Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Kiitos Saab, hauskuus kesti aikansa.

En liity sähköautouskontoon pelkästään Saabin takia, valitettavasti.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Pakari »

V*ttu mitä pas*aa. Tämäkin topicci voidaan siis lyödä lukkoon koska tulevaisuutta ei ole eikä tule..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Toby »

TuuSaR kirjoitti: "NEVS has bought the IP rights to the 9-3 and 9-5."
Mistä tuo on otettu? Lehdistötilaisuudessa nimenomaan ilmoitettiin, että he eivät ole ostaneet oikeuksia 9-4X:ään EIKÄ 9-5:een!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Azanovix kirjoitti:
Komppaaja kirjoitti:Eli siis puhtaasti sähköautoja ? Jos näin on, niin ei saata kovin montaa perinteistä saabistiakaan nämä ns. "100-200 km:n autot" kiinnostaa, jos eivät ole aivan jotain järkyttävää ja uutta keksineet. Ja miksi olisivat, kun ei ole kukaan muukaan reiluun sataan vuoteen..... :(
"Koska minä ajan polttomoottorilla varustetulla autolla, ei ole mitenkään mahdollista, että kukaan missään voisi tarvita sähköautoa!"
Niinhän se on; kaikki kehitys on pahasta ja muutos pitäisi kieltää lailla.

Noinhan minä sanoin, että kehitys on pahasta eikä kukaan tarvitse sähköautoa. :x Ymmärrän toki että koville ottaa, mutta älä silti viitsi puhua toisten aivoituksista ja kirjoituksista puhdasta P*SKAA......
seppo02
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Marras 16, 2011 21:30

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja seppo02 »

Hieno homma että edetään. V2015 alkaakin nykysaabissa olla ~300000 kilometriä ja sen voikin polkaista kiertoon. Sähköautolla silloin.... :saab:
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Saa nähdä, noinkohan ihan tosissaan ovat säköautoja vaan meinaamassa.. Kiinaan jos pelkästään keskittyy niin sitten non firma väärällä mantereella Kiinaan mennessä pitää olla Kiinalainen yritys tai ainakin perustaa yhteystyöyritys jonka omistus on 51% kiinalaisella kumppanilla. Näin on moni suuryritys todennut..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja karitammi »

AZP kirjoitti:...Propsit myös rohkeudesta. Ilman yrittämistä ja hulluja visioita ei tässä maailmassa olisi syntynyt mitään uutta. Toivottavasti NEVSillä riittää rahat sinne 2014 saakka, että nähdään minkälaisia räpellyksiä sieltä tehtaalta ulos saadaan.

Kovat on suunnitelmat ja vielä kovempaa pitää varmaan tehdä työtä että onnistuvat. Selvää on, että fokus siirtyy nyt pohjoismaisten olosuhteiden autoista jonnekin aivan muualle. Voi olla että tulevien Saabien kojelaudan nappuloita ei enää rukkaset kädessä painella.

Oma autontarpeeni on jo tällä hetkellä sellaista, että voisin sähköauton ostaa. Uudessa kodissa on tallissa voimavirtakin, eli latauskapasiteetistakaan se ei jää kiinni. Ymmärrän että suurelle osalle suomalaisista sähköauto ei nykyisellä tekniikalla ole vaihtoehto, mutta eipä tainnut 20 vuotta sitten silloisella kännykkätekniikallakaan olla matkapuhelin kovinkaan monelle vaihtoehto lankapuhelimelle.
Fiksusti sanottu minusta. Eli olen samaa mieltä. Suomi lienee yksi maailman harvimmin asuituista maista, kun putsataan erämaa-alueet esim. Kanadasta, Australiasta, Venäjältä. Silti suomaliastenkin päivämatkat alkavat olla nykyisellä sähköautotekniikalla tehtävissä. Käytännöllisyys ja taloudellinen järkevyys on toinen juttu... Ilmeisesti akkuteknologioissa ei oleteta olevan merkittävää hyppyä juuri oven takana.

Ihmettelen hiukan, jos mietteissä on puhtaasti sähköautofokus eikä hybridiä ollenkaan. Olisihan noita konkurssipesiä/-kypsiä yrityksiä ostettavaksi. Onko niin, ettei tuoteta mitään 2014?

Onko japanilainen partneri varteenotettava? Käsitykseni mukaan autotehtaat ovat melkolailla partneroituneet isojen akkuvalmistajien kanssa.

Taloa rakentaessa huolehdin, että on 16A kolmivaihepistorasioita auton lataukseen. Niistä voi sitten vaikka hitsailla vanhaa :saab: ia, jos uutta ei saa.
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Kännykkäteknologiassa mm. valmiusaikojen suhteen on tapahtunut isoja hyppäyksiä 20 vuodessa, sen sijaan autopuolella käyttösäteen suhteen ei paljon mitään 100 vuoteen.....hieman karrikoiden.

Ja jos nyt pikkuinen sähköauto maksaa jo loppuun 40 tonnia, niin paljonkohan sitten tuollainen 9-3:n kokoinen, suht iso auto sitten maksaisi, 70 tonnia.....? Mutta uutisissa sanottiinkin että painotus tulee kai olemaan Aasiaan....eli toki sinne homma voi toimiakin. Euroopassa tuskin.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Todennäköisesti GM kieltäytyi myymästä moottoreita, joten hybridin kehittäminen ei ollut taloudellisesti järkevää kun laskelmissa otetaan huomioon esim. akkuteknologian kehittyminen, kiristyvät päästövaatimukset ja öljyn hinnannousu.
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Vai näin tässä sitten kävi että sähköyhtiö veti pisimmän korren.Varmasti pesänhoitajat tutkivat asiaa ja totesivat heidät parhaiksi ostajiksi.
Pitää ajella nykyisellä Saabilla vielä muutama vuosi ja katsoa sitten mitä Saabilla ( ??? ) on tarjota vai vaihtaako siinä vaiheessa toiseen leiriin :-(.
Olisihan tuo mukava saada vielä 14:sta :saab: :lol: .
S32
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 02, 2004 10:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja S32 »

Saab 9-3 SC 1.8t 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3113
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ei ehkä kaikkein optimaalinen ratkaisu, että valmistetaan vain sähköautoja. Kuitenkin parempi vaihtoehto niiden tuulimyllyjen valmistukselle, mitä entinen ministeri Maud O. ehdotteli. Merkki oikeudetkaan Saab nimeen ei vielä ole selvinneet. Toivottavasti tästä tulee jotain positiivista niin teknoligian ja muun kehityksen kannalta. Kiinassa on ehkä suurempi tarve sähköautoista, mitä täällä pohjolassa kuvitellaankaan.
Tulevaisuus näyttää mitä markkinoille voi myydä ja sen mukaan pitää valmistaa myös tuotteita. Nostalgialla ja haaveilla ei myydä mitään.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

Voi v**tu, vaihtui Saabist pois nyt auto. Ei paljoa kiinnosta joku pa**a sähköautoräplähys!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Elä Vilho hermostu! Ei se sun Saab sähköautoksi muutu, vaikka tehdas myytiinkin!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mutta sitä vattuilua siitä että ajat sähköautolla ei kestä kukaan :lol:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Lukittu