Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Tiedotteet / helpdesk / palaute.
Firon
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2003 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Firon »

Kaikenlaista näyttää tapahtuneen, kun ei moneen viikkoon sivuilla käy...Ihmetyttää. Mutta asiaan....

Minkä ihmeen takia foorumilla on esillä julkinen bannilista (ainakin näemmä tammikuun 2011 alusta lähtien)? Miksi se ei ole pelkästään moderaattoreiden omalla foorumilla jos kerran pitää olla käytössä joku listaus. Mitä iloa on ilmoittaa kenenkin käytösnumeroita julkisesti ja kenen tarkoitusperiä se ajaa? Onko Suomen Saab-Klubi ry:llä jäsenrekisterin lisäksi tarkoitus ja oikeus pitää julkista "mustaa listaa"? Eikö bannauksen tarkoitus ole syystä tai toisesta laittaa kirjoittaja sivuun mutta sitten vielä "häpeäpaaluunkin"?

Julkinen bannilista:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=25&t=108077 (luettu 1713 kertaa)

Ehdotan pikaista korjausta menettelyyn,

Firon
#1899 muistaakseni
#1899
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Hyvä pointti. Lisäksi tulee muistaa, että julkinen bannaus ei koske kaikkia, vaan joidenkin bannaus pysyy "piilotettuna". Ei hyvä ei.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Se johtuu täysin siitä, että täällä voorumillakin toiset ovat tasa-arvoisempia, kuin toiset.
Aivan kuten hallituksen jäsenetkään eivät maksa 145e osallistumismaksua kansainväliseen tapahtumaan.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5255
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Miten Firon ilkeät kyseenalaistaa ylläpitotiimin toimintaa ja toimintamalleja?!?
Antaisit heidän tehdä pyyteetöntä työtään, vaikka he sen tekisivätkin päin ensanomitä. :D

Ja häpeäpaalu rules, kohta siellä lienen minäkin. Voittajan on helppo hymyillä jo etukäteen. \o/

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Azanovix kirjoitti:Hyvä pointti. Lisäksi tulee muistaa, että julkinen bannaus ei koske kaikkia, vaan joidenkin bannaus pysyy "piilotettuna". Ei hyvä ei.
Siis hä? Ei maksa vai? Tasa-arvo kunniaan, oli sitten rivijäsen hallituksessa, parlamentissa tai missä vaan.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Firon kirjoitti:Minkä ihmeen takia foorumilla on esillä julkinen bannilista (ainakin näemmä tammikuun 2011 alusta lähtien)?
Se on "WALL OF SHAME" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Tuha kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:Hyvä pointti. Lisäksi tulee muistaa, että julkinen bannaus ei koske kaikkia, vaan joidenkin bannaus pysyy "piilotettuna". Ei hyvä ei.
Siis hä? Ei maksa vai? Tasa-arvo kunniaan, oli sitten rivijäsen hallituksessa, parlamentissa tai missä vaan.
Mjöm mjöm, luulenpa, että nyt meni se paljon puhuttu lainaus vähän pöksyille. :D
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Juu, hallituksen jäsenet ei ainakaan Pia Bergin mukaan maksa kansainväliseen tapahtumaan osallistumisestaan.

Onhan se hyvä, että voidaan tehdä mahdollisimman hyvä, siis kallis tapahtuma, kun ei kuitenkaan itse joudu siitä mitään maksamaan.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Firon
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2003 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Firon »

OFFTOPIC:
Coltti kirjoitti:Juu, hallituksen jäsenet ei ainakaan Pia Bergin mukaan maksa kansainväliseen tapahtumaan osallistumisestaan.

Onhan se hyvä, että voidaan tehdä mahdollisimman hyvä, siis kallis tapahtuma, kun ei kuitenkaan itse joudu siitä mitään maksamaan.
Ei tainnut tähän viestiketjuun liittyä tämä juttu....

Eiköhän hallituksen jäsenet ole melkoisesti hommia tehneet KV-tapahtuman eteen sekä muutenkin ympärivuoden klubin eteen. Eli lienee melko kohtuullista jos saavat osallistua järjestämäänsä tapahtumaan ilman maksua...
OFFTOPIC OFF:

Takaisin aiheeseen ja "rohkeuteen"... Kyllä itse otan epäkohdan esille ja ehdotan siihen korjausta. Julkinen bannilistaus ja häpeäpaalu ei vaan oikein ole normaalia toimintaa keskustelufoorumeissa. Lähetän asiasta tiedustelun myös klubin hallitukselle sähköpostilla josko eivät lue foorumin kaikkia alueita.

Firon
#1899
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5170
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Risto »

Firon kirjoitti:Takaisin aiheeseen ja "rohkeuteen"... Kyllä itse otan epäkohdan esille ja ehdotan siihen korjausta. Julkinen bannilistaus ja häpeäpaalu ei vaan oikein ole normaalia toimintaa keskustelufoorumeissa. Lähetän asiasta tiedustelun myös klubin hallitukselle sähköpostilla josko eivät lue foorumin kaikkia alueita.

Firon
Vastaava, mutta paremmin toteutettu ja perusteltu bannilista on BTCF:n foorumilla.
PiaB
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 05, 2010 22:12

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja PiaB »

Coltti kirjoitti:Juu, hallituksen jäsenet ei ainakaan Pia Bergin mukaan maksa kansainväliseen tapahtumaan osallistumisestaan.

Onhan se hyvä, että voidaan tehdä mahdollisimman hyvä, siis kallis tapahtuma, kun ei kuitenkaan itse joudu siitä mitään maksamaan.
Jatkossa kun lainaat minun sanomisiani täällä foorumilla, oletan, että lainaat minua oikein. Liittyen IntSaab2011-tapahtumaan soitin sinulle henkilökohtaisesti ja kysyin, olisiko oikeudenmukaisesta, että järjestelytoimikunnassa mukana olevat hallituksen jäsenet ja esimerkiksi minä, lehden toimituspäällikkö, maksaisimme osallistumismaksun. En käy kaikkea keskustelua virtuaalisesti, vaan otan yhteyttä klubin jäseniin suoraan, jos jokin mielipide tai kommentti jää minua mietityttämään. Huomaan tosin tästä Coltin esimerkistä, että jatkossa minun kannattanee pysyä esimerkiksi sähköposteissa, ettei minua lainata väärin tai virheellisesti.

Edelleenkin olen sitä mieltä laitettuani itse viime syksystä lähtien lukuisia täysin vapaaehtoisia ja siten ilmaisia työtunteja kansainvälisen tapahtuman järjestelyyn, että en kokisi kovin oikeudenmukaiseksi, jos joutuisin maksamaan osallistumismaksun. Tulenhan olemaan "töissä" koko tapahtuman ajan ja vielä sen jälkeen laittamaan osaltani kasaan Saabistin kolmannen numeron tältä vuodelta. Puhumattakaan niistä hallituksen jäsenistä, jotka kuuluvat kansainvälisen tapahtuman järjestelytoimikuntaan ja ovat panostaneet aikaa järjestelyihin jo useamman vuoden ajan.

FAKTA: järjestelytoimikuntaan kuuluvat henkilöt eivät maksa osallistumismaksua, olivat sitten hallituksen jäseniä tai eivät. Muuta "palkkaa" he eivät saa työpanoksestaan.

Mitä tulee niihin hallituksen jäseniin, jotka eivät kuulu järjestelytoimikuntaan, niin en ole tietoinen, joutuvatko he tapahtumaan osallistuessaan maksamaan osallistumismaksun. Itse olen siinä käsityksessä, että kyllä. Jos jotakuta asia vaivaa, kannattaa nopeasti soittaa Lehtoselle, jolla on tästä asiasta varmasti ajantasaisempaa tietoa.

Loppuun haluan sanoa, että jos nimimerkkiä Coltti niin vaivaa se, miten jotkut hyötyvät positioistaan klubin toiminnassa, niin tänne pääsee mukaan. Yritin kuukausitolkulla saada viime syksynä ihmisiä mukaan lehden tekoon, kansainvälisen tapahtuman toimittaja-tiimiin sekä sivuston webbi-tiimiin ja tungosta ei totisesti ole ollut. Töitä on kaikille tekijöille.

Edit: nimimerkki Coltti.
Viimeksi muokannut PiaB, Ke Helmi 23, 2011 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Loppuun haluan sanoa, että jos nimimerkkiä Colt niin vaivaa se, miten jotkut hyötyvät positioistaan klubin toiminnassa, niin tänne pääsee mukaan.
Jatkossa oletan, että selkeästi minulle osoitetuissa viesteissä laitetaan nimimerkki oikein.
Vai tarkoititko kenties jotakuta muuta?

Ps.
Pahoittelut myös virheellisestä sanamuodosta lainauksessa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja Japso »

Risto kirjoitti:
Firon kirjoitti:Takaisin aiheeseen ja "rohkeuteen"... Kyllä itse otan epäkohdan esille ja ehdotan siihen korjausta. Julkinen bannilistaus ja häpeäpaalu ei vaan oikein ole normaalia toimintaa keskustelufoorumeissa. Lähetän asiasta tiedustelun myös klubin hallitukselle sähköpostilla josko eivät lue foorumin kaikkia alueita.

Firon
Vastaava, mutta paremmin toteutettu ja perusteltu bannilista on BTCF:n foorumilla.
DNSF:ltä löytyy pelikieltolista myös.
Corvette C5
georgahti
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 07:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja georgahti »

PiaB kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Juu, hallituksen jäsenet ei ainakaan Pia Bergin mukaan maksa kansainväliseen tapahtumaan osallistumisestaan.

Onhan se hyvä, että voidaan tehdä mahdollisimman hyvä, siis kallis tapahtuma, kun ei kuitenkaan itse joudu siitä mitään maksamaan.
Jatkossa kun lainaat minun sanomisiani täällä foorumilla, oletan, että lainaat minua oikein. Liittyen IntSaab2011-tapahtumaan soitin sinulle henkilökohtaisesti ja kysyin, olisiko oikeudenmukaisesta, että järjestelytoimikunnassa mukana olevat hallituksen jäsenet ja esimerkiksi minä, lehden toimituspäällikkö, maksaisimme osallistumismaksun. En käy kaikkea keskustelua virtuaalisesti, vaan otan yhteyttä klubin jäseniin suoraan, jos jokin mielipide tai kommentti jää minua mietityttämään. Huomaan tosin tästä Coltin esimerkistä, että jatkossa minun kannattanee pysyä esimerkiksi sähköposteissa, ettei minua lainata väärin tai virheellisesti.
olen klubin jäsen. en ole saanut puhelua.
PiaB kirjoitti: Edelleenkin olen sitä mieltä laitettuani itse viime syksystä lähtien lukuisia täysin vapaaehtoisia ja siten ilmaisia työtunteja kansainvälisen tapahtuman järjestelyyn, että en kokisi kovin oikeudenmukaiseksi, jos joutuisin maksamaan osallistumismaksun. Tulenhan olemaan "töissä" koko tapahtuman ajan ja vielä sen jälkeen laittamaan osaltani kasaan Saabistin kolmannen numeron tältä vuodelta. Puhumattakaan niistä hallituksen jäsenistä, jotka kuuluvat kansainvälisen tapahtuman järjestelytoimikuntaan ja ovat panostaneet aikaa järjestelyihin jo useamman vuoden ajan.

FAKTA: järjestelytoimikuntaan kuuluvat henkilöt eivät maksa osallistumismaksua, olivat sitten hallituksen jäseniä tai eivät. Muuta "palkkaa" he eivät saa työpanoksestaan.

Mitä tulee niihin hallituksen jäseniin, jotka eivät kuulu järjestelytoimikuntaan, niin en ole tietoinen, joutuvatko he tapahtumaan osallistuessaan maksamaan osallistumismaksun. Itse olen siinä käsityksessä, että kyllä. Jos jotakuta asia vaivaa, kannattaa nopeasti soittaa Lehtoselle, jolla on tästä asiasta varmasti ajantasaisempaa tietoa.

Loppuun haluan sanoa, että jos nimimerkkiä Coltti niin vaivaa se, miten jotkut hyötyvät positioistaan klubin toiminnassa, niin tänne pääsee mukaan. Yritin kuukausitolkulla saada viime syksynä ihmisiä mukaan lehden tekoon, kansainvälisen tapahtuman toimittaja-tiimiin sekä sivuston webbi-tiimiin ja tungosta ei totisesti ole ollut. Töitä on kaikille tekijöille.

Edit: nimimerkki Coltti.

eli Saab Support Convoy ei ollut kv-tapahtuma 17. Tammikuuta 2010 , koska klubi piti pakottaa siihen? hallitukselle / Lehtoselle ei paljon mailia kannata lähettää, koska vastausta saa odottaa.. edellinen maili lähetetty 19.2.2011, eikä vastausta ole vielä saapunut. jos mies on poistunut keskuudestamme, olisiko kohtuullista pistää vaikkapa SAABISTIin ilmoitus asiasta?
#4206 g. pula-aho
9-5 2.0t depot hack 2007 exät: 9-5 2.0t depot hack 2003, 9-5 2.0t depot hack 2000, 90 198?, 900i 1987, 9000i 1986
http://www.ugsaabistit.net
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Julkinen bannilista ja sen tarkoitus ?

Viesti Kirjoittaja pomppo »

[/quote]Vastaava, mutta paremmin toteutettu ja perusteltu bannilista on BTCF:n foorumilla.[/quote]

Ja taas asiaan. Tuollahan ne natsimoderaattorit ovat. Meidän moderaattorit ovat kilttejä noihin verrattuna.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=37408
Vastaa Viestiin