Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Onko tehtaalla vielä väkeä istumassa, ja palkka juoksee? Onko mahindra maksanut palkat.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Toki firmoissa on aina ollut eroja. Volvo on tainnut aina olla se vähän isompi veli. Mutta jos miettii vaikka 80-luvun puoltaväliä, olivat mallisarjat aika samoissa kuosissa. Saabilla oli uusi iso 9000, Volvolla uusi 700-sarja (joka oli kyllä olemukseltaan 10 vuotta tonnaria jäljessä). Saabilla veteli viimeisiään 99/90, Volvolla samassa tilanteessa oli 300-sarja. Keskimmäisena Saabilla oli vanhaan ysiysiin perustuva 900, Volvolla jo kertaalleen tappotuomion saanut 200-sarja, joka perustui ikivanhaan 100-sarjaan. Melko samanlaiset lähtökohdat.Juha96 kirjoitti: Pitää tietty vertailussa muistaa, että Volvo on aina ollut vähän vakaammalla pohjalla kuin Saab, siis myös ruotsalaisomistuksen aikana. Enemmän mallisarjoja, enemmän myyntiä, lyhyemmät malli-iät yms.
Volvo on osannut myös uudistua: kun takavetokonsepti alkoi vanheta käsiin, siihen ei takerruttu kynsin hampain kiinni, vaan palkattiin Saabin pääsuunnittelija ja tehtiin 850 (eli Saab 9000 pakattuna Volvon näköisiin kuoriin ja varustettuna 5-sylinterisellä moottorilla)
Saab ehti vajota tosi vakavaan kriisiin ennen GM:lle päätymistään, Volvon tilanne ei kai ole koskaan ollut ihan yhtä veitsenterällä.
Molemmat olivat tuolloin vielä ruotsalaisomistuksessa ja kimpassa kuorma-autovalmistuksen kanssa. Volvo osasi uudistua 90-luvulle tultaessa, mutta toisaalta Saabilla ei ollut vastaavaa uudistumistarvetta kun tekniikka oli paremmin ajan tasalla.
GM astui Saabin kuvaan 90-luvun alussa, ja tuloksena saatiin 900 uusittua. Koska Saab oli tuolloin tosiaan syvässä kriisissä, olisi GM:n pitänyt pistää peliin kuitenkin vielä enemmän. Esim. uudistaa 9000 nopeammin, ja tuoda näiden väliin kolmas malli (vrt. Volvo 40/60/80). Volvolla panostettiin dieselmalleihin ajoissa, GM taisi tuijotella USA-laseillaan, eikä ymmärtänyt dieselin merkitystä kilpailtaessa globaalisti premiumsegmentissä. Fordin aikana Volvo lähti maasturipuolelle kunnon panostuksilla. GM:n vastaus tähän oli pistää Saabin logot Trailblazeriin ja Subaruun. Halvalla ratkaisulla saa halvat tulokset. Ford ei oikein onnistunut Volvon kanssa, mutta GM-Saabin tarina oli täysi katastrofi.
Saabilla oli jo 80-luvulla käytössä tämän päivän ratkaisuja (etuveto, turbo, muotoilu, turvallisuus). Volvolla oli noista vain turvallisuus, loput piti opetella nollasta. Toisaalta joskus takamatkalta lähtiessä tulee kelattua parempi vauhti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Otappa näistä selvää: Toiset sanoo toista, miten asiat oikein on.
http://www.svd.se/naringsliv/brak-om-sa ... 366855.svd
http://www.svd.se/naringsliv/brak-om-sa ... 366855.svd
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tässä tekstissä helvetin outoa kertomaa, eikö Kauppalehti tiedä asioiden laatua " Saabin Trollhättanin tuotantolinjat" eihän saabilla ole Trollissa mitään tuotantolinjoja.kauppalehti kirjoitti:Saabin Trollhättanin tuotantolinjat pysähtyivät kokonaan viime toukokuussa. Hiljaisuus jatkuu edelleen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
No joo svd on vähän samanlainen blaska* kuin DI täyttä paskaa kumpanenkin ainakin silloin tällöin.viggen kirjoitti:Otappa näistä selvää: Toiset sanoo toista, miten asiat oikein on.
Ihan epävirallisesti niin Orio on saanut kyselyn Saab AB:ltä kuinka he suhtautuisivat tähän Logo asiaan jos siitä kirjoitettaiin uusi sopimus. Vastaus oli salainen.
*Blaska on slangia ja tarkoittaa suurinpiirtein = mitätön aviisi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Taas yksi askel eteenpäin.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.3 ... ingsratten
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.3 ... ingsratten
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Niihin Kauppalehden juttuihin ei kannata uskoa tai ottaa vakavasti.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tämän topickin ruotsinsaabistit kirjoittavat hyvin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kiitokset hienosta palautteesta, oletan jotta itse olen eräs näistä topicin sweduista, vaikka nimerkki "AZP":llä oli kuulemma vaikeuksia yrmmärtää kaikkea, ainakin mun käännöksistäni.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ollos hyvä. Sinä kuulut mm. näihin sweduihin. AZPkin tietää monesti, mutta vääntäminenkin näyttää sujuvan lähes yhtä taidokkaasti. Onpa täällä monta muutakin vääntäjää.core2 kirjoitti:Kiitokset hienosta palautteesta, oletan jotta itse olen eräs näistä topicin sweduista, vaikka nimerkki "AZP":llä oli kuulemma vaikeuksia yrmmärtää kaikkea, ainakin mun käännöksistäni.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jees ja jo ekassa lauseessa lukee jotta:viggen kirjoitti:Taas yksi askel eteenpäin.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.3 ... ingsratten
Om Nevs kan komma överens med borgenärerna i skuldfrågan är det sannolikt att förhandlingarna kan vara klara omgående, enligt ansökan.
**************************************************************************************************************************************************
Jos Nevs pääsee yhteisymmärrykseen takaajien kanssa velka kysymyksessä on täysin mahdollista, että neuvottelut valmistuvat heti sen jälkeen, näin siis jatkoaika hakemuksen mukaan.
Viimeksi muokannut core2, Pe Helmi 27, 2015 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei, core2, sinun käännöksissäsi ole mitään vikaa!
Heitin viimeisimmän ylläolevan lehtijutun Google-kääntäjään. Tulos oli suurelta osin käsittämätön ja monta kohtaa piti lukea alkuperäisestä ruotsinkielisestä tekstistä, jotta asia selvisi.
Aamun piristys tuli siinä samalla: Googlen mukaan "batterifabriken" on suomeksi Akun tehdas. Oikein isolla kirjoitettuna niinkuin pitääkin! Tämäkös ylöjärveläistä lämmittää!
Heitin viimeisimmän ylläolevan lehtijutun Google-kääntäjään. Tulos oli suurelta osin käsittämätön ja monta kohtaa piti lukea alkuperäisestä ruotsinkielisestä tekstistä, jotta asia selvisi.
Aamun piristys tuli siinä samalla: Googlen mukaan "batterifabriken" on suomeksi Akun tehdas. Oikein isolla kirjoitettuna niinkuin pitääkin! Tämäkös ylöjärveläistä lämmittää!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kiitos core, kun jaksat kääntää näitä minun Trollijuttuja, minun suomenkieli on sitä mitä se on, joten jätän mieluummin käännöstehtävät väliin.core2 kirjoitti:Jees ja jo ekassa lauseessa lukee jotta:viggen kirjoitti:Taas yksi askel eteenpäin.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.3 ... ingsratten
Om Nevs kan komma överens med borgenärerna i skuldfrågan är det sannolikt att förhandlingarna kan vara klara omgående, enligt ansökan.
**************************************************************************************************************************************************
Jos Nevs pääsee yhteisymmärrykseen takaajien kanssa velka kysymyksessä on täysin mahdollista, että neuvottelut valmistuvat heti sen jälkeen, näin siis jatkoaika hakemuksen mukaan.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Moro "viggen" en mainitse sinua oikealla nimelläsi, mutta meidän yhteistyö on ollut rautaa tähänkin asti
mulla on vain esteenä ollut enemmänkin se jotta mihin väliin voin mennä kääntämään sinun tekstin sinun viestissäsi?
Mulla ei ole isompia vaikeuksia suomentamisessa teen sitä päivätpäästään erään suomalaisen elektroniikka nettisivuston puolella.
mulla on vain esteenä ollut enemmänkin se jotta mihin väliin voin mennä kääntämään sinun tekstin sinun viestissäsi?
Mulla ei ole isompia vaikeuksia suomentamisessa teen sitä päivätpäästään erään suomalaisen elektroniikka nettisivuston puolella.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.