Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

uusi93 kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Aika vaatimaton on muutos keulassa, jos se on vain tuo pikku lipare spoilerin alareunassa. Mitäs siellä toisen pressun alla kykkii... ? :lol:
Niinhän se näyttäisi olevan. Perä näyttää vähän eri kuvakulmista paremmalta kuin mitä trollhattansaabilla näkyneet ekat kuvat. Etenkin farkku näyttää jopa paremmalta perästä kuin sedan. (Puhun siis niiden putkien ja alahelman vähän mun silmään oudosta ulkonäöstä)

Oiskohan siellä toisen pressun alla jokin todella hieno taidonnäyte Saabin muotoilusta? Vähän enemmän särmää kuin näissä pyöreissä nykymalleissa? :D
Pressun alla näyttäisi olevan se alkuperäinen 99 turbo. Vähän niinkuin vertailukohdaksi uudelle. Uuden mallin vanteet eivät kyllä vakuuta äkkiseltään. 9000:n Superaerot ja aerot ovat kyllä edelleen Saabin vanteista kauneimpia.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Eiköhän siellä lakanan alla ole 900 Aero. Ainakin vanteista vois näin päätellä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Marko A kirjoitti:Eiköhän siellä lakanan alla ole 900 Aero. Ainakin vanteista vois näin päätellä.
Joo eiköhän siellä se musta 900 Aero ole. 8)
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tri-Lo kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Eiköhän siellä lakanan alla ole 900 Aero. Ainakin vanteista vois näin päätellä.
Joo eiköhän siellä se musta 900 Aero ole. 8)
Niin juuri eikä 99 :oops:
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Hieno juttu viedä klassikko näytille. Jotain vannoutuneimmille Saabisteille ihasteltavaa. Toisaalta, koko ajan enenevässä määrin Saab/GM:n suunnalta on annettu ymmärtää, että c900:n arvostus on korkealla.

Jopa joku Saab pomo oli nettijuttujen mukaan piirtänyt satkun silhuetin, kun oli kysytty Saabin tulevaisuudesta. Retroilu on in. Esim. Fiat 500 tullee markkinoille pikapuoliin. Vaikkalie joskus tulevaisuudessa nähdään vielä seuraava Saab 900 turbo?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Vanteista ei kyllä mitenkään tule mieleen vanhat aeron vanteet, niin kuin jossain mielestäni kerrottiin, mutta ihan tyylikkäät silti.

Turbo X teksti on kyllä makee ja tulee takuulla tulevaisuudessa herättämään ainakin toisten saabistien kunnioituksen.

Olisi tuohon voinut silti enemmän noita erovaisuuksia tavallisiin malleihin laittaa. Hinta nousee kuitenkin Aeroon verrattuna reippaasti ja kyseessä pitäisi kerta muutenkin olla todellinen Saabin erikoismallien erikoismalli. Etupuskuria olisi ainakin voinut muotoilla reippaammalla kädellä erottuvuuden saamiseksi. (ei silti, orkkiskin on todella hyvän näköinen)
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Noissa virallisissa kuvissa auto ei näyttänyt mitenkään kovin kummoiselta, mutta tässä messuilta otetussa kuvassa jopa vanteet näyttävät aika hyviltä ainakin tästä kulmasta. Jotain hieman radikaalimpaa olisi tosin toivonut. Mahtaakohan hinta mennä Suomessa lähemmäs 60t?

Kuva

Täällä lisää kuvia:
http://www.autoblog.com/photos/2008-saa ... -x/391874/

Farmari on kyllä nätti!
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Marko A kirjoitti: Jopa joku Saab pomo oli nettijuttujen mukaan piirtänyt satkun silhuetin, kun oli kysytty Saabin tulevaisuudesta. Retroilu on in. Esim. Fiat 500 tullee markkinoille pikapuoliin. Vaikkalie joskus tulevaisuudessa nähdään vielä seuraava Saab 900 turbo?
Ainakin meikäläiselle olisi riittävän märkä uni: OG900 Aero malliksi, linjat hioen nykyaikaisemmiksi ikkunoiden "pinta-asennusta" myöten, silti hukkaamatta panoraamatuulilasia ja muita tärkeitä piirteitä. Hieman vähemmän jos nyt ei ehkä paljoa etuylitystä, niin ainakin takaylitystä. Tietenkin nykyaikainen tekniikka turvavarusteineen, ja ahtaan sporttinen OG- fiilis sisätiloissa.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Autohan näyttää ihan hyvältä. :)

Miten suoritusarvot ja muotoilu eroavat Aerosta? Tehoja olisi saanut kyllä olla enemmän.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

HMK kirjoitti: Mahtaakohan hinta mennä Suomessa lähemmäs 60t?
Jos käyttää netistä löytyneitä Saksan hintoja referenssinä ja laskee siitä samalla suhteella kuin muiden mallien hinnat ovat toisiinsa. Tullee hinnaksi jotain 60-62k€. Mutta näinhän ei voi suoraan verrata, koska maahantuojat, verotuskäytäntö ja kuun asento voivat muuttaa hintoja.

Jokatapauksessa kallista "lystiä". Hintaa yli 60k€ ja kulutus käytännössä yli 11l - vain tosi Saabisteille 8)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

juhokare kirjoitti:Autohan näyttää ihan hyvältä. :)

Miten suoritusarvot ja muotoilu eroavat Aerosta? Tehoja olisi saanut kyllä olla enemmän.
Etu ja takaspoileri,mallin omat erikois vanteet, Turbo X merkki, sisustuksen listat, matot (?), SID:n koodattu numero / joku tervehdys, mittariston ahtopaine mittari mallia 900/9000 ja olikos muuta?

Verrattuna siis jatkossa myytävään 9-3 Aero XWD malliin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Marko A kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Autohan näyttää ihan hyvältä. :)

Miten suoritusarvot ja muotoilu eroavat Aerosta? Tehoja olisi saanut kyllä olla enemmän.
Verrattuna siis jatkossa myytävään 9-3 Aero XWD malliin.
Tätä tarkoitinkin verrattavan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Erikoisen näköisen perän selitys on mitä ilmeisimmin tämä:

"At the rear, the re-profiled bumper and insert panel lowers the point of air flow separation, further reducing drag and assisting high speed stability."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Marko A kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Autohan näyttää ihan hyvältä. :)

Miten suoritusarvot ja muotoilu eroavat Aerosta? Tehoja olisi saanut kyllä olla enemmän.
Etu ja takaspoileri,mallin omat erikois vanteet, Turbo X merkki, sisustuksen listat, matot (?), SID:n koodattu numero / joku tervehdys, mittariston ahtopaine mittari mallia 900/9000 ja olikos muuta?

Verrattuna siis jatkossa myytävään 9-3 Aero XWD malliin.
10mm matalempi alusta, "titaani"yksityiskohdat sekä eLSD vakiona. :wink: Nuo ainakin lisäksi.
Vastaa Viestiin