Aivan, mutta Sininen Ovaali sai siitä hyvästi n. 2 miljardia taalaa. GM ei saa kaupasta mitään.Vilho123 kirjoitti:V*ttu v*ttu ... Geely kyllä sai Foodin tekniikkaa ihan ok, vihaan tuota s*atanan General Motorsia. Myy samaa massap*skaa eri kuorissa, v*tun jenkit. Kuten huomaa nyt ottaa päähän. H*vetti
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Joku valtaisa GM-protesti taas aikaan Johan silläkin saralla kokemusta Saab-ihmisillä
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus II
Kun Guy Lofalk meni Saabin selän takana sopimaan bisneksiä Kiinaan niin ensin vaikutti siltä, että Saab pyrkii hankkiutumaan eroon Lofalkista, mutta ehkä arvio oli, että se ei onnistu, joten Muller käänsi 180 astetta venettä ja teki 100% aie-kaupan Kiinaan vaikka vielä viikkoja sitten vakuutti sen olevan täysin mahdoton juttu koska se rikkoo lukemattomia sopimuksia GM:n kanssa. Ja kun GM nyt näytti oletetusti punaista valoa niin Lofalk on nyt nolattu ja hänestä voidaan hankkiutua eroon nopeammin.
Olikos se nyt 15. päivä vai koska se aie-sopimus umpeutuu, sanoisin että aika hiljasta pitelee, että GM:n ja Saabin välinen paperivuori ehdittäisiin käydä kaikkia osapuolia tyydyttävästi läpi siihen mennessä.
Olikos se nyt 15. päivä vai koska se aie-sopimus umpeutuu, sanoisin että aika hiljasta pitelee, että GM:n ja Saabin välinen paperivuori ehdittäisiin käydä kaikkia osapuolia tyydyttävästi läpi siihen mennessä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Saab ja Muller tässä nolatulta näyttävät, ei Lofalk. Ei tästä saa mitenkään käännettyä, että koko aiesopimus oli vain tarkkaan harkittu juoni, jotta selvitysmies saataisiin vaihdettua. Ilman sopimusta selvitysmies hakee oikeudelta saneerauksen keskeyttämistä ja jokainen meistä tietää mitä se tarkoittaaTuuSaR kirjoitti:Kun Guy Lofalk meni Saabin selän takana sopimaan bisneksiä Kiinaan niin ensin vaikutti siltä, että Saab pyrkii hankkiutumaan eroon Lofalkista, mutta ehkä arvio oli, että se ei onnistu, joten Muller käänsi 180 astetta venettä ja teki 100% aie-kaupan Kiinaan vaikka vielä viikkoja sitten vakuutti sen olevan täysin mahdoton juttu koska se rikkoo lukemattomia sopimuksia GM:n kanssa. Ja kun GM nyt näytti oletetusti punaista valoa niin Lofak on nyt nolattu ja hänestä voidaan hankkiutua eroon nopeammin.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mukana ollaan, mitään GM:n tuotetta jossa ei lue SAAB en tule koskaan ostamaanJoku valtaisa GM-protesti taas aikaan Johan silläkin saralla kokemusta Saab-ihmisillä
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Kiinalainen raha kyllä kelpaa jenkeille, mutta jenkit ei anna mitään edes rahasta.
Ei muuta kuin stoppi Obaman pikavipeille.
Ei muuta kuin stoppi Obaman pikavipeille.
Re: Saabin tulevaisuus II
Muller tiesi tämän tuloksen jo etukäteen, se ei ollut mikään yllätys että GM ei hyväksy kauppaa. Nyt taas uusi neuvottelu kierros ja Muller tulee taas kertomaan ¨uuden rahoittajan¨ehkä Nort Street Capital tai joku muu joka tulee myllyyn mukaan. Ei Mullerin idea peliä vielä ole pelattu loppuun, koska hänen omat ja Antonovin rahat ovat mukana bisneksissä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
konkurssia ja myyntiä Kiinalaisille. Parempi niin, vähemmän rahaa ostamiseen enemmän kehittämiseen.Teme100 kirjoitti:Ilman sopimusta selvitysmies hakee oikeudelta saneerauksen keskeyttämistä ja jokainen meistä tietää mitä se tarkoittaa
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
ja kiinahan on usa:n yksi suurimmista lainan antajista. nooh toivotaan että saadaan saabisteilla tulevaisuudessakin. konkan jälkeen joku ostaa pesän ja alkaa kehittämään jotain kivaa ainakin uuta konkurssipesää.... GM on GM ainut jenkki johon sotkeudun on mopar... paitsi tuo tallissa seisova ng 900
Ilo alkaa kilosta kahdesta bileet...
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
Re: Saabin tulevaisuus II
Entä jos vaan myy kiinalaisille, niin kelle tulee sakot?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saabin tulevaisuus II
Vieläkö joku jaksaa uskoa etä Saab pelastuu kun kaupat kiinalaisten kanssa meni pieleen,kiitos GM:lle.
Ei Mullerillä taida enää olla hirveästi mahdollisuuksia löytää rahoittajaa???
Ei Mullerillä taida enää olla hirveästi mahdollisuuksia löytää rahoittajaa???
Re: Saabin tulevaisuus II
Kattoo nyt ihan rauhassa että mitä tapahtuu, tai itte ainakin katton. Nykyiseen hyvään toimitustapaan kun tuntuu kuuluvan melko olennaisina osina provosointi, kärjistäminen sekä asian vierestä kirjoittaminen, niin kun GM:n lausuntoa ei ihan suoraan ole julkaistu vaan vain tulkittu (tai jos joku löytää tuon lausunnon jostain, niin linkki kelpaa kyllä), voi raflaava otsikko "GM estää Saabin myynnin" tarkoittaa mitä tahansa väliltä "GM ei ihan suoraan sano kaikkeen joo" - "GM ihan oikeasti estää kaupan" (tosin jälkimmäinen voisi hyvin olla otsikoitu myös "KONKURSSI: GM esti Saabin kaupan - katso kuvat!").
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei voi myydä sellaista mitä ei omista. Periaatteessa toki Saab voisi vaikka antaa kaikki GM:n patentteihin ja IPR:iin liittyvät asiakirjat kiinalaisille, mutta sitä kutsutaan varastamiseksi.Poy kirjoitti:Entä jos vaan myy kiinalaisille, niin kelle tulee sakot?
Tuskin Kiinakaan viitsii ajaa itseään kansainvälisessä oikeudessa paitsioon jonkun Saabin takia. Paljonko Kiina Saabbia oikeasti tarvitsee? Siellä on jo kaikki merkittävät länsimaiset autonvalmistajat olleet vuosia, jos ei kymmeniä. Ei siellä Saabin perään itke kukaan. Tavan kadun tallaaja ei ole edes kuullut Saabista siellä.
---
En kyllä olisi uskonut, että GM päätyy tällaiseen ratkaisuun. Ilmeisesti Saabilla on käytössään sen verran avainteknologiaa, ettei sitä voida eikä haluta päästää Kiinaan.
Toisaalta pitää muistaa, että NDRC ei ole sanonut vielä juuta eikä jaata rahojen osalta. GM pelasi taitavasti kinuskien kanssa, koska jos NDRC olisi sanonut kyllä ja GM ei, niin kiinalaiset olisivat menettäneet kasvonsa. Ja sen jälkeen GM:llä olisi mennyt siellä todella huonosti.
Eli tässä voi olla taustalla myös USA - Kiina -peli. Pitää muistaa, että USA on Kiinan suurin ja tärkein kauppakumppani, joten on naiivia kuvitella, etteikö GM olisi keskustellut asiasta koko ajan korkeimmalla tasolla myös Kiinan suuntaan. Siinä Ruotsi ja Muller ovat aika marginaalissa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Näistä Saabin viimeisistä käänteistä taitaa saada vielä mielenkiintoisemman kirjan, kuin mitä on Lindhin Saab - ensimmäiset 40 vuotta.
Jonkun pitäisi korjata taas kerran uusi päivämäärä tuohon hautakiveen:
Jonkun pitäisi korjata taas kerran uusi päivämäärä tuohon hautakiveen:
Re: Saabin tulevaisuus II
Katsotaanpa nyt taas ihan rauhassa, mitä tässä tapahtuu.
Itse kuvittelin alunperin, että nimenomaan Kiinan hallitus ottaa tässä keskeisen roolin ja ilmoittaa GM:lle melko yksiselitteisesti, että jos haluavat jatkossakin toimia Kiinassa, olisi parempi neuvotella sellainen sopimus, joka takaa Saabin tulevaisuuden. Kiina kun on tässä suhteessa onneksi "vanha kunnon" keskusjohtoinen maa, jossa yritykset eivät tee kansainvälisesti yhtään kauppaa ilman viranomaisten hyväksyntää ja myötävaikutusta. Ja kun teollisuusministerikin jo ehti ilmoittaa myönteisestä suhtautumisestaan Saab-kauppaan, ei tämä näin pian tähän lopu.
Eli uskon yhä, että neuvotteluja käydään nyt paitsi SWANin ja kiinalaisten kesken, myös suoraan kiinalaisten ja GM:n kesken. Ei kai sekään poissuljettua ole, että diiliä muutetaan sen verran, että GM on edelleenkin vähemmistöosakas ja saa edustajansa hallitukseen ym., jolloin voivat kontrolloida mihin ja miten heidän lisenssejään käytetään.
Omituisinta tässä kuitenkin on se, ettei GM:n kanssa vakavasti neuvoteltu jo ajat sitten ja etteivät nimenomaan kiinalaiset tehneet sitä itse! Mutta kuten sanottu, NDRC:n ja yleensäkin virallisen Kiinan voima voi vielä yllättää Detroitissakin.
Itse kuvittelin alunperin, että nimenomaan Kiinan hallitus ottaa tässä keskeisen roolin ja ilmoittaa GM:lle melko yksiselitteisesti, että jos haluavat jatkossakin toimia Kiinassa, olisi parempi neuvotella sellainen sopimus, joka takaa Saabin tulevaisuuden. Kiina kun on tässä suhteessa onneksi "vanha kunnon" keskusjohtoinen maa, jossa yritykset eivät tee kansainvälisesti yhtään kauppaa ilman viranomaisten hyväksyntää ja myötävaikutusta. Ja kun teollisuusministerikin jo ehti ilmoittaa myönteisestä suhtautumisestaan Saab-kauppaan, ei tämä näin pian tähän lopu.
Eli uskon yhä, että neuvotteluja käydään nyt paitsi SWANin ja kiinalaisten kesken, myös suoraan kiinalaisten ja GM:n kesken. Ei kai sekään poissuljettua ole, että diiliä muutetaan sen verran, että GM on edelleenkin vähemmistöosakas ja saa edustajansa hallitukseen ym., jolloin voivat kontrolloida mihin ja miten heidän lisenssejään käytetään.
Omituisinta tässä kuitenkin on se, ettei GM:n kanssa vakavasti neuvoteltu jo ajat sitten ja etteivät nimenomaan kiinalaiset tehneet sitä itse! Mutta kuten sanottu, NDRC:n ja yleensäkin virallisen Kiinan voima voi vielä yllättää Detroitissakin.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."