Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Romu raudan hinta taitaa olla 100e tonni, Uusi 9-5cs painaa pari tonnia=200€
Olisko Keskisuomessa hyvää peltiseppää?? :lol:
99tbo
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
Pedri
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Pedri »

Toivon hartaasti SAAB tehtaan nousevan vielä uusille jaloilleen.
Hybridi Saab 9-3 ja 9-5 olis kova juttu näin polttoaineen kallistumisen myötä.
Haluaisin nähdä myös päivänvalon Saabin jatkokehitykselle muuttuvan
puristussuhteen omaavasta polttomoottorista ja sen läpilyönnistä markkinoilla.

Saab fani jo pienestä pitäen.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)

Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Järkeviä ajatuksia Pedrillä! Kannatan!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Ruotsin SVT1:sen uutisohjelma Rapport'ti julkaisi nyt tänä iltana Youngman'in aikeet koskien Saab'ia. Heidän tarkoituksenaan on alkaa valmistamaan Saab ysi-kolmosta ilman GM osia, Trollhättanissa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja SS »

Aijaijai kun kuulostaisi hyvältä, toivottavasti tuosta nyt tulee jotain.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja toms »

Jes! GM;n epäkurantti tavara jää pois Saabeista ! Toivotaan että Saab saadaan taas jaloilleen ja laatuhan siinä paranee !
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Peukut pystyssä linglongin poikien aikeille!
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

vitikka kirjoitti:Peukut pystyssä linglongin poikien aikeille!
Jep peukut pystyssä olemme varmaan kaikki saabistit, mutta niitten on oltava pystyssä aivan sinne asti kunnes konkurssin asianajajat sanovat yhteen ääneen JEEES.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos eivät olisi myyneet niitä OG9-5:n teknologioita Kiinaan, niin Saabin H-konehan sieltä keulalta voisi pian löytyä. Dieselkonehan ei ole GM:n eli näiden valmistamisen voisi olettaa olevan ongelmattomampaa.

Mutta miten on näiden NG9-3:n oikeuksien kanssa, siitähän oli juttua, että kun niidenkin teknologia myytiin aikanaan BAICille, niin mallin valmistuksen jatkaminen voi olla kiinalaisten suostumisesta kiinni? Ja miten muut kuin moottorin GM-sukuiset osat mahtaa onnistua vaihtaa?

Peukut pystyyn joo, ja toivotaan että pellin alle ei ilmesty mitään kiinalaista kopiosekoitinta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Se mitä skrivasin on nyt saanut myös vahvistuksen SVT:ltä teksti muodossa:

Om Youngman får köpa konkursboet räk-
nar företaget med att nystarta produk-
tionen av Saab 9-3 i Trollhättan inom
fyra månader. Youngman utgår från att
inte behöva använda delar från Saabs
tidigare ägare GM.
_______________________________________________________

Jos Youngman saa ostaa konkurssipesän laskee
yhtiö käynnistävänsä 9-3:sen tuotannon Trollissa
neljän kuukauden sisällä. Youngman lähtee siitä
ettei heidän tarvitse lainkaan käyttää mitään osia
saabin entisen omistajan eli GM:n puolelta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Kiina on mailmansuurin autonosien valmistaja maa.

Eiköhän sieltä helposti ja HALVALLA saa tarvittavat osat mihinkä autoon hyvänsä.

:o
Saab 9-5 2.0t 1998
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

core2 kirjoitti:Se mitä skrivasin on nyt saanut myös vahvistuksen SVT:ltä teksti muodossa:
Jos Youngman saa ostaa konkurssipesän laskee
yhtiö käynnistävänsä 9-3:sen tuotannon Trollissa
neljän kuukauden sisällä. Youngman lähtee siitä
ettei heidän tarvitse lainkaan käyttää mitään osia
saabin entisen omistajan eli GM:n puolelta.
Eikös joku sopimus BMW:een kanssa ole moottoreista joita käytettäisiin uuden generaation malleissa. Näitä toimituksiahan voisi vähän aikaistaa? Saattaisi mennä heittämällä nyky 9-3:n keulalle ja varmasti parempi mylly kuin yksikään GM:n tekele. Lisäksi tehokas ja pihi.
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Entä ng 9-5:n valmistus?
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Fred Scuttle kirjoitti:Entä ng 9-5:n valmistus?
Ei onnistu nykyisella tekniikalla liikaa GM:ää, malli sinänsä käy muttei osat.
Mutta kaikkihan on vain rahasta kii?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Lukittu