SAAB-BMW

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Koutonen kirjoitti:Se nyt vielä puuttuskin jos saabi saa vielä opelin lisäksi toisen autoKORJAAMOJEN kärkimerkin BMW:n.
Ei niitää bemareita ole vara korjaamolla käyttää, joten ei se kunkku voi olla :wink:
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Koutonen kirjoitti:ottas ennemmin jonku japsin sähköjä suunittelemaan
:lol:?
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

tai ranskalaisen.
Joku kipotin.
Koutonen
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 09:40
Paikkakunta: Oulu

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja Koutonen »

Azanovix kirjoitti:
Koutonen kirjoitti:ottas ennemmin jonku japsin sähköjä suunittelemaan
:lol:?

Harvemmin Toyotissa esim. on mitään omituisia sähkövikoja toki joskus jotain voi olla mutta muissa on aika paljon enemmän. mitä uusiin tulee niissä käytetty jotain saksalaisia palikoita ja näitten mukana on tullut aika paljon ongelmia. se pistää miettimään MIKSI? :lol:

niin se korjaamo homma eikait köyhällä ole vara edes ostaa Bmw:tä kun keula merkki on jo 85% muutenkin ylihintasesta autosta.
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
aero
-
Viestit: 8679
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja aero »

Koutonen kirjoitti:niin se korjaamo homma eikait köyhällä ole vara edes ostaa Bmw:tä kun keula merkki on jo 85% muutenkin ylihintasesta autosta.
Viimeksi autoa ostaessa pikkubemari oli vaihtoehto nimenomaan hintansa ansiosta (joo, tojota on halvempi, mutta luonteeton harmaa möykky). Onneksi kuitenkin Saabistakin sai riittävän hyvän tarjouksen, eli SC ampui lopulta vain hieman budjetista yli :D.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Koutonen
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 09:40
Paikkakunta: Oulu

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja Koutonen »

aero kirjoitti:
Koutonen kirjoitti:niin se korjaamo homma eikait köyhällä ole vara edes ostaa Bmw:tä kun keula merkki on jo 85% muutenkin ylihintasesta autosta.
Viimeksi autoa ostaessa pikkubemari oli vaihtoehto nimenomaan hintansa ansiosta (joo, tojota on halvempi, mutta luonteeton harmaa möykky). Onneksi kuitenkin Saabistakin sai riittävän hyvän tarjouksen, eli SC ampui lopulta vain hieman budjetista yli :D.

ei se tarkota vaikka BMW olis kohtuu hintanen ollut ei se hintansa veronen kuitenkaan ole. ohan noita ollut monia merkkejä mutta Saabi vei voiton ja luultavasti näillä mennään jatkossakin.
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
aero
-
Viestit: 8679
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja aero »

Koutonen kirjoitti:ei se tarkota vaikka BMW olis kohtuu hintanen ollut ei se hintansa veronen kuitenkaan ole.
Enpä minä ko. mallilla ehtinyt kuin ~500km koeajon tehdä, mutta kyllä se hintansa arvoiselta sinänsä vaikutti, etenkin useimpiin kilpailijoihin verrattuna. Saab vaan on tutumpi merkki ja enemmän sydäntä lähellä - ja kun Saabin tarjous oli kilpailijoihin verrattuna suorastaan halpa, vaikka kallein olikin (myös parhaiten varusteltu), oli valinta lopulta melko helppo.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Jotenkin etuveto kuuluu saabiin, kuin takaveto bemuun. Etuveto, isot pyörät, ja hyvä etenemiskyky.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
aero
-
Viestit: 8679
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja aero »

Naxu kirjoitti:Jotenkin etuveto kuuluu saabiin, kuin takaveto bemuun. Etuveto, isot pyörät, ja hyvä etenemiskyky.
Käyttäisin ennemmin sanamuotoja "vetävä etuakseli" Saabiin ja "vetävä taka-akseli" bemuun. Ne kun eivät poissulje sen toisen akselin vetämistä, enkä kummaltakaan varsinaisesti kammoaisi niitä molemmista päistä vetäviä versioita. Taitaa Saabistakin XWD edetä paremmin kuin vastaava etuveto...

Joo, XWD himottaisi, mutta vielä ei Saabiin dieselin jatkeeksi saa. Loogisella päivitystahdilla seuraavaan on kait luvassa (uuteen 9-3:een 2012 ->) moinen kombinaatio tarjolle, saapi nähdä mitä maksaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tuli vaan tästä uutisesta mieleen, josko tässä rakennettaisiin myös tulevan pikkusaabin tekniikkaa...

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/bmw-naytti-megacityn
Kuva
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

Näin uutisoi Kauppalehti tänään. :roll:

"Hollantilaisen Spyker Carsin omistama Saab ja BMW käynnistelevät teknistä yhteistyötä. Näin ilmoittaa uutistoimisto Reuters hollantilaisten mediatietojen perusteella. Vahvistamaton uutinen nosti Spykerin osaketta maanantaina Amsterdamin pörssissä."

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0100921969
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tämä aihetopicckki on jo kolmessa alueessa täällä foorumilla. Pitäisikö ne yhdistää johonkin? :roll:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Ennenvanhaan, kun piti vaihtaa kärjet Benariin niin sen huolto-ohjeessa luki: Irroita ensin vasen takapyörä. :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: SAAB-BMW

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Koutonen kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:
Koutonen kirjoitti:ottas ennemmin jonku japsin sähköjä suunittelemaan
:lol:?

Harvemmin Toyotissa esim. on mitään omituisia sähkövikoja toki joskus jotain voi olla mutta muissa on aika paljon enemmän. mitä uusiin tulee niissä käytetty jotain saksalaisia palikoita ja näitten mukana on tullut aika paljon ongelmia. se pistää miettimään MIKSI? :lol:

niin se korjaamo homma eikait köyhällä ole vara edes ostaa Bmw:tä kun keula merkki on jo 85% muutenkin ylihintasesta autosta.

Mitä?? Onko töyotoissakin nykyään sähköosia??
sori, trolli taas, mutta pakko... ei kait 99 saabissakaan paljon ollu mystisiä sähkövikoja.. kuupassa ei ainakaan ole... mistähän mahtais johtua...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Vastaa Viestiin