Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mitä valuuttaa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ruotsin halpa kruunuja
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei se ainakaan euroja ole, juu.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
No, ei vaikuta olevan mitään ylärajaa, kuinka paljon noihin projekteihin voi upottaa
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eikös tämä Volvon nykyinenkin käytössä oleva SPA-alusta tullut maksamaan 11 miljardia $? Joten kaippa tuo Emilykin on tarkoitettu common platformiksi tuleville malleille jolloin 2 miljardia SEK kuullostaisi "vähältä".
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nyt olisi hyvä saada joku vastaus joltain, joka tietää.
Kyllä on hurjan kallista, jos näin on!
Kyllä on hurjan kallista, jos näin on!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tuleekohan tästä yhtään mitään?
Svante Andersson halusi kiinteistöostokselleen vaan vähän pöhinää, ja mystistä sveitsiläissijoittajaa ei koskaan ilmaannu. Vähän turhan hiljaista on.
Saabplanet.com toki silti kirjoittaa viikottain paljastusjutun jossa ei ole mitään uutta tietoa ja jonka sanamuodot on kuin jostain käännöskoneesta.
Svante Andersson halusi kiinteistöostokselleen vaan vähän pöhinää, ja mystistä sveitsiläissijoittajaa ei koskaan ilmaannu. Vähän turhan hiljaista on.
Saabplanet.com toki silti kirjoittaa viikottain paljastusjutun jossa ei ole mitään uutta tietoa ja jonka sanamuodot on kuin jostain käännöskoneesta.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Taitaa tililtä puuttua nollia, tai pankit ei kovin kiinnostuneita
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
En tiedä mikä siellä Ruotsissa on tilanne, mutta ainakin täällä Suomessa pankit ovat tällä hetkellä todella varovaisia ja katsovat tarkkaan, kenelle lainaa myöntävät.
Eli joka tapauksessa pitää olla vakavarainen investoija, jotta A) olisi rahaa pukata autoprojektia eteenpäin tai B) saada pankista lainaa (vakuuksia vastaan) homman starttaamiseksi.
Asiaa ei varmaan auta sekään, että Saabin tehtaasta myytiin yhdessä vaiheessa pois valmistusvälineitä kuten hitsausrobotteja jne. Ovat varmaan jo vanhentunutta kalustoa, mutta kai niillä jotain olisi saanut aikaiseksi.
Mahdollisten alihankkijoiden asenne on myös mielenkiintoinen asia. Jos siellä olisi joukossa aiemmin Saabille osia toimittaneita firmoja, niin vieläkö siellä on jotain hampaankolossa vai ollaanko vain positiivisella mielellä, että saadaan toimitettua osia ja (toivottavasti) rahaa niistä.
Osahan alihankkijoista meni myös konkurssiin Saabin konkurssin myötä, mutta ainakin Valeo on vielä olemassa. Loppui NG9-5:n LED-barin ja takavalojen toimitus kuin seinään kun konkurssi tuli, eikä Orio ole saanut valmistusta aikaiseksi, vaikka muita osia (Insignian kanssa yhteensopivia) saakin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Lievä ulospuhallus oli tämä Emilyn ostaja lopulta. Kai siellä rahaa on takana, mutta onko tarpeeksi. Ja ihan sellainen perusjuttu kuin nettisivut aika karmealla tasolla.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
https://evelectra.com/
Design on aika erinlainen mitä, muissa sähköautoissa.
Design on aika erinlainen mitä, muissa sähköautoissa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
https://tekniikanmaailma.fi/saab-nousee ... odel-slle/
Mielenkiintoista että kaikissa lehtijutuissa ostajan mainitaan olevan kanadalainen, mutta EV Electran sivuilla sanotaan näin:
Libanonista ja autoalasta ei itselkeni tule mieleen muuta kuin tämä ukkeli:
Carloshan pakeni Japanista kotiarestista matka-arkkuun sulloutuneena ja asettui kotimaahansa Libanoniin pakoilemaan ympäri maailmaa ilmaantuvia syytteita korruptiosta ym. pikkujutuista, joita sattui tapahtumaan silloin kun Carlos oli Renault-Nissanin pääjohtaja.
Jihad varmaan kaipaa investoinnilleen kokenutta vetäjää, oliskohan siinä Carlosille uus työpaikka?
Mielenkiintoista että kaikissa lehtijutuissa ostajan mainitaan olevan kanadalainen, mutta EV Electran sivuilla sanotaan näin:
Ilmeisesti taas uusi monimiljonääri hankki reppuunsa kasan trollhättanilaista osaamista ja haluaa valloittaa sillä automaailman. Kaitsu ei siinä onnistunut, toivottakaamme onnea ja menestystä Jihad Mohammadille!EV Electra is the first electric automotive manufacturer which started its R&D in Lebanon and the Arab World.
The company was kicked-off as a division of “Jihad Mohammad Investment” to become an independent entity based in Lebanon with offices in Turkey, Canada, Germany, Italy, and Netherlands with a global presence vision.
Libanonista ja autoalasta ei itselkeni tule mieleen muuta kuin tämä ukkeli:
Carloshan pakeni Japanista kotiarestista matka-arkkuun sulloutuneena ja asettui kotimaahansa Libanoniin pakoilemaan ympäri maailmaa ilmaantuvia syytteita korruptiosta ym. pikkujutuista, joita sattui tapahtumaan silloin kun Carlos oli Renault-Nissanin pääjohtaja.
Jihad varmaan kaipaa investoinnilleen kokenutta vetäjää, oliskohan siinä Carlosille uus työpaikka?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllä, Tekniikan Maailmakin uutisoi asiasta.
Luulen, että autoja alkaa tulemaan ulos jossain välissä.
Hyvin väkevähän tuo on tehoiltaan.
Luulen, että autoja alkaa tulemaan ulos jossain välissä.
Hyvin väkevähän tuo on tehoiltaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei oikein näytä hyvältä, kun uutta omistajaa syytetään väärinkäytöksistä
https://sverigesradio.se/artikel/nya-ag ... -for-stold
https://sverigesradio.se/artikel/nya-ag ... -for-stold
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
En ole lukenut tarkkaan nyt...
Minkä maalainen on Jihad Mohammad?
Minkä maalainen on Jihad Mohammad?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003