9-5 Generaatio II bongattu lapissa, tehoa 280hv, 8/05 täällä
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Tässä olis M06-hinnat:
9-5 2.0t 150hv Linear €38.250
9-5 2.3t 185hv Linear €41.350
9-5 2.3T 220hv Linear €44.850
9-5 1.9 TiD 150hv Lin €44.850
Vector = + €3.500
SportCombi = + €1.600
9-5 Aero Sedan €53.350
9-5 Aero SportCombi €54.950
Eli nyt ei Sedan ja SportCombi ole enää saman hintaisia. Myös 3.0TiD on pudotettu pois. Diesel mielestäni hinnoiteltu täysin päin peetä, noin €3.500 liikaa !
9-5 2.0t 150hv Linear €38.250
9-5 2.3t 185hv Linear €41.350
9-5 2.3T 220hv Linear €44.850
9-5 1.9 TiD 150hv Lin €44.850
Vector = + €3.500
SportCombi = + €1.600
9-5 Aero Sedan €53.350
9-5 Aero SportCombi €54.950
Eli nyt ei Sedan ja SportCombi ole enää saman hintaisia. Myös 3.0TiD on pudotettu pois. Diesel mielestäni hinnoiteltu täysin päin peetä, noin €3.500 liikaa !
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Vai olisiko kuitenkin audion näytössä ? Mitä enemmän tuota audio-härdelliä katselee, sitä kauheammalta se näyttää. Taitaa olla menoa perinteinen Saab-disaini ?? Todennäköisesti korvaavassa mallissakin on kojelauta täynnä Opelin ja GM:n nippeleitä.MtSound kirjoitti:Eikä häviä sen koommin myöskään sidin pikselit. Kait se on siirretty tuonne mittariston sekaan tonnarin tyyliin?
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mun mielestä tuollainen rotaatiokytkimillä toteutettu automaatti-ilmastoinnin säätö (esim. Volvo) on ihan syvältä Omasta mielestäni tuollainen lämpötilan pikselinäyttö (esim. Sport Sedan tai Audi) on paljon havainnollisempi kuin nuo rotaatiokytkimet.MtSound kirjoitti:Eikä häviä sen koommin myöskään sidin pikselit. Kait se on siirretty tuonne mittariston sekaan tonnarin tyyliin?
Varmaan Saab on kuitenkin pyrkinyt tarkoituksella eroon noista ACC:n näytöistä, joita oli NG900/OG9³ ja 9-5 (vm. 1998-2005), koska niistä voi hävitä pikseleitä.
Mitä tulee noiden "pienempien Saabien" ACC:hen, niin mielestäni NG900/OG9³:n ACC on parempi kuin Sport Sedanin siinä suhteessa, että sen voi itse kalibroida manuaalisesti ja tämän jälkeen katsoa, kuinka monta vikaa (0-5) ilmastointijärjestelmästä löytyy. Sport Sedanin ACC kalibroi itsensä automaattisesti, kun auto käynnistetään, eikä manuaalinen kalibrointi/vianhaku ole mahdollista
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tässä linkissä myös sisäkuvat uudistuneesta 9-5:stä.
Ei nyt tuomita lopullisesti vielä, mutta Saabin ergonomiaperinne tuntuu elävän varsin kituliaasti!
Kaikenlaisia huononnuksia tulee esiin sitä mukaa, kun kuvat tarkentuvat: miten penkinlämmittimien säädölle on käynyt? Eikö enää voi säätää lämpötilaa vasemmalle ja oikealle erikseen? Missä on Night panel -nappi? Pikselit eivät ehkä katoa, mutta miksi melkein kaikki "uudet" namiskat ovat kovin pieniä ja tiheässä???
EDIT: tämä on jo järkytys: mittakuvassa farkun tavaratilan korkeus näyttää PIENENTYNEEN peräti 58 mm! Aivan käsittämätöntä, jos pitää paikkansa. Farkun tavaratila on jo nyt epäkäytännöllisen matala ja minusta sitä olisi ollut helppo pikemminkin tehdä tuon verran korkeammaksi!!
EDIT2: Väärä hälytys siis: nykymallin mittakuvassa täytyy olla virhe netissä!
No ihmetelkää itse:
http://home.hetnet.nl/~newsaab9-5/index3.htm
Ei nyt tuomita lopullisesti vielä, mutta Saabin ergonomiaperinne tuntuu elävän varsin kituliaasti!
Kaikenlaisia huononnuksia tulee esiin sitä mukaa, kun kuvat tarkentuvat: miten penkinlämmittimien säädölle on käynyt? Eikö enää voi säätää lämpötilaa vasemmalle ja oikealle erikseen? Missä on Night panel -nappi? Pikselit eivät ehkä katoa, mutta miksi melkein kaikki "uudet" namiskat ovat kovin pieniä ja tiheässä???
EDIT: tämä on jo järkytys: mittakuvassa farkun tavaratilan korkeus näyttää PIENENTYNEEN peräti 58 mm! Aivan käsittämätöntä, jos pitää paikkansa. Farkun tavaratila on jo nyt epäkäytännöllisen matala ja minusta sitä olisi ollut helppo pikemminkin tehdä tuon verran korkeammaksi!!
EDIT2: Väärä hälytys siis: nykymallin mittakuvassa täytyy olla virhe netissä!
No ihmetelkää itse:
http://home.hetnet.nl/~newsaab9-5/index3.htm
Viimeksi muokannut Toby, Ti Syys 06, 2005 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mun mielestä nuo ilmastoinnin rotaatiokytkimet on syvältä Esimerkiksi Volvossa on samankaltaiset Itse pidän mieluummin selkeästä digitaalinäytöstä ja ± -napeista, kuten NG900/OG9³ ja 9³SS/9-5 (1998-2005) ja Audeissa.Pika kirjoitti:Alla kuva Cadillac BLS:n keskikonsolista, näyttää samalta kuin noissa 9-5:n sisäkuvissa. Tuosta voi jo vähän päätellä toimintalogiikkaakin.
- Pika
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Toivottavasti tavaratila ei tosiaan madallu farmarissa, se on harmittavan matala jo vanhassakin mallissa. Tavaratila on pieni, esim 9-3 sc on samankokoinen tavaratila puhumattakaan joistakin muista merkeistä.
En kyllä ymmärrä miksi koelautaan laitetaan metallia (alua), se näyttää mielestäni kylmältä ja rumalta enkä ainakaan itse keksi sillä saavutettavan mitään hyötyä.
Moottritehon (aero) kasvu 10 hv vaikuttaa kosmeettiselta.
En kyllä ymmärrä miksi koelautaan laitetaan metallia (alua), se näyttää mielestäni kylmältä ja rumalta enkä ainakaan itse keksi sillä saavutettavan mitään hyötyä.
Moottritehon (aero) kasvu 10 hv vaikuttaa kosmeettiselta.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Ei hätää tavaratilan korkeuden suhteen: mittasin omani, joka ei taatusti ole ensi vuoden mallia ja se on juuri hieman yli 40 cm hattuhyllyn alla (uudelle ilmoitetaan 406 mm eli siis sama), joten Saabin nettisivujen mittakuvassa on nykymallin kohdalla melkoinen virhe!
Onneksi näin päin: tosin toivo siitä, että tavaratilaa olisi edes hieman saatu korkeammaksi (madaltamalla lattiatasoa tai nostamalla hattuhyllyä hieman) voitaneen samalla myös unohtaa!
Onneksi näin päin: tosin toivo siitä, että tavaratilaa olisi edes hieman saatu korkeammaksi (madaltamalla lattiatasoa tai nostamalla hattuhyllyä hieman) voitaneen samalla myös unohtaa!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Night Panel -nappi taitaa löytyä valokytkimen oikealla puolella olevasta 6 painonapin ryhmästä vasemmalta ylhäältä (ks. 5. kuva):nipa kirjoitti:Mites on, löytyykö edelleen
- Night Panel
- nopeusmittari 140 kmh asti isompana, siitä eteenpäin pienenä
Osaako joku sanoa?
http://home.hetnet.nl/~newsaab9-5/aerophoto.htm
Sen sijaan nopeusmittari-jakoa ei näytä olevan!!! Taisi tämäkin olla Saabismi, en ymmärrä miksi jättää pois ? Mittarineulojen keskipisteessä olevat valkoiset 'rinkulat' muistuttaa itse asiassa vanhan ysiysin vastaavia. 99:ssä bensa-, lämpö- ja kierroslukumittarien viisarien keskiöt olivat samanlaisia.
Edelleen kysymyksiä: Etuistuimien niskatuet ovat identtisiä vanhan kanssa, eli ei SAHR2:sta ? Ei myöskään ole kuulunut mitään turvaverhoista ? Takavalot perinteiset hehkulamppumallit ?