Moniiin foorumialueisiin liittyvät asiat

Tiedotteet / helpdesk / palaute.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Moniiin foorumialueisiin liittyvät asiat

Viesti Kirjoittaja wesku »

Aihealueet on jaettu korimallien mukaan. Teknisten aiheiden suhteen jaottelu on melko hankalaa ja esim. nyysseistä tuttu selkeä crossposting tarvittaessa ei taida olla mahdollista.

Nyt esim, jos minulla on asiaa tai kyseltävää B202 16v kansiasioita ei "tuning" mielessä, postaanko:

- vain sille alueelle joka liittyy automalliin jossa tuo moottori sattuu olemaan asennettuna (esim. 9000) ?

- kaikille alueille joissa arvelen oleva kiinnostusta ja/tai asiantuntemusta ko. moottorien suhteen (OG900, 9000, NG900) ja keskustelu hajotkoon omilla tahoillaan ?

- vain yhdelle valitsemalleni alueelle ?

- yleiselle alueelle ?

t Vesku
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

perusajatus on sellainen että automalliin liittyvät kysymykset ovat omissa osioissa ja kaikki mikä on extraa (viritys, hifi ym ym) menee sinne tuning puolelle. Tuning siis kattaa kaiken rakentelun kuupasta uusiin SS malleihin.

Ja ollaanhan me sitten aina välillä siirretty niitä viestejä oikeille osioille jos on eksynyt väärään kategoriaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Yksi konsti jota voi ehkä käyttää on esim. NG900 hihnakeskustelussa "laajennus" tonnaripuolelle kts. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3483,

alunperin unohdin linkin "pääaiheeseen" http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3479

Ehkä parempi viritellä "pääkeskustelua" esim. moottorityyppispesifisissä asioissa vain yhden korimallin ryhmässä ja käydä houkuttelemassa muiden mallien samakoneisia pelkällä linkillä "alkuperäiseen" aiheeseen.

t Vesku
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

hmmm noita moottoreitakin on aikas montaa sorttia joten tietenkin voi laittaa pientä hehkutuslinkkiä monelekkin osastolle. Tosin kun taas seuraa esim omaa käyttäytymistäni niin katselen tasapuolisesti kaikkia osa-alueita.

Pistetään mietintään. Olemme pyrkineet pitämään tämän forumin sillä tavalla kasassa ettei tarvitse rullata kovinkaan pitkään sivua. Hyvät ajatukset saavat aina muhia hetken rauhassa päässä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2205
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

laitanpa tuonne kutvos-osastolle vinkin tähän aiheeseen, jos ei muuta niin kiusallaan ;) syy: tuollapa tuo näyttää vähän villiintyneen, kuuppaosastolla nääs. aika paljon viritysjuttua, turbotuksesta lähtien.

en sillä että se häiritsisi, mutta rajanveto taitaa olla vaikeaa...? liittyyhän virittäminen aika suoranaisesti saabin rallimenestykseen. viritysasiaa ei kannata / voi häätää sieltä pois, mutta foorumille voisi kyllä perustaa mobilisti-osaston meittien vanhojen pierujen turinoille.

ikärasismin kehtohan meiltä vielä puuttuu. joku 20-30 vuotta vanhemmat autot ja entisöintiin liittyvät asiat -tyyppinen luokittelu olisi tarpeen. pappakerho tai ihan mikä vaan nimeksi. mobiili- tai mobilisti -sana kuvaisi tosin aihepiiriä parhaiten. sen verran upeita vaunuja löytyy klubin piiristä, että tämmöisen osion puuttuminen alkaa lähennellä kunnioituksen puutetta.


terv. jt
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

jt kirjoitti:foorumille voisi kyllä perustaa mobilisti-osaston meittien vanhojen pierujen turinoille.
ikärasismin kehtohan meiltä vielä puuttuu. joku 20-30 vuotta vanhemmat autot ja entisöintiin liittyvät asiat -tyyppinen luokittelu olisi tarpeen. pappakerho tai ihan mikä vaan nimeksi. mobiili- tai mobilisti -sana kuvaisi tosin aihepiiriä parhaiten. sen verran upeita vaunuja löytyy klubin piiristä, että tämmöisen osion puuttuminen alkaa lähennellä kunnioituksen puutetta.
terv. jt
Oisko Weteraani Saabit mitään?

Kyllä mobilismi sinänsä on oma taiteenalansa siinä kuin tuunaus tms. Onko tarve perustaa varsinainen osio tälle, siihen en ota kantaa. Toisaalta, jos tuo nyt ei kovin iso juttu ole, niin miksei sellaista voisi olla. Kuten sanottu ihan oma maailmansa se on siinä kuin muutkin aihealueet.
Tuskin muita kuin alan harrastajia kiinnostaa kajakin lämmityslaitteen puhaltimen oikea värisävy tai millaiset matot ovat vuoden -71 kajakissa tai millaiset vanteet olivat samaisessa mallissa.

Nämä on asioita, jotka kiinnostavat vain tiettyä osaa joukosta...mutta niinhän se taitaa olla tuunauksen, uusien mallien kuin monen muunkin aiheen kanssa. Jokaiselle jotakin on hyvä olla tarjolla.

Oikeastaan kannatan siis osion perustamista, miten määritellään millaiset jutut sinne kuuluvat?
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2205
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

niin...hankalahan tuota on kiteyttää.

alkuperäisyys, ajan hengen mukaisuus, mitä näitä nyt onkaan. mitä nyt yleensäkin vanhemmissa mobiileissa arvostetaan.

voi hyvinkin olla, ettei mobiili-osiolla olisi (vielä) riittävästi käyttäjiä. aika tekee silti tehtäväänsä hitaasti mutta varmasti; autot ja ukot vanhenevat, ja nettiin soljuu pikkuhiljaa yhä uusia käyttäjiä myös veteraanivaunujen harrastajien kasvavasta piiristä.

mm. 9ysistit ovat vahvasti kasvava ryhmä, luulen että autojen alkuperäisyys ja vanhan säilyttäminen kiinnostaa heitäkin koko ajan enemmän.

terv. jt
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tota noin, eli näettekö tarpeelliseksi lisätä uuden osion vai muutetaanko nyt olevaa kaksitahti -osio mobilisti aiheeksi. Jos mielestänne muutos on tarpeellinen se toteutetaan. Sivusto palvee kuupasta siipihässäköihin :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Tilanne menee haasteelliseksi. Jaottelet keskusteluryhmät niin tai näin, aina tulee ylivuotoja tai päällekkäisyyttä. Virheettömään tai kompromissittomaan jaottelumalliin tuskin koskaan päästään.

Veteraaniosio olisi toki poikaa, mutta ohjautuuko kaikki veteraanikama sinne, se on eri asia. Uskoisin että 96/99 osastoihinkin sitä jatkossakin tippuisi jonkun verran, eli tulisi sitä päällekkäisyyttä. Mitä hienojakoisempaan lopputulokseen foorumilla pyritään, sitä enemmän se alkaa haukkaamaan voimavaroja suunnittelussa, ja pahimmmassa tapauksessa liian trimmattu lopputulos kostautuu eksyilynä.

Itselläni on jo nyt välillä vaikeuksia pysyä trendin mukana, kun kiinnostavia keskusteluja on monen ryhmän alla eikä aina muista missä se joku kiinnostava keskustelu olikaan. Jotkut aiheet voi levitä ja muuttua, eikä tiedä minkä otsikon alle ne kirjoittaisi. Esimerkki: Kirjoitin foorumille 99 finlandiasta. Aloitin kirjoittelun 99/900 osastolla, sitten kun päätin mennä katsomaan myytävänä olevaa yksilöä, ilmoitin asiasta Tapahtumat-osastolla löytöretki-mielessä. Jos reissuni olisi toteutunut, olisin luultavasti tehnyt autosta markkinointi-aiheisen raportin Myydään-osiolle.

Itse näen että mainitsemani ongelman tekninen ratkaisumalli olisi seuraava:

Kun luon uuden otsikon, voisin valita ne ryhmät joissa haluan tämän keskustelun näkyvän. Esim tässä finlandia-tapauksessa olisin luonut vain yhden threadin, mutta se olisi näkynyt kolmella osastolla
*tapahtumat
*myynti
*99 osio

Missä tahansa osiossa joku kommentoi keskustelua, niin ketjun muutokset heijastuisivat jokaiseen ryhmään jossa tuo keskustelu näkyy.

En tiedä mahdollistaako foorumin tekniikka tällaisen toteutuksen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

on täällä sellainen jako mahdollisuuus mutta se taitaa olla vain ylläpitäjillä. En ole itekkään sitä kokeillut vielä kun se täysi varmuus mitä tapahtuu puuttuu vielä, mutta tutkitaan tämä ja katsotaan saadaanko siitä Lucan toivoma väline käyttöön.

Kuten Luca kirjoitti liiat aihealueet tappavat keskustelun kun nyt jo on hankalaa :D pysyy tahdissa mukana.

JA loppu lause vielä, aivan huikeeta määriä kirjoituksia esim 99 osastolla. Taitaa olla suosituin koko saitilla. Kehitys jatkuu ja uusia juttuja tulee kunhan riittävän ponnekkaasti niistä huomauttelette meille jotka sivuja värkkäämme.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

Tämä on iankaikkisuuskysymys ihan selkeästi.
Itse luen vain ne osiot, jotka jotenkin harrastustani liippaavat eli: yleinen, 95/96, 99/90/900, tapahtumat ja OT usein myös Procarservice.

Eri malleille on osastonsa mutten sinänsä näkisi huonona selkeää Mobilisti -osiota, kun kerran tuuningit yms. on omilla osioillaan mukana jopa konseptipelit, mikä on tietty ihan hyvä.

Erään toisen foorumin käyttäjänä valikoin myös osastoni samalla tapaa.
Osastojen paljoutta en ole kokenut ongelmana. Veteraaniosastolla saa vastauksia juuri mobilismin juttuihin ja kirjoittelu siellä on myös mobiilikeskeistä malliin katsomatta. ikärajaa ei ole asetettu eikä muutenkaan määritelty, kuka siellä kirjoittaa. Samanhenkinen porukka vain hakeutuu sinne omatoimisesti
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Sen jälkeen kun opin lukemaan pääsivulta valittavan linkin takaa "Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit", on nopeasti pystynyt selaamaan ajankohtaiset keskustelut ohi jaottelun. Toi toiminto vielä vähän krakaa, mutta on ehdottomasti tehokkain haku-toiminto, mikäli täällä vain vierailee päivittäin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

vesapo kirjoitti:mutten sinänsä näkisi huonona selkeää Mobilisti -osiota
En minäkään näe siinä mitään huonoa. Mutta osioiden hienojakoisuuden hyötysuhde on heikko - ja pahimmassa tapauksessa voi kääntyä itseään vastaan, ellei siirrytä aikaisemmin mainitsemaani tekniikkaan. Nykyisellä menetelmällä pitää kahlata (lähes) kaikki osiot jos ei halua missata itseään kiinnostavia keskusteluja.

Tuo jarin käyttövinkki oli muuten hyvä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2205
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

potkuhousu kirjoitti:perusajatus on sellainen että automalliin liittyvät kysymykset ovat omissa osioissa ja kaikki mikä on extraa (viritys, hifi ym ym) menee sinne tuning puolelle. Tuning siis kattaa kaiken rakentelun kuupasta uusiin SS malleihin.

Ja ollaanhan me sitten aina välillä siirretty niitä viestejä oikeille osioille jos on eksynyt väärään kategoriaan.

ihan hyvä perusajatus, mutta ei näytä toimivan (lähinnä käyttäjien "kurittomuuden" takia) 96-osastolla.

kävin katselemassa tuunaus-osastoa, eikä siellä juuri kuuppajuttuja näkynyt. kuuppaosastolla on taas puolestaan jonkin verran selkeitä tuunaus-aiheita. en valita enkä vaadi muutosta / siirtoja, tästä on vain huomattavissa asian kaikinpuolinen hankaluus...olen neuvoton :(

ehkä on paras antaa olla näin. voihan sen mobiiliosaston perustaa, jos aiheeseen liittyvää tarinaa ilmestyy riittävästi. muistetaan vaan OTSIKOIDA uusi aihe SELKEÄSTI, niin jaottelu onnistuu jälkikäteenkin.

sivuhuomio: yksi kuupan kattoverhoiluun liittyvä kysymys on jostain syystä siirretty tuning-osastoon, vaikka kysymys on alkuperäisen korvaamisesta alkuperäisellä eli lähinnä (käyttö-)entisöinnistä.

terv. jt
Vastaa Viestiin