9-5 Generaatio II bongattu lapissa, tehoa 280hv, 8/05 täällä

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

Tässä olis M06-hinnat:

9-5 2.0t 150hv Linear €38.250
9-5 2.3t 185hv Linear €41.350
9-5 2.3T 220hv Linear €44.850
9-5 1.9 TiD 150hv Lin €44.850

Vector = + €3.500
SportCombi = + €1.600

9-5 Aero Sedan €53.350
9-5 Aero SportCombi €54.950

Eli nyt ei Sedan ja SportCombi ole enää saman hintaisia. Myös 3.0TiD on pudotettu pois. Diesel mielestäni hinnoiteltu täysin päin peetä, noin €3.500 liikaa !
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

MtSound kirjoitti:Eikä häviä sen koommin myöskään sidin pikselit. Kait se on siirretty tuonne mittariston sekaan tonnarin tyyliin?
Vai olisiko kuitenkin audion näytössä ? Mitä enemmän tuota audio-härdelliä katselee, sitä kauheammalta se näyttää. Taitaa olla menoa perinteinen Saab-disaini ?? Todennäköisesti korvaavassa mallissakin on kojelauta täynnä Opelin ja GM:n nippeleitä.
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

Eski kirjoitti:Mutta eikös tuo SportSedanin ratti ole ihan samanlainen:

Eski
Jep, nyt SportSedaninkin ratin keskiö on muuttunut, oli ennen tasainen pinta, nyt reunoissa hieman 'upotettu'. Joka tapauksessa nyt sama niin Saabissa kuin Cadillacissakin ja varmaan seuraavaksi Daewoossakin. Hienoa !
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

MtSound kirjoitti:Eikä häviä sen koommin myöskään sidin pikselit. Kait se on siirretty tuonne mittariston sekaan tonnarin tyyliin?
Mun mielestä tuollainen rotaatiokytkimillä toteutettu automaatti-ilmastoinnin säätö (esim. Volvo) on ihan syvältä :evil: Omasta mielestäni tuollainen lämpötilan pikselinäyttö (esim. Sport Sedan tai Audi) on paljon havainnollisempi kuin nuo rotaatiokytkimet.

Varmaan Saab on kuitenkin pyrkinyt tarkoituksella eroon noista ACC:n näytöistä, joita oli NG900/OG9³ ja 9-5 (vm. 1998-2005), koska niistä voi hävitä pikseleitä.

Mitä tulee noiden "pienempien Saabien" ACC:hen, niin mielestäni NG900/OG9³:n ACC on parempi kuin Sport Sedanin siinä suhteessa, että sen voi itse kalibroida manuaalisesti ja tämän jälkeen katsoa, kuinka monta vikaa (0-5) ilmastointijärjestelmästä löytyy. Sport Sedanin ACC kalibroi itsensä automaattisesti, kun auto käynnistetään, eikä manuaalinen kalibrointi/vianhaku ole mahdollista :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Tässä linkissä myös sisäkuvat uudistuneesta 9-5:stä.

Ei nyt tuomita lopullisesti vielä, mutta Saabin ergonomiaperinne tuntuu elävän varsin kituliaasti!

Kaikenlaisia huononnuksia tulee esiin sitä mukaa, kun kuvat tarkentuvat: miten penkinlämmittimien säädölle on käynyt? Eikö enää voi säätää lämpötilaa vasemmalle ja oikealle erikseen? Missä on Night panel -nappi? Pikselit eivät ehkä katoa, mutta miksi melkein kaikki "uudet" namiskat ovat kovin pieniä ja tiheässä???

EDIT: tämä on jo järkytys: mittakuvassa farkun tavaratilan korkeus näyttää PIENENTYNEEN peräti 58 mm! Aivan käsittämätöntä, jos pitää paikkansa. Farkun tavaratila on jo nyt epäkäytännöllisen matala ja minusta sitä olisi ollut helppo pikemminkin tehdä tuon verran korkeammaksi!!
EDIT2: Väärä hälytys siis: nykymallin mittakuvassa täytyy olla virhe netissä!

No ihmetelkää itse:
http://home.hetnet.nl/~newsaab9-5/index3.htm
Viimeksi muokannut Toby, Ti Syys 06, 2005 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Pika
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 21:11
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Pika »

Alla kuva Cadillac BLS:n keskikonsolista, näyttää samalta kuin noissa 9-5:n sisäkuvissa. Tuosta voi jo vähän päätellä toimintalogiikkaakin.

Kuva

- Pika
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Pika kirjoitti:Alla kuva Cadillac BLS:n keskikonsolista, näyttää samalta kuin noissa 9-5:n sisäkuvissa. Tuosta voi jo vähän päätellä toimintalogiikkaakin.

Kuva

- Pika
Mun mielestä nuo ilmastoinnin rotaatiokytkimet on syvältä :evil: Esimerkiksi Volvossa on samankaltaiset :evil: Itse pidän mieluummin selkeästä digitaalinäytöstä ja ± -napeista, kuten NG900/OG9³ ja 9³SS/9-5 (1998-2005) ja Audeissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

onneks ei tartte olla ensimmäisten joukossa ostamassa tollasta. SID näyttö on parempi kojelaudassa ja ei mitää ruuvattavia volvo-kytkimiä :evil:
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Toivottavasti tavaratila ei tosiaan madallu farmarissa, se on harmittavan matala jo vanhassakin mallissa. Tavaratila on pieni, esim 9-3 sc on samankokoinen tavaratila puhumattakaan joistakin muista merkeistä.

En kyllä ymmärrä miksi koelautaan laitetaan metallia (alua), se näyttää mielestäni kylmältä ja rumalta enkä ainakaan itse keksi sillä saavutettavan mitään hyötyä.

Moottritehon (aero) kasvu 10 hv vaikuttaa kosmeettiselta.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Ei noin ilmastoinnin ym. kytkimet niin mahdottoman huonolta näytä,
mielellään niitä hipelöisi jos alla olisi uusi 9-5 :P

Sisätilat menettelee, perä ok, mutta etupäässä on totuttelemista.
Toivottavasti farmarin tavaratila ei madallu!

Makuasioitahan nämä ovat...
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Mites on, löytyykö edelleen
- Night Panel
- nopeusmittari 140 kmh asti isompana, siitä eteenpäin pienenä

Osaako joku sanoa?
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Ei hätää tavaratilan korkeuden suhteen: mittasin omani, joka ei taatusti ole ensi vuoden mallia ja se on juuri hieman yli 40 cm hattuhyllyn alla (uudelle ilmoitetaan 406 mm eli siis sama), joten Saabin nettisivujen mittakuvassa on nykymallin kohdalla melkoinen virhe!

Onneksi näin päin: tosin toivo siitä, että tavaratilaa olisi edes hieman saatu korkeammaksi (madaltamalla lattiatasoa tai nostamalla hattuhyllyä hieman) voitaneen samalla myös unohtaa!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

nipa kirjoitti:Mites on, löytyykö edelleen
- Night Panel
- nopeusmittari 140 kmh asti isompana, siitä eteenpäin pienenä

Osaako joku sanoa?
Night Panel -nappi taitaa löytyä valokytkimen oikealla puolella olevasta 6 painonapin ryhmästä vasemmalta ylhäältä (ks. 5. kuva):

http://home.hetnet.nl/~newsaab9-5/aerophoto.htm

Sen sijaan nopeusmittari-jakoa ei näytä olevan!!! Taisi tämäkin olla Saabismi, en ymmärrä miksi jättää pois ? Mittarineulojen keskipisteessä olevat valkoiset 'rinkulat' muistuttaa itse asiassa vanhan ysiysin vastaavia. 99:ssä bensa-, lämpö- ja kierroslukumittarien viisarien keskiöt olivat samanlaisia.

Edelleen kysymyksiä: Etuistuimien niskatuet ovat identtisiä vanhan kanssa, eli ei SAHR2:sta ? Ei myöskään ole kuulunut mitään turvaverhoista ? Takavalot perinteiset hehkulamppumallit ?
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

No speksejähän Saab ei ole vielä antanut mutta yleinen arvio/huhu on että turvavarusteet niskatuesta turvaverhoihin on päivitetty/lisätty.

Noh kohtapuoliin se autonäyttely pläjähtää käyntiin niin sitten selviää mitä on tehty.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sanotte mitä sanotte, mutta muhun putoo ja kolisee!

http://home.hetnet.nl/~newsaab9-5/

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin