Miksi anonyymejä imoituksia?

Tiedotteet / helpdesk / palaute.
mika.koskinen
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 17:45
Paikkakunta: Helsinki

Miksi anonyymejä imoituksia?

Viesti Kirjoittaja mika.koskinen »

Terve,
Viitaten aikaisempiin pyyntöihin: olisi tosi järkevää pistää foorumin ilmoituksiin paikkakunta, oma nimi ja yhteystiedot. Tässä pari viimeisintä esimerkkiä:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=82122

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=82134

Kuka viitsisi ryhtyä kaupantekoon tietämättä vastapuolen nimeä? En ainakaan minä. Samaten paikkakunta olisi hyvä tietää jo tässä vaiheessa. Miksi verkossa pitää saabistin esiintyä anonyyminä?

Yst. terv. Mika Koskinen
mika.koskinen at suomi24.fi
tokahaik
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Pe Loka 07, 2005 19:07
Viesti:

Re: Miksi anonyymejä imoituksia?

Viesti Kirjoittaja tokahaik »

mika.koskinen kirjoitti:Terve,
Viitaten aikaisempiin pyyntöihin: olisi tosi järkevää pistää foorumin ilmoituksiin paikkakunta, oma nimi ja yhteystiedot. Tässä pari viimeisintä esimerkkiä:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=82122

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=82134

Kuka viitsisi ryhtyä kaupantekoon tietämättä vastapuolen nimeä? En ainakaan minä. Samaten paikkakunta olisi hyvä tietää jo tässä vaiheessa. Miksi verkossa pitää saabistin esiintyä anonyyminä?

Yst. terv. Mika Koskinen
mika.koskinen at suomi24.fi
Paikkakunta saisi kyllä olla mainittu ilmoituksessa tai käyttäjän tiedoissa/profiilissa (tosin taitaa puuttua omista myynti-ilmoituksistakin/profiilista), mutta kaikki eivät välttämättä halua julkaista sähköpostiosoitettaan mahdollisen roskapostin vuoksi tai osoitetietojaan netissä. Itse vaihdan yhteystietoja ainoastaan YV:n tai sähköpostin välityksellä ja sen olen hyväksi havainnut useampaan kertaan. Tämä on vain oma mielipiteeni ja toivon ettei ketään vedä siitä ns. herneitä nenään.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Miksi anonyymejä imoituksia?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

En minäkään tee kauppaa nimimerkin kanssa, vaan henkilön kanssa. Jos kohde kiinnostaa niin YV on helppo tapa kysyä lisätietoja. Lisäksi se on myyjän ongelma jos ei mieti mitkä tiedot ovat oleellisia vaan tyytyy huitaisemaan epämääräiset 7 sanaa ilmoitukseen.
Foorumin käyttäjätunnuksethan suojelevat yksityisyyttämme niin pitkälle kuin itse haluamme.

On jokaisen asia mitä julkiseen internettiin laittaa ja minä ainakin vältän viimeiseen saakka omien henkilötietojeni levittelyä.
Käykääpäs vaikka aluksi googlettamassa joskus omalla nimellänne, netistä löytyy uskomattoman helposti tietoja teistä. Esimerkiksi Mikan haulla löytyi malikas Saab 96 sivusto jonka avulla löytää taas lisää detaljeja helposti.
Internetissä vaan on se vaara että tietoa käytetään väärin :(

Summa summarum: YV on olemassa ja jokaisella käyttätunnuksen omaavalla on mahdollisuus käyttää sitä. Yhteyden pito ja vastaaminen on vapaaehtoista mutta hankaloittaa kaupankäyntiä. Eivätkä vajavaiset perustiedot ilmossa asiaa helpota.

ps. paikkakunta, seutu tai edes ilmansuunta voisi olla kaikilla omassa profiilissa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Miksi anonyymejä imoituksia?

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ja voihan sinne ilmoitukseen laittaa lisäksi e-mail osoitteen, jos sattuu joku foorumille rekisteröitymätön kiinnostumaan ilmoituksesta. Itse en nää syytä tarkempien henkilö/yhteystietojen levittämisiin myynti-ilmoituksissa.
Corvette C5
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Miksi anonyymejä imoituksia?

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Itsehän surffailen parhaillaan foliohattu päässäni ja kortongit sormissa, että henkilöllisyyteni ei vain paljastuisi siellä intternetissä.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Vastaa Viestiin