihan omia aikojaan vaikka pienemmälle. Autoon oli jo edellisen omistajan toimesta laitettu uusi kone kun männät olivat kurkistelleet lohkosta tomaatin vaihdettua moottoritiellä pienempää päälle.
Ongelmista päästiin lopulta eroon vaihtamalla normaali keppiloota automaatin tilalle, muuten citikka pelasi ja pelaa yhä edelleen loistavasti.
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Hienoisia kokemuksia 2.0 8V Xantusta, syksyllä semmonen hommattiin ja ainakin talven toimi hienosti jopa ilman lämmitystä, tietty kun ulkoa laitto käyntiin niin hiukka jäykkänä oli paikat kun öljyllä toimii melkein kaikki. Etupään kanssa tuossa oli pieniä murheita mutta nekin hoitu melko helposti kun keli pikkusen lämpeni niin osien vaihdolla. Kyllä se ihan mukava vehje on ajella jahka tottuu hienoiseen pehmeyteen.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Vuonna 2000 omistin Xantia Breakin, jolla oli ikää vain 3 vuotta. Puolessa vuodessa tuli pakonomainen tarve päästä siitä eroon. Ei oikeastaan yhtä yksittäistä syytä. Tilaa oli hyvin. Eniten minua ehkä vaivasti suuri koko , koska asuimme silloin ahtaassa Helsingissä (leveät ovet ei oikein toimi lasten kanssa parkkihallissa). Seuraava miinus tulee mukavuudesta, joka ei oikein toiminut kuskin osalta, kun kyyti oli niin unettavaa. Ehdin lyhyen ajan sisällä korjauttaa sitä Veholla ja hinnat oli suolaiset. Mutta silti ainakin Visa, BX ja C3 saa minulta symbatiapisteet :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Täytyy vielä tehdä yks jatkokysymys :) Mites kestävä tuo citikan kone on jos ei ole automaattilaatikolla ja noin yleensäkin :?: :P
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Reilu 250tkm on meillä mittarissa ja vielä ripeältä tuntuu, ei ainakaan näy huoltokirjassa merkkintöjä konerempasta.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

saba90 kirjoitti:Täytyy vielä tehdä yks jatkokysymys :) Mites kestävä tuo citikan kone on jos ei ole automaattilaatikolla ja noin yleensäkin :?: :P
Jos saa saivarrella niin kone saattaa kestää hiukan paremmin automaatin perässä koska sitä ei voi niin helposti pilata vedättämällä tai huudattamalla. Kyllä niillä pitkään ajelee, joskin huonolla tuurilla vanhemmissa 8V koneissa voi olla kovettuneet venttiilin ohjurin kumit jo alle 200tkm lukemilla.
'97 asti Xantioissa on ZF 4HP "perinteinen" automaatti ja facelift-malleissa AL4 joka on sähköisesti ohjattu. Dieselien ja V6-mallien osalta voi esiintyä eroavaisuuksia.
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Minkäslainen tuo XM on laadultaan Xantiaan verrattuna?
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Vastaa Viestiin