Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Alkaisko tämä sitten olemaan kuitenkin tässä? Lofalk todennäköisesti hakee velkasaneerauksen keskeyttämistä ja seuraavaksi vuorossa on konkurssi.
Mulleria kehuttaessa pitää muistaa, että hän pelaa muiden rahoilla. Siellä on Saabin työntekijät olleet ilman palkkaa jo pari viikkoa ja Joulu lähestyy. Muller on sen sijaan muistanut nostaa miltsin jos toisenkin joka vuosi Saabista/SWANista.
Muller ei Saabia pysty pelastamaan. Eiköhän se ole tässä vaiheessa jä käynyt ilmi.
Tekniikan Maailmassa oli muuten lyhyt juttu Saabista ja siellä oli nostettu yhdeksi jarruksi GM:n, EIB:n ja Ruotsin valtion lisäksi BMW, jolla on ilmeisesti sopimukset uusien 9-3:n bensiinimoottoreiden osalta. Eli kaikki omistusjärjestelyt tulee hyväksyttää melko monella osapuolella, ei vain GM:llä.
Mulleria kehuttaessa pitää muistaa, että hän pelaa muiden rahoilla. Siellä on Saabin työntekijät olleet ilman palkkaa jo pari viikkoa ja Joulu lähestyy. Muller on sen sijaan muistanut nostaa miltsin jos toisenkin joka vuosi Saabista/SWANista.
Muller ei Saabia pysty pelastamaan. Eiköhän se ole tässä vaiheessa jä käynyt ilmi.
Tekniikan Maailmassa oli muuten lyhyt juttu Saabista ja siellä oli nostettu yhdeksi jarruksi GM:n, EIB:n ja Ruotsin valtion lisäksi BMW, jolla on ilmeisesti sopimukset uusien 9-3:n bensiinimoottoreiden osalta. Eli kaikki omistusjärjestelyt tulee hyväksyttää melko monella osapuolella, ei vain GM:llä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Älä vielä nuolaise vaikka into tuntuu olevan kova. Työntekiöiden palkoista kun puhutaan ei sympatiaa hirveästi löydy. Suomessa olisi lomautus päällä jos yrityksellä ei ole työtä/rahaa. Sinällään ehkä parempi systeemi kun ei tapeta firmaa yhden palkan takia.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Luin itsekin tästä "mutkasta matkassa" joku aika sitten, kun tilanne ei ollut vielä edennyt ihan näin epätoivoiseksi. GM:n ohella Biimerikään ei todellakaan ole mielellään "luovuttamassa" 1.6-turbotekniikkaansa Kiinan suuntaan.MRe kirjoitti: Tekniikan Maailmassa oli muuten lyhyt juttu Saabista ja siellä oli nostettu yhdeksi jarruksi GM:n, EIB:n ja Ruotsin valtion lisäksi BMW, jolla on ilmeisesti sopimukset uusien 9-3:n bensiinimoottoreiden osalta. Eli kaikki omistusjärjestelyt tulee hyväksyttää melko monella osapuolella, ei vain GM:llä.
Herra Guy Lofalk on juuri ilmoittanut, että hän hakee vapaaehtoisen yritysjärjestelyn keskeyttämistä. Saabilla ja velkojilla on aikaa 5-6 päivää ennen kuin käräjät tekevät päätöksen. Tosin Muller näkee vielä ratkaisun olevan mahdollinen.
http://inside.saab.com/press-release-sw ... ization-2/
DI.se:n tietojen mukaan suunnitelma C on se, että YM ja Bank of China pumppaavat miljardeja kruunuja rahaa Saabille ilman suoranaista omistusoikeutta (convertible shares?). Omistus tulisi sitten kysymykseen vasta vuosien päästä, kun SAAB pääsisi eroon GM IP:stä. Näin myöskään GM ei pääse sanomaan ei, koska ei tapahdu omistusvaihdoksia. Mitä sanoo NDRC ja eikö myös SAABin tulevaisuuden toivo uusi NG93 sisällä osittain GM IP:tä?
http://di.se/Artiklar/2011/12/6/252975/ ... -runda-GM/
http://di.se/Artiklar/2011/12/7/253036/ ... -gett-upp/
Re: Saabin tulevaisuus II
Sympatiaa kenelle? Työntekijöille vai Mullerille? Ruotsin työlainsäädännölle ei oikein voi mitään. Jos homma olisi kuin Suomessa, niin lomautuksessa työntekijät saisivat edes osan rahoistaan työttömyyskorvauksen kautta. Ruotsin mallissa duunarit on kokonaan ilman rahaa kunnes firma menee konkkaan tai maksaa palkat.Rafu kirjoitti:Työntekiöiden palkoista kun puhutaan ei sympatiaa hirveästi löydy. Suomessa olisi lomautus päällä jos yrityksellä ei ole työtä/rahaa. Sinällään ehkä parempi systeemi kun ei tapeta firmaa yhden palkan takia.
Re: Saabin tulevaisuus II
TTelan sivuilla joku ruotsalaiseen lainsäädäntöön perehtynyt on puolestaan sitä mieltä, että nimenomaan konkurssi on nyt Saabille hyvä vaihtoehtto jatkon kannalta! Eli ruotsalainen lansäädäntö on sellainen, että vain sillä pöytä saataisiin putsattua kunnolla, jotta jatko olisi realistisella pohjalla...
Eli se on tässä saneerauksen keskeytysjutussa loppuosassa:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1457202- ... n-for-saab
Mene ja tiedä, mutta joka tapauksessa luulisi nyt viimeinkin täällä kirjoittajille ainakin valjenneen, että konkurssikaan ei vielä missään tapauksessa ole välttämättä mikään R.I.P. -tilanne, vaan monenlaisia mahdollisuuksia on senkin jälkeen. Se mitä ja missä muodossa, on tietysti pelkkää arvailua, mutta silti!
Silti on kai vielä tuo uusin mahdollisuus myös välttää konkurssi eli jos Youngman lataa Saabiin "miljardeja kruunuja" ilman että saa omistusosuutta ainakaan vielä, voidaan tietysti päästä kuiville viime tipassa eli silloin kai saneerauksen keskeytys voitaisiin peruuttaa kuten jo kerran tehtiin!
Eli se on tässä saneerauksen keskeytysjutussa loppuosassa:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1457202- ... n-for-saab
Mene ja tiedä, mutta joka tapauksessa luulisi nyt viimeinkin täällä kirjoittajille ainakin valjenneen, että konkurssikaan ei vielä missään tapauksessa ole välttämättä mikään R.I.P. -tilanne, vaan monenlaisia mahdollisuuksia on senkin jälkeen. Se mitä ja missä muodossa, on tietysti pelkkää arvailua, mutta silti!
Silti on kai vielä tuo uusin mahdollisuus myös välttää konkurssi eli jos Youngman lataa Saabiin "miljardeja kruunuja" ilman että saa omistusosuutta ainakaan vielä, voidaan tietysti päästä kuiville viime tipassa eli silloin kai saneerauksen keskeytys voitaisiin peruuttaa kuten jo kerran tehtiin!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Saabin tulevaisuus II
Kieltämättä vaihtovelkakirjalaina voisi olla melko passeli ratkaisu tähän ongelmaan. Laina-aika vain sellaiseksi, että kaikki GM-(ja mahdollisesti BMW-)kytkökset ja vaatimukset on saatu hävitettyä, ja osakevaihtohinta riittävän alhaiseksi, jotta kiinalaiset tällaiseen diiliin voivat suostua.
Tämänkin suunnitelman voi tietenkin tappaa se, jos GM:llä ja/tai EIB:llä on sopimusehdoissa tällaisen rahoitusrakenteen estävä pykälä. Ja toinen asia, mikä voi estää on se, että suostuvatko kiinalaiset? Käytännössähän tällainen ratkaisu tarkoittaisi sitä, että kiinalaiset maksavat nyt, ja saavat omistuksen vasta usean vuoden päästä.
Tämänkin suunnitelman voi tietenkin tappaa se, jos GM:llä ja/tai EIB:llä on sopimusehdoissa tällaisen rahoitusrakenteen estävä pykälä. Ja toinen asia, mikä voi estää on se, että suostuvatko kiinalaiset? Käytännössähän tällainen ratkaisu tarkoittaisi sitä, että kiinalaiset maksavat nyt, ja saavat omistuksen vasta usean vuoden päästä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Itse olen ollut jo pidempään sitä mieltä, että konkurssi olisi Saabin kannalta paras ratkaisu. Se puhdistaisi todellakin pöydän ja toisi mahdollisuuksia uusiin ratkaisuihin ilman vanhaa painolastia (ja avainhenkilöitä). Konkurssin jälkeen ei työntekijöitä tarvitse palkata ns. vanhoina työntekijöinä vaan voidaan ottaa vain ne joita oikeasti tarvitaan.Toby kirjoitti:Mene ja tiedä, mutta joka tapauksessa luulisi nyt viimeinkin täällä kirjoittajille ainakin valjenneen, että konkurssikaan ei vielä missään tapauksessa ole välttämättä mikään R.I.P. -tilanne, vaan monenlaisia mahdollisuuksia on senkin jälkeen. Se mitä ja missä muodossa, on tietysti pelkkää arvailua, mutta silti!
Riskinä siinä on se, että Saabin konkurssipesä ei olisi niin kiinnostava, että sitä kukaan haluaa. Kuten jossain todettiin, niin ilman GM:n (ja bimmerin?) patentteja Saab ei tällä hetkellä ole kuin nimi. Ja senkin omistaa joku muu. No, rumasti sanottu, mutta kai totuus on se, että ilman patentteja ei ole muuta kuin työntekijät.
Ihmettelen, jos NDRC antaa luvan johonkin vaihtovelkakirjalainaan ilman mitään konkreettista vastinetta.
Re: Saabin tulevaisuus II
Se on tuskin jäänyt keneltäkään huomaamatta.MRe kirjoitti: Itse olen ollut jo pidempään sitä mieltä, että konkurssi olisi Saabin kannalta paras ratkaisu.
Re: Saabin tulevaisuus II
Konkreettinen vastike VVK:ssa on käytännössä velkakirjan korko, joka tässä tapauksessa olisi pakostakin melko massiivinen. Käytännössä Ungman ja Pandanalle tekisivät ihan vain korkosijoituksen hollantilaisruotsalaiseen autovalmistajaan.
Ja tosiaan, Saabin konkurssipesässä ei montaa hillomunkkia löytyne. Nimi kuuluu Saab AB:lle, teknologia pitkälti GM:lle. Åbjörnssonkin ehkä katsoo asiaa ei-saabistin silmin, eli onhan se oikeasti hyvä, jos asia saa lopullisen päätöksen. Taidokkaat insinöörit vapautuvat konkurssikypsästä Saabista kehittämään vaikka Volvoja, ja Trollhättan voi keskittyä kehittämään jotain muuta teollisuutta, eikä roikkua enää epätoivoisesti Saabissa.
Vähän kuin Suomessa joku paperitehdaspaikkakunta; parempi että se tehdas menee kiinni nyt, kuin että roikutaan 5 vuotta epävarmuudessa ja lomautuskierteessä. Monelle paikkakunnalle on tehtaan sulkemisen jälkeen syntynyt korvaavaa kannattavaa teollisuutta.
Pelkästään Saab-harrastajille ei konkurssi välttämättä ole se parempi ratkaisu. Voipi olla, että konkurssin jälkeen Saabistit joutuu siirtymään autoharrastuksesta aseharrastukseen.
Ja tosiaan, Saabin konkurssipesässä ei montaa hillomunkkia löytyne. Nimi kuuluu Saab AB:lle, teknologia pitkälti GM:lle. Åbjörnssonkin ehkä katsoo asiaa ei-saabistin silmin, eli onhan se oikeasti hyvä, jos asia saa lopullisen päätöksen. Taidokkaat insinöörit vapautuvat konkurssikypsästä Saabista kehittämään vaikka Volvoja, ja Trollhättan voi keskittyä kehittämään jotain muuta teollisuutta, eikä roikkua enää epätoivoisesti Saabissa.
Vähän kuin Suomessa joku paperitehdaspaikkakunta; parempi että se tehdas menee kiinni nyt, kuin että roikutaan 5 vuotta epävarmuudessa ja lomautuskierteessä. Monelle paikkakunnalle on tehtaan sulkemisen jälkeen syntynyt korvaavaa kannattavaa teollisuutta.
Pelkästään Saab-harrastajille ei konkurssi välttämättä ole se parempi ratkaisu. Voipi olla, että konkurssin jälkeen Saabistit joutuu siirtymään autoharrastuksesta aseharrastukseen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Niin, voi olla. Mutta ollaanko täällä pelastamassa Mulleria vai Saabia? SU:ssa paino tuntuu olevan ensimmäisessä. Saab != Muller.Azanovix kirjoitti:Se on tuskin jäänyt keneltäkään huomaamatta.
Saab pelastuu, jos se pystyy valmistamaan autoja, joita suuri ostava yleisö haluaa. Ei se ole rakettitiedettä.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabsunited tukee Mulleria, sinä (ja muut vagist... anteeksi järkiautoilijat) selvästi pidät häntä suurena esteenä Saabille. Tämä on jo tullut lukijakunnalle selväksi.MRe kirjoitti: Niin, voi olla. Mutta ollaanko täällä pelastamassa Mulleria vai Saabia? SU:ssa paino tuntuu olevan ensimmäisessä. Saab != Muller.
En käsitä miten ihmeessä Saab-klubin (= automerkki Saabin ympärille keskittynyt harrastajakerho) foorumilla voidaan päivästä toiseen erilaisin sanankääntein toivoa Saabin loppua, perustella miten se olisi jopa Saabille parempi ja päivitellä miten ne siellä Ruotsissa jaksaa ja miten ne nyt eivät jo huomaa että Mullerhan vain kääntää rahaa taskuunsa ja tekee kiusaa ihmisille.AZP kirjoitti:Ja tosiaan, Saabin konkurssipesässä ei montaa hillomunkkia löytyne. Nimi kuuluu Saab AB:lle, teknologia pitkälti GM:lle. Åbjörnssonkin ehkä katsoo asiaa ei-saabistin silmin, eli onhan se oikeasti hyvä, jos asia saa lopullisen päätöksen. Taidokkaat insinöörit vapautuvat konkurssikypsästä Saabista kehittämään vaikka Volvoja, ja Trollhättan voi keskittyä kehittämään jotain muuta teollisuutta, eikä roikkua enää epätoivoisesti Saabissa.
Vähän kuin Suomessa joku paperitehdaspaikkakunta; parempi että se tehdas menee kiinni nyt, kuin että roikutaan 5 vuotta epävarmuudessa ja lomautuskierteessä. Monelle paikkakunnalle on tehtaan sulkemisen jälkeen syntynyt korvaavaa kannattavaa teollisuutta.
Minen ainakaan ole siirtymässä tästä harrastuksesta yhtään mihinkään, päin vastoin heti kun tulee rahaa riittävästi vastaan hankin lisää noita saksalaisten näkökulmasta jälkeenjääneitä ja kuluttavia ja rumia laitteita, niitä kun näiden mielipiteiden vuoksi saa niin halvallakin.AZP kirjoitti: Pelkästään Saab-harrastajille ei konkurssi välttämättä ole se parempi ratkaisu. Voipi olla, että konkurssin jälkeen Saabistit joutuu siirtymään autoharrastuksesta aseharrastukseen.
Yleisviesti VAG-lähettiläille: innokkaat opetuslapset ovat jo varmasti saaneet viestin ja ovat vaihtaneet tai vaihtamassa Niihin. Parempiin. Automerkkeihin. Jättäkää loput rauhaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Ok, eiköhän tämä sitten ollut tässä. Sisäänpäinlämpiävämpää porukkaa on vaikea kyllä löytää. Pahoillani olen lähinnä siitä, että olen itsekin tähän viiteryhmään joskus kuulunut.Rattivaihde kirjoitti:Yleisviesti VAG-lähettiläille: innokkaat opetuslapset ovat jo varmasti saaneet viestin ja ovat vaihtaneet tai vaihtamassa Niihin. Parempiin. Automerkkeihin. Jättäkää loput rauhaan.
Loppukaneettina sen verran, että koittakaa nyt sitten saapistit ostella niitä uusia autoja. Jos ajaa 20+v vanhalla autolla, niin sillä ei mitään autotehdasta pelasteta.
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos tällä tarkoitat yllä lainaamasi kirjoitustani, niin siinä ei kyllä toivota Saabin loppua, eikä perustella, että se olisi Saabille parempi.Rattivaihde kirjoitti: En käsitä miten ihmeessä Saab-klubin (= automerkki Saabin ympärille keskittynyt harrastajakerho) foorumilla voidaan päivästä toiseen erilaisin sanankääntein toivoa Saabin loppua, perustella miten se olisi jopa Saabille parempi ja päivitellä miten ne siellä Ruotsissa jaksaa ja miten ne nyt eivät jo huomaa että Mullerhan vain kääntää rahaa taskuunsa ja tekee kiusaa ihmisille.
Jos se ei ole kirjoituksistani tullut riittävän selvästi esille, niin minä en toivo Saabin konkurssia, vaan pelkkää menestystä. Yllä kirjoittamallani toin vain esille sen, että ymmärrän myös, jos joku näkee konkurssin itselleen tai lähimmäisilleen parempana ratkaisuna kuin viime vuosien löysässä hirressä roikkumisen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Lisätään hiukan tätä viimeisintä tiedottelua.
"Vi ska inte behöva GM:s godkännande"
- 11:08 Saabs vd ger inte upp, trots att rekonstruktören Guy Lofalk vill avbryta rekonstruktionen.
- Vi distraheras inte av Lofalks agerande utan fortsätter att jobba med en lösning med Youngman. Vi ska göra en deal som inte kräver GM:s inblandning överhuvudtaget, säger Muller till TTELA. [Uppdaterad 12.49]
___________________________________________________________
"Meidän ei pitäisi tarvita GM:n hyväksyntää".
- 11:08 Saab'in toimitusjohtaja ei anna periksi, vaikka Lofalk haluaa keskeyttää elvytyksen.
Me emme ala hajamielisiksi Lofalks toiminnan jälkeen vaan jatkamme työskentelyä ratkaisun etsimisessä yhdessä Youngman'in kanssa. Me teemme sopimuksen
johon ei vaadita GM:n sekaantumista ylipäätään, näin sanoo Muller TTELA'lle. [päivitetty 12:49]
Lue koko juttu.
"Vi ska inte behöva GM:s godkännande"
- 11:08 Saabs vd ger inte upp, trots att rekonstruktören Guy Lofalk vill avbryta rekonstruktionen.
- Vi distraheras inte av Lofalks agerande utan fortsätter att jobba med en lösning med Youngman. Vi ska göra en deal som inte kräver GM:s inblandning överhuvudtaget, säger Muller till TTELA. [Uppdaterad 12.49]
___________________________________________________________
"Meidän ei pitäisi tarvita GM:n hyväksyntää".
- 11:08 Saab'in toimitusjohtaja ei anna periksi, vaikka Lofalk haluaa keskeyttää elvytyksen.
Me emme ala hajamielisiksi Lofalks toiminnan jälkeen vaan jatkamme työskentelyä ratkaisun etsimisessä yhdessä Youngman'in kanssa. Me teemme sopimuksen
johon ei vaadita GM:n sekaantumista ylipäätään, näin sanoo Muller TTELA'lle. [päivitetty 12:49]
Lue koko juttu.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja eiku lisää vaan:
"Vi vill låna 5 miljarder för att rädda Saab"
- 15:39 Victor Mullers senaste plan att rädda Saab har nu avslöjats. Tillsammans med Youngman arbetar man nu för att få till ett lån på 5,5 miljarder kronor från en kinesisk bank.
___________________________________________________________
"Me haluamme lainata 5 miljaardia pelastaaksemme Saab'in".
- 15:39 Victor Muller'in viimeisin suunnitelma, jotta saab pelastuisi on nyt paljastettu.
Yhdessä Youngman'in kanssa työskenellään suunnitelman mukaan, että saadaan 5,5 miljaardin laina yhdestä kiinalaisesta pankista.
Käy lukemassa täältä.
"Vi vill låna 5 miljarder för att rädda Saab"
- 15:39 Victor Mullers senaste plan att rädda Saab har nu avslöjats. Tillsammans med Youngman arbetar man nu för att få till ett lån på 5,5 miljarder kronor från en kinesisk bank.
___________________________________________________________
"Me haluamme lainata 5 miljaardia pelastaaksemme Saab'in".
- 15:39 Victor Muller'in viimeisin suunnitelma, jotta saab pelastuisi on nyt paljastettu.
Yhdessä Youngman'in kanssa työskenellään suunnitelman mukaan, että saadaan 5,5 miljaardin laina yhdestä kiinalaisesta pankista.
Käy lukemassa täältä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.