Saban logo/maski uusiksi

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Petro
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Elo 28, 2006 17:19

Saban logo/maski uusiksi

Viesti Kirjoittaja Petro »

Saab voisi kehitellä kruunu-teemaa logossaan ja jättää linnunrätsäleen sekä ilmailuhenkisyyden pois. Nykyisestä logosta näyttää maali rapautuneen lähes joka autossa, mikä antaa merkistä huonon vaikutelman. Tarvittaessa kruunun muotoinen maski eli etusäleikkö, logo keskellä, erottuisi myös hyvin liikenteessä. Saba olisi muodikkaampi brändi Saabille, vaan taitaa olla kansainvälinen lainsäädäntö esteenä nimenmuutokselle. "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta." 1Kor.1:31
Viimeksi muokannut Petro, Su Loka 25, 2009 18:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Hienoja ideoita kaikki. Lisäksi toivoisin että 9-5:sta otettaisiin tuotantoon tehomalli Kiggen nykyisen Aeron yläpuolelle. Konserniosia voitaisiin lisätä ja virtalukko typerästä paikastaan penkkien välissä vaikkapa apukuskin peilikolmioon. Kruunumaski näyttäisi komealta Rolls-Royce -vaikuttein (photosoppaajia?)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Itse pyörittelin mielessä aika hyvää uutta merkkinimeä latinankiellellä, joka tarkoittaisi suunnilleen "minä pyörin".
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tuo tehomalli Kiggen kuulostaa kyllä hyvältä ja ennenkaikkea katu-uskottavalta mallilta. Samalla voitaisiin luopua turhista ja typeristä turvarakenteista, koska minä en ole koskaan ajanut hirveä päin, ja siirtyä ah niin muodikkaisiin lasikattoihin.
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Tervehdys Saabisti!

Nimeksi "minä pyörrin" latinaksi - No huh huh, tuohan tarkoittaa volvoa !

Mutta samaa mieltä olen, että räväkämpiä malleja saisi tulla. Aerotkin ovat turhan kesyjä vai olenko oppinut turhan hyvälle 2.3 Turbotonnarilla? Toisaalta nykymaailam on menossa kohti saasteettomampia autoja ja moottorikokoja kuristettaan kulutuksen pienentämiseksi. Miltähän tuntuisi uusi Saab 9-5 litrailella (1.0) koneella kahdella turbolla?

Ja täytyy muistaa sekin, että kun Saabbi tekee jämäköitä autoja, niin vauhti ei tunnu niin kuin esim vokkipannuissa. Kyllä minä ainakin arvostan pienenpojan isänä Saabin turvallisuutta, vaikka en sitä haluakkaan testata hirven kanssa

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Sonett73 kirjoitti:Miltähän tuntuisi uusi Saab 9-5 litrailella (1.0) koneella kahdella turbolla?
Kannatetaan! Eivätkös kaheksankytluvun tuhatheppaiset formulahirmut olleet puolitoistalitraisia turboja? Samalla hyötysuhteella saadaan siis litraiseen vakiosaappiin mukavat 666 hevosvoimaa. :twisted:

Teholastulla sitten vielä tarvittaessa lisää 8)
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Nyt pojat puhutte höpöjä. Olen kyl samaa mieltä et liisää tehokkaita malleja ja konserni osia pois, mut merkistä ei luovuta vaan siirrytään takaisin Saab Scania merkkii. Turvallisuus ja ilmailu perinteestä ei saa luopua ilman niitä Saab ei ole Saab. Maseratilla muuten on jo kruunu logo.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

jsuomi kirjoitti:Maseratilla muuten on jo kruunu logo.
Eikös se ole atrain?
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Kapteeni Aika
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22

Re: Saban logo/maski uusiksi

Viesti Kirjoittaja Kapteeni Aika »

Petro kirjoitti:Saab voisi kehitellä kruunu-teemaa logossaan ja jättää linnunrätsäleen sekä ilmailuhenkisyyden pois. Nykyisestä logosta näyttää maali rapautuneen lähes joka autossa, mikä antaa merkistä huonon vaikutelman. Tarvittaessa kruunun muotoinen maski eli etusäleikkö, logo keskellä, erottuisi myös hyvin liikenteessä. Saba olisi muodikkaampi brändi Saabille, vaan taitaa olla kansainvälinen lainsäädäntö esteenä nimenmuutokselle.
-70 luvulla oli "naisten juttuja" SABA,SAABA ?! Harva tietää, tai muistaa.
Jussi&Saab 900
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 16:31

Re: Saban logo/maski uusiksi

Viesti Kirjoittaja Jussi&Saab 900 »

Petro kirjoitti:Saab voisi kehitellä kruunu-teemaa logossaan ja jättää linnunrätsäleen sekä ilmailuhenkisyyden pois.
Tämän jälkeen oikea Saab kääntyisi haudassaan. Tätä General Motors ei saa pilata.
Petro kirjoitti:Nykyisestä logosta näyttää maali rapautuneen lähes joka autossa, mikä antaa merkistä huonon vaikutelman.
Ei, vaan siitä huomaa kuinka ihmiset eivät osaa pitää huolta ajokistaan.
Petro kirjoitti:Tarvittaessa kruunun muotoinen maski eli etusäleikkö, logo keskellä, erottuisi myös hyvin liikenteessä.
Mutta kukaan ei tuntisi sitä Saabiksi, pidetään siis tämä alkuperäinen. Paljon tyylikkäämpikin kuin jokin kruunu
Petro kirjoitti:Saba olisi muodikkaampi brändi Saabille
Häh? Saba kuulostaa vitsiltä tai lempinimeltä eikä automerkiltä. Se tästä nyt vielä puuttuisikin jos Saab vaihtaisi legendaarista nimeään.
Petro kirjoitti:vaan taitaa olla kansainvälinen lainsäädäntö esteenä nimenmuutokselle.
Kiitetään Luojaa tästä :D

Myös, kuten joku tuossa jo mainitsikin, Saab Scania nimi takaisin ja General Motors pois Saabin niskasta.
"Oma takki kaappiin, sitten heti Saabbiin"

Saab 900 T16
saabismiko
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 19:16
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: Saban logo/maski uusiksi

Viesti Kirjoittaja saabismiko »

Joo miks hävittää historiaa, Saabin tuntee maskista, jopa mun mummo erottaa Saabit :lol: Ja minä toisin mielellään Saabiin takasi sen kromisen lentokonemerkin :)
Tai toisaaltaan, yks tykkää tyttärestä ja niin eespäin
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re:

Viesti Kirjoittaja SB90 »

jsuomi kirjoitti:Nyt pojat puhutte höpöjä. Olen kyl samaa mieltä et liisää tehokkaita malleja ja konserni osia pois, mut merkistä ei luovuta vaan siirrytään takaisin Saab Scania merkkii. Turvallisuus ja ilmailu perinteestä ei saa luopua ilman niitä Saab ei ole Saab. Maseratilla muuten on jo kruunu logo.
Muuttukoon muut paitsi logo saa jäädä alkuperäiseksi :!: :twisted: :D :saab: :mrgreen:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
konepyorailija
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 12:30
Paikkakunta: Ulvila / Pori

Re: Saban logo/maski uusiksi

Viesti Kirjoittaja konepyorailija »

Vanhat merkit kunniaan, paljon kromia ja takalasinritilät (huoraraput) alkuperäisiksi tehtaan asennuksiksi.
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: Saban logo/maski uusiksi

Viesti Kirjoittaja tami »

konepyorailija kirjoitti:Vanhat merkit kunniaan, paljon kromia ja takalasinritilät (huoraraput) alkuperäisiksi tehtaan asennuksiksi.
Vastalause näille ! Kaikki kromit pois (vanhakeulainen femmakin odottaa maskin maalausta), ja "pulunportaat".... ei todellakaan. :)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Jussi&Saab 900
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 16:31

Re: Saban logo/maski uusiksi

Viesti Kirjoittaja Jussi&Saab 900 »

tami kirjoitti:Vastalause näille ! Kaikki kromit pois (vanhakeulainen femmakin odottaa maskin maalausta), ja "pulunportaat".... ei todellakaan. :)
Tämä takalasiritilä eli täälläpäin "kananportaat" takaisin tehdasasennetuiksi ehdottomasti, ei tule sitten samanlaista hommaa etsiä ehjää takalasinritilää autoon jos semmoisen haluaa. Itellänikin meinasi olla pikku etsintähomma kun tuommoista itelleni etsin :D Kromikin näyttää Saabissa todella kivalta.
"Oma takki kaappiin, sitten heti Saabbiin"

Saab 900 T16
Vastaa Viestiin