Signatureen viittaaminen tekstissä

Tiedotteet / helpdesk / palaute.
aero
-
Viestit: 8675
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Signatureen viittaaminen tekstissä

Viesti Kirjoittaja aero »

Olisiko vaikeaa kirjoittaa esim. auton malli signatureen viittaamisen sijaan? Signature kun voi muuttua, eikä viittaus enää pidäkään paikkaansa ja saattaa aiheuttaa sekaannusta sekä disinformaatiota.

Otetaan kuvitteellinen esimerkki: -86 vaparitonnarista porsii tulpat ja foorumilla käydään tiukka keskustelu, mitkä tulpat sinne pitäisi laittaa. Lopulta joku vinkkaa, että allekirjoituksen tonnarissa (myös -86 vapari) BCP6ES:t ovat toimineet ihan hienosti käytössä monen vuoden ajan. No, tämä vastaaja vaihtaa tonnarin hieman tuoreempaan (vaikka '94 2.3T) ja korjaa sen tietty allekirjoitukseensa. Satunnainen surffailija, jolla on myös vastahankittu '94 2.3T etsii tietoa että mitä palikkaa laittaisi ihan perushuollossa ja onnistuu taikomaan haun, jolla tulee esiin juuri tuo viesti ja ostaa '94 2.3T:hen BCP6ES:t, koska "ne toimii ihan hienosti". Samainen henkilö maksaa muutaman viikon sisään sekä hinurilaskua että merkkiliikkeen suorittamaa DI-kasetin ja tulppien vaihtoa ja manaa Saabin sekä foorumin syvimpään helvettiin, koska näin pääsi käymään.

Okei, esimerkin tapauksessa todennäköisesti vastaan tulee samalla haulla myös viesti, jossa kerrotaan myös oikeiden tulppien tyyppi, mutta idea tullee selväksi. Itse olen muutaman kerran miettinyt hakutuloksista, että miten tällainen juttu voi päteä tuollaiseen autoon, kunnes olen tajunnut että viesti on niin vanha, että allekirjoituksen auto on vaihtunut.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Signatureen viittaaminen tekstissä

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Joillain autofoorumeilla on linja, että auton tarkka malli pitää mainita alussa omana rivinään, esim. seuraavasti:

Auto: Peugeot 406 1.8 16V GW '99 FL

Tähän sitten tekstiä. Esimerkin automerkistä ilmenee ainakin yksi foorumi jossa linja on käytössä :) Moderaattorit myös korjaavat viestin jos tuo on jäänyt puuttumaan. On kyllä hyvä juttu mielestäni.
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Signatureen viittaaminen tekstissä

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Tuo olisi kyllä erittäin hieno systeemi, jos vaan onnistuisi..
#3834
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Signatureen viittaaminen tekstissä

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Mäkin oon tätä miettiny... Siksi yritän löytää vähintään kaksi (mielummin tietty enemmänkin) viestiketjua joista katella ettei mee kovin pahasti ristiin...

Tai sit uus topicci pystyyn :D

Ylläpidollehan siitä tulis lisää tekemistä, kun ei siihen viestin alkuun kuitenkaan aina ne merki ja mallit muistu laittaa...

Pitää vaan silmäkovana ja ajatuksella lukea ja etsiä... Mulle se kyllä ajoittain on aika haastavaa :D
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
aero
-
Viestit: 8675
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Signatureen viittaaminen tekstissä

Viesti Kirjoittaja aero »

OIZXXX kirjoitti:Ylläpidollehan siitä tulis lisää tekemistä, kun ei siihen viestin alkuun kuitenkaan aina ne merki ja mallit muistu laittaa...
Jep, siks mun tarkoitus oli vedota enemmän käyttäjiin kuin ylläpitoon :).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Signatureen viittaaminen tekstissä

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Ihan hyvä huomio, mutta mainittua keinoa en kannata. Keskustelun pitää onnistua vapaamuotoisesti.

edit: Tarkoitan, että viestissä pitää kertoa tarvittavat tiedot, ilman sen kummempia sääntöjä, koska ylimääräiset säännöt vain vähentävät keskustelua. Mimminkään ei tarvitse laittaa signatureen mitään, mutta olisi hänenkin hyvä paljastaa mistä omista autostaan puhuu. Maininta pyhä- ja arkiautosta ei kerro muille mitään... :wink:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Vastaa Viestiin