Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikö ketjun nimi tulisi muuttaa jo Saabin menneisyydeksi? ;)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saabin tulevaisuus II
Merkillepantavaa varsinkin se, että U:ki sai A-sarjan kaltaisen perusauton valmistussopimuksen. Valmet Automotivehan on koittanut keskittyä erikoisempiin pienten sarjojen autoihin, joiden kanssa ketterä pieni valmistaja voi olla kilpailukykyinen Suomenkin hintatasolla.
Toivottavasti pystyvät kannattavaan valmistukseen, ja nyt thety sopimus saa aikanaan jatkoa.
Toivottavasti pystyvät kannattavaan valmistukseen, ja nyt thety sopimus saa aikanaan jatkoa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikös tuosta Mersusta tule Ukin ensimmäinen "massa-auto" sitten MY03 9-3:sten? Eli siis sellainen joka ei ole kalliimpi avoauto/coupe (tai sähköauto) vaan keskimääräisen ihmisen saatavilla. Toisekseen taitaa olla myös ensimmäinen etuveto sitten 9-3:n, vai missäs päässä Thinkissä on sähkömoottorit?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saabin tulevaisuus II
pitänee siis kohta ostaa mersu.. 100% GM free ja made in finland. ou jee.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saabin tulevaisuus II
Se. Varma. Kotimainen. Johtotähti.



9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus II
Eipä sitten Muller jättänyt hanskoja tiskiin vaan veti käteensä nyrkkeilyhanskat.
SU:n uutisen mukaan Spyker haastaa GM:n oikeuteen ja vaatii kolmen miljardin dollarin korvausta siitä, että GM toimillaan pakotti Saabin konkurssiin.
SU:n uutisen mukaan Spyker haastaa GM:n oikeuteen ja vaatii kolmen miljardin dollarin korvausta siitä, että GM toimillaan pakotti Saabin konkurssiin.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Saabin tulevaisuus II
Oikeaa toimintaa!-pete kirjoitti:Eipä sitten Muller jättänyt hanskoja tiskiin vaan veti käteensä nyrkkeilyhanskat.
SU:n uutisen mukaan Spyker haastaa GM:n oikeuteen ja vaatii kolmen miljardin dollarin korvausta siitä, että GM toimillaan pakotti Saabin konkurssiin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Aiemmin GM oli oikeudessa kun rikkoi Valmetin kanssa Opel Calibran sopimusta, eli yritti sen katkaista ja siirtää tuotantoa muualle.
Yksi suomalainen juristi muisti mainita kuinka oli voittamassa juttua oikeudessa.
Yksi suomalainen juristi muisti mainita kuinka oli voittamassa juttua oikeudessa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikä taida Mulleria kiinnostaa jatkuuko Saabin valmistus vai ei. Jos keeäm lopulta jotai maksaa niin VeeÄm vetää hillot taskuun ja nauttinee reilua eläkettä. Jos tarpeeks saa rahhoo ni iteltä ylijäävän osan sijoittanee Spykerin valmistamiseen/suunnitteluun.
Ahdonvoimaa
Re: Saabin tulevaisuus II
http://yle.fi/uutiset/general_motors_oi ... ta/6245231
Tuskinpa vaan mitään saa..
Tjoh, 90% kolmesta miljardista on ihan kiva eläkepottiSpyker kertoo maksavansa Saabin oikeuskulut, joiden se arvioi olevan yhdestä kahteen miljoonaa euroa. Jos oikeustoimet tuottavat Spykerin toivoman tuloksen, yhtiö saa korvauksista 90 prosenttia. Loput menevät Saabin konkurssipesään.

ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Saabin tulevaisuus II
Luin hieman yksityiskohtaisemman selvityksen asiasta, ja vaikuttaa sangen epätoivoiselta hankkeelta. GM:n ilmoitus mahdollisesta 9-4x:n tuotannon loppumisesta ei ollut kovinkaan validi pointti enää siinä vaiheessa, kun tuotanto oli jo katkennut Saab Automobilen jätettyä sovitut lisenssi- ja tuotantokorvaukset maksamatta useiden kuukausien ajalta.-pete kirjoitti:Eipä sitten Muller jättänyt hanskoja tiskiin vaan veti käteensä nyrkkeilyhanskat.
SU:n uutisen mukaan Spyker haastaa GM:n oikeuteen ja vaatii kolmen miljardin dollarin korvausta siitä, että GM toimillaan pakotti Saabin konkurssiin.
Lisäksi väite siitä, että GM olisi aiheuttanut Saab Automobilen konkurssin on lähinnä naurettava. Yritys oli taloudellisesti niin huonossa tilanteessa, että vaikka Youngmanin kanssa olisikin saatu sopimus, ei se olisi taannut edes tehtaan uudelleenkäynnistystä uudesta noususta puhumattakaan.
Tapaus vaikuttaa lähinnä yritykseltä saada isolta yritykseltä, sillä Spykerillä ei ole rahkeita lähteä GM:n kanssa vuosikausiksi oikeussaleihin kiistelemään tilanteesta. Spykerin, siis Mullerin kertoma 1-2M€ oikeuskuluarvio ei tule riittämään kuin muutamaksi kuukaudeksi. Todennäköisempi vaihtoehto onkin se, että Muller hakee pientä, n. 10-15M sovittelua ilman varsinaista oikeidenkäyntiä. Ja että GM suostuisi tähän, jotta he välttäisivät julkisen käsittelyn.
Re: Saabin tulevaisuus II
Jooh jotain sovittelusummaa tässä varmaan haetaan ja on laskelmoitu, että sellaiseen on yli 50% mahdollisuus. Miljardit jää kyllä haaveeksi GM:n lakimies-armeijan edessä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Nevs: ja Saabin lopullinen sopimus näyttää siirtyneen loppu syksyyn vaikka erä päivä
oli elokuun ensimmäinen päivä.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1717828- ... i-forsenad
oli elokuun ensimmäinen päivä.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1717828- ... i-forsenad
Re: Saabin tulevaisuus II
Niinpä niin, onneksi tätä jännitettävää tuntuu riittävän. Ja eniten jännittää, että jatkuuko autojen valmistus nimellä Saab ???
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Tämähän on never-ending-jännitysnäytelmä. Kun tuotemerkkihomma ratkeaa, aletaan jännittämään minkänäköisiä ja -laisia autoja alkavat valmistamaan, pääseekö autot koskaan tuotanoon saakka, riittävätkö rahat, onko autoille kysyntää, kuka niitä ostaa, miten ne toimivat, tuleeko sähköautosta polttomoottoriauton tappaja, mitä rakentavat Phoenixin alustalle, millä sähköautojen tarvitsema sähkö tuotetaan, jatkuuko tuotanto Ruotsissa...
Eli turha ihmetellä miten tätä jännitystä vaan riittää ja riittää. Ei se lopu koskaan!
Eli turha ihmetellä miten tätä jännitystä vaan riittää ja riittää. Ei se lopu koskaan!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K