Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Taas vierähti viikko eikä kuulunut mitään uutta :saab: -rintamalta.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

ristoj kirjoitti:Taas vierähti viikko eikä kuulunut mitään uutta :saab: -rintamalta.
Ja kuuluiko sitä vielä kuulua? Olikos se 15.5 tai sillä tienoin, että jotain tapahtuu. Näitä Saabia hautaan viejiä on ollut jo aika monta vuotta sen jälkeen, kun GM meni konkkaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tapahtui nyt sentään jotain.... viimeiset uudet saabit lähti englantiin.....

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1623523- ... arna-salts

Yksityinen diileri osti 24 saabia ja englannin Saab Parts GB, osti 26 9-3 cabia.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Ei oikein saumat ole kohdallaan Kiinan pirssissä.
Kolmas kuva-

http://www.carnewschina.com/2012/04/20/ ... auto-show/
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Vai olisiko konepelti suljettu huonosti ja toisen puolen lukko ei ole vielä kiinni. En oikein usko, että edes Kiinassa noin huonoja sovitteita olisi
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Tai sitten se on jotain esisarjan autoja. En usko että tuollaisissa asioissa siellä enää munitaan...
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3494
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja SS »

Vai olisiko konepelti suljettu huonosti ja toisen puolen lukko ei ole vielä kiinni. En oikein usko, että edes Kiinassa noin huonoja sovitteita olisi
Tuskinpa siellä kahta lukkoa on. Kyllä se kiinalainen laatu vaan usein on aika viimeistelemätöntä, myös autoissa. Eivätköhän tuon vielä korjaa ennen kuin auton esille laittavat.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja toms »

Ny on nuille paskoille ravoille ihan sama ku vaan merkki pelastus.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Ai,miten niin ei ole kahta lukkoa konepellissä, joku on siis käynyt katsomassa kiinaversion tarkemmin? Kyllä ainakin alkuperäisessä Saab 9-5:ssa on kaksi lukkoa konepellissä...

Ja on tämä kummallista, huhujen mukaan tänään 15.toukokuuta piti jotain kuulua ja ei vieläkään mitään, johan kello on Ruotsissa puoli yhdeksän :D
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Tollukka
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Heinä 28, 2011 18:45

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tollukka »

Nyt on itse Ameriikan Presidenttikin mukana pelissä:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 04?ref=tf1
Optimus
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 03, 2011 16:30

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Optimus »

No see on nyt kyllä viimeinen mahdollisuus, mutta en vaan ymmärää miten Obama voi puuttuu asiaan. Omistako USA valtio GM osakkeida?

Niin paljon halla tehnyt GM hyödyntää nyt :saab: ilta saatua teknologiaa ja lisenssejä Opeletä valmistaessa :twisted: :evil:
Mutta ei panostanut yhtään LAATUMERKKIIN :saab: in. :twisted:
Millä keinolla Obama pystyisi vaikuttamaan???

Ei millään haluaisi uskoo :saab: in loppuun.

Sen verran vielä näistä kinuski valmistama autoista, että ei ne ihan vasemmalla kädellä näitä autoja valmistelee, kilpailu on liian kova.
Volvot ovat niiden käsissä menestynyt hyvin... eli en vielä lähtisi haukkumaankaan, jos saataisi :saab: vaan pelastetty ja tuotanto käyntiin.
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Obama: EVVK!
Minkä ihmeen vuoksi lähettivät tuollaisen pilailukirjeen presidentille?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Etkö sinä tekisi kaikkea mahdollista oman ja muutaman muun kollegan työpaikan puolesta? Yhden kirjeen lähettäminen on melko pieni vaiva jos se tarjoaa edes prosentin sadasosan mahdollisuuden töiden jatkumisen suuntaan...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja kostape »

Kiinalaisiin suhtautuminen näyttää aina silloin tällöin nousevan esille, eikä niin kovin arvostavasti, mikä ei ole ihme kun olemme tutustuneet noihin halpahallien tavaroihin.

Nyky-Kiinassa en ole tehtailla käynyt, mutta viime vuosituhannella kiertelin muutaman kerran Kiinassa, HongKongissa ja Taiwanissa.
Näiltä pohjilta arvelen, että kannattaa muistaa esim. seuraavaa kiinalaisten mahdollisuuksia epäiltäessä.

Jo aikojen alussa Kiinassa keksittiin isoja asioita: ruuti, paperinteko ym. Markkinatalouden varhaisina vuosina Kiinan satamakaupungit olivat mukana vahvasti kansainvälisessä kaupassa ja teollisuudessakin. Suomalaisessa konepajassa muistan nähneeni 80-luvulla vanhan työstökoneen, jonka kilvessä brittivalmistaja luetteli toimipisteitään mainiten "Branch in Shanghai".
Maon puna-Kiinan aikaan kaikki taantui paitsi ei valtiollinen talous ja toiminta. Paljon toimivaa väkeä karkasi Taiwanille, HongKongiin, Singaporeen, Thaimaahan, USA:aan jne siirtolaisiksi eli ulkomaan harjoitteluun. Yhdellä Kiinan matkallamme oli oppaana amerikkalainen pariskunta, vaimon vanhemmat Singaporen kiinalaisia ja kyllä tietyssä manner-Kiinan maakunnassa rouva otettiin sukunsa taholta lämpimästi vastaan ja meitä muitakin nopeasti alkoivat pitää "vanhoina ystävinä".
Viime vuosikymmeninä sanottiin Taiwanin ja HongKongin toimivan manner-Kiinan kauppa- ja kirjanpitotoimistoina.
Tämä merkitsee että paluumuuttajien, ulkomailla asuvien ja opiskelevien kautta kiinalaisilla firmoilla lienee aivan kilpailukykyiset mahdollisuudet saada ajan tasalla olevaa tietoa ja tehdä mitä asiakas haluaa ja mistä haluaa maksaa.
Eli mahdollisuuksia on jos vain kaikki vaikuttimet synkkaavat.
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Jos GM edelleen pitää samaa linjaa lisenssien suhteen ja sen takia neuvotteluja ei voida jatkaa niin eikö tämä tarina ole silloin selvä. :saab: :n taru on lopullisesti loppu :x .Tuskin kirje Obamalle auttaa asiaan millään tavalla.
Lukittu