Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja vmt »

Kyllä toisaalta joskus tuntuu, että viimeisen kymmenen vuoden aikana on kaikki toivo menetetty täysin. Mä olen 28-vuotias, elin siis teini-ikää vuosituhannen alussa ja vaikka mekin välillä saatettiin opettajia varmaan hermoromahduksen partaalle niin jossain vaiheessa tuli aina se "enough is enough" -reaktio ja jos joku paukapäisin sankari vielä yrittikin jatkaa niin muut eivät enää lähteneet mukaan. Yleensä se reaktio tuli siinä vaiheessa kun vaikkapa rehtori tuli kunnioittamaan tilannetta läsnäolollaan.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4212
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Jep. Itse olin yläasteella 90-luvun alkupuolella ja vaikka opettajia silloin tällöin kiusattiinkin, heitä myös kunnioitettiin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13221
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja AZP »

^hehe, aika kultaa muistot?

No, kyllä minutkin sai kuriin, kun opettaja otti riittävän tiukat keinot käyttöön ja seisoi jämäkästi niiden takana. Luokan edessä saattoi roisikin vitsi lentää, mutta auta armias, kun lähes 60-vuotias ruotsinopettaja otti seiskaluokkalaisen kahdenkeskiseen keskusteluun tunnin jälkeen. Sitä oltiin loppuyläaste aika mallioppilasta ruotsintunneilla.

Kaikki muut opettajat ei tässä oikein onnistuneet, ja näin myöhemmin asiaa analysoidessa sanoisin että kyse oli nokkimisjärjestyksestä: oli niitä opettajia, joiden silmätikuksi ei missään nimessä halunnut, toisten kanssa oltiin hyvää pataa, ja kolmannet oli niitä joille ei arvostusta enää riittänyt. Mutta rehtoriakin enemmän sitä pelkäsi, että joutuu vakavasti keskustelemaan koulukäyttäytymisestä omien vanhempiensa kanssa, jos sana olisi koulusta kiirinyt kotiin asti. Sen rajan alla halusin pysyä, ja se oli varmaan 20-30 vuotta sitten helpompaa, kun ei ollut Wilmoja ja muita nykyvälineitä koulun ja kodin väliseen yhteydenpitoon. Ehkäpä tuo pelko kertoo siitä, että meidän taloudessa sentään jotain kotikasvatusta oli?

Se täytyy kyllä sanoa, että ilkeä en koskaan halunnut olla kellekään. Olinpahan vain sellainen perusvilkas poika, joka ei pystynyt pitämään suutansa kiinni, kun eteen tuli riittävän hauska idea laukaista jotain omasta mielestä eeppistä. Itse opinnoissa pärjäsin aina hyvin, sillä sai varmaan jonkin verran anteeksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

70-luvun alussa saatiin karttakepistä sormille, seisottiin nurkassa ja välillä koko luokan pojat koulun käytävällä rivissä tunti "jälki-istunnossa" rehtorin kanslian edessä. Eivätkä rikkeet olleet tämän päivän mittapuun mukaan kovinkaan kummoisia.

Niin ja oltiin alle kymmenvuotiaita.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja vmt »

AZP kirjoitti:Se täytyy kyllä sanoa, että ilkeä en koskaan halunnut olla kellekään. Olinpahan vain sellainen perusvilkas poika, joka ei pystynyt pitämään suutansa kiinni, kun eteen tuli riittävän hauska idea laukaista jotain omasta mielestä eeppistä. Itse opinnoissa pärjäsin aina hyvin, sillä sai varmaan jonkin verran anteeksi.
Vähän samaa vikaa oli meikällä, enemmänkin mä olin sellainen suunsoittaja kuin mikään pahantekijä tai koulukiusaaja. Sitten taas toisaalta joidenkin opettajien kanssa oli sukset ristissä vaikka ei mitään tehnytkään, pienessä maaseutukunnassa kun esimerkiksi vanhempien tai sisarusten perusteella määräytyvä pärstäkerroin oli ihan tunnustettu tosiasia vielä reilut kymmenen vuotta takaperin.

Ja näitä määrättyjä opettajia sitten ärsytti mun naamani ilman, että minä edes tein mitään ja minähän nyt sain tietysti siitä vaan lisää vettä myllyyni ja pidin päätäni vielä vähemmän kiinni. Kaikista eniten niitä ärsytti luultavasti kuitenkin se, että matematiikkaa, kemiaa ja fysiikkaa lukuunottamatta pärjäsin koulussa ihan hyvin. Eli mitään häirikön tai ongelmatapauksen leimaa muhun ei saanut lyötyä vaikka soitinkin poskeani ja luuhasin välitunnit tupakkanurkalla.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

C 124 320 kirjoitti:70-luvun alussa saatiin karttakepistä sormille, seisottiin nurkassa ja välillä koko luokan pojat koulun käytävällä rivissä tunti "jälki-istunnossa" rehtorin kanslian edessä. Eivätkä rikkeet olleet tämän päivän mittapuun mukaan kovinkaan kummoisia.

Niin ja oltiin alle kymmenvuotiaita.
- 74 olin kymmenvuotias ja ylläolevaakin kuria koulussa kyllä oli. Jälki-istuntoa ja lappuja kotiinkin tuli muutaman kerran saatua. Muikkarin myötä kotona tuli sanktiota eikä vanhemmat suinkaan opettajalle menneet päätään aukomaan

Yläasteella jo se hillitsi kun luokasta poistoja tai jälki-istuntoa otti tarpeeksi niin erotettiin koulusta määräajaksi. Nopeastikin jotkut vilkkaimmat lähti kyllä tarkkikselle ja hulluimmat tapaukset koulukotiin Muhokselle.
Huonot numerot ja sitä myöten luokalle jäänti oli riittävät pelotteet useimmille ja kuri säilyi pääosin jo muidenkin sanktioiden takia. Opettajalla oli fyysinenkin mahdollisuus poistaa aika roisistikin luokasta ja rauhoitti nopeasti tilanteita.

Itse olin jostain syystä yläasteella juuri tiukimpien opettajien lellikki luokassa, välitunnilla sai välillä kuittailua ja hivutustakin sen takia. Ala-asteella taas olin villimpi yksilö.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Ei polttavin, mutta ... ei voi olla todellista. 8O
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja 3J »

No ei se taida ollakaan muuta kuin hysteeristen some-vanhempien tahallista tai tahatonta väärinymmärtämistä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016101 ... 8_uu.shtml
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-pete
"Hirsch"
Viestit: 789
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 10:01
Paikkakunta: Siuntio

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja -pete »

Linkitettyyn muka-uutiseen liittyen Twitteristä löytynyttä:

Ironian määritelmä: Räjähtävät lepakot -puolueen puheenjohtaja kauhistelee sitä, kuinka "humpuuki rehottaa".
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Hauska näin alakoulunopen ominaisuudessa lukea noita foorumilaisten omia koulumuisteluja viime viikon operaivariuutiseen liittyen :mrgreen:.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5379
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja VKe »

Olen aina suosinut kotimaisia Arlan tuotteita mutta nyt alan jakamaan ostopottia myös entistä enemmän Lidlin kotimaisten pottiin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016102 ... 2_uu.shtml

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun jollekin tuli paha mieli mainoksesta :cry: ...
Sininen Saab 9-3, '99
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201610 ... 8_ul.shtml

Tuohon hintaan on syytä olla kyllä jo ihan priimaa tuo tavara.....voe mahoton sentään. :D
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5379
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ei polttavin uutisaihe mutta laitetaan tänne...

Just äsken oli YLE1:n uutisissa Petteri Orpo, kyllä oli miehellä turvoksissa oleva naama. Miten tuo naama oli tommosen näköiseksi päässy 8O ?
Sininen Saab 9-3, '99
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5379
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja VKe »

Erittäin surullinen tapaus tänään Houtskarissa.

Mutta miksi puskaradio alkaa pauhaamaan seuraavaa:
Jotkut soittelivat aluksi ja varoittelivat, että nyt pitää ajaa varovasti, kun poliiseja on tullut saareen...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 02254.html

Kaahaatteks te siellä tai ajatteks kännissä "normaalisti" kun poliiseja ei ole saaressa 8O ? Vai miksi moinen varoitelupuskaradio 8O ??
Sininen Saab 9-3, '99
Vastaa Viestiin